VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: marko012po Novembar 26, 2020, 09:58:35 pre podne
-
Imam pitanje u vezi akumulatora tj. njegovog napona. U pitanju je Varta blue dynamic E11 74Ah 680A kupljen je u maju ove godine i Golf 5 1.6 FSI. Posle vožnje od nekih 20Km cca pola sata, povežem merni instrument na akumulator i merim napon dok automobil radi. Napon punjenja alternatora je oko 14.3V-14.4V što je odlično. Dešava se sledeće a to je da napon na akumulatoru, čim ugasim auto, počne da pada (što je normalno) i ide sve do 12.3V-12.4V (to je oko 50-60 % napunjenosti) i tu ostaje, što mislim da je malo za potpuno napunjen akumulator. Uvek pali iz prve, malo sporije vergla od kako je zahladnelo. Kada auto radi, svetla u kabini su čas prigušena čas normalno svetle. Auto se često vozi na kratkim relacijama od 2-3km ali i posle duže je ista situacija. Na drugom autu mi je čista gradska voznja i jako kratke relacije, akumulator je star par godina i napon je uvek 12.6V-12.7V. U čemu može biti problem? Ako vuče negde na masu smatram da bih ga ispraznio više jer jako brzo spusti na 12.3V.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
To je normalno.
-
Normalno je da su mi svetla u kabini čas prigušena čas normalno svetle? Bukvalno u intervalima od pola sekunde, sekundu se menja.
P.S. ovde pitam jer mi električar ne radi usled ove situacije.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
Napon na ispravnom akumulatoru kad auto ne radi bi trebao da bude u tom rasponu koji si ti napisao.
12.7V je skroz pun akumulator a 11.7 je prazan akumulator.
To sto ti se desava sa sijalicama moze biti do same sijalice, kontakta, modula koji regulise rad sijalica...
-
Mene je bunilo to što on nikako da napuni akumulator do kraja iako je nov i alternator ima dobar napon punjenja. To sa svetlima se dešava samo dok je automobil u leru. Da li bi punjenje smart punjačem bilo poželjno/potrebno?
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
Pitanje je koliko je taj akumulator stajao pre kupovine pa je time izgubio neki procenat.
-
Proveriću kasnije po kodu sa samog akumulatora kada je proizveden.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
očito da je preveliki akumulator za to auto! alternator nemoze do kraja da ga napuni i zato uvjek na pola... dopunjavanjem punjačem ćes produziti njegov zivot
-
Kada sam kupovao akumulator, preporučili su mi najveći koji po broju šasije ide za moj auto. Ne znam kako je onda ispao preveliki. Videću da ga dopunjujem onda punjačem, makar zimi.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
imas etiketu sa kodovima u gepeku i na njoj mozes vidjet koji aku ide, uslikaj je i okači ovde
-
Evo iz servisne, to je isto.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201126/074221cc3c682f61c62247ae593b42bc.jpg)
-
J1P = Battery 220 A (44 Ah) to je veličina akumulatora za to auto...
-
Mozes li mi objasniti kako to znas na osnovu tih kodova? Kako se citaju ti kodovi?
-
Imas aplikacije i sajtove koji dekodiraju te kodove i ispisuju ti fabricku opremu koja je dosla uz auto kad je kupljen, a imas naci i tabele po netu ali lakse je preko dekodera, samo ukucas i on sam izbaci sta znaci koji kod
-
Da li bi punjenje smart punjačem bilo poželjno/potrebno?
Dopuni ga punjacem pa vidi kako ce se ponasati.
Jeste malo jaci akumulator, kao za dizela, ali ne bi trebalo da je preveliki za auto (od tri preporucena od Varte, jeste najjaci).
Pre ce biti da je stajao pre kupovine pa se malo ispraznio, a auto ne moze nikada da ga dopuni kao sto to punjac uradi.
-
Svi prodavci akumulatora savetuju da se pre zimske sezone akumulator skine sa vozila i da se dopuni sa punjacem.
To savetuju jer svi mi,barem vecina,ima samo kratke deonice i kada se upali ventilacija,svetla,muzika ... alternator ne stize da dopuni iako dobro puni.
