Autor Tema: Passat B5 restiling - problemi  (Pročitano 11126 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže com_nr

  • VW Početnik
  • Poruke: 3
  • Karma: +0/-0
Passat B5 restiling - problemi
« poslato: Decembar 27, 2007, 03:22:34 posle podne »
Pozdrav svima na forumu. Novi sam ovdje iako vozim VW vec 12 godina.
Imam nekoliko problema i molio bih da mi neko od iskusnijih clanova odgovori.
Ranije sam vozio Passat B5 TDI 90KS iz 1998 i bio sam prezadovoljan tim autom - ponajvise savrsenim balansom snage, potrosnje, odrzavanja i komfora. Vucen tim iskustvom, kupio sam Passat B5 Restiling T(DI) iz 2004, dakle 130KS.
1. Enormno trosi ulje (1litar na 2500-3000km), pa me zanima da li je to normalno ili...
2. Osim toga, koje ulje da sipam?
3. Na njemu su alu tockovi 235/14 R17 - koliko to steti trapu, obzirom da znam da su ramena losija strana Passata?
4. I za kraj jedno pitanje kozmeticke prirode: gdje mogu nabaviti plasticni ram sa tri otvora (za climatronic, gamma-u i changer)?

Van mreže Peki1980

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 39
  • Lokacija: beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: seat cordoba vario
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #1 poslato: Decembar 29, 2007, 10:58:58 pre podne »
Citat: com_nr
Pozdrav svima na forumu. Novi sam ovdje iako vozim VW vec 12 godina.
Imam nekoliko problema i molio bih da mi neko od iskusnijih clanova odgovori.
Ranije sam vozio Passat B5 TDI 90KS iz 1998 i bio sam prezadovoljan tim autom - ponajvise savrsenim balansom snage, potrosnje, odrzavanja i komfora. Vucen tim iskustvom, kupio sam Passat B5 Restiling T(DI) iz 2004, dakle 130KS.
1. Enormno trosi ulje (1litar na 2500-3000km), pa me zanima da li je to normalno ili...
2. Osim toga, koje ulje da sipam?
3. Na njemu su alu tockovi 235/14 R17 - koliko to steti trapu, obzirom da znam da su ramena losija strana Passata?
4. I za kraj jedno pitanje kozmeticke prirode: gdje mogu nabaviti plasticni ram sa tri otvora (za climatronic, gamma-u i changer)?

evo druze ja sam mehanichar pa cu pokushati da ti pomognem koliko je to moguce
1. treba videti da li negde curi, onda recimo da li mozda na turbini baca, a ako ne onda ti je kompresija loshija...morash u najmanju ruku neko osvezenje motora, ako to budesh radio OBAVEZNO ISKLJUCHI ERG VENTIL,
2. shto se ulja tiche za te motore ISKLJUCHIVO SINTETIKA
3. shta znam...nije problem u autu nego je problem u nashim putevima.....
4. ako hocesh polovno onda samo halooglasi

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2663
  • Age: 35
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 4
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #2 poslato: Decembar 29, 2007, 02:08:59 posle podne »
Auu Peki pa nije valda motor pazario vec pa da mora karike da menja,ipak je to jak motor ne moze tek tako da se pohaba.
Jedino ako je presao milion km

Van mreže com_nr

  • VW Početnik
  • Poruke: 3
  • Karma: +0/-0
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #3 poslato: Decembar 29, 2007, 06:23:02 posle podne »
Hvala puno na iscrpnim odgovorima.
Evo par pojedinosti koje mogu biti od pomoci. Auto je presao svega 86.000km, kupljen je nov kod ovlascenog VW predstavnika u Podgorici 2004. godine, gdje je i redovno servisiran (imam servisnu knjizicu) - ja sam ga kupio prije mjesec dana za 12.000e, jedino vidljivo ostecenje na njemu je bila ogrebana i ulubljena hauba (10x5cm) cije je farbanje kostalo 100eura i polomljeno staklo od desne maglenke cija je zamjena kostala 40eura.
Neki majstori su mi rekli da je normalno da taj motor od 130KS trosi ulje, a primjetio sam i na ovom forumu da ljudi pisu o tome. Ipak cudno mi je, tako da cu poslusati savjete i provjeriti to o cemu pricate.
Sto se tice ulja, znam da treba full-sintetic, ali koje ulje? Opet, majstori mi savjetuju "Special Plus SAE 5W-40", ali litar kosta 20eura, sto znaci 80e po servisu, plus 3-4litra koje potrosi na 10.000km i naravno plus filteri... Sve to mi izgleda preskupo za osnovno odrzavanje. U prethodnog Passata TDI 90KS iz '98. sam sipao Esso Full Sintetic, koje je bilo znatno jeftinije: 9eura/litar.

S.O.S.

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 36
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +7/-2
    • http://www.boracompany.com
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #4 poslato: Decembar 29, 2007, 06:34:13 posle podne »
ja sipam wurth special pd sto bi i tebi preporucio-licno ga menjam na 15000km bez problema i presao sam vec skoro 100000km sa tim autom i uljem.normalno je da trosi ulje jer ne postoji hermeticki zatvorena turbina ali ovo kod tebe je bas malo mnogo,ja od prilike sipam 1l do 1,5l ulja od zamene do zamene sto je ja mislim sasvim normalno.
obavezno ustroji egr ventil ako neznas sta je javi pa cu slikati i pokazati kako se to radi.
neznam sta bi jos drugi uzrok tvog trosenja ulja mogao biti???jer sam redko nailazio na informacije gde nekome bas ovoliko trosi,mislim nije to ni toliko puno ali opet nije ni za nezamariti  
pozdrav

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2663
  • Age: 35
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 4
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #5 poslato: Januar 05, 2008, 01:27:52 pre podne »
Ma samo zameni ulje,sipaj Castrol ili ono sto kaze Yupower.
Ali ipak pitaj ovlasteni servis koje ulje oni sipaju u taj motor.

Van mreže com_nr

  • VW Početnik
  • Poruke: 3
  • Karma: +0/-0
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #6 poslato: Januar 08, 2008, 12:30:23 pre podne »
Za Novu godinu sam bio do Ohrida, pa do Beograda i nazad u CG - ukupno 1900km i jos nije upalio lampicu za ulje. Inace, kad upali lampicu sipam mu oko 300-400ml ulja, sto znaci da sam mozda malo pertjerao kad sam prvi put napisao kolika je potrosnja - jos uvijek se nisam sazivio sa autom!?  Uskoro ide zamjena ulja (redovna na 10.000km); VW-servis kaze da sipam Special Plus SAE 5W-40; vidjecu sta kazu za to Wurth ulje koje ti pominjes!?
Dobro bi mi doslo par pojasnjenja oko tog ERG ventila, sta je to, cemu sluzi, gdje se nalazi, sta dobijam  njegovim ustrojavanjem i kako se to radi (ako nije problem, par slika bi dobro doslo)...
A sad malo zanimljivosti:
Auto se odlicno ponasao po snijegu i ledu iako ima 235/14 R17 gume, ESP je vrhunski radio posao, a potrosnja je bila odusevljenje za mene: 5.8lit na otvorenom putu, 7.1lit na autoputu (140km/h prosjecno od Nisa do Beograda), sto je neznatno veca potrosnja od TDI 90KS i maximalna brzina koju sam dostigao je 210km/h (na autoputu Tetovo-Skoplje) i uopste mi nije izgledalo da se auto muci, trese ili cak da se osjecam nesigurno. Ipak, tu brzinu sam drzao svega 15-ak sekundi - potrosnja u tom trenutku je bila oko 13lit.

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 36
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +7/-2
    • http://www.boracompany.com
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #7 poslato: Januar 08, 2008, 12:53:52 pre podne »
ukucaj u search egr ventil-ima jedna lepa tema o tome,pricalo se na samom pocetku rada foruma

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4485
  • Age: 44
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +63/-10
  • Pol: Muškarac
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #8 poslato: Januar 08, 2008, 11:17:53 posle podne »
Samo da znas da je potrosnja ulja daleko manja na otvorenom putu nego u kreni stani, gotovo uvek hladan motor, gradskoj voznji.

Van mreže hallamiti

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 228
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #9 poslato: Februar 26, 2008, 12:18:35 pre podne »
uzeo sam pasata b 5.5 2001. 1.9 tdi 130ks, presao 150000(provereno). koje bi ulje trebalo da sipam u njega? Majstor mi je preporucio da u njega sipam 0w-30. Pomagajte

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 36
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +7/-2
    • http://www.boracompany.com
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #10 poslato: Februar 26, 2008, 12:24:48 pre podne »
dobar ti je majstor  
u njega ti ide 5-40-kao sto pise gore ja sipam wurth special pd i dan danas samo sto sam smanjio kilometrazu od zamene do zamene na 10000km posto sam vec preko 230000km
« Poslednja izmena: Februar 26, 2008, 12:26:47 pre podne od strane YUPOWER »

Van mreže borko83

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 356
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B 5.5 1.9 TDI
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #11 poslato: Februar 26, 2008, 05:58:50 pre podne »
E kad se vec prica o ulju...ja mijenjam ulje na 4000-5000km,tako mi je par ljudi reklo i kao sa takvim mijenjanjem ulja i filtera docekacu penziju sa motorom,pa me interesuje da li mozda malo pretjerujem,??

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4485
  • Age: 44
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +63/-10
  • Pol: Muškarac
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #12 poslato: Februar 27, 2008, 01:00:57 pre podne »
Preterujes, ali nicemu nece skoditi.  

Ako imas viska vremena i para menjaj ga i na 3000 nista mu nece smetati.


