VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: VladPet Novembar 11, 2021, 11:20:26 pre podne
-
Zdravo kolege, planiram u petak da promenim ulje u kocnicama kako je menjano pre 3 god, i ulje u menjacu, kako nije menjano nikada 240kkm trenutno na satu. U Autokomercu kazu da se ne menja ulje u menjacu po preporuci(mozes misliti), ali imaju ipak ulje koje ide za menjac, nesto ispod 8000din po litru, u B6 ide 2-3l. lollol
Sto se tice kocionog, ide dot 4, razmisljam se da uzmem Ate. Da li je neko skorije menjao, kakvi su vasi predlozi, sta uzeti?
-
ATE DOT5.1 (ne DOT5) ako nađeš je prava stvar, ako ne onda SL.6 (DOT4 LV) uzmi. Ili original VW, koje je u stvari isto ATE SL.6. Nemoj obični DOT 4, pogotovo ako imaš ESP.
Mjenjačko ulje Febi, Ravenol ili Fuchs 75W(samo 75W, bez druge oznake). Ne bacaj pare na original. Kupi 3L, staje mu oko 2.3L po fabrici, a dobro je usuti 2.5L, jer bolje podmazuje zupčanik 5. brzine.
-
Kaze da je najbolje posle fabrike Motul SAE 75w90, a za Ate ulje, 4.1. Ne bih dao pare na original sve i da sam menja brzine, a kociono je 1800din litar, to bih i dao
-
Ja sam sipao INA UKA (DOT) 4 kočionu tečnost, po nekim testiranjima otpornosti na vlagu, ispostavilo se da najmanje "kupi" vlagu u sebe, što je najbitnije. Kočiona tečnost ne podmazuje ništa, pa je samo vlaga problem jer smanjuje tačku ključanja.
Zašto DOT 5.1? Ja sam našao po katalogu da ide dot 4 i to sipao. Imam ESP, promijenio bih na DOT 5.1 ako je potrebno, mada sam čitao da DOT 3, 4 i 5.1 mogu međusobno da se moješaju jer su sličnog hemijskog sastava, a DOT 5 ne jer je na bazi silikona.
-
Zašto DOT 5.1?
Izdržljivije je.
-
Upravo tako, slazem se. Ima i TRW, sad nije Bog zna koja razlika u ceni, pa bih ovaj put isao sa dot 4 sl ate-ovim.
-
Izdržljivije je.
Hvala na odgovoru, sipao bih DOT 5.1 da sam znao za to.
-
Uzeo ipak Ate Dot 4(800din kit komerc po litri), i Motul 75w90(1400din po litri, takodje kit komerc).
I za zenin Mini uzeo Ate dot 4. U utorak menjam sam, pa cemo videti da li se primecuje razlika.
Inace autokomerc je 1800din dot 4 po litri, a menjacko prava sitnica 8000din. :36
-
Lako je, ja sam prije nekoliko mjeseci mijenjao sam, samo prije nego što kreneš da odvijaš one ventile na aparatima ih malo naprskaj sa WD-40. Ide crijevo poprečnog presjeka 4mm, ono baš dobro naliježe na ventil i ne može da uđe vazduh. Ne znam da li je ista procedura za B6 zbog električne ručne, mada sam čuo da dijagnostikom treba otvoriti ventile pozadi.
Javi kako je prošla zamjena ulja, i ja bih je odradio. Takođe nije nikada nije mijenjano ni kod mene.
-
DOT 5 je etarsko ulje i ne sme se mešati sa DOT 3 i 4 niti sipati u kočione siteme koji su predviđeni za DOT3 ili 4.Dot oznaka se odnosi na tačku
ključanja kočionog ulja
205 °C za DOT 3
230 °C za DOT 4
260 °C za DOT 5 i DOT 5.1.
-
Lako je, ja sam prije nekoliko mjeseci mijenjao sam, samo prije nego što kreneš da odvijaš one ventile na aparatima ih malo naprskaj sa WD-40. Ide crijevo poprečnog presjeka 4mm, ono baš dobro naliježe na ventil i ne može da uđe vazduh. Ne znam da li je ista procedura za B6 zbog električne ručne, mada sam čuo da dijagnostikom treba otvoriti ventile pozadi.
Javi kako je prošla zamjena ulja, i ja bih je odradio. Takođe nije nikada nije mijenjano ni kod mene.
Hvala za ovo 4mm crevo, bas sam gledao da kupim. Ono sto sam ja video jeste da je procedura da se otvori cep gore, skine tocak naravno i na sisice se stavi kljuc za odvijanje i preko sisice se stavi crevo. Ispumpa se svo ulje, e sad, ima neka fora gde ide prvo prednje levo, pa zadnje levo, pa predjne desno pa zadnje desno(ne znam koja je poenta). Posle toga se dospe ulje kociono, i prakticno to je to. Gledao sam dosta i klipova, nije komplikovano uopste. Svakako javljam kako ce biti. Nedoumica mi je samo za b6 da li staje za menjac 2l ili 2.3l? boodala
-
Oko 2.3 l u mjenjač sa 6 brzina i rikvercom, a za mjenjač sa 5 brzina i rikvercom 2.1l. Ključ za odvijanje onih ventila je 11, uzmi okasti kako bi lakše prišao. Procedura pomservisnom uputstvu je da se ide od dužih kočionih linija ka kraćim, prvo radiš zadnji desni točak, uzadnji lijevi, prednji desni i na lraju prednji lijevi. Nemoj da ispuštaš nipošto kočionu tečnost skroz iz sistema, postaraj se da u boci uvijek bude kočione tečnosti, ako sve izvučeš i uspeš napravićeš vazdušne čepove, pa ćeš dobiti efekat propadanja kočnice u vožnji i moraćeš preko dijagnostike da odzračuješ glavni kočioni cilindar i ABS pumpu. Ja ti predlažem da prvo izvučeš nekim većim špricem svu kočionu tečnost, uspeš novu tečnost u posudu do vrha i kreneš ovim gore pomenutim redosljedom za odzračivanje. Imaš na kanalu ,, Dino DIY" detaljno o zamjeni kočione tečnosti. Kočiona tečnost ne može da se mijenja kao ulje u motoru ili mjenjaču bez posebnih alata, u ovoj DIY varijanti može samo da se ispere linija, kupi 1.5l ulja, to će ti biti dovoljno da dobro ispereš sve kočione linije. Ja nih dobro provjerip ovo za dijagnostiku, imaju 2 tipa električnih ručni, sa zupčanicima (kao na B6) i sa sajlama, motorić povlači sajle, za ovaj tip sa sajlama je procedura kao i za automobile sa običnom ručnom kočnicom.
-
Hvala na savetu, inace majstor mi sam rece 2l ulja menjac 1l kocnice. 🤔
-
2.3 mjenjač, mada je bolje 2.5L zbog 5. brzine.
-
Ti što se tičenkočnica možeš i 10l da iskoristiš. Zavisi samo koliko hoćeš da ispereš sistem u zavisnosti od toga koliko je stara tečnost zaprljana. Ja ti svakako preporučujem 1.5l ako ti je kočiona tečnost više zaprljana, to ćeš najbolje procijeniti sam na osnovu boje tečnosti. Ulje u mjenač sipaj dok ne počne da curi na čep, kao što je fabrika propisala, velika je količina da fali 300ml ulja u mjenjaču. Po kataloškoj specifikaciji staje 2.3l.
-
(https://i.postimg.cc/21sDKtxx/20211113-150316.jpg) (https://postimg.cc/21sDKtxx)
Sunucu i 2l ako treba, a za ovu menjacku cu dokupiti ako bude trebalo..
-
Da li si zamijenio ulje u mjenjaču?
-
Evo vam mjenjačko ulje iz B6ice 1.9 TDI 2005.g. i 300 000km. Vlasnik se žalio da mu teško upada u treću i rikverc.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211122/510f989727ab190d0b988ffed14d7445.jpg)
I onda fabrika kaže ne treba da se mijenja.
-
Moj auto ima originalnih 280k km, nikada ulje u mjenjaču nije mijenjano, održavan u ovlašćenom. Ja bih da promijenim ulje ali nisam siguran da li je pametno iz razloga što je prljavština iz starog ulja već ušla u neka oštećenja dijelova koji su pohabani, pa sam čuo da kad se to ispere nastaje problem sa mjenjačem. Inače u sve brzine mjenjač glatko ulazi bez ikakvog zapinjanja, krčanja i slično.
-
Da li si zamijenio ulje u mjenjaču?
Zamenio sve, ulje u kocnicama 1.5l, 1l staje, a sto se tice menjackog, stalo 2l. Nije komplikovano menjanje uopste.
-
Moj auto ima originalnih 280k km, nikada ulje u mjenjaču nije mijenjano, održavan u ovlašćenom. Ja bih da promijenim ulje ali nisam siguran da li je pametno iz razloga što je prljavština iz starog ulja već ušla u neka oštećenja dijelova koji su pohabani, pa sam čuo da kad se to ispere nastaje problem sa mjenjačem. Inače u sve brzine mjenjač glatko ulazi bez ikakvog zapinjanja, krčanja i slično.
Znas kako, meni nije uopste zapinjalo, odlicno je radio, ali te price ovlascenog da se ne menja nikada ulje u menjacu iz mog ugla nije osnovana. Litar ulja u Vw-u za B6 2.0 TDI je 8000din, uzeo sam Motulov najbolji koji postoji trenutno, i za 30e zamenio ulje u menjacu, odlicno radi evo posle 1000km. 240.000km na satu, kupljen u Srbiji i odrzavan u autokomercu. Videcemo za dalje :)
-
Kako ti se ponaša mjenjač nakon zamjene? Da li se sipa ulje u prekidač rikverca ili na onaj gornji čep?
-
Normalno, kao i pre. Meni licno mozda i bolje ulazi u brzine, ili je psihicki to odradilo mene da mislim da je bolje. Na gornji cep, iznad ovog gde se ispusta.