VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: ivan.stojanovic Jun 13, 2011, 03:45:49 posle podne
-
Pozdrav forumasi,
Vozim Golf 4 2.0 benzinac, 2002 godiste, AZJ oznaka motora, na plin (AG holandski). Auto je presao 164000km (bar tako pise na satu). Po ocuvanosti enterijera (volan, rucica menjaca, sedista, stranice, papucice kvacila/kocnice/gasa) ne bi rekao da je presao vise od toga. Iako jeste, ne mnogo vise.
Ulje sam menjao do sada vec 3 puta (prvi put kada sam ga uzeo na 140000km, drugi put na 148000km, treci put na 155000km). Prvi put sam menjao kada sam uzeo auto, posle toga na 8000km i onda posle 7000km posto sam pocepao karter i morao sam malo ranije. Sada sam presao vec 9000km od zamene i planiram da zamenim kada predjem 10000km, znaci jos 1000km.
Problem je potrosnja ulja. Prvi put kada sam presao tih 8000km, potrosio je skoro 1.5 litara od zamene do zamene. Tada sam sipao Mobil SuperS polusintetiku 10W40. Posle toga sam opet sipao isto ulje i otprilike je isto potrosio od zamene do zamen (pri tom sam dolivao isto polusintetiku, ali nisam gledao koju marku sipam). Poslednji put sam sipao Castrol 10W40 i za ovih predjenih 9000km je potrosio oko 2.2 litra ulja. Kada sam dolio poslednji put, dolio sam oko 0.4 litra i to dodje negde na pola one skale kada merim. Kontam da ce tih 0.4 litra potrajati dok predjem jos ovih 500-1000km koliko mi je ostalo do zamene.
Da li je ovih 2.2 litra koje je potrosio previse??? Sa kojim uljem da probam sledeci put? Kada sam prosli put menjao ulje, auto sam vozio u Porsche Novi Sad i izmerena je kompresija u granicama normale je sve bilo. Nigde vidno ne pusta ulje na motoru niti na taj karter koji je bio pocepan jednom.
Sta mislite o tome?
Hvala,
Ivan
-
Po nekim stranim forumima sam skontao da taj motor trosi ulje zato sto je kod motora koji su poslednjih godina izbacili okrenut naopako neki prsten klopa, ili kako se to vec zove (piston rings). Jedan lik kaze da mu trosi 8 litara za 10000km :)
-
mozda da probas sa mobil1
kad sam uzeo auto drugar je zamenio ulje, al nisam siguran koje je sipao uglavnom znam da se auto preporodio kad sam zamenio
presao sam oko 5000km od zamene i nisam do sad imao potrebe da dolivam, dok sam na toj kilometrazi sa predhodnim uljem dolio vise od 0.5l
-
Ovo ulje sam 2 puta sipao:
http://www.lkperformance.co.uk/sites/1/images/prod119/primary/large/5L%20Mobil%20Super%20S%2010W40_New.jpg
-
samo sipaj 10w/40 i ne cackaj nista , meni je trosio malo vise od L na 10000 , ako krenes sad u tu pricu skupo ce da kosta, kod njih hoce na gumice ventila i na karike , a to da sredis sa kvalitetnim delovima izadje oko 500e, samo dolivaj i vozi
-
Ma najmanji problem mi je da dolivam, to sam i do sada radio.
Jel nije kasno da ga napunim kada mi se upali lampica da proverim ulje?
-
nemoj da se uzdas u taj senzor na karteru, zna od da zabrljavi, sta ti tesko da izvuces sipku jednom u mesec dana cisto da vidis situaciju, drzi ga izmedju min i max , od min do max imas 700ml
-
jel to kod svih g4 od min do max ima 700ml ili samo kod ovog motora
-
mislim da je skoro kod svih MK4
-
izvini jos nesto me zanima,jel pod max podrazumevas poslednju crticu ili onu 'krivinu' tj. tamo gde je sipka da kazem prelomljena
-
koje god da naspes potrosnja ce biti u 50gr jednaka. sipaj 10-40 i uzivaj. ako hoces da ti ne trosi ulje moraces uraditi motor
-
@gedora
Sta mislis pod tim uraditi? Jel to sto je rekao shvexoman (gumice,...)? Moj mehanicar koga smatram izuzetno dobrim nije rekao da treba ista da se uradi, ali je tada potrosio malo preko 1 litra ulja od zamene do zamene. Sada mi je za 9000km potrosio oko 2.2 litra i kada dodje na servis bice na minimumu ulja, to znaci da ce potrositi oko 2.5 litra na 10000km. Skoro pa duplo vise je potrosio sa Castrol uljem nego sa Mobil, pa sam zato pitao da li moze imati veze sa uljem ili necim drugim. Uglavnom, idem uskoro na servis, pa nek se majstor pozabavi time. Ako nece da se pogorsava a pri tom te gumice (ili sta vec) kosta vise stotina eura, odlucicu se za opciju da dosipam ulje :)
-
izvini jos nesto me zanima,jel pod max podrazumevas poslednju crticu ili onu 'krivinu' tj. tamo gde je sipka da kazem prelomljena
crtica naravno
-
hvala shvexoman
-
I ovaj moj konj srče ulje. Takođe sipam 10/40 a u autodati piše 15/40 pa bi trebalo da smanji potrošnju sa njim. Sledeća zamena ide mineralno pa će da vidimo šta će reći merač...
-
@Tuner
Mineralno? Koliko ti je presao auto i koje je godiste?
-
u taj motor moze i mineralno bez problema, ali ja bi nastavo sa polusintetikom
-
Kada sam u Juga sipao polusintetiku, ima da sipam i u Golfa 4 vala :) Necu ja sipati mineralno, nego me cisto zanima sto ce on sipati mineralno...
-
@gedora, kako moze biti ista potrosnja dobrog i fals ulja ko zna kog sastava i gradacije, koje pola ispari? Dosta se na forumu pisalo o fals uljima i takvi proizvodjaci kao sto su mobil i castrol, nemaju razlike u uljima istih specifikacija i njihovoj potrosnji, ako su orig. Ne igrajte se sa losim uljem, jer nije steta u ulju sto moras da ga dolijes, nego u motoru koji ce da ti unisti. Merio si kompresiju u porseu i motor je ok i normalno je da potrosi litar, narocito ako teras ostrije. Kupi na molu ili eko pumpi njihovo garantovano original10w40 za sledecu zamenu koje veruj mi nije losije od orig castrol i mobil, kog inace tesko ima kod nas, i prati potrosnju.
Edit: piston rings znaci karike. Ne verujem da su ih okrenuli naopako ni na jednom motoru, a kamoli na seriji. To se ni u kragujevcu ne bi desilo, a kamoli u vw.
-
Pozdrav forumasi,
Vozim Golf 4 2.0 benzinac, 2002 godiste, AZJ oznaka motora, na plin (AG holandski). Auto je presao 164000km (bar tako pise na satu). Po ocuvanosti enterijera (volan, rucica menjaca, sedista, stranice, papucice kvacila/kocnice/gasa) ne bi rekao da je presao vise od toga. Iako jeste, ne mnogo vise.
Ulje sam menjao do sada vec 3 puta (prvi put kada sam ga uzeo na 140000km, drugi put na 148000km, treci put na 155000km). Prvi put sam menjao kada sam uzeo auto, posle toga na 8000km i onda posle 7000km posto sam pocepao karter i morao sam malo ranije. Sada sam presao vec 9000km od zamene i planiram da zamenim kada predjem 10000km, znaci jos 1000km.
Problem je potrosnja ulja. Prvi put kada sam presao tih 8000km, potrosio je skoro 1.5 litara od zamene do zamene. Tada sam sipao Mobil SuperS polusintetiku 10W40. Posle toga sam opet sipao isto ulje i otprilike je isto potrosio od zamene do zamen (pri tom sam dolivao isto polusintetiku, ali nisam gledao koju marku sipam). Poslednji put sam sipao Castrol 10W40 i za ovih predjenih 9000km je potrosio oko 2.2 litra ulja. Kada sam dolio poslednji put, dolio sam oko 0.4 litra i to dodje negde na pola one skale kada merim. Kontam da ce tih 0.4 litra potrajati dok predjem jos ovih 500-1000km koliko mi je ostalo do zamene.
Da li je ovih 2.2 litra koje je potrosio previse??? Sa kojim uljem da probam sledeci put? Kada sam prosli put menjao ulje, auto sam vozio u Porsche Novi Sad i izmerena je kompresija u granicama normale je sve bilo. Nigde vidno ne pusta ulje na motoru niti na taj karter koji je bio pocepan jednom.
Sta mislite o tome?
Hvala,
Ivan
Kod tog motora, tog godista je problem u karikama.
U koliko hoceš da rešiš problem otvori motor, zameni karike i sredi glavu motora i vozi se kao čovek. Ništa nećeš dobiti menjanjem vrste i kvaliteta ulja.
Pozdrav!
-
@lubarda
Probacu vala i to ulje Mol ili Eko. Mislis na bas njihova ulja? Da probam mozda ono NISovo? :) :) :)
@alex vw
Videcu sa mehanicarem sta ce mi reci, on je pregledao motor i nije mi karike spomenuo. Zapravo, rekao mi je da je taj 1 litar normalna potrosnja za taj motor. E sad, ko zna kakav je taj Castrol sto sam sipao poslednji put, mozda mi se bas neki fals zalomio.
-
Bas njihovo ulje, vise je nego dobro i siguran si da je orig. I to bolje mol-vrhunski kvalitet. Napisi kako si zadovoljan posle koju hiljadu km
@alex zar ne bi kompresija bila slabija da su karike? A i svecice bi mu bile masne.
-
Bas njihovo ulje, vise je nego dobro i siguran si da je orig. I to bolje mol-vrhunski kvalitet. Napisi kako si zadovoljan posle koju hiljadu km
@alex zar ne bi kompresija bila slabija da su karike? A i svecice bi mu bile masne.
Neće da pokaže ni na kompresiji ni na svećicama. Ja svojim mušterijama obavezno odštampam servisnu informaciju iz VW (u koliko se radi o ovakvim slučajevima).
-
Uzeo sam Mol Dynamic Max 10W40, 2250din je 4 litra na Mol pumpi u NS (Futoski put 2). Uzeo sam jos jedan litar dodatno, 590din. Trebace mi preko 4 litra cini mi se za motor i nek ostane malo za dolivanje :)
-
2,0 motori još od trojki i passata B3 fabrički troše ulje malko više nego što je uobičajeno, svaki ama baš svaki vlasnik tog motora se žali na potrošnju ulja. Drug mi imao B3 2,0 8v koji je na 5000 trošio litar, mjerio kompresiju, majstori gledali motor, nit dimi, nit trokira, vuče ko blesav, guta i benzin i plin (i ulje lollol ). Mislim da tu do 1,5-2 litra na 10 iljada kod tog motora me ne bi brinulo ni malo.
Al ne svatam zašto se neko oslanja na lampicu? Kao da je muka dva-tri put nedeljno ujutru prije vožnje provjerit mjerač, to je samo 45 sekundi vremena sa sve otvaranjem haube (kad se malo utrenira lollol)
-
@Skodamaniak
Pa znas kako, oslanjam se na lampicu posto je to njena namena :) Iskreno, vozio sam pre ovog stariji auto i pre njega Yuga...i na njima sam to redovno radio pa mi se vec smucilo do sad...tako da, ne diram nista oko auta vise ako ne moram...sednem i vozim...kad on nesto zakuka (upali lampicu), ja stanem i proverim. Uvek u gepeku imam rezervnog ulja i resim taj problem odmah i nastavim da vozim. S obzirom da se taj senzor nivoa ulja moze da zariba (kao sto rece neko), proveravacu jednom mesecno i drzacu ga na MAX stalno i eto resenja problema.
-
Trebace mi preko 4 litra cini mi se za motor i nek ostane malo za dolivanje :)
Proveri ti to dobro, meni u passat ide 3.5L za zamenu.
Sad videh u autodati, u tvoj motor ide 4.0L a meni 3.5 blink naravno sa filterom.
-
@ivan.stojanovic to druze moras stalno da proveravas na bilo kom autu, bilo novo ili polovno. I nezavisno od marke. Time cuvas motor, a lampica moze i da se neupali a da ostanes bez ulja... Jeste mozda naporno tebi al prihvati to kao sto moras da se obuces ujutru kad ustanes na primer. Smiri se sa tim i gotovo...
-
Prvo, dobro si ulje uzeo, a drugo te varijacije u litrazi zavise od velicine i proizvodjaca filtera. Btw, unico su sasvim ok, a medju najjeftinijim na trzistu. Nema potrebe pucati na orig. Sto se tice lampice, osim sto moze da zakaze, ona se pali prilicno kasno i ne bi se igrao sa tim. Ako ti motori trose ulje ko sto skoda kaze, eventualno mozes da sa uljem dodas i neki kvalitetan aditiv, ali nikako gusce mineralno ulje ako ti neko to preporuci. I jos, ako ti je futoska blizu, tu sipaj benzin i plin ako ga trosis. Nema bolje kod nas.
-
Zašto ne mineralno kad stručnjaci kažu da može a i autodata takođe?
-
Zato sto je to zadnje ulje, u zadnjem segmentu zivota motora, da se tako izrazim, a njegov jos nije stigao do toga, i zato sto se ono menja na 5000, pa ispadne manje ekonomicno i ako je jeftinije.
-
Sipao sam Mol 10W40 ulje, videcemo kako ce se potrosnja kretati. Cujemo se za 10000 kilometara :)
-
Ivo, proveri ti to po neki put pre predjenih 10000 km. mahac
-
@boban-68
Hocu, hvala :)
-
2,0 motori još od trojki i passata B3 fabrički troše ulje malko više nego što je uobičajeno, svaki ama baš svaki vlasnik tog motora se žali na potrošnju ulja. Drug mi imao B3 2,0 8v koji je na 5000 trošio litar, mjerio kompresiju, majstori gledali motor, nit dimi, nit trokira, vuče ko blesav, guta i benzin i plin (i ulje lollol ). Mislim da tu do 1,5-2 litra na 10 iljada kod tog motora me ne bi brinulo ni malo.
Al ne svatam zašto se neko oslanja na lampicu? Kao da je muka dva-tri put nedeljno ujutru prije vožnje provjerit mjerač, to je samo 45 sekundi vremena sa sve otvaranjem haube (kad se malo utrenira lollol)
mnogo je to bre .. kod mene ne trosi toliko .. potrosi od zamene do zamene .. ali nikad ne dolevam
-
dobra kompresija motora nije nikakav pouzdan znak da taj motor ne trosi ulje, sto znaci da motor sa kompresijom kao iz fabrike moze trositi ulje i to dosta (brisuce karike lose, kompresione dobre i td da ne rasklapamo) . potrosnja od 1 litra ulja na 10000km? nije bas sjajan podatak, mada je u granicama podnosljivog...pogotovu ako je realan tj tacan. proverio si da ti motor ne pusta ulje negde, mozda to nije realna potrosnja (dihtunzi, semerinzi...).na potrosnju ulja takodje dosta utice i nacin, tj stil voznje. mineralno ulje ne zadovoljava kriterijume za dobro podmazivanje tih motora (pogotovo u srbiji gde se prodaje sve i svasta), preporuka je kvalitetna i original polusintetika (mada se motor ne bi bunio ni protiv ciste sintetike,ako ti finansije dozvoljavaju)
-
kod mene uvek full sintetika .. nikad nije gutao ulje .. potrosi on od zamene do zamene na 10 000 - 12 000 ali to je vise nego neprimetno ..
-
Onda cu i ja sledeci put full sintetiku, da probam :)
-
Ne mogadoh naci adekvatnu temu pa evo da pitam ovdje. . . Hocu da mijenjam ulje u motoru, hocu sa Mobila da predjem na Castrol, ulja su iste gradacije, e sad cuo sam da se sipa neka tecnost za ispiranje motora, treba li ja to da radim ili samo nek se dobro ocijedi i da uspem ovo drugo ulje. . .?
-
nema potrebe to da radis, to sesipa samo kadf auto stoji duze vreme, samo ispusti staro i gruni novo i teraj
-
+1 (nikako ne sipaj te gluposti u motor)
-
Zdravo bili, hvala.. . driving
-
I obavezno promeni filter za ulje ako menjaš tip ulja.
-
Obavezno promeni filter za ulje i ako menjas i ako ne menjas ulje. On se menja kad i ulje!
-
Hehe, znam toliko. . ., filter ulja i vazduha mijenjam pri svakoj promjeni ulja. . .
-
Onda cu i ja sledeci put full sintetiku, da probam :)
ako ti polusintetiku trosi, sintetiku ce jos vise, a produzen interval ti ne znaci mnogo ako pola iscuri i dolijes.
-
Ne mogadoh naci adekvatnu temu pa evo da pitam ovdje. . . Hocu da mijenjam ulje u motoru, hocu sa Mobila da predjem na Castrol, ulja su iste gradacije, e sad cuo sam da se sipa neka tecnost za ispiranje motora, treba li ja to da radim ili samo nek se dobro ocijedi i da uspem ovo drugo ulje. . .?
ako je cistac pouzdanog kvaliteta, tj proizvodjaca i orig porekla, nema straha od ostecenja, a nije lose rastopiti naslage na 50 do 100hkm zavisno od tezine eksploatacije i ne vezano sa vrstom ulja. Narocito ako nikad nije cisceno.
-
Za tecnosti ili ulja, koje sluze za ispiranje sistema za podmazivanje sam malo skeptican. Po cistoj logici, svu prljavstinu (opiljke i slicno) ili naslage koje se nakupe vremenom na dnu kartera, ova tecnost razbije i potera po sistemu za podmazivanje. Znaci sve to prodje kroz sito, pumpu, pa do lezajeva i karika, u tom nekom periodu voznje. Citao sam negde da je bilo par slucajeva da su posle tog ispiranja bili slucajevi gde je sito na pumpi zapusilo i napravilo problem sa podmazivanjem motora. Po meni je najbolja solucija, skinuti karter i ocistiti ga naprimer na 100000, 150000 km. Zameniti dihtung kartera i vratiti na mesto.Normalno pre toga ispustiti ulje i odraditi to pri nekoj od zamena. Neverujem da je dihtung kartera mnogo skuplji nego ta tecnost ili ulje za ispiranje motora. A safove svako od nas ume odviti i zaviti. mahac
-
Kvalitetni rastvaraci rastvore naslage na mikro cestice, a ne na ljuspe koje bi zapusile sistem. Takodje nije problem mulj iz kartera, nego naslage gore u motoru.
-
Malo nelogicno da rastvore cestice metala (opiljke). A u slucaju da ih i rastvore, sta se desava sa ostalim delovima motora? Cisto po logici i oni se nagrizaju ...... Ipak ja mislim, da redovna zamena ulja i filtera ( kvalitetnog naravno ) nece dovesti do nezeljenih posledica. Mozda i gresim, ali mi svejedno ovi dodaci nisu prihvatljivi. mahac
-
Ne opiljke brate, opiljci se silom gravitacije spustaju u karter, a naslage su od sagorelog ulja i produkata sagorevanja iz kompresionog prostora koji u minimalnoj kolicini prodiru, ali vremenom.. U bloku to i nije problem, ali u glavi te naslage nisu pozeljne.
-
Onda druga prica!!! mahac
-
izvini jos nesto me zanima,jel pod max podrazumevas poslednju crticu ili onu 'krivinu' tj. tamo gde je sipka da kazem prelomljena
crtica naravno
http://imageshack.us/photo/my-images/138/oildipstick.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/138/oildipstick.jpg/)