VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: mujo_g1 Septembar 21, 2008, 07:11:05 posle podne

Naslov: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: mujo_g1 Septembar 21, 2008, 07:11:05 posle podne
rec je o mk1 puno trosi ulja,kad ga stisnem zna da zacadi da se nevidi cela ulica ali je crn dim....kako znati da li su karike ili gumice na ventilima??? i da trosi oko pola litre na 200km  wacko
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Septembar 21, 2008, 07:50:55 posle podne
sipaj likvi moli ja sam to sipao kad mi je otisao motor i primilo se ja mislim posle 100 km (il 500 ne secam se) smanji ti malo potrosnju meni je sa litar na 300 km smanjio litar na 1000 otprilike. kakav ti je iber? jel baca dim?
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Turbo Septembar 21, 2008, 07:57:14 posle podne
Sipaj gusce ulje, npr. Optimu Long Life 20W60, ja sam je na starom Golfu sipao i bas mnogo manje trosi, a tise radi.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Septembar 21, 2008, 08:19:23 posle podne
a koji auto je u pitanju? ako je dizel i kad dodje hladno vreme ne bi trebalo da sipa gusce ulje da bi upalio. a ako je ben. mislim da sme da cepa gusce kad je hladnije vreme. a inace ja sam mog golfa dizela sa iskrivljenom glavom i produvanom kopresijom na 3 cilinra palio po najvecoj zimi. recept: jak akumulator + dobri grejaci i mora da upali
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: mujo_g1 Septembar 21, 2008, 09:35:33 posle podne
ma meni malo dimi na iberlaufu ali pali ko lud :)
da li bih ostetio motor sipanjem gusceg ulja???
dizel je u pitanju....Kuche da li bi mogao da okacis sliku tog sredstva???? i da li ti je stvarno toliko pomoglo???
poz
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Septembar 21, 2008, 10:02:39 posle podne
jeste. pomoglo mi je dosta ustedeo sam ulje malo. e jedino to mi se vratilo (potrosnja ulja)kad sam promenio dizne.  da li ima neke veze sa tim ne znam stvarno. ali kazem ti sa 1l na 300 trosio je na 1000. zove se liqui moli tako nesto. pogledaj na nekoj  malo bolje opremeljenoj pumpi. ima i stiba rusko neko cudo. i to sam sipao naravno taj likvi moli ima dosta tih sredstava ti uzimas za smanjenje potrosnje ulja. a cim moze da ti radi bez ulja 50 km sigurno nesto i valja. dobro ako ti je dizel onda nemas iber . nebi ostetio (to se ne odnosi ako sipas ulje za menjac sae 70-80 :) ) a rezultate ne mozes da vidis odma sutradan moras da vozis minimum 100 km zavisi pise na tom koliko kad predjes pocne da deluje. ja ti ne preporucujem da stavljas gusce ulje zimi. zbog paljenja. a kad mu das pun gas kad je zagrejan dimi plavo ili bas crno?
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: mujo_g1 Septembar 22, 2008, 12:19:56 pre podne
bas crno.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: mujo_g1 Septembar 22, 2008, 12:47:36 pre podne
sta je iber? ima li neki drugi naziv???
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: DANDY Septembar 22, 2008, 02:53:11 pre podne
taj stiba trade modifikator sipas kad prodajes kola sa produvalim motorom, inace generalna poslije toga je,,,hmmmm,,,ja to ne bi radio,,,to sto ostane od njega po motoru je neka smola koju bog ne moze da skine, zlo i naopako i ni jedan majstor ti nece radtiti motor poslije toga,,,,taj liqui moly je dobar ali na kratko,,,mozda par hilajda ili manje zavisi,,,,
jedino rjesenje je otvaranje motora, ravnanje glave, vodjice i gumice ventila i karike ako nije za specijalu, jer ako je dosta ostecen cilindar stavljanjem novih karika samo ces povecati potrosnju ulja,,,,
a to sto ti dimi crno je usle dizni koje ubacuju visak goriva i nema veze sa uljem kad ulje trosi tj kad ubacuje u cilindre onda je dim plav i jako smrdi na izgorelo ulje, osjeti se po mirisu,,,,

A iber lauf ti je povretni vod za gasove koji ide od poklopca glave kod starijih motora ( kod novijih ima i izvod na bloku tj iznad kartera ) i koji vraca dio kompresije koja prodre pored karika na usisnu granu, tu ako ti baca ulje, ili bijeli dim ili ako je bas puno gasova na tom crijevu znaci da je medjuprostor karika veliki i da duva...
inace normalna istrosenos karika je do 1 mm raspona izmedju krajeva prstena, preko toga ide zamjena,,,
ukoliko mijenjas karike a cilindri nisu bas puno istroseni mpreporuka, uzeti karike od prve specijale i zbrusiti ih da budu knap jer ako se stave od standarda vise lufta imaju...
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Septembar 22, 2008, 10:16:15 pre podne
pretekao me je dandi. dizne nemoj da ides na obradu (ako ih radis) nego kupi nove uloske. ja sam radio i jedne i druge i znam razliku. kad obradjujes stare to ti ne traje ni mesec dana.
a dandy ja sam sipao i jedno i drugo i uradjen mi motor i sve normalno radi...
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: golftdi Septembar 30, 2008, 01:01:10 pre podne
Fabricka (a i moja) preporuka nikako, ali nikako ne koristiti aditive za ulja!!!
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Septembar 30, 2008, 10:22:54 posle podne
a jel mozes da objasnis sto? ja sam ih koristio i umanjivali su mi potrosnju ulja
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: DANDY Oktobar 01, 2008, 09:20:38 posle podne
ako si sipao ruski stiba trade modifikator i poslije toga ti nije majstor otkazao, znaci da ili nije bilo original, ili je taj majstor bas zaludan,,,,bez uvrede...
bilo je mnogo plagijata modifikatora, a pravi ostavlja za sobom haos,,,,neku smolu koja u stvari zaptiva i to je skoro nemoguce skinuti,,,dobro moguce je,,vruca nafta u kadi pod pritiskom i mnogo zezanja.....

A to umanjivanje potrosnje ulja aditivima naravno da je samo trenutna stvar koja vise steti nego sto koristi jer posto su ti aditivi jako jeftini, da imaju neku funkciju koja koristi u duzem vremenskom periodu to bi vec bio sastvani dio ulja, jer malo je nemoguce da recimo shell, valvoline, mobil i sl ne bi dodavali aditive da to stvarno poboljsava nesto naravno gledano u duzem vremenskom periodu...

Na kratko ti aditivi "zaptivaju" medjuprostore, ali smanjuju viskozitet ulja i smanjuju njegove moci podmazivanja, takodje uzrocnici su grijanja i istrosenosti letecih  i lezecih lezajeva i dr....jer u aditivima nalaze se krupnije cestice koje vrse zaptivanje i rijese problem kao sto rekoh privremeno, ali to se pri duzoj upotrebi osjeti po dzepu kad se otvori motor
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 01, 2008, 10:53:45 posle podne
pa lepo kazu da se ti aditivi stavljaju kad ti je za prodaju auto....a sta mislis za naftu aditive da ti manje dimi? jel it to stetno?
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: hallamiti Oktobar 03, 2008, 12:19:23 pre podne

A to umanjivanje potrosnje ulja aditivima naravno da je samo trenutna stvar koja vise steti nego sto koristi jer posto su ti aditivi jako jeftini, da imaju neku funkciju koja koristi u duzem vremenskom periodu to bi vec bio sastvani dio ulja, jer malo je nemoguce da recimo shell, valvoline, mobil i sl ne bi dodavali aditive da to stvarno poboljsava nesto naravno gledano u duzem vremenskom periodu...

Na kratko ti aditivi "zaptivaju" medjuprostore, ali smanjuju viskozitet ulja i smanjuju njegove moci podmazivanja, takodje uzrocnici su grijanja i istrosenosti letecih  i lezecih lezajeva i dr....jer u aditivima nalaze se krupnije cestice koje vrse zaptivanje i rijese problem kao sto rekoh privremeno, ali to se pri duzoj upotrebi osjeti po dzepu kad se otvori motor

ne kazem da nisi u pravu samo mogli bi da razmisljamo i na drugi nacin:
 mozda i krajnji cilj velikih kompanija i nije da ti nesto sluzi 100%,tj. zasto bi ti ulje imalo dugotrajnu  viskoznost, kad je globalni cilj PROFIT...npr. znaci ulje bez aditiva krace traje pa cesce kupujes to ulje koje koristis.

inace marly u svoje ulje ubacuje aditive tj. onaj grafit. i marly ulje preporucuju svi vevi proizvodjaci automobila GM VW FORD FIAT... ZA BMW I MERCEDES nisam siguran.

pozz
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: DANDY Oktobar 09, 2008, 12:18:35 pre podne
hajde opet da rezimiramo, ako shell ili mobil kazu da se ulje mijenja na5, 10,  15000 ili 20 000,,,svi ce to da rade tako,,pa makar ono moglo da se vozi i 50 000,e zasto onda ne bi dodavali aditive koji ce povecati kvalitet i produziti vijek stabilne viskoznosti ulja, i uz redovno mijenjanje da motor sa predjenih 200 ili 300 000 km bude u perfektnom stanju,,,e tu je profit,,,i svi bi bili u stanju da plate za nesto sto je daleko bolje, a malo vise kosta,,,,,jer bi to bili argumenti koji donese profit...medjutim oni to ne rade,,,pa liqui molly aditiv za ulje je oko 500 dinara, manje vise, a shell ulje polusintetika je skoro 3-4 000 kanister od 4-5 litara,,,znaci nije to neka para da sse ne moze uzeti u razmatranje,,,ali kao sto rekoh to ne radi na duze staze,,,

marly je mama sto se tice ulja, nemaju marketing, ali imaju kvalitet i ulje zift crno, ali ko ga je koristio duze vrijeme osjetio je kvalitet poslije nekoliko totina hiljada kilometara,,,ali to nisu aditivi takvo je ulje jednostavno,,,
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 09, 2008, 12:34:10 pre podne
koje ulje preporucujes za dizela golfa? sta misls o elfu? ja koristim omv meni to sve isto :D
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Turbo Oktobar 09, 2008, 12:51:12 pre podne
Ja evo vec treci put sipam Marly u 1.8T, zamjena na 10.000km. Mozda sad naspem ono sa grafitom. Stvarno prva liga ulje. A za dvojku TD uzeo sam Optimu HC Power, vidjecemo kakva je.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 09, 2008, 12:54:32 pre podne
a jel se primeti razlika izmedju najjeftinijeg i npr elfovog ulja? sry za offovanje
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: golftdi Oktobar 09, 2008, 02:15:49 pre podne
samo placas pakovanje
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: hallamiti Oktobar 09, 2008, 12:07:59 posle podne
Ja evo vec treci put sipam Marly u 1.8T, zamjena na 10.000km. Mozda sad naspem ono sa grafitom. Stvarno prva liga ulje. A za dvojku TD uzeo sam Optimu HC Power, vidjecemo kakva je.

bas zbog toga sto je prva liga ulje, postavljao sam pitanja da li moze u 1.9 tdi pd umesto standarda 505.01 da se sipa 506.01, posto marly nema 505.01 vec 506.01

preporuka svima za marly, meni je astra trosila ulje oko 500g na 1000 km a sa marly-em (carat black gold) mi se smanjila potrosanja na 250-300g.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Turbo Oktobar 09, 2008, 12:53:25 posle podne
Kod mene nikad nije potrosio ni kap ulja. Niko ne vjeruje, ostane na maksimumu do zamjene.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 09, 2008, 02:03:55 posle podne
to sam i pretpostavio ustvari dosta ljudi tako kaze.... sva ta ulja se pune kod nas.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: DANDY Oktobar 09, 2008, 08:53:12 posle podne
ma kod ulja mi je najsmjesnije kad covjek prica kao sipao sam ovo ili ono ulje i odlicno je,,,ili nije odbro,,,na osnovu cega li se to ustanovljava,,,ulje da li je dobro ili ne moze da se vidi tek poslije predjenih stotinak hiljada km kad se otvori motor,,,naravno govorim o slicnim uljima, ako siaps bas fush neces ni 100 000 preci...
ako trosi ulje, najjeftinije je vjerovali ili ne osvjezavanje motora jer je to znak da je produvao, i sve sto se vise odlaze skuplje izadje,,,te dolivanje ulja, te aditivi, cim ima manju kompresiju ide i veca potrosnja goriva, i sve u svemu ne isplati se,,,,,
ti aditivi su ok, kao sto sam rekao, pred prodaju auta,,,inace ako ga drzite za sebe,,,ja to ne bih radio,,,
druga stvar...danas su motori postali jako jeftina roba,,,i polovan dizel motor je oko 300e, sto bi neki rekli ne znas sta dobijas,,,ma to se lako ustanovi,,kompresiju motora ne moze odnosno jako tesko moze iko da lazira,,,izmjeri mu kompresiju, i to ti govori i o cilindrima i karikama i ventilima i maltene svemu ostalom,,,ako valja tjeraj,,,,,
to vazi naravno u slucaju da je opravka motora koji imamo preko 300 e,,,,to sto kazu bar sam sredio,,,ma jes malo morgen,,,set klipova za golfa je oko 200 e,,,karike oko 60e, ventili set oko 50e, dihtunzi 3-4000 din,,,lezajevi leteci i lezeci oko 2000, obrada glave sa hidrotestom je oko 70-80e. buzenje bloka oko 100e, klipnjace mogu i polovne ako su vase dobre i sa majstorom,,,ako je bas jeftin izadje preko 700e generelka,,,,a to su dva motora,,,,i generalno sredjen,,,,nikad nije kao nov,,,,ma koliko ga hvalili ,,,
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Peki1980 Oktobar 09, 2008, 09:38:18 posle podne


e ja sam uzeo stibu..meni treba bash zato shto treba da se otarasim krsha koji srche ulje ..valjda ce da uradi magiju..da me sledeci kupac zaboravi bar na neko skorije vreme
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 09, 2008, 09:23:51 posle podne
mora da prodje jedno 100 km da krene da deluje.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: DANDY Oktobar 09, 2008, 11:45:56 posle podne
pa nece taj kupac da te zaoboravi, cak sta vise ima da te spominje i to bas da te spominje, od mame tate, kuceta do zadnjeg gustijera ispred u parku,,,,,kad vidi sta je kupio hahaha,,ali salu na stranu, nemoj prijatelju prodati,,,
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 07:24:46 pre podne
e to sto radi nije nista naspram sta se radi. evo npr limar kupi auto nebitno koji i rdjav maximalno znaci jace udaris u pod i napravis rupu i uzme zamaze sve to i ofarba ga lepo i proda. to ti je jos gore po meni.
btw stibu ili likvi moli uzmi. ja mislim da je likvi moli bolji.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Peki1980 Oktobar 10, 2008, 04:52:38 posle podne
jbg kad imam onaj shlogirani motor 1.9 td, najgori moguci motor koji je u golfu trojci, znachi nemoze da bude gore, em troshi kao benzinac em mu je blok losh, od beograda do jagodine odem i vratim se pri tome neprelazim 120km/h spichi mi najmanje pola litra ulja. sipacu sad optimu long life i stibu..valjda ce to da odradi magiju.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 05:11:46 posle podne
trosi zato sto je prolupao, bos pumpa mu mozda nije nastelovana, dizne....sve po malo ti povecava potrosnju. meni je 1.6d trosio 12 l sta vise da kazem?
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: golftdi Oktobar 10, 2008, 07:06:40 posle podne
Aditive i dodatke koji ce navodno smanjiti potrosnju ulja, ne koristiti ama bas nikako, ne pomazu nista, a ostavljaju za sobom prljavstinu koju djavo ne moze skine.
Mozda primeniti tu metodu, samo prilikom prodaje, po sistemu "Muko moja, predji na drugoga"  :rolleyes:
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 07:22:02 posle podne
pa da evo to je pitao peki1980.... a ja sam stavljao na mom autu i smanjlo mi potrosnju takvo je moje iskustvo bilo. i radjen mi je motor. i sve je normalno. e sada kako je drugima to ne znam. ja ne volim da pricam ono e znas rekao mi je jedan lik da to ne valja. i onda drugima da pricam to isto...
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: golftdi Oktobar 10, 2008, 08:50:16 posle podne
Pa ja o svom iskustvu i pricam. I na mom prethodnom autu dvojci 1.6d, ja sam mislio "U super, sad cu da jeftino resim problem sa flasicom od 500-1000 dinara". Ja probao i uopste nisam bio zadovoljan, jer je motor vec poceo da pokazuje znake zamora, i u tom slucaju mi navedeni proizvod uopste nije pomogao. Iskreno, ako je motor dobar, ili skoro uradjen, prosto nema potrebe za takvim hi-tech pomagalima, mozda negde preko, gde su ti "preparati" originalni i neprepakovani kao kod nas.
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 09:04:16 posle podne
naravno da ne treba da stavljas ako ti je motor ok il ako trosi umereno ulje.  meni je trosio litar na 300 km pa mi je smanjio na 1 l na 1000 otprilike....pogledaj moje ranije postove. meni je pomogao. e sad jbg ako tebi nije.  ja sam sipao i stibu i likvi moli (razlika je 1000 km izmedju prvog i drugog sipanja)
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Peki1980 Oktobar 10, 2008, 09:37:42 posle podne
ma samo da se otarasim ovog krsha, najgore je shto je radjena generalna pre 20.000 ali sve sam zivo odradio pumpa sredjena turbina, ma sve zivo, sve novo, ali sam se zayebao samo u tome shto umesto da hilznujem blok ja sam ga razbushio, ishao sam logikom kad vec radim da uradim sve da bude novo, ali eto ..
jbg taj motor 1.9 td je jako losh, mekan blok i umesto da se troshi karika troshi se blok
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 09:47:37 posle podne
koliko si ga razbusio? na neku specijalu il si mu povecavao kubikazu? a cekaj da ti ne trosi turbina ulje? si siguran da ti motor ne valja a ne turbina?
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Peki1980 Oktobar 10, 2008, 10:04:10 posle podne
ma razbushen je na drugu , jer na prvu nije mogao da izadje , a shto se turbine tiche, nije ona, znam da je blok losh jer posle generalne je preshao tek neshto vishe od 10.000km i odma je pocheo da troshi ulje, ja skinem glavu i zamenim karike samo, ali vec sam onda video da je blok pocheo da biva oshtecen, jbg..mnogo je mekan, e onda se smirio malo, i evo sad opet ali shto je najinteresantnije po gradu se potroshnja ulja neoseca mnogo, ali chim izadjem na auto put...
turbina je ok radjena je, ishao sma na kontrolu, sve je ok,
kad se reshim ovog krsha lepo cu da uzmem benzinca sa plinom i necu vishe da razmisljam o potroshnji ulja
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 10:14:09 posle podne
ne znam meni je to cudno da moze toliko mekan blok da bude. jos TD. a sta kao svi su takvi il samo tebi? pazi benzinac ti je bolji jer mu ne zavisi stanje motora da li ce da upali to je dobro...misim dizel mora da ima dobru kompresiju da bi upalio zimi....a benzinac opusteno...
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: Peki1980 Oktobar 10, 2008, 10:22:46 posle podne
da nebi ishli u offtoppic... shto se potroshnje ulja tiche.....nadam se da ce stiba da mi malo popravi situaciju makar dok mom autu nenadjem novog vlasnika , i josh u kombinaciji sa optima long life uljem nadam se da ce doci do neke magije
Naslov: Odg: uzrok tosenja ili gubljenja ulja???
Poruka od: MC Dule Oktobar 10, 2008, 10:28:39 posle podne
stavi gusce ulje. al mislim da je taj long life dovoljno gust. jer kad ti je gusce malo manje se trosi