VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Francesko Maj 20, 2009, 02:58:56 posle podne
-
Pozdrav svima!
Od skora javio se je jedan "problem". Naime u zadnje vreme kako je otoplilo, skazaljka za temperaturu sve vise ide u desno, a nekada nije ni prelazila sredinu. Eh sada, pri duzoj vonji ili pri jacem "akanju" motora kada se automobil zaustavi, otvara se ventilator i veoma bucno radi i to duzi vremenski period. Dolazio sam u kontakt sa dosta Golfova 1 i 2, ali nijedan nije tako otvarao ventilator niti bio toliko bucan.
Takodje s vremena na vreme ona lampica koja svetluca pre paljenja automobila nekada se ne ugasi i tako svetluca neko vreme.
Ulje ima i vodu sam mu sipao u petak, tako nije do toga.
Znam da ima dve vrste tih osiguraca, sada ne znam tacno na koliko stepeni imaju da otvore ventilator.
Pomoc? bonk
-
pazi zapusen hladanjak , los termostat, kasni termoprekidac... itd. jbg moras da sve isproveravas da bi eliminisao problem. ida zaboravio sam da pomenem pumpu vode... kada smo vec kod toga jel ti u kolima antifriz ili voda?
-
Crko ti ventilator, zato je i bucan wacko ... Uskoro ce i da zakuje 100 % blink ... meni se to desilo na dvojci :angry: . . .
Uzmi nov dvo (ili tro) brzinac i uzivaj . . . clap
-
pazi zapusen hladanjak , los termostat, kasni termoprekidac... itd. jbg moras da sve isproveravas da bi eliminisao problem. ida zaboravio sam da pomenem pumpu vode... kada smo vec kod toga jel ti u kolima antifriz ili voda?
Pa automobil imam relativno kratko vreme, oko 4 meseca. Mislim da je prethodni vlasnik stavio antifriz, a ja od kada sam ga kupio stavljam mu destilovanu vodu. Ne znam dal sam ti pomogao...
-
Le
-
I ne sipaj destilovanu vodu.
-
I ne sipaj destilovanu vodu.
A sto? blink
Ili mislish samo cisto destilovanu, ne u smeshi sa antifrizom?
-
Ne, nego destilovana voda hoce da zezne onaj senzor i lampica pocne stalno da treperi. Bar je tako neko napisao ovde na forumu.
-
Pa jel destilovana voda provodi struju?
-
ne. izmenjen joj je hemijski sastav. sta sve danas mehanicar mora da zna. bre lakse biti pekar. samo mesiiiii.
-
Pa da, na to mislim, destilovana voda ne provodi struju pa sonda nikako ne moze da dobija "kratak spoj"
-
upravo tako
-
Francesko i moj golf sa ovim termostatom sto je u njemu cesto puta upali ventilator kad ugasim auto, pogotovo po ovim vrucinama. Radi jos oko 30sec, neki put malo vise i to je to. Sam ventilator ima samo jednu brzinu i isto se cuje dosta glasno ali tako treba, mislim cuje se normalno, nista ne tandrce. Ti bi mogao proveriti lezaj ventilatora ili da mozda ne kaci neku zicu, crevo...
Sa drugim termostatom sto kasnije otvara ne pali toliko cesto ventilator, i nikada mi nije upalio ventilator kad ugasim auto, ali je i temperatura motora malo veca pa mi je taj dobar za zimu.
-
E ovako, danas sam bio kod mehanicara i situacija je bila sledeca:
da ne bi mozgao odmah mi je oprao ceo hladnjak, celog ga izvadio odvojio elipsu i oprao rebra. Takodje je i izbacio svu onu stroku koja mu je bila u crevima za hladjenje (prizor je bio takav kao da ste metnuli tamo pola kila zemlje i posle prosejali). Takodje je nesto cackao cini mi se oko termostata ako sam dobro razumeo, pokazao mi je i rekao da je odvojio jedan deo jer je sada toplo vreme a kada zahladni stavicemo nov ( izgled kruga sa nekim metalom preko celog precnika, i oko njega je neka gumica). I kada je hteo da ga testira, ono zicu o zicu poce da se smeje, kaze bre ovo ti je suprotno povezano, ja molim? Kaze umesto ona da izduvava onaj topao vazduh elipsa je vrtela u suprotnom smeru i usisavala ga i hladnjak maltene nije imao nikakav efekat u voznji. Ponovo je povezao zice i proverio sve i sada radi kao bajka. Pored toga je sipao 4 kila destilovane vode, i kada sam ga upitao dal da stavljam antifriz, kaze nemoj jos posto ne znamo kako ce da reaguje. Obrnuo sam jedan krug, malo izakao motor i ugrejao ga, kada jedva da je skazaljka presla onaj prvi pravougaonik, tj. ono kao neko ogranicenje.
