Autor Tema: Pitanje u vezi generalke  (Pročitano 6242 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Pitanje u vezi generalke
« poslato: Februar 13, 2014, 01:54:37 pre podne »
Pitanje u vezi generalke.
Kao sto pomenuh u postu za predstavljanje vozim Polo iz 2001god. 1.4,16v,55kw.Uvezen je iz Italije sa predjenih 89.000km(tako bar pise u carinskoj deklaraciji,a dal je budzena kilometraza to je vec pitanje..)Vidi se da je dobro ocuvan,prva farba,lepo ide,motor"prede ko macka",ja sam mu odradio veliki servis,jer ne znam kako ga je odrzavao prethodni vlasnik.Oduvek sam imao poverenja u nemacke automobile,a danas sretoh nekog taksistu i bas me je bio istripovao za ovaj model koji imam.Kaze da je to model koji ima neki aluminijumski blok motora,da se ne moze raditi generalna na njemu,da je to cuo od nekih mehanicara,i da je najisplativije kad dodje vreme za generalku da se kupi polovan motor u dobrom stanju i zameni itd..Malo sam trazio po net-u gde slicno kazu-da cak nema ni kosuljicu-hilzne na bloku motora koja bi se mogla obraditi i tzv.honovati,ne moze se radilica odvojiti od bloka, napr.novi lezajevi nemaju ZUB tako da samim tim postoji mogucnost da se okrenu u klipnjaci...ako sam dobro razumeo..a opet kupovina polumotora novog(kad kazem polumotora mislim na onu donju polovinu motora kao sklopa, odnosno blok, radilicu, klipove i klipnjace) u ovlascenom serisu je preko 2500evra,sto se ne isplati..Bilo bi mi od pomoci da cujem neko strucnije misljenje u vezi prednosti i mana motora sa celicnim blokom-tj.starije generacije motora(kod kojih znam da se moze busiti i blok obradjivati radilica,glava itd) i ovih sa aluminijumskim i savet sta mi je ciniti kad zaista dodje vreme za generalku,da se pripremim finansijski.Nije mi jasno zasto su mnogi proizvodjaci(ne samo vw) kod prelaska na EURO3 standard napravili tako velike greske u konstrukciji a i u odabiru materijala-mislim na ovaj aluminijum ili Alusil(sivi liv) sto je valjda jos gore,sem sto je laksi od celika i motor manje bucniji...mozda nesto i oko performansi,ne razumem se bas...ali sta kad dodje vreme za full generalnu..Sve mi je to nekako konfekcijski u odnosu na stari nacin izrade.Voleo bih da gresim i da me neko razuveri,svaki savet je dobrodosao.Hvala unapred

Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #1 poslato: Februar 16, 2014, 01:44:31 posle podne »
Nobody?

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1273
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #2 poslato: Februar 16, 2014, 01:48:19 posle podne »
I mene interesuje. Nisam čuo da postoji motor za jednokratnu upotrebu u velikoserijskim vozilima.
Javiće se neko ko zna.

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13900
  • Age: 45
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +223/-40
  • Pol: Muškarac
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #3 poslato: Februar 16, 2014, 01:49:45 posle podne »
Neko od majstora je svojevremeno pisao o takvom motoru koji se ugradjivao u Pola.
Samo sto mislim da nije 1.4 nego 1.0.

Van mreže 2busy

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2604
  • Age: 41
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +92/-53
  • Pol: Muškarac
  • Family guy
Одг: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #4 poslato: Februar 16, 2014, 01:58:43 posle podne »
1.2 htp motor=rezervni deo.

2 Busy from Sony Miro

Rupa + alu felna = Reparirano rame

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9979
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +222/-54
  • Auto: Lada 2104
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #5 poslato: Februar 16, 2014, 03:06:44 posle podne »
Koja je oznaka motora kod tebe?

1.4 16v  AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY - Cylinder block & crankcase > cast aluminium alloy
1.4 8v    ABD, AEX                                                 -  Cylinder block & crankcase > grey cast iron


Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #6 poslato: Februar 16, 2014, 03:55:41 posle podne »
Evo pronadjoh sa citaca saobracajne,pise broj motora: AUA..iza toga jos 6 brojeva.
Onaj taxista koji mi je na to ukazao kaze da je namerno kupio Polo iz 2001. 1.4 sa 8 ventila bas iz tog razloga sto ima iron block,kao sto je Desmo naveo u postu.
E sad,kakva se uposte onda vrsta generalne zaista moze uraditi (da li samo karike i lezajevi-ako uopste mogu lezajevi,a i to bi bila mislim polugeneralna sto i nije neko resenje kad do toga dodje),da li se sa klipovima ista moze raditi ili jednostavno bi morala zamena motora,kupovina polovnog..a da li to uvek ispadne dobro,ili je budzenje sa drugim motorom nesto sto se katkad i ne pokaze kao dobro resenje? Pitam sve ovo da bih video kolliko od kojih opcija mi je na raspolaganju i koliko bi kostala,jer bih voleo da ga zadrzim i dalje vozim,sada sam jako zadovoljan njime i odlicno me sluzi,ali se premisljam (samo)kao krajnje resenje dok je auto ovako sredjen i utegnut(veliki servis odradjen i dr) i dosta lepo izgleda,da ga cak i prodam :( sto se kaze "na vreme"

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4953
  • Age: 47
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +202/-124
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #7 poslato: Februar 16, 2014, 09:39:59 posle podne »
motor kao u golfa 4 i dosta bolje nosi pola. ja sam otvarao taj motor i mjenjao lezaje na radilici. evo ide vec trecu godinu bez problema. imas i 1.6 16v iz mk4 koji ima gizeni blok i koji hladno ubacis u taj auto.

ne sluti na generalnu, vozi i uzivaj
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #8 poslato: Februar 16, 2014, 10:21:42 posle podne »
Nema ti taj taksista pojma.Hilznuju se i aluminijuski blokovi uveliko i skoro pa na isti nacin kao kod blokova od sivog liva.
Pitaj tog taksistu kako je moguce da se u  cetvorotaktnom motoru celicne karike krecu po aluminijum ,i sta mislis koliko bi to radilo?
Ja mislim da da ne bi presao vise od 100km
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 40
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #9 poslato: Februar 16, 2014, 10:32:00 posle podne »
Ako se taksisti ne razumeju u to ko se onda razume?

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1727
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #10 poslato: Februar 16, 2014, 10:35:08 posle podne »
Ljudi moram da vam ovo kažem...verovali ili ne...ja imam komšiju koji vozi Golf 4 sa tim famoznim 1.4 16v motorom kog bije loš glas...jel vi verujete da on nije menjao ulje od 2009 godine ?  lollol

Auto ide bez problema...kako,to niko živ ne zna.  lollol

Ja isto vozim Golf 4 sa tim motorom i u opšte ne razmišljam o tim stvarima poput generalne,obradi alu bloka i slično.

U mehanici može (skoro) sve,tako da i kad dođe vreme za generalnu,mislim da neće biti problema da se uradi,jedino će se postaviti pitanje isplati li se raditi to.  biggrin

gost1vw pevaj pesmu i vozi Pola...što se kaže ZA SVE PARE.  lollol  :26
« Poslednja izmena: Februar 16, 2014, 10:37:18 posle podne od strane mboy87 »

Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #11 poslato: Februar 17, 2014, 12:35:59 pre podne »
Ljudi,hvala svima na odgovorima! Znaci da su ipak moguce i neke vece servisne intervencije na njemu,al kontam posto je to alu legura da se mora preciznije raditi i da se ne prihvataju bas svi majstori tog posla.Navodno da ovaj motor zaiste nema kosuljicu.Nanosenje tvrdog sloja na aluminijum postoji odavno,samo to ovde nije korisceno vec su aluminijumski cilindri obradjeni nekim tvrdim hromiranjem.Verovatno i da momenti stezanja motora moraju biti odredjeni jer je Alu krtiji od celika i to je za alu blok kljucno,nadam se da postoje i neke specifikacije za to.Kako god...kad to toga dodje(a verujem da nece skoro),da me nece izaci vise od 1000e bilo generalna,bilo zamena za neki polovan a dobar motor sa ugradnjom.Ako moze i neka preporuka za dobre servisere ovakvih motora u n.Sadu-mislim za generalku
Hvala svima jos jednom,dali ste mi argumente da odustanem od prodaje! jer bas zavoleh auto.. :)

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1727
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #12 poslato: Februar 17, 2014, 07:54:22 pre podne »
Uz normalnu vožnju,bez divljanja taj motor verujem da može dosta dosta da pređe.Tako da nemoj da se opterećuješ i razmišljaš o problemu bez problema.  biggrin  :26

Redovno (možda čak i malo pre) radi servis i nema brige.  biggrin

Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #13 poslato: Februar 17, 2014, 08:24:35 pre podne »
mali servis na 10000km
a veliki servis na 50000km?(neko kaze da moze i na 70000km) majstor1
Da li bi to bilo pozeljno,ili treba na manje km?

Van mreže gost1vw

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Vojvodina
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw polo
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #14 poslato: Februar 17, 2014, 08:48:41 pre podne »
Ljudi moram da vam ovo kažem...verovali ili ne...ja imam komšiju koji vozi Golf 4 sa tim famoznim 1.4 16v motorom kog bije loš glas...jel vi verujete da on nije menjao ulje od 2009 godine ?  lollol




kazi komsi da se ne zeza za zamenom ulja,iako mu je nivo ulja dobar i posle toliko godina voznje,moze mu se desiti da se sito za uljnu pumpu zapusi i na njemu dobije smesu kao med,pa tako radilica ostane bez pritiska ulja i okrene mu se lezaj u klipnjaci..onda ce se cesati po glavi i verovatno morati menjati motor
« Poslednja izmena: Februar 17, 2014, 09:29:07 pre podne od strane leponiko »

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1727
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #15 poslato: Februar 17, 2014, 09:20:55 pre podne »
 lollol Ma džabe...to je penzioner on 70 godina,pre bih mogao da objasnim detetu od 5 nego njemu od 70.  lollol

Sem toga,on skoro i da ne vozi taj auto.Daj Bože da godišnje pređe 500 km.  biggrin

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 40
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #16 poslato: Februar 17, 2014, 11:59:10 pre podne »
Daj Bože da godišnje pređe 500 km

On onda ima jos 6-7 hiljada do sledece zamene... Potseti ga u maju 2026 da zameni ulje   lollol

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1727
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: Pitanje u vezi generalke
« Odgovor #17 poslato: Februar 17, 2014, 12:03:47 posle podne »
 lollol Pre ovog sad Golfa imao je nekog Kadeta iz 70 i neke...bio je prešao malo više od 70.000  lollol

Ne verujem da će doživeti sledeću zamenu ulja.  lollol