Autor Tema: Prelio ulje u motor  (Pročitano 2167 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže stash

  • VW Početnik
  • Poruke: 27
  • Lokacija: Novi Sad, Srbija
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Prelio ulje u motor
« poslato: Jul 17, 2007, 12:31:25 posle podne »
Pred prelazom venac na Fruskoj gori, na ovu vrucinu, upalila mi se lampica za pregrevanje, pocela onako da trepce.
Kada sam stao i za svaki slucaj pogledao merac ulja ucinilo mi se da je nivo prilicno nisko. Vozim stalno na antifriz/voda i nivo mu je uvek stabilan.
I tako, zadrhtala mi ruka te sam nasuo pola litre ulja u motor.
Kontao sam da ce izbaciti ali posle 200km jos nije.

Zvao danas majstora i kaze covek ako preko maximuma predje 5 mm onda se jos moze istolerisati ali ako ide vise od toga da dolazim da ispustamo.

1.) Ima li neko od vas savet kako u toku voznje, kada stanes na 5-10 minuta, da pouzdanije izmeris nivo ulja u motoru?

2.) Radno vreme majstora i moje se poklapaju te sam skontao da cu verovatno morati sam da ispustim ulje iz motora jer ko ce cekati do vikenda. Kontao sam da probam sam. Ima li neko savet kako to da uradim i na sta da pazim.

Hvala
« Poslednja izmena: Oktobar 16, 2009, 01:51:22 posle podne od strane stash »

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Prelio ulje u motor
« Odgovor #1 poslato: Jul 17, 2007, 06:11:08 posle podne »
1.)  Kada stanes, stanes obavezno na ravnom, sacekas jedno 15-ak minuta, izvadis merac, obrises ga krpom i ponovo ubodes i izmeris nivo.
      Ukoliko je preko maksimuma moras ispustiti jer ce da ti probije ulje na semeringe i dihtunge.

2.) Nadjes cistu kantu od ulja, malo vecu  i odseces joj bocnu stranu.
      Poturis je ispod safa za ispustanje ulja iz kartera i polako odvrnes saf, ali ga pridrzavaj rukom i zavrni cim izlijes dovoljno ulja. Samo pazi da nebude vruc motor jer neces moci da drzis rukom.
     Zatim zavrni saf, nemoj da izgubis bakarnu podlosku ispod njega, i ponovo izmeri nivo ulja i doli prema meracu.
 

 To je to sto se ulja tice, samo nisam razumeo jel ti se upalila lampa od ulja ili rashladne tecnosti? I kolika ti je bila temperatura motora u tom momentu?
« Poslednja izmena: Jul 17, 2007, 06:13:50 posle podne od strane KOSTA »

Van mreže stash

  • VW Početnik
  • Poruke: 27
  • Lokacija: Novi Sad, Srbija
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Prelio ulje u motor
« Odgovor #2 poslato: Jul 18, 2007, 10:44:58 pre podne »
Pozdrav Kosta !
Upalila mi se lampa koja meri temperaturu motora, znas vec, crvena dioda i obicna kazanja na instrument tabli pa skroz gore-desno.
Ponekad zmirka pa se ugasi ali kako sam imao uzbrdo odlucio sam da ne rizikujem zaustavljanje na strmini.
Dakle stao na ravnom.
Cekao sam mozda pet minuta i spram tvojih saveta bice da sam se tu zeznuo.
Dakle sledeci put bez 15 minuta ne diram nista.

Kontrolna lampa za ulje niti bilo sta drugo se nije palilo.

Cim sam motor nalio uljem i krenuo crvena dioda, tj. merac toplote u motoru je prestao zmirkati. Sve izgleda ok.

Na zadnjem servisu dihtunzi su menjani ali mi je majstor naglasio da je morao tri puta da ih stavlja jer su nekvalitetni i pri probi pucali.
Izgleda su i cetvrti drzali vodu na kratko jer sam primetio da je poceo da pljuje ulje napred izmedju 2-3 svecice pa ispod gde se dva bloka sklapaju.

I tako, jebem li ga, presao sam 200km, verovatno kako ti rece sam podmazao dihtunge i semeringe. Videcu uskoro i koliko.
Trenutno je nivo ulja na pola centimetra iznad max sto bi po majstorovom bilo dozvoljeno.

Za svaki slucaj zavuci cu se danas bar da probam da mu malo ispustim ulje.
Ako nista onda bar radi vezbe za ubuduce.

Hvala puno na savetima !
« Poslednja izmena: Jul 20, 2007, 11:53:13 pre podne od strane stash »

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Prelio ulje u motor
« Odgovor #3 poslato: Jul 23, 2007, 09:51:21 posle podne »
Crvena dioda je temperatura ulja, a ne rashladne tecnosti. Merac-senzor je na kucistu filtera za ulje. Najverovatnije si ga davio uzbrdo, mislim isao si sporo u visokom stepenu prenosa, sledeci put ga ostri malo, pa vidi, mozda ti je i paljenje mnogo rano...
Sto se tice merenja ulja na vrucem motoru, mozes ga izmeriti odmah po zaustavljanju, jer je temperatura ulja visoka i ulje je u tom stanju tecnije od vode!Znaci kad stanes, ugasis motor, otvoris haubu i izvuces merac,obrises, ponovo ga ubodes, svo ulje je odavno u karteru...

Pozdrav sa Malte...
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio