VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: nemanjak April 24, 2023, 08:26:04 posle podne
-
Sta se desi kad se ubaci u auto u kome je bio agm akumulator drugi obicni? Pozdrav
-
Brzo crkne jer je tamo jace punjenje...
-
+ vise se trosi.
-
Da li se moraju kodirati i mogu li uticati na rad elektornike vozila u svakodnevnici?
-
Ubaci adekvatan i prekodiraj ga.
-
Ja ne znam zašto bi to radio? Recimo Bosch akumulator od 74AH s04 je oko 100e, a isto Bosch AGM je oko 160-70. Mijenjaš ga jednom u ne znam koliko. Bolje daj više 60-70e i ne razmišljaj da li ćeš nešto pokvariti na autu, ili će taj akumulator koji nije adekvatan biti kratkog daha. Mislim da taj novac nije vrijedan rizika da se nešto pokvari.
-
Koja je fora sa tim kodiranjem?
Bio mi je agm banner, kupio sam vartu agm i ubacio
Nikakvo kodiranje nisam radio sve funkcionise
-
Kodiranje je zapravo da zadas racunaru da si stavio nov akumulator. Agm se ne puni non stop, tj snaga punjenja kad je akumulator nov i kako stari varira, nikada nije 100% aktivan alternator. Ako ga ne kodiras samo ces smanjiti zivotni vek akumulatoru.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
-
Ovo prvi put cujem.
-
Kod mene je obicni ali isto ne puni kostantno istom snagom nego po potrebi, to znam sigurno jer sam provjeravao i zacudio se kad sam vidio punjenje oko 12v cini mi se, a "fatao" sam ga kad puni 14.7...to su kao neki "pametni alternatori"
-
Kodiranje je zapravo da zadas racunaru da si stavio nov akumulator. Agm se ne puni non stop, tj snaga punjenja kad je akumulator nov i kako stari varira, nikada nije 100% aktivan alternator. Ako ga ne kodiras samo ces smanjiti zivotni vek akumulatoru.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
:+ Bravo majstore sjedi 5. Moze li se kodirati sa VCDS sa ali expresa?
-
Vj moze...ja sam sa takvim vcds-om svasta nesto iskodirao tipa one zezalice kao sto je "punjenje" kazaljki i jos par stvari... a to stvarno nisam probao
-
Ja imam neki VAG CAN Pro, kopija VCDS, kod mene sam svašta kodirao na Golfu bez problema, na Passatu B6 isto bratu sam po nešto kodirao. A spajao sam B7 od druga i samo sam uspio da učitam greške, probao da mu iskodiram CH/LH jer nema fabrički i nismo uspjeli. A navodno podržava automobile VW grupacije do 2016-te godine
-
Ja samo pitam jer kod nas u servisu mjenjamo bateriju sa ovakvim kablom i ne kodiramo nista ako ima i malo struje u staroj bateriji. I to od golfa 4 pa do osmice prije par dana. A na sedmici i passatu b8 nakon zamjene mjenjaca i ponovnog spajanja baterije samo ocitavamo kompletno auto sa testerom i brisemo potencijale greske. Mozda se Lepi javi iz Canade jer je i on u istom poslu i kod istog poslodavca samo na drugom kontinentu pa reci da oni rade drugacije,
https://cablematic.com/de/products/stromkabel-fur-obd-obdii-obd2-von-12vdc-zigarettenanzunder-OB062/
-
Kod mene je u pasatu b7 dosao bosch s4 008 74ah koji nije agm a primijetim da mi u mraku trepere one lampice na krovu i volan kao da mi ima zube neke da zapinje a sve prekontrolisali sve extra pa sumnjam da nije do akumulatora jer je elektronski volan. Mjerio sam jacinu u jutro 12.36v a punjenje je skoro 15v. Gledao sam po netu u njega ide fabricki 70ah agm.
-
Pa i meni je kod nas el koji zna svoj posao isto rekao kao slobodno ne moras da ga kodiras ali ti ako oces nije problem :)
-
Mora da se kodira, mom drugu na B7 nije radio start-stop sistem dok nije kodirao akumulator poslije zamjene.
-
Danas sam naucio nesto novo :)
Uzeo sam juce u lidlu digitalni multimer i prvo sto sam uzeo sa izmerim je napon punjenja AGM akumulatora na mom Golfu 6.
Pre par godina na youtubu naletim na uputstvo kako se deaktivira start stop sistem, postoji na negativnoj klemi akumulatora neki dzek koji se iskljuci i nakon cega auto ne dobija ocitavanje stanja akumulatora tako da ga ni ne gasi na semaforu jer je jedan od uslova da se auto ugasi napon akumulatora.
Dve godine sam vozio na autu akumulator koji nije AGM i na jesen oducim da pazarim Vartu AGM i ponovo uljucim dzek kako bi imao start stop, ali sam pri svakom paljenju gasio SS na taster. Pre mesec dana posto mi se sve cesce desavalo da zaboravim da ugasim SS, ja ponovo gasim dzek.
Vracam se sad na multimer, merim ja malopre napon punjenja, 13.13v konstantan.
Za agm bu trebao biti preko 14V, malo sam se iscimao i provalim da probam da vratim dzek u akumulator, istog momenta skoci punjenje na nesto oko 14,2V 14.3V koliko se secam.
Sta znaci to sve, kad se ugasi dzek akumulator dobija napon punjenja nesto malo preko 13v sto je koliko ja znam dovoljno za obican akumulator sto dalje implicira da se nece ostetiti vecim naponom punjenja, sa druge strane ako se koristi AGM akumulator ne sme se isljucivati dzek jer ce se puniti nizim naponom od potrebnog.
I na kraju pitanje, koliko punjenje treba da bude tacno za AGM?
Ovo moje 14,3V je bilo u leru sa upaljenim pozicijama.
-
Za svaki 12V akumulator je normalno punjenje sve preko 14V, ispod ne valja. Kod mene na Golfu je punjenje 14.4V, nema SS, običan akumulator.
-
Darko, kada iskljucis taj dzek auto "ne zna" ni napon ni amperazu punjenja, pa tako ne moze ni da regulise punjenje. To nikako ne treba skidati. Ima mnogo laksih načina ugasiti start&stop.
Inace, za obicne aku punjenje treba da bude minimum 14V (kazu i 13.8V, ali na duze staze 14V se pokazalo kao neki minimum)
Kod AGM, EFB tj. start&stop aku punjenje nije uvek isto, a moze biti i do oko 14.7-14.8V u nekom momentu, jer racunar preko minus kleme meri napon i jacinu struje pa tako podesava po potrebi.
-
Drugar je na Golfu 6 iskljućio taj džek na akumulatoru još pre 7 godina stavio običan akumulator i nema nikakvih problema driving
-
I ja evo već više od 2 god vozim tako i nisam imao problema. A i nisam našao lakši način da ga isljučim. VCDS-om ne mogu ni napon ni temperaturu da promenim da bi prestao da radi SS.
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
-
Ja imam akumulator efb+ pise da se ne sme zameniti sa običnim efb akumulatorom. Gledam kod nas uopšte ne postoji akumator sa efb+ oznakom. Sta vi kažete? Pasat b8 2021god 2.0tdi
-
A agm? Pogledaj na excide sajtu koji ti predlaže?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk