Posle skupa u Borči i upoznavanja sa doktorom Gedorom, nakon što sam mu izložio svoj problem a on rekao šta da uradim, reših da malo sredim mašinu... Prvo sam rešio da očistim klapnu gasa (baš kao što je Gedora i rekao). Evo kako je to išlo...
Prvo sam odvojio klapnu od usisne grane, ali nisam je skidao sa sajle jer nisam bio siguran da ću znati to sve da vratim posle.

Kad sam je skinuo, video sam da je poprilično zaprljana, naručito manji leptir. Na prvoj slici se od prljavštine skoro ni ne vide ni jedan ni drugi.


Onda se pristupilo staroj dobroj metodi čišćenja krpom i benzinom.

Evo me na slici kako se zlopatim, a sve za njegovo dobro (mislim na mog ljubimca)

...A kad se ja umorim u pomoć priskače komšija sa zastavinog foruma.

I posle mnogo, mnogo trljanja, došli smo do sledećih rezultata...

Pazite sad da ne oslepite od odsjaja


Zatim je namontirana natrag na usisnu granu...

Gedora reče i da skinem automat ler-gasa i isperem ga WD-om, pa sam i to usput uradio evo jedne slike dok ga je komšija ispirao:

...i problem sa padom broja obrtaja je bio rešen.
Nekoliko dana posle toga, pošto je bilo lepo vreme, rešio sam čvrsto i odlučno

da operem tepih u Passat-u. Pljunuo sam u ruke i prionuo na posao:
Prvo sam povadio sedišta, i skinuo plastiku kod ručne kočnice...

Na prvi problem sam naišao kad je trebalo da skinem ručicu menjača, prvo pola sata nisam mogao da skontam kako da odvojim kožu od kugle menjača a zatim nisam 2 sata mogao da provalim da se ručica odvrće.

Naravno da sam i to pokušavao ali je bila divljački zategnuta pa sam pomislio da se ne odvrće



Posle skidanja ručice i plastike ispod nje, skinuo sam i kasetu sa pepeljarom...

... i otkrio nešto čudno. Zatekao sam ovaj crvno-crni, debeli kabl sa prekidačem iza kasete koji nije bio povezan ni na šta. Evo i slike:


Tek tad sam shvatio zašto mi je kaseta sa desne strane izbušena, takvog ga je ćale kupio još 2001. godine. Prekidač se idealno uklapa u izbušene rupe...

Izbacio sam ga, naravno, napolje, ali još uvek ne provaljujem za šta je služio, pa ako neko ima neku ideju, slobodno recite.

Nakon skidanja lajsni kod pragova i još dosta plastike izvadio sam prednji deo tepiha, evo slike na pola posla:

Kasnije sam skinuo zadnji tepih i bučnu i zvučnu izolaciju ispod tepiha u vidu sunđera napred odnosno filca debelog 2cm pozadi. E sad, pošto je još dok ga je ćale vozio i sve do prošle godine ulazila voda kod vozačevih nogu, pa se slivala pomalo i iza vozača (to sam uspešno rešio čim je auto pao u moje ruke), fabrička zaštita lima ispod vozačevih nogu je skroz propala ali je lim na sreću ostao netaknut, što znači da je zaštita odlično odradila posao s obzirom da je bila pod vodom 3 godine osim u letnjoj sezoni kada se sve osuši... Ostatke zaštite, koja je skroz ispucala, sam pokupio sa krpom kada sam brisao podove.
Eto dodatnog posla, trebalo je sada spremiti pod za novu zaštitu (a sve je počelo sa idejom da se opere tepih

).
Kada sam usisao i oribao pod, namazali smo antikorozin na mestima gde se pojavilo malo rđe (ne vezano za ulazak vode, nego je bilo na par mesta malo korozije, mora da se pojavi malo posle 20 god.)...

...pa smo to ošmirglali i naneli osnovnu boju pa zatim zafarbali sa belim sprejem. Posle toga sam naneo Body 999 na mestima gde je ostatak zaštite, koji je delovao sasvim zdrav, imao sitne pukotine, i Body je odlično odradio posao.


Zatim sam otišao do Borče i u jednoj radnji koja prodaje te zaštite, git idt. tražio od prodavca, nakon što sam mu izložio svoj problem, da mi preporuči neku zaštitu za pod i on mi naravno dao Body

... ali ovog puta Body 950, koji inače služi kao spoljna zaštita unutar rubova, ali ako je dobar kao spoljašnja zaštita, onda će meni još bolje odraditi posao iznutra.

Evo slika posle prvog i drugog sloja:


...kad se to osušilo naneo sam i treći sloj, za svaki slučaj!

E, onda se pristupalo pranju tepiha (konačno). Pomešao sam fejri, veniš i prašak i cepaj. Prvo sam prao zadnji, jer se on prvi vraća pa onda prednji. Kod pranja zadnjeg u pomoć mi je pritekao ortak iz komšiluka koji uopšte nije zaluđen automobilima kao mi, ali kad je video kako se mučim danima, prihvatio se četke i dosta mi pomogao, narednih dana je dolazio i pratio kako teku radovi a pružao je i moralnu podršku.

Evo ortaka u akciji



On posle ode na posao a ja sam oprao prednji deo.

Oprao sam i tapacir u gepeku jer je i on bio dosta prljav i ostavio sve to da se suši, a na sledećoj slici može se videti moja raskupusana mašina kao i tapacir iz gepeka kako se suši na vratima... nisam našao bolje mesto


Kao što se vidi na prethodnoj slici, morao sam da povadim plastike iz gepeka, kako bih što lakše vratio zadnji deo poda u auto (imao sam muke da ga iščupam pri vađenju i znao sam da nema šanse da ga vratim ako ne povadim svu tu silnu plastiku). Kada se sve osušilo, moglo je da počne montiranje, ali...

...trebao mi je novi filc da stavim iza vozača jer je ovaj što je bio natopljen vodom potpuno propao i istanjio se. Na slici se jasno vidi razlika između ovog zdravog i ovog izjanđalog. To sam lako rešio kupovinom novog kvalitetnijeg filca debelog tačno 2cm, isekao sam ga makazama u istom obliku kakav je bio i stari...

... i napokon je moglo da krene vraćanje i sklapanje. Prvo sam vratio zadnju izolaciju, tj. filceve:

Onda je vraćena prednja izolacija. Prvo idu neke vrećice, čini mi se da su punjene peskom to je ovo sivo...

...pa onda preko njih ide ovaj debeli sundjer.

Evo kako to izgleda namontirano:

I onda je trebalo prvo ovo čudo vratiti nazad...

...što je i uspešno odrađeno. Čučnuo je kao, znate već šta, na nošu


Kao što se vidi na prethodnoj slici, klizači za sedišta su obrađeni i ofarbani, tako da sve bude po PS-u.
Čim sam stavio zadnji deo tepiha, odmah sam krenuo da montiram nazad ove plastike iz gepeka, naravno prvo sam ih detaljno oprao i oribao, i spoljašnju i unutrašnju stranu, tačnije, svaki deo koji sam skinuo sa kola dok sam sve ovo radio sam detaljno oprao i svaki deo kola, do kog je krpa mogla da dopre, sam detaljno oribao, tako da će to kad se sklopi biti najčistiji 20-ogodišnji auto u Srbije.


Prvo je namontirana kompletna leva strana...

... a zatim i desna, i uz to sam našao sve šrafove koji su falili, tako da je sada to sve mnogo čvršće i ništa se više ne klima i ne škripi.

Na kraju je vraćena i tapacirana obloga u gepek.

Posle toga sam vratio i prednji deo tepiha i kasetu sa pepeljarom, a pošto je posao bio pri kraju i raspoloženje je raslo, pustio sam malo i radio...


Zatim je vraćena plastika kod ručne kočnice, vraćena koža i kugla menjača, vraćene plastične lajsne kod pragova, podmazani klizači za sedišta sa mašću za kombajne i delovi koji klizaju na sedištima su takođe podmazani, pa je usledilo montiranje prednjih sedišta.
Ali najvažnije je to da su nakon 10 godina ropstva od strane presvlaka, sedišta ugledala svetlost dana.

Rešio sam da skinem presvlake i da ih operem jer su pune prašine, pa ću da ih vrnem natrag pošto je na vozačevnom sedištu oštećen tapacir. Evo i slike kako to sad izgleda:

Na red je došla i zadnja klupa koja je kompletno namontirana i stavljene su usput i patosnice koje su se godinama vukle po podu garaže, koje sam takođe oprao kad sam prao tepihe. (bile pune prašine pljavštine, masne... ma strašno mislio sam da nema ništa od njih ali je ekstra ispalo posle pranja)


I poslednje što je ostalo...

oribana i vraćena roletna.

Rezultat je više nego dobar, evo još malo slika unutrašnjosti posle detaljnog pranja i čišćenja i sa starim patosnicama:



Nakon svega, uslikao sam ga sa terase, kako 'vata debelu ladovinu