P.S. Malo smo se udaljili od teme pa ako jos nekoga intereuje nesto o u vezi ulja nastavak
OVDE

Van mreže hallamiti

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 228
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #13 poslato: Februar 27, 2008, 02:05:27 pre podne »
Ovako, poslusao sam vas savet i resio da sipam 5w-40 ali opet je nastao problem.Nije majstor mogao da skine cep od filtera za ulje(pretegnut) dok ne kupim novi u slucaju da pukne, ali nema veze.Dok je pokusavao da ga otvori rece mi da upalim motor i izvadio je merac ulja i vrlo malo je izlazi dim, dok kada je otvorio cep za sipanje ulja izlazilo malo vise.On mi rece da je mozda motor u pitanju.Sta vi mislite sto se dima tice???

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 36
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +7/-2
    • http://www.boracompany.com
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #14 poslato: Februar 27, 2008, 02:30:35 pre podne »
mislim da je to obicno isparenje jer mi se cini da je i kod mene tako ali me nemoj drzati za rec,ali mislim da jeste jer imak ulje prolazi kroz turbinu gde se zagreje na visoku temperaturu i onda ide kroz hladnjak za ulje i hladi se
meni npr kad nije merac zavucen a izvadim ga dok radi auto ulje prska na sve strane.
ma ako ti je auto provereno presao toliko onda se nemoj brinuti jer ti motori imaju dug vek trajanja.
nesto mi ne zvuci taj majstor bas kompetentno-mozda je on navikao da stavlja iberlaufe na keceve pa mu ta pojava izparenja deluje na tako nesto

Van mreže hallamiti

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 228
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #15 poslato: Februar 27, 2008, 10:47:33 pre podne »
nadam se da si u pravu. videcu koliko ce da trosi ulje na 1000 km.Danas treba na carinu da ga vozim i za 5-7 dana je tu.

Citao sam u nekim postovima o egr ventilu i cinimi se kao dobra solucija da se egr blokira, ali sam negde procitao da zbog blokade egr ventila moze da dodje do povecanja broja obrtaja i do stradanja dal protokomera ili neceg drugog, nemojte da me drzite za rec.jel bolje blokirati ili ne? tj.(da li je ovo tacno ili ne?)

I jos jedno pitanje, da li smem da sipam eko 5 dizel u passata, ili je eko 5 samo za euro 4 motore?

hvala, Pozdrav

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 36
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +7/-2
    • http://www.boracompany.com
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #16 poslato: Februar 27, 2008, 12:19:40 posle podne »
ja sam presao vec skoro 100000km sa zatvorenim egr-ventilom i nista.
neznam dali si nasao na ovom sajtu tu temi ali tamo bas pise da ljudi prelaze mnogo vise km sa zatvorenim egr-om sto mislim da je tacno jer motor cistije radi i ne vraca prljave gasove da ih sagoreva opet.
sto se tice nafte,hmm pa nisam siguran,ja sam jedne prilike sipao kad nisam imao drugog izbora i isao je ko lud  
sad neznam dali je to zbog kvaliteta bilo ili zbog drugacijeg sastava to dizela.

Van mreže VW-TECH

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 423
  • Lokacija: zemun
  • Karma: +9/-7
  • Auto: Seat ibiza 6L TDI
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #17 poslato: Februar 29, 2008, 12:45:19 pre podne »
Cao ljudi.Nov sam ovde pa reko da se malo ubacim u pricu.Ako je rec o motoru 130 ks sa pumpa dizna motorom onda u njega ide castrol 505.01 ovo ulje je i pravljeno za te motore.Upotrebom drugog ulja moze doci do stradanja hidropodiaca i bregaste osovine.EGR nije potrebno zatvarati  jer se taj sistem na ovom autu razlikuje od onog na standardnim VE motorima tipa ALH.AGR i sl. koji su se nalazili u golfu 4 i sl. zaboravio sam da kazem da zatvaranjem EGR ventila na ovom motoru moze dovesti do paljenja  check engine  lampice sa greskom premali protok.gradacija ulja jeste 5w-40.
Say no to spark plugs!

Van mreže David G60

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 524
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-0
  • Pol: Muškarac
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #18 poslato: Mart 03, 2008, 02:21:41 pre podne »
Sto se tice nafte razlika od D2 do euro5 je u cetanskoj vrednosti, sto znaci da je d2 imao najvecu a euro5 za sad najmanju cetansku vrednost. Sto je manja vrednost to auto bolje ide, a imaju jednake aditive u sebi za podmazivanje i euro5 ima najnizu tacku mrznjenja za sada tako da EURO5-slobodno sipaj

Van mreže tatatatirac

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Age: 38
  • Karma: +0/-0
    • http://
Passat B5 restiling - problemi
« Odgovor #19 poslato: Mart 03, 2008, 01:00:07 posle podne »
Ja sam svoju muku sa dimljenjem i potrosnjom ulja na PD motoru resio obilazenjem onog malog ventila u poklopcu glave. On je zakovao i nije zatvarao kada bu se palila turbina, turbina bi pri paljenju pravila veliki pritisak i povlacila ulje iz glave. Sto se pare tice na poklopcu za sipanje ulja, kod mene na meracu ulja nema pare ali se gore kod poklopca javlja malo, rekli su mi da je to normalno. A za ulje se zna, Castrol 505-01, rekli su mi manje vise zbog motora ali najvise zbog turbine.