VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Goranbanjica Januar 17, 2016, 11:23:39 pre podne
-
POzdrav.Ne znam da li se i vama to dešavalo ili se može ovo opisati kao neki kvar na pasatu?Naime nakon 10 minutnog trazenja parkinga i voznje prva-druga-treca i nakon toga sto sam parkirao auto osetio sam užasan i neprijatan smrad i u kabini i oko auta.Kao po nekoj paljevini.Da napomenem to se dešava samo kada vozim po uzbrdicama.I to nakon samo 10 min vožnje.I to mi se desava vec
3 put.ILi je to možda posledica godista pasata tdi?2001 je.ILi loše gorivo pa kada se optereti auto napravi takvu reakciju??
Ako neko ima neki savet dobrodosao.hvala unapred :)
-
Lamela ?
-
Ako si ikad osjetio kako smrde kocnice kad se pregriju,tako se osjeti i lamela.
Moguce da je pri kraju pa proklizuje uzbrdo pa se pregrijava.
lako ti je provjeriti,povuces rucnu i pustas kvacilo dok si u prvoj ako se ugasi dobro je ako se ne ugasi odma,moguce da je lamela caoo
E sad trebao bi uzbrdo osjetiti kad si u vecoj brzini da proklizuje da ne ide kako je isao.
aa mozda si samo previse kvacila koristio pa si ju malo zagrijao
-
Puno hvala za kvalitetan odgovor.moguće da sam i kvačilo koristio pa od toga.Upravo takav je smrad kao kada se kočnice pregreju.Proverit cu sve ovo da ne gnjavim mehanicara ako nema potrebe.Odraditi to sto mi preporučujes. :)
-
Ubaci u treću i probaj, ne u prvu, sa prvom će poći auto. Znači u treću i polako puštaj kvačilo, ako ne proklizava ugasiće se.
-
Šta to znači onda?Da li probati uzbrdo,nizbrdo ili po ravnom?U kojem slučaju je lamela pokvarena?Interesantno auto na trza lepo odvaja ali nažalost taj smrad je konstantno prisutan.Nakon voznje po ravnom minimalno osećam ali kad se auto vozi po uzbrdicama i neravnom terenu užasno se čuje.Ko kočnice kad se pregreju što čovek gore reče.Auto ima 265000 km a pojma nemam dali je prošli vlasnik to ikada menjao.
HVala za savet druže. thumbup
-
Nije bitno drug da li je uzbrdo nizbrdo ili na ravnom,jer povuces rucnu pa je svejedno gdje je biggrin
dobroo me ispravioo knalek, znaci u trecu i pustas kvacilo,ako se ugasi lamela bi trebalo da je dobraa,ako se ne ugasi znaci da proklizuje i mora da se mjenja sto prije,da te nebi ostavila negdje na putu clap
Aa smrad lamele kad se uvuce u auto,sporo odlazi hahaha bicedobro
-
bonk moglo bi bit i po đžepu gadno ako je lamela i uz to zamajac ako ga ima ovaj moj krš?Godiste je 2001 tdi 96 kw,130 konja.
A bolje da je i smrad pa na vreme rešit nego negde u putu da me slepuju.Bas cu sutra ujutro proveriti sve ovo pa javljam.
:)
-
Ako nije lamela proveri EGR ventil.Meni on bali i sve se sliva na izduvnu granu i uzasno smrdi.I to samo kad ga opteretim uzbrdo.
-
Egr ventil mi cistili zadnji put na servisu i rekli mi da nije do njega.Smrad se iskljucivo cuje nakon opterecenja uzbrdo i to nakon 15 min voznje.Npr trazenje parkinga po banovom brdu kojeg ne mogu naći.E tu mi se oseca auto kad ga parkiram.Posle smrad prođe i ne oseca se prilikom normalne voznje.SAmo u prvoj brzini pa u drugoj pa ručna pa krenem itd.I to onaj smrad kad se ugreju pakne od kočnica.Tako subjektivno osecam sve to.Auto kad palim ujutro na hladno se ponekad zatrese i trese oko 30 sekundi i onda ima normalan rad.Kad je zagrejan preko dana i kada ga palim nema taj nemiran rad.Negde procitah da moze biti i plivajuči zamajac problem kod nemirnog rada motora na leru.
Sto se svega drugog tice lepo radi kvacilo,mekano odvaja,ne cuju se nikakavi zvukovi itd itd.Jedino me zabrinulo taj nepodnosljiv smrad usled opterecenja motora po uzbrdici.Sto rece jedan kolega mozda sam previse bio na kvacilu pa se lamea ugrejala.
-
Hteo bi jos da dodam da sam te simptome užasnog smrada najvise osetio kada bi vozio uz neku malo jacu uzbrdicu i to u rikverc.Npr 10 metara voznje polako u rikvercu malo po malo dok ne izadjem na vrh.I kad sam parkirao auto u leru ili izgasio svejedno osecao se taj uzasan smrad.
majstor1 :)
-
Ko zna mozda ti ne zatvara klapna za recirkulaciju vazduha u kabini, pa kad ga ubacis u rikverc on uvuce sav smrad od auspuha...?
Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока
-
Moguće da je i to.Inače danas sam oprobao da ga dam u 3 brzinu i na 2000 obrtaja i pustim kvačilo.Auto se ugasi i istovremeno se opet napravi uzasan smrad.Kao na pokvarena jaja.Verovatno od ove operacije pusti smrad ili kao sto ti reče druze ne radi mu taj zatvarač.
-
Katalizator.
-
bonk a može bit i on.Otici cu kod auspuh majstora da mi urade test da vidim jel do izduvnog sistema.Usled cega toliki smrad nije mi jasno.
-
Nije katalizator i nije ništa od sistema izduva.Pregledao majstor.Verovatno bi se i ustanovio kvar da se auto komplet rasarafi ali to se ne isplati ni majstorima jer ima puno posla a ni meni.
-
Kako se auto sada ponasa u voznji? Jel normalno vuce? Da li nesto smrdi tako kako si opisao?
-
Koliko sam skontao smrdi pod opterecenjem, tako da moj glas ide za lamelu,
Gubi li ulje za kocnice???
-
Auto se u voznji ponasa sasvim normalno i za 2001 godiste i 130 konja tdi motor standardno dobro vuče.NEmam primedbu.Smrad je najizraženiji kad se auto voza uzbrdo-nizbrdo prva druga,rikverc itd.Interesantno to sam prvi put zapamtio kada san isao uzbrdo 7-8 metara polako u rikverc.Posto sam morao ici sporo i usko bilo trebalo mi je malo vremena da uparkiram.Kada sam izasao iz auta smrdela je cela okolina od tog ubitacnog smrada.Kao da su se pakne zapalile.TAkav subjektivan osecaj sam imao.Inace sam menjac lepo radi,kvacilo lepo prima na pola,ne trese kad vozim...Danas sam ga probao u trecoj u mestu i izgasi mi se motor.Nije klizalo.Egr ventil osceiscen nedavno,izduvni sistem pregledan i sve ok.Novi diskovi i pločice na autu.Tako da cu se bas namucit i sebe i vas izgleda dok ne provalimo sta je.Mehanicar kaze da izuzev smrada ne vidi jasnih znakova da mi menja set kvacila,zamajac itd.Kao vozi nema problema.Ali ipak smrad govori d aipak nesto ne stima.Izuev ako ga biju godine?14 godina je star.ULje za kočnice sam menjao tacno pred mesec dana i danas sam gledao i na istom je nivou ko i pre mesec tako d azaista nisam pametan.Hvala :) sto se ukljucujete u moj problem. :)
-
Najvise osetis neprijatan miris kada vozis u rikvec duze uzbrdo,dosta ga drzis,lazes na kvacilu a lameli ne treba puno da pocne da se pali i smrdi. Neznam da li imas malo praznog lufta slobodnog hoda na papuci kvacila ako ga nema pukla lepeza na korpi i da li sklanjas 100% nogu s'kvacila u toku voznje uz brdo? Po meni nema sta drugo korpa ili lamela je potrosena pipa nitne proklizava nema dovoljno trenja.
-
Vrlo moguće da preterano koristim kvacilo kad su takve situacije a da nisam ni svestan toga. bonk Ne bi smrdelo tek tako iz cista mira.Bar ne bi smelo.Sad da li trpeti uzbrdicu ponekad da mi se to dessava ili menjati set kvacila.Da ga nisam tako slucajno izprovocirao takvom vožnjom ne bi nikad znao.PO ravnom se ne oseca takav smrad mada se i po ravnom oseti npr kada vozim pa izađem iz auta.
POgledat cu po broju sasije ako se bude dalo gde jel ovaj pre mene i ako je kada menjo set kvacila.Jer ako na 270.000 km nije nikad menjano pritisko ja na njega ili ne verovatno mu doslo vreme za zamenu i da pocneda smrdi.
Zahvaljujem za komentar. :73 majstor1 :84
-
Moguće da je i to.Inače danas sam oprobao da ga dam u 3 brzinu i na 2000 obrtaja i pustim kvačilo.Auto se ugasi i istovremeno se opet napravi uzasan smrad.Kao na pokvarena jaja.Verovatno od ove operacije pusti smrad ili kao sto ti reče druze ne radi mu taj zatvarač.
Nisam bio tu par dana vidim da se vecina bazirala na mojoj konstataciji za lamelu,ali u medjuvremenu ti si spomenuo da smrdi na pokvarena jaja e sad hoce da smrdi na jaja kada u samom satavu nafte ima 5 ili vise % sumpora u prevodu losa nafta mogao bi da sunes nesto bolji dizel pa da probas ponovo
-
Najvise osetis neprijatan miris kada vozis u rikvec duze uzbrdo,dosta ga drzis,lazes na kvacilu a lameli ne treba puno da pocne da se pali i smrdi. Neznam da li imas malo praznog lufta slobodnog hoda na papuci kvacila ako ga nema pukla lepeza na korpi i da li sklanjas 100% nogu s'kvacila u toku voznje uz brdo? Po meni nema sta drugo korpa ili lamela je potrosena pipa nitne proklizava nema dovoljno trenja.
Jeli moguće zbog cestog pritiskanja kvačila da se lamela samo ugreajala i da jos nije vreme za menjanja seta kvačila? majstor1
-
Jel moguce da se po ovako hladnom vremenu ugreje do te mere da pocne da smrdi,obicno se desava leti kad su velike vrucine.
-
Cesto pritiskanje kvacila ne treba da utice na lamelu da dodje do paljenja,naravno to podrazumeva da kvacilo bude skroz pusteno da se omuguci korpi da maksimalnom silom priljubi lamelu uz zamajac.Kada se spali jednom dobro da ima i dima taj miris ostaje neko vreme prisutan,ne mora da znaci da je za menjanje posle toga ako nema promena npr.treca pun gas obrtaji odlaze a auto ne ubrzava ili ubrzava slabije.
Vreme ne igra ulogu oko lamele najvise nacin voznje,mene kada je cale ucio da vozim kovao mi je u glavu non-stop kada krenem,skloni nogu sa kvacila,presaltam u drugu skloni nogu sa kvacila i tako dalje,laganje u brdu na kvacilu,stajanje na semaforu sa pritisnutim kvacilom i sl.
-
Paa daa,ako je lamela morao bi da osjetis gubitak u ubrzanju,pogotovo uzbrdo kad das gas kao sto kaze kolega,obrtaji bi trebalo da skoce a ti da ne ubrzavas.
Ako lamela nikad do sada nije mjenjana kako ti mislis,moguce da je korpa oslabila i vise nema dovloljnu snagu pritiska uz zamajac pa lamela proklizuje,i zobg toga se zagrije mahac
-
Kakva su ti kliješta i pakne, je l vracaju i odvajaju fino? Da ti mozda ne ostane koja plocica uz disk pa je przi... Skidaj nogu sa kvacila, nemoj ga dugo drzati kad krece... a za lamelu izgleda neces ni znati dok je ne skines. Nadam se da ces st oprije rijesiti problem :)
-
Paa daa,ako je lamela morao bi da osjetis gubitak u ubrzanju,pogotovo uzbrdo kad das gas kao sto kaze kolega,obrtaji bi trebalo da skoce a ti da ne ubrzavas.
Ako lamela nikad do sada nije mjenjana kako ti mislis,moguce da je korpa oslabila i vise nema dovloljnu snagu pritiska uz zamajac pa lamela proklizuje,i zobg toga se zagrije mahac
Gubitak snage se zaista ne oseti čak ni uzbrdo.Auto vuče kako treba za 130 konja.Nisam siguran da li je menjana a auto ima 270.000 km.Proverit cu naovlascenom servisu istoriju prošlih servisa ako se bude dalo.ZAnimiljivo probao sam uradit onu test igru kada ga dam u trću brzinu i pustam kvacilo.Auto se ugasi.Ali i taj test je prouzrokovao obilo smrada.Svasta je moguce.A izgleda nema druge nego platit skidanje i vracanje menjaca i tek tada cu saznat jel set kvacila u pitanju a ne daj bože možda i zamajac.
Auto ne trese prilikom starta u bilo kojoj brzini,drug ležaj je ok i ne šušti,kvacilo odvaja negde na pola itd itd,Sve lepo ,divno ali kada krenem uzbrdo i ako ima 15-20 min turiranja prva-druga eto mi smrada.Po ravnom terenu taj specificni smrad se ne cuje.Samo opterecenje.A možda je starost u pitanju?14 godina je pasatu pa se umori ovako težak uzbrdo????Pa zasmrdi.Gledat cu sto manje kvacilo da upotrebljavam pa da vidim onda hoce li da se pali uzbrdo.Problem je sto sam cesto na putu i uvek moram imat ispravan auto.A za kvacilo ti niko ne može reci kad ga treba menjat.
Puno hvala svima sto se ukljucujete u ovaj problem. :) :) :)
-
U svakom slucajuu sta god da uradis obavjesti nas tapsac
-
Naravno nikakva tajna nece biti.Ako uopste pronadjem dobrog mehanicara koji će mi resiti problem a da ne moram rastavljati celi motor.
:) clap
-
lamela,imao isti problem,pogotovo u rikverc kad ga varakas sa kvacilom na jaku uzbrdicu..
-
Upravo tako.U rikverc ako idem uzbrrdo i ako kvacilo vise puta stisnem evo smrada da sve gori.Ali kad se oladi smrad auto se normalno ponasa u svim segmentima.Posto trosak menjanja set kvacila nije jeftin hteo bih dijagnozu od mehanicara jel odmah za menjati ili može jos.Ne proklizava ali eto uzbrdo gori.ZNam da ce mi bilo koji tesko reci hajde ovo ili ono al bar da dođem kod nekog koji stoji iza svojih reci. :)
-
I novu da stavis sa tim varanjem na kvacilu i sl.ima da se pali,smrdi i dimi.[emoji6]
Poslato sa Smart-TV
-
znači mora se sve promeniti? :)
-
Cini mi se da nisi najbolje razumeo,do sada sto si pisao i opisao desavanja i drugi ucesnici na forumu konstatovano je da je lamela u pitanju. E sada to sto se desava, desava se tvojom krivicom laganjem na kvacilu tu nije losa lamela toliko, posto si rekao da vuce ok,da ti na testu u trecoj ugasi auto da je na ravnom putu sve ok,nema vibracija i sl.simptoma nekog kvara sto znaci da izbacis laganje na kvacilu. A zamenom svega,samo lamele ili korpe i lamele ako ga isto vozis sa laganjem u brdo,da ga drzis na uzbrdici na kvacilu a auto da miruje da se ne krece desavace se isto. Ja neznam sta vise da kazem nadam se da si razumeo na najbolji moguci nacin sta se desava.
Poslato sa Smart-TV
-
Sve razumeo itekako. :) Dići nogu sa kvačila gde ne mora da leži na njemu i terat dalje....