Ako neznas sta ces sa starim, onda ga baci.
Jer . . .
RTFM . . .
Elem VW kaze u uputstvu za upotrebu:
Kocionu tecnost zameniti posle prve 3 godine i kasnije posle svake 2 ne bitno od predjene kilometraze.
A rashladnu tecnost (G12 i sad G13) svakih 5 godina, takodje kilometraza nije bitna...
Zasto?
Zato sto rashladna tecnost izgubi skoro sva svoja svojstva osim izdrzljivosti prema mrazu, a gubi svojstva podmazivanja (vodene pumpe i vodjice termostata), antikorozivna svojstva (ne stiti vise aluminijumske komponente motora).
Zato je u Srbiji mnogo popularnije menjati pumpe, termostate, glave motora, razna dekla i hladnjake, jer im je "majstor" proverio antifriz sa bometrom (koji meri gustinu glajkola ONLY) i rekao im "dobar do -40, nista to ne treba dirati" ali se i ustedi za tih 5 kila tecnosti, mada termostat kosta koliko 10 kila, a pumpa jbmliga 10, 20 ili vise litara. . . A kad se menja recimo termostat, e onda se 'vata stara tecnost i ista se vrati u sistem, jer je majstor "proverio specijalnim alatom", mozda "majstor" sipne malo tamo nekog antifriza, cisto 'nako.
Kociona tecnost se menja jer tokom vremena veze previse vlage u sebe i postaje korozivna prema prevashodno gumenim komponentama sistema, tacnije gumicama i crevima, a i prema samim metalnim komponentama, sto rezultuje kvarovima tipa: tone pedala, mekana pedala, curenje tecnosti na klipovima i blokiranje tockova.
Opet u Srbiji se radije ostaje bez kocnica ili pak one blokiraju, eto iz cista mira...
Cak i pri ugradnji novih cilindara, creva ili gumica, ipak zadrzava preostali deo tecnosti u sistemu, jer "ma dobro je to jos" . . .