Leti to nije problem ali zimi usled hladnog vremena smanjuje se njegov kapacitet i dolazi do ispraznjenosti same baterije.
Tebi jeste akumulator prevelik za taj auto ali dopuni ga rucno,preko noci ili jos bolje kada bi mogao da ga punis 48h na 2ampera struje bilo bi idealno jer ga tako napuni skroz i osvezi mu celije a ne moras da mu otvaras poklopce. :84
-
Upravo tako, zato mi je i prodavac taj preporučio jer sama varta daje taj akumulator kao jednu od opcija za moj auto.
Svakako sam planirao da kupim smart punjač za akumulator ovih dana jer zna da zatreba i valja imati jedan tako da ću ga dopuniti. Javiću kako se ponaša nakon punjenja.
Hvala svima na savetima.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
@Rnjak, odavno je proslo vreme punjenja akumulatora "preko noci" (sto je najveca zabluda ikada).
Takodje, ovo 48h na 2A mozda bi i proslo da je akumulator sasvim ispraznjen, ovako nikako nije dobro.
Znaci, akumulator se puni dok se ne napuni, ne postoji punjenje preko noci isl.
Jos jedna stvar, ako postoji mogucnost treba otvoriti cepove (svakako i proveriti nivo tecnosti, ako fali dosuti iskljucivo destilovanu vodu).
-
Pitanje je koliko je taj akumulator stajao pre kupovine pa je time izgubio neki procenat.
Evo koda sa akumulatora C0C9540311200. Što bi značilo da je proizveden u junu 2019. Ja sam ga kupio krajem maja ove godine što govori da je skoro godinu dana stajao.
Inače, trenutni napon je 12.1V.
Da napomenem još jednom, napon punjenja alternatora je oko 14.3V - 14.4V.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
Akumulator koji je duze stajao od 4-5 meseci u magacinu ne treba uzimati, jer se mora proveriti
-
Kako sam ja to mogao u tom trenutku da znam? Nisam ni bio upućen u sve to. Mislio sam da je jednostavno, odeš i kupiš akumulator i to je to, ali izgleda da nije tako.
Razmisljam o reklamaciji ako ne bude mogao da drži napon i ako auto ne bude palio, što će se desiti u jednom trenutku ako ovako bude nastavio.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
-
Obicno prodavci okrive kupca kao kupili ste stariji od 4-5 meseci pri tome naravno isti ti prodavci ne obaveste kupca da navedeno stoji u garanciji.Najbolji nacin po meni je traziti da se testira aku pri kupovini koliko ima cca i kolika je voltaza naravno.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Sve i da je jutros izašo iz fabrike taj akumulator se neće napunit do kraja na tom alternatoru! Pogotovu na kratkim relacijama. To je akumulator za dizela i njega puni veći alternator snage 160A i više...
-
Koja je jacina tog alternatora na petici? Na cetvorci i TDI ima 90a fabricki, davno mi je DjoleDMC rekao da ja na kecu mogu da stavim koji god akumulator, zato sto mi je alternator sa trojke i isto je 90a, tako da iskreno ne mislim da je problem jacina akumulatora.
Dok je bilo popularno imati jaku muziku, mnogi su stavljali vece akumulatore, pa niko nije nadogradjivao alternator? :)
-
Naravno da nije problem alternator (osim ako je neispravan). Da je stavljen aku od npr. 100Ah i 1000A startne, e njega ne bi mogao da napuni.
Jednostavno je ubacen polu ispraznjen akumulator u auto i sam auto ga nikada nece napuniti.
@marko012po, uzmi od nekoga punjac koji puni do 14.7V (da ima manuelni izbor modova, da moze da se podesi) i napuni ga.
Obicno oni "smart" punjaci zavrsavaju punjenje na 14.4V, sto nije bas sjajno.
-
Ljudi, problem je što auto vuče na masu negde, da zaustavim polemiku, nisam ranije mogao. Proverio sam kada sam otkačio + klemu i vezao multimetar redno. Danas ću polako jedan po jedan osigurač da vadim pa da vidim u čemu je problem. Naručio sam punjač tako da stiže u toku sledeće nedelje i napuniću ga svakako.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk