Da, menjas samo glavni par. E sada postoji matematicka formula,kao i uvek, kojom moze da se izracuna \"kada dobijem na ubrzanju ovoliko izgubicu na maksimalki onoliko\". Sto se tice 6-stepenog menjaca oni kao praviilo imaju takve odnose da su 1-5 krace nego obicno da bi se poboljsala ubrzanja a 6-a je dugacka za ekonomiju.
Naravno da utice na povecanje potrosnje, koliko- ne mogu da kazem. Ali kao sto znas ako bi se stalno vozio u rikverc punim gasom auto bi trosio kao lud. Znaci vrlo kratka brzina sa jakim obrtnim momentom i malom krajnjom brzinom.
Sa ne preterano agresivnim pristupom vek menjaca se ne skracuje preterano. U svakom slucaju sve zavisi od svakdonevne voznje tj. kada ti je auto lenj fabricki nemas neku zelju da ga przis stalno a kada je auto zivahan i reaguje munjevito na gas onda hoces non stop da ga przis.
Dok je moj auto bio stok ja ga nisam previse razvlacio jer nije bilo nikakvog zadovoljstva (193KS, 1640 Kg, 10,3sec 0-100, nista narocito) Od kako sam poceo da ga modifikujem bukvalno koristim svaku priliku da ga przim. Dolazi cak do toga da ako u guzvi u koloni mogu da vozim lagano 30km/c u 3-oj na 1200 obrtaja ja ga drzim u 2-oj i samo dodajem gas i uzivam kako auto ubrzava. Sto se tice potrosnje on sad sa ovakvim \"mucenjem\"-stalnim ubrzavanjima do limitatora trosi oko 20-25% vise nego u stok varijanti, ali vredi svaki dinar. Znam da mogu prakticno da spustim potrosnju na fabricku ako budem vozio pazljivo ali ne mogu da se uzdrzim.
Mator pa lud :oops:
Mislim da imam negde knjigu sa matematikom za Golfove i njihove menjace, videcu da nadjem i da prepisem kako se menja odnos ubrzanje/maksimalka sa promenom zupcanika. To moze da posluzi kao orjentir.