Pozdrav.Uskoro kupujem Golf 4 i to ce biti ili 1.6 16v ili 1.9 TDI sa 5 vrata.Zanima me kod ovog 1.6 kakav je motor i koja je prosecna potrosnja ?
Ja kada sam uzimao auto, trazio sam iskljucivo Golf 4 1.6 16v... Vlasnik sam godinu dana i prezadovoljan sam... Od ulaganja sam imao registraciju, servis, nove gume i regulator pritiska ulja koji kosta 500 din. Auto se vozi svaki dan, sa njim idem na posao i bas nikakvih problema nisam imao sa njim. Pali na pola kljuca i vruc i hladan, vuce lepo, pogotovo kad udje u obrtaje, trap mu je izdrzljiv, nista ne lupa i ne skripi, motor se ne cuje kad radi u leru, limarija je izuzetno kvalitetna... Postoje dva tipa tih motora, sa jednom bobinom i kabovima (AUS), koji su jeftiniji za odrzavanje i sa 4 bobine bez kablova (AZD) koji su nesto skuplji za odrzavanje ali nista alarmantno. Razliku na oko ces videti i po poklopcu motora, drugacije su te plastike... Ja posedujem aus. Inace tim motorima nije strano da trose ulje, neki manje, neki vise a retki i ne trose... Ali to nije nista strasno, i ne treba da te brine ako motor radi normalno i nema oscilacije u radu, i ako normalno vuce... Ako bi ti predstavljalo problem da s vremena na vreme otvoris haubu i proveris ulje, onda zaobidji benzince sa viseventilskim motorima... Neretko ti 16v motori "pijuckaju" ulje i kod Opela, Alfe, Fiata pa i kod fau ve grupacije. Golf je inace dosta izdrzljiv i ima mozda i najjaci trap u toj klasi, ali je zato dosta tvrd i neudoban pa neko ko je navikao na meksi trap to moze da mu uzme kao manu... Meni licno ne smeta, i sve mu oprastam

Sto se tice potrosnje, trose vise od dizelasa, sto nije nista sporno, ali mu potrosnja nije velika... Zavisi od mnogo faktora... Ja inace vodim evidenciju o svemu pa i o potrosnji i uvek sipam do cepa... Prosecna potrosnja leti, sa umerenom voznjom mi je bila od 7.7 do 8.2 L/100km a sad kad je hladnije ide i do 8.8L. To je prosek na mesecnom nivou, kombinovane voznje. Dosta trose dok se motor ne zagreje. Registracija je oko 22 hiljade. Kad budes kupovao auto, nemoj se zaletati i kupiti prvi na koji naletis... Pogledaj i isprobaj njih nekoliko, jer sam se ja za nekoliko meseci potrage nagledao i navozao svakakvih primeraka... Kad sednes u onaj "pravi" posle nekoliko lomova, sve ce ti se samo reci... Od zvuka motora, osecaja za volanom, prelaska preko neravnina i ulaska menjaca u brzine...

Sto se tice TDI-a, nisam ga posedovao ali jeste moj komsija i prijatelj pa ti mogu reci i o njemu par stvari... Konkretno, je u pitanju TDI od 116 KS, pumpa-dizna motor... Auto ide kao nevreme, ubrzava odlicno, uz malu potrosnju... Imao je problem sa nekim ventilom od turbine, ali je to vrlo brzo resio... Preporuke za taj motor, kao i uopste za pumpa-dizna motore ( 116, 130 i 150 KS). E sad, kod dizela je skuplja registracija, odrzavanje, vise osetljivih delova (poput dizni, turbine itd.) ali je potrosnja manja. Dizeli se kod nas uvoze sa jako velikom kilometrazom koja se posle skrese, i to je najveci problem kod auta starog 16-17 god. Kod benzinaca se takodje vraca kilometraza, ali u vecini slucajeva stizu da dosta manje kilometara iza sebe. Najbitnije je da nadjes sto je moguce vise ocuvan primerak kome nije isterana dusa, tako da dobro obrati paznju na sve detalje kad budes uzimao auto. Ako nadjes ocuvan primerak, neces pogresiti ni sa jednim ni sa drugim, ali ja dajem glas za benzin

Ako te jos nesto interesuje, slobodno pitaj