I dalje se lampica s vremena na vreme upali, ali to cu vec videti kod elektricara, ali sada mi je vazno da mi se kola ne zagrevaju.
Pitanje jedno, kada samo trebam da stavim antifriz i u kolikoj kolicini?
Hvala na vasem vremenu i strpljenju i pozdrav!!!
-
Kaze umesto ona da izduvava onaj topao vazduh elipsa je vrtela u suprotnom smeru i usisavala ga i hladnjak maltene nije imao nikakav efekat u voznji.
Cekaj malo, ovo mi nije jasno, ventilator se vrti tako da usisava hladan vazduh kroz masku a ne da izduvava vazduh. Prvo ako izduvava, taj vazduh je vec vreo od motora i drugo zamisli da si na autoputu na 100 km/h, koliko je jak vetar, a ventilator "treba da mu ide kontra"?! Nije mi ni jasno ni logicno.
Kod mene je povezano tako da usisava spoljni vazduh preko maske, hladnjaka i izduvava ka motoru i ubedjen sam da je tako pravilno, neka me neko ispravi ako gresim.
Sto se tice termostata verovatno ti je zaglavio da bude stalno otvoren bonk moze za leto da posluzi ali to je cista improvizacija, sada ce kada je potpuno hladan sporije da ti dostize radnu temperaturu
-
Pa da,vantilator treba da duva od hladnjaka ka motoru,da izvlaci temperaturu.... ali se nestrucno moze povezati da radi kontra
-
Normalno je da posle odredjenog vremena i voznje otvori se ventilator. Vi npr. stanete i sada sav taj topao vazduh koji je pod haubom i koji je kao produkt zagrejanosti motora treba da se izbaci napolje. Kada stavite ruku ispred maske treba da osetite hladan vazduh. Eh a pre je bilo obrnuto, umesto da se vazduh izbaci ventilator je uvlacio vazduh iz spoljasnje sredine i tako ga nekako hladio. Ne znam tacno kako da vam objasnim, ali u glavnom majstor mi je rekao da je hladnjak bio pogresno povezan i vrteo je elipsu u pogresnom smeru. Ovo za termostat videcu kada ohladni.
Pozdrav!
-
Pa i treba da uvlaci vazduh iz spoljasnje sredine a kod tebe je izbacivao iz motornog prostora ka napolju. Koliko sam shvatio. :huh:
-
Le
-
upravo kao sto kaze pimbe ima li smisla menjati lezaj na tom motoru koji kosta 15 evra,ventilator treba da uvlaci vazduh preko hladnjaka prema motoru a ne da "lupa kontru" kad se vozi!!! mozes i da pogledas koji termoprekidac imas i na koliko otvara odnosno pali ventilator;meni je na starom termo prekidacu palio ventilator na 92/102 prva/druga brzina a na ovom sto sam stavio pali na 85/95 prva/druga brzina---leti malo duze vrti ventilator jer mu duze i treba da vrati temperaturu na 85 a inace na mk2 moze da predje skazaljka za temperaturu preko one lampice malo vise odnosno da dodje izmedju polovine i sledeceg podeoka do pola---to nije nista strasno,jer se desava da malo duze vremena treba da se rashladi tecnost odnosno antifriz a ujedno preporucujem da se konstantno sipa antifriz i leti i zimi!!!logicno je da kad po ovoj vrucini vozite i kad stanete i ugasite motor da se upali ventilator jer nema protoka tecnosti niti strujanja vazduha koe su dve bitne stvari za hladjenje pa se tecnost ugreje naglo i pali se ventilator!!!Takodje ima jos jedna stavka koja se desava na mk2 a to je da nekad upali ventilator "iz cista mira"sto bi se reklo i da ga duuuugooo drzi upaljenim a za to je kriv termoprekidac koji se nalazi na karburatoru i koji nekad zapekne pa nece da prekine---malo bolji elektricari znaju za tu foru pa ga samo ugase!!!!pisano je bas dosta na forumu po pitanju hladjenja motora samo treba malo vise da se pretrazi i kad se sklopi cela prica vidi se na sta sve treba da se obrati paznja
-
Kaze umesto ona da izduvava onaj topao vazduh elipsa je vrtela u suprotnom smeru i usisavala ga i hladnjak maltene nije imao nikakav efekat u voznji.
i jos jedno pitanje--na golfu 2 nikako ne mozes da okrenes dzek kontra jer moze da se nakaci na ventilator samo onako kako je predvidjeno i nikako drugacije,e sad ne znam kako ide kod golfa jedinice,znam da moze kod zastavinih vozila da se zamene buksne odnosno njihova mesta pa da vrti kontra,ali bas na volksvagenu :huh: :huh: :huh: :huh: :huh: