VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Acca Februar 09, 2011, 02:22:05 posle podne
-
drustvo od kad sam kupio auto imam samo jedan problem,auto ide normalno,prima gas sve lepo i odjednom izgubi snagu,ugasi turbinu i mrcvari se,nece da ide. kad ga ugasim i ponovo upalim tj.resetujem ga on normalno ide pa posle odredjenog vremena opet isto,ugasi turbinu i nece,to se desavalo u bilo kojoj brzini...prvo smo mislili da je do egr ventila i promenio sam,kupio sam nov ali opet isto,onda sam servisirao turbinu 3 puta u roku od mesec dana i auto jedno vreme ide normalno i posle opet isto,promenjena su ona dva ventila na turbini,jedan sto rasterecuje i drugi neznma za sta sluzi ali opet isto,kad sam vratio moje stare ventile i ponovo majstor ocistio turbinu,vakum creva i te ventile auto je normalno radio jednpo 2meseca,e posle toga opet krenulo isto i evo sve cesce i cesce,i primetio sam da se to desava sad samo u drugoj brzini,i to auto dok je ladan,tj prvih 20km dok ne predjem sa njim,posle kad se zagreje sve normalno radi,desi se i tad ponekad ali retko,
e sad me zanima nesto, juce sam bio na dijagnostici i izbacilo mi je gresku 17965 neki pritisak turbine (presure),a nema nigde takva greska,moj majstor je zvao jos dvoje njegovih kolega i niko nema takvu gresku zapamcenu,prvi put cuju za to, a pre mi je izbacivalo gresku da se turbina ne rasterecuje,prepuni se i ugasi i to smo bili resili,ventil smo ocistilio sto rasterecuje turbinu, ako neko zna sta bi to moglo da bude svaka pomoc bi dobro dosla,imam muke sa tim od kad sam kupio auto
hvala unapred
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463
http://uk-mkivs.net/forums/p/110231/777906.aspx
http://www.passatworld.com/forums/archive/index.php/t-220025.html
ne razumem se u motore, ali imam google skill lvl5
-
Zaprljana turbina, rastelovana geometrija, zato je stalno pod visokim pritiskom, tako da verovatno i na nizim obrtajima vuce jace nego sto bi trebalo, pa kad dodje do maximuma komp ga baci na safe mod i ugasi turbinu, i kad ugasis/upalis onda o5 ista prica.
99% moras da skines doticnu pa na remont...i bice ko novo ;)
Jel masna turbina?
-
ma nije masna;normalna,servisirana je pre nekoliko meseci,nego neznam sta je to sa geometrijom,nemam pojma dal je to stelovano uopste i kako se toi radi
sta mu znaci ovo My first guess would be a dud N75.
stvarno mi pravi probleme
-
Geometrija turbine. Promeni majstora.
-
dud- corak,crko i sl.
-
dajte nekog majstora dobrog,?sve je promenjeno sto se tice turbine i servisirana,
a sta mu je to dud-coral?
malo sam dosadan ali me bas zanima
-
naso sam coveka,radi u skodinom servisu na Vozdovcu,poznat servis,ovlasceni skodin servis a rade i VW,sutra teram na dijagnostiku
hvala momci na brzim odgovorima,javljam sta je bilo
-
Sloba sa nbgd-a, doktor za turbine ;)
-
mogo si da kositis search ima par ovakvih tema...
elem moze majstor 20x da ti cisti turbinu, i da ti zameni sve ventile, al dzaba kad je geometrija rastelovana, a ona moze da se nasteluje samo na probnom stolu...
pretrazi forum bilo je dosta reci o tome...ja sam radio u jednom servisu u zemunu....
-
Meni se isto tako gasila turbina,otisao sam kod VW-TECH i ispostavilo se da se katalizator raspo i jedno parce je zapusavalo neki odvod,vidi katalizator slucajno
-
sutra cu prvo da oteram na dijagnostika da vide oni to pa onda sve ostalo sto treba
@martini znam da je bilo slicnih tema ali ne ovakvih,gledao sam,niko nije imao ovakav problem da se desava samo u drugoj brzini a u ostalim radi sve normalno beer
-
rekoh dud = tjorak .. ne coral lollol
tipa stavio si novu sijalicu u grlo i nece da radi.. ona je dud u tom primeru
-
Moze da bude da turbina prepunjava, i da se gasi da ne dodje do eksplozije,i tom slucaju se remontuje turbina,naravno ako je crkla
Ali ipak moras poci kod DOBROG majstora.
-
cim ti to otvaras i cistis vec 3 puta bez uspeha onda je geometrija turbine, spremi jedno 250E za full remont i ides dalje, trebas da uzmes tu turbinu i da je das tom tvom "majstoru" sto ti je cistio iz zajebancije a nije video da je drugi problem u pitanju
-
turbo ti prepunjava pa ga ecu ubacuje u limp mod,sa gasenjem i palenjem auta se resetuje i ide opet ok,
desava se vecini od 2500+rpm,ako nije n75,onda sledi detaljno ciscenje i razradjivanje krilaca na turbu,
izgleda si ga previse mazio big_boss
-
Aco, znam ja dobrog, iskusnog i stručnog VW majstora u BG koji zna da reši taj problem. Iste siptome sam imao na autu pa mi je majstor otklonio neispravnost za manje para. Kakav Sloba iz Novog Beograda bio sam kod dotičnog i rekao je da treba 250 evra da se izbroji da bi uradio servis turbine. Nepotrebno je za to raditi servis turbine, a zna se kada se radi servis turbine. Primera radi, jedna guma ti je probušena i majstor ti kaže da zamenimo sve 4 gume, tako ti je to sa majstorima.
Posledica našeg prljavog goriva je upravo taj problem koji se javlja, garež se zapekne i ne može turbina normalno da radi.
Pozdrav...
-
zaboravio sam reci al je grale dobro rekao,kakav servis,nema potrebe,zna se kad se radi servisiranje turba,
nis ni prvi ni poslednji,dobrog majstora i sredi sve,obavezno promjeni benz i malo tezu nogu na gas,
-
250e je remont ne servis (ciscenje)
-
E, Acco, da ne offujes ovoliko po forumu, ja bih ti preporucio majstora, da ti sredi geometriju za manje od 250e lollol mahac
-
ma da,nas kad cu da dam 250e,ima ovaj sto mi je radio to sve da sredi i zavrsi,covek je dobar majstor i svi ga hvale zato sam i otiso kod njega samo sto mu je dijagnostika losa,zato me je poslao kod tog decka u skodinom servisu da pogleda na njegovoj dijagnostici koja je mnogo bolja sta je u pitanju pa da onda dodjem kod njega da to zavrsimo
sto se tice geometrije on kaze da to nista nije cackano jer tu ima da se steluje nesto on to nije nista dirao,videcu sutra na dijagnostici,
-
E, Acco, da ne offujes ovoliko po forumu, ja bih ti preporucio majstora, da ti sredi geometriju za manje od 250e lollol mahac
ne razumem sta je tu smesno,i ne OFF-ujem temu,tema se odnosi bas na ovaj moj problem koji imam sa autom
-
Ma nisam mislio na ovu temu, nego uopste. Opusteno, sredices ti to.
-
haha,znaci po tebi mnogo offujem ? bleh
znam da cu srediti ako ne moras da mi das tog majstora sto ce mi odraditi za manje od 250e bleh biggrin
javljam sutra sta je bilo,ide na dijagnostiku opet
-
Mnogo offujes :)
Ako ti ne zavrsi taj tvoj majstor, javi se na pm.
-
ok,potrudicu se da ne offujem vise
javljam sutra,pozdrav mahac mahac
-
sine, ne moze tvoj majstor da ti nasteluje geometriju, bez probnog stola...
treba praviti razliku izmedju full remonta i ciscenja i geometrije
u ful remotu se sve komplet radi, menjaju se ventili peraja lezajevi cisti se itd...
ako nemas horizontalnog i vertikalnog lufta, nema potrebe za ful remontom...
skidanje i vracanje turbine ti je oko 50e + vakuum ventil turbine 50e + usluga ciscenja i podesavanja geometrije oko 50e, pa ti sam izracunaj....jeftinije mozes da prodjes jedino ako sam skidas turbinu...
a kad vec skidas turbinu, bilo bi dobro da ocistis usisnu i izduvnu granu..
-
sve je ocisceno,kompletno,i usisna i izduvna grana,skinuce mi majstor ovaj sto je radio turbinu naravno,prvo da vidim sta je na dijagnostici,mozda nije do toga,kad vidim i saznam javicu ovde,pozdravw beer
-
kad citam vase postove oko turbine ,bude mi muka,posle se tripujem da mi nesto fali ,slabo vuce ili tako nesto , zato i izbegavam ovakve teme, a verujem da vecina ima isti trip lollol
-
haha true
Aco, znam ja dobrog, iskusnog i stručnog VW majstora u BG koji zna da reši taj problem. Iste siptome sam imao na autu pa mi je majstor otklonio neispravnost za manje para. Kakav Sloba iz Novog Beograda bio sam kod dotičnog i rekao je da treba 250 evra da se izbroji da bi uradio servis turbine. Nepotrebno je za to raditi servis turbine, a zna se kada se radi servis turbine. Primera radi, jedna guma ti je probušena i majstor ti kaže da zamenimo sve 4 gume, tako ti je to sa majstorima.
Posledica našeg prljavog goriva je upravo taj problem koji se javlja, garež se zapekne i ne može turbina normalno da radi.
Pozdrav...
da li mozes da podelis sa nama sta je taj majstor radio da otkloni kvar i koliko je to kostalo?
da li je samo ocistio (tj uzrok bila zaprljana turbina) ili jos nesto?
malo misteriozno si napisao post
-
Aco, znam ja dobrog, iskusnog i stručnog VW majstora u BG koji zna da reši taj problem. Iste siptome sam imao na autu pa mi je majstor otklonio neispravnost za manje para. Kakav Sloba iz Novog Beograda bio sam kod dotičnog i rekao je da treba 250 evra da se izbroji da bi uradio servis turbine. Nepotrebno je za to raditi servis turbine, a zna se kada se radi servis turbine. Primera radi, jedna guma ti je probušena i majstor ti kaže da zamenimo sve 4 gume, tako ti je to sa majstorima.
Posledica našeg prljavog goriva je upravo taj problem koji se javlja, garež se zapekne i ne može turbina normalno da radi.
Pozdrav...
nece moci mene tako da zezne;i ja sam majstor i znam sve fore i cake pa da mi nesto nagomilava,naso sam drugog coveka,idem da pogleda to na dijagnostici pa onda da utvrdimo sta je uzrok,javljam posle
-
sad sam bio u skodinom servisu i odradili smo dijagnostiku,vozio sam auto sa majstorom i forsirali smo ga nakacenog na komp,i desava se da turbina prepunjava,onaj ventil sto rasterecuje turbinu zeza a uzrok toga je sto je moj majstor kad je servisirao turbinu samo otvorio turbinu i naprskao je nekim sredstvom,nije ni skidao delove i tu geometriju(leptirice) da ocisti nego je samo naprskao nekim sredstvom,rucno razradio to malo i zatvorio,ocistio ventile itd,
auto ideopoet kod njega a ako se ustanovi da ne odradi opet lepo to,sve skine,celu je ocisti auto ide u skodinom servisu da odrade ljudi to lepo...
-
pa naravno da tvoj majstor nije dirao geometriju, kad ne moze posle da je nasteluje...
sto uopste ides kod njega...
idi u auto centar kole (ovlascen skodin servis) i reci im sta se desava...za 150e ce ti biti resen problem i tu vise nema diskusije...
znaci ciscenje, zamena ventila i podesavanje geometrije i to sve sa skidanjem i montiranjem turbine...
-
idem u ponedeljak-utorak da zavrsim to u skodinom servisu...
beer
-
sad kad laik cita sve ovo ispade da je sve ovo spejs satl,
kakvo toliko stelovanje geometrije i ostalo,pa nije vgt raketna nauka,
normalno netrebaju se amateri igrati sa tim ali opet,
-
Imao sam slican problem na mom Passat-u. Nagli gubitak snage u toku voznje (osecaj kao da pritisnes kocnicu) tj odlazak auta u tzv "safe mod" u kome CPU gasi napajanje turbine da ne bi doslo do veceg ostecenja uz paljenje "check engine" lampice. U tim trenucima auto se vukao kao mrcina. Pritisak na gas nije davao nikakav rezultat, a jedva je savladavao i najmanju uzbrdicu. Polemisalo se od EGR-a, lambde, protokomera, lose turbine do katalizatora. Na kraju se ispostavilo da je uzrok banalan. Prslo neko crevo. Tako da pre nego sto te "oderu" proveri creva.
-
i ne ide preko 2500-3000 obrtaja.... to je to ...
-
joj al napraviste nauku,zaglavljuje mehanizam jel je kod nas lose gorivo,stvara garez u turbu,turbo ide u overboost,ecu ga iskljucuje da zastiti
motor i to je sve,ocisti,razradi i vozi dalje coilleo2tj
-
sve je provereno i ocisceno,nema sta,stvar je u tome sto je moj majstor samo otvorio turbinu i ocistio,geometriju nista nije dirao i nije ocistio kako treba,zato i zaglavljuje,cekam da mi se javi,reko zvace me do kraja nedelje da oteram auto ako ne vratice mi 100e i idem u skodinom servisu da zavrsim to...
on nezna to da steluje,sam je rekao...zabole me da mu oprostim te pare...
-
pa normalno,nek napravi ili vrati pare,ni jedan majstor nije skup ako napravi posao tj auto,al kod nas je najgore sto vecina
zna popravit samo teoretski,al naj jace je kad odem na benzinsku i kad me pita dal da sipa euro 4 il euro 5 dizel,
e onda se rasplacem od smjeha lollol lollol
ispada da kod nas najbolje prolaze wastegate turbine,moj ide sutra na ciscenje na jedno 4000rpm driving
-
haha,taj rad,ma bre ja sam imao muke,prvi put kad mi je servisirao turbinu polomio mi neku cev na turbini dok je skidao pa sam to naknadno kupovao i platio 20e i onda je sklopio turbinu i auto mi je 5dana pisao ulje na sastavu turbine i motora,i posle je opet to namestao i opet pisa ulje,3 puta je skidao turbinu i vracao i sve isto,onda je 4 put ponovo skinuo i vratio i radio je auto normalno jedno mesec ipo dana,a na sastavu turbine auto je ispisao 3l castrol sinteticko ulje koje kosta 1000din 1l, i to sam kupovao,to je 30e jos,plus 70e za ruke i 10e sam ga castio,katastrofa,menjao je i ventile one,vakum crevca skidao,sta sve nije radio ali geometriju nije pipao,a to mene izgleda zeza sve vreme,zaglavljuje,on nezna to da radi ali jbg,ja sam ga zvao i reko sam mu sto nije odmah rek,ja pare ponovo da radim to nedam,ne mogu da gresim covek je ok,i namucio se dosta,sramota me bilo posle 4-5 puta da vozima auto ali jbg ja sam platio da se to namesti,nije trebao da prihvata taj posao ako nezna,mene to zeza od kad sam kupio auto,prvo dodje do 3000obrtaja i stane,nece da ide,promenio sam egr ventil kupio nov,posle sve isto....naso sam coveka u skodinom servisu koji ce da mi odradi sve to za 150e,zivi kod mene ovde ali ako ovaj vrati pare,inace moram to da resim
-
iskreno najbolje rjesenje ti je live data da budes 100% siguran,vidi ko ima dobru dijagnostiku nakaci ga,na put
u trecu brzinu sa nekih 1200rpm pa do poda,al i ovako 95% je ovo,pored ovoga moze biti jos jedino maf sto cisto sumnjam,
a to sa uljem se cuvaj,vagenove turbine su osjetljive na ulje lose a pogoovo da ostane bez ulja ma kako kratko,
tako smo ja i kolega je sredili na audiju a6 tdi 110ks,puklo crevo dok je upalio lampicu ona je odsvirala svoje,
-
sve je odradjeno to,u skodinom servisu smo ga nakacili na dijagnostiku i vozili se,forsirali ga,i u drugoj i trecoj brzini kad krenem da ga forsiram ili malo ubrzam izgubi snagu,ne rasterecuje turbinu,to izbaci,PRESURE CONTROL itd.a sve je to jer nije ociscena geometrija i treba da se nasteluje,tako oni kazu,sve ostalo je ispravno,150 e i oni mi ponovo servisiraju turbinu i nameste to
a to sto mi je pisao ulje zato sto majstor nije lepo sastavio turbinu sa motorom,i tu je bacala ulje,sada je to sve ok,namesteno
-
sine menjaj majstora... big_boss
-
haha,lako je to sada da kazes,znam i ja to,ali jbg,vec sam dao pare,necu sigurno ponovo da bacam pare za to,ako ne uspe da namesti vratice mi lepo pare i idem drugde..,.
-
dobar majstor ti to namesti za 3 sata, a ti se jebes nedeljama boodala
teraj ga u .....
-
6 meseci od kada mi je to radio je proslo,i za tih 6 meseci sta sve nije radjeno i bespotrebno menjano,sad me zvao reko mi da je zvao neke ljude i da je mozda otiso neki senzor sto ima dole...
-
sad uzmi kupi senzor ,pa opet idi kod njega boodala lollol
-
druze moj taj da ti vrati pare nece, samo te zavlaci sa nekim glupostima,trebao si da odes kod drugog kad ti po drugi put nije nista uradio, ajde jednom da se zajebe al 2 puta je KRAJ, ti si ga pustio da se zajebe 5 puta , prezali te pare i teraj kod nekog ozbiljnog da te resi muke
-
nece da me zajebe,probace sa ovim senzorom jos,ako ne vretice mi pare,reko mi sam,onda ga teram u skodinom servisu
to za senzor mu reko neki majstor,zvao je neke ljude,nikad nije imao ovako nesto ko sa mojim autom lollol
-
fool me once shame on you fool me twice shame on me...tako se kaze...sad za preko dva sam racunaj....
-
stavljen drugi orginal senzor turbine,onaj sto stoji pored filtera za naftu na crevu onom debelom crnom
vozio sam ga,forsirao ga do maksimuma, do 5000obrtaja i normalno radi,ide ko blesav,dobio sam taj senzor 10dana da ga vozim i forsiram,da isprobamo,ako je do toga da kupim nov i zavrsim vise moju muku koja me muci od kad sam uzeo auto...
-
samo ga ti forsiraj do 5000 dok ne pukne nesto, vozi ga normalno, nema potrebe toliko u visoke obrtaje
-
izadji na auto put, pa vidi dal ce da drzi kad konstantno ides nekom vecom brzinom...tipa 180...
-
to cu da uradim,meni se to desava najcesce u drugoj,retko kad u trecoj brzini, samo sam ga danas terao do skoro 5000obrtaja,da probam,reko mi on,necu vise toliko,sutra cu da ga vozim malo jer to se meni desava dok je auto hladan,mislim dok se nezagreje,prvih 10-15min a posle sve ok radi,nadam se da je to
-
pa nemoj da ga cepas do je ladan...tj dok ne pocne da dize temperaturu...a da bi ti se pre zagrejao namoj da palis grejanje u kolima...
i ne smeta mu aku uletis u crveno na obrtajima, smeta ako vozis konstantno u crvenom...
-
vozicu ga ovih dana bas da vidim kako se ponasa,daj boze da je do tog senzora,zvao sam nekog lika na medaku drzi turbo servis i ovi u skodi isto su mi rekli sto i on da oce taj senzor da zeza,salje pogresne podatke kompu i iskljucuje turbinu,to je njegova svrha,da meri pritisak turbine,tako su mi objasnili,ako ne geometrija onda da se steluje wacko
-
Aco jesi resio problem zamenom tog senzora "senzor turbine,onaj sto stoji pored filtera za naftu na crevu onom debelom crnom" meni se to pocelo desavati. Tacnije ako ga cepam u trecoj brzini do maximuma onda izgubi snagu ili ako ga ubacim u cetvtu onda negde na 110km/h izgubi snagu. Kad ga upalim i ugasim sve normalno radi cak mi ne ispisuje nikakvu gresku niti mi pali bilo kakvu lampicu.
-
resio sam tako sto sam zamenio vakum creva sva kompletno,od tad evo godinu dana ide kao blesav
a pre toga sam sve izmenjao bio,i opet isto se desavalo
-
jel zna neko koji je majstor u Novom sadu dobar za te stvari posto se i meni tako to desava , to gasenje turbine , nervira da covek poludi angry2
-
znam ja brate, javi se na pm...
-
Vidim da si imao malte ne isti problem kao i ja sad. I to traje nekih pola godine.U pocetku mi je ubacivao safe mode kad razvucem auto malo jace.otjeram kod mehanicara on kaze da je turbina u pitanju.skine je i krene da cistii kad je dosao do onog djela gdje su mali leptirici koji se mrdaju imaju tri sarafa koja drze,sva tri je slomijo pa je posle morao busiti rupe i stavijo obicne sarafe. Kad je sve sklopijo turbina se bas cula i isao je ko lud:posle sam imao problem sa katalizatorom i egr ventilom sto sam poskidao,dok su mi to radili rekli su mi da turbina prepunjava sto ja nisam obracao paznju jer mi nisu objasnili sta je u pitanju.Skoro sam otjerao kod treceg mehanicara koji mi je nesto cacko oko turbine i pomjerijo neku stvarcicu(neku klapnu) i tako je rjesijo problem prepunjavanja ali sad mi auto razlicito vuce.tj nekad me zaljepi za sjediste u manjim obrtajima a nekad nista.i u leru se razlikuje zvuk tj.rad motora kad ga turiram i kasni mi odaziv na gas u voznji a neka je sve normalno(obrtaji dok auto radi u mjestu ne variraju.Mozete li mi pomoc znam da sam vas smorijo ali neznam sta da radim mehanicari su katastrofa.nadavo sam se para i para.pozzzzz
-
Cao, ja sam imao manje vise iste simptome do pre par dana dok nisam promenio majstora. Kod mene je bio problem sa senzorom za merenje pritiska turbine - davao je vece vrednosti za pritisak od stvarnih pa se turbo nekad palio a nekad ne, u zavistnosti od toga kako u tom trenutku radi senzor. Otisao sam kod majstor Draska u Zemun polje, i covek mi za 15 minuta resio misteriju koju sam imao godinu dana. Da ne bude da reklamiram coveka ovde, izguglaces lako njegov broj telefona pa zakazi pregled. To ti je moj savet kad vec pitas. Ja sam prezadovoljan, a mogu da ti kazem da me je malte ne kostalo skuplje gorivo do majstora od same popravke...
Mislim da je problem sa majstorima koji su mi ranije 'popravljali' ovaj kvar sto ocigledno ne umeju (ili nece) da koriste aparate za dijagnostiku kako treba. Inace, menjali su mi creva, radili remont turbine, menajli ventile... sada se pitam da li je sve to bilo uzalud, ali sta je tu je.
-
Cao, ja sam imao manje vise iste simptome do pre par dana dok nisam promenio majstora. Kod mene je bio problem sa senzorom za merenje pritiska turbine - davao je vece vrednosti za pritisak od stvarnih pa se turbo nekad palio a nekad ne, u zavistnosti od toga kako u tom trenutku radi senzor. Otisao sam kod majstor Draska u Zemun polje, i covek mi za 15 minuta resio misteriju koju sam imao godinu dana. Da ne bude da reklamiram coveka ovde, izguglaces lako njegov broj telefona pa zakazi pregled. To ti je moj savet kad vec pitas. Ja sam prezadovoljan, a mogu da ti kazem da me je malte ne kostalo skuplje gorivo do majstora od same popravke...
Mislim da je problem sa majstorima koji su mi ranije 'popravljali' ovaj kvar sto ocigledno ne umeju (ili nece) da koriste aparate za dijagnostiku kako treba. Inace, menjali su mi creva, radili remont turbine, menajli ventile... sada se pitam da li je sve to bilo uzalud, ali sta je tu je.
Eh, jbg, sad tek videh da nisi iz Srbije. Ako ti nesto znaci eto to ti je moje iskustvo koje sam imao.
Pozdrav.
-
Drug hvala na odgovoru .Samo me zanima jesi li mjenjao taj senzor ili si ga prepravljao i znas li dali je skup.Ja bi ga zamjenijo u svakom slucaju.pozzzz
-
to se ne prepravlja. nesto sto crkne ide u kontejner i kupuje se novo
-
to se ne prepravlja. nesto sto crkne ide u kontejner i kupuje se novo
Tako je, stavili smo novi senzor, kostao je 3600 din. Ali svakako ne treba da ga menjas ako dijagnostika ne pokazuje da je on neispravan. To iskusan majstor ocigledno moze da prepozna. Nisam zagovornik teorije (a ocigledno i prakse usled nedostaka znanja) da se menja na autu sve redom dok se problem ne resi.