Mene je ovaj problem sa uključenjem grejača posle startovanja motora na mom Polu 1.9D, '96, naterao na popriličan umni i fizički napor kako bi ga rešio. Tek da napomenem da sam pre svega ovoga stavio nove grejače BOSCH 0 250 201 039 jer sam primetio da lošije pali hladan, ali tada još nisu bila toliko hlada jutra. Prethodni su bili Iskrini i dva su pregorela tako da mi je sve delovalo logično.
A onda, prvi mraz ove zime i auto nije hteo da upali. Vergla kao lud ali da sastavi - jok! Od majstora do majstora, uglavnom svi se slažu da je riknuo motor jer grejači su novi i dobijaju struju. Dobro, otvorismo motor kad tamo on DOBAR!? Nije perfektan, ali sasvim solidan. Izmenjamo karike, vođice ventila, dihtung glave... da ne bude da smo džabe krečili. Ali da upali ni da čuje.
E onda popizdim i krenem iznova. Ponovo raskačim grejače i imam šta da vidim - dva pregorela! Doooobro, odem u prodavnicu i kupim nove, ovoga puta BERU. Ugradim ih, ali ovoga puta izvedem sijalicu sa šine za napajanje grejača i postavim je provizorno u kabinu. I imam šta da vidim - grejači rade posle startovanja motora još 3 minuta, to jest dok ECM ne isključi čok na LUCAS pumpi (ne mogu da je zovem BOSCH kad nije), i za to vreme obavezno neki pregori...
Onda kreće traganje po internetu za razlozima...
I dolazim do podataka o tome kako je VW sa ovim motorom imao problema da zadovolji ekološke uslove emisije štetnih gasova pri hladnom startu. Onda su to rešili time što su ubacili takozvani "post glow" režim rada grejača.
http://www.boschautoparts.com/DieselParts/Documents/2212128_GlowPlugConBro08.pdfSve su inžinjeri VW-a uradili kako treba ,izuzev što nisu o tome obavestili lokalne "dunstere" koji VW drže u malom prstu.. A trebalo je samo da im kažu da su za rešenje ovog problema konstruisali i posebne grejače koji kod BOSCH-a imaju oznaku 0 250 202 022 i koji mogu da rade duže od 3 minuta.
Tu se sad pojavljuje novi problem - pomenute grejače ne možeš pronaći kod nas u prodaji, a da ne pominjem činjenicu da niko od lokalnih trgovaca nije ni čuo da takvi postoje.

E tu na scenu stupa naša urođena domišljatost i spremnost da u svakom momentu doskočimo "mrskim nam Nemcima". Izvadio sam sa table releja onaj sa oznakom 104 koji uključuje grejače. Na njegovo mesto sam stavio modifikovani vremenski rele grejača od Golfa II. modifikacija se sastoji u tome što sam u njemu zamenio kondenzator od 100uF 10V sa drugim od 33uF 16V (napon kondenzatora ne igra ulogu u ovome, ali ne sme biti manji od onoga na kondenzatoru koji menjamo, u ovom slučaju 10V) i time skratio vreme njegovog držanja sa fabričkih 45s na 25s. Pored toga sam mu odsekao kontakt sa oznakom T koji dobija podatak od temperaturnog senzora, a to mu u ovom slučaju šalje ECM i obzirom da je logika obrnuta taj podatak stvara problem pa ne uključuje rele kad je motor hladan, a uključuje kad je vruć. Uklanjanje ove nožice relea nema uticaja na njegov rad jer on i bez njega meri vreme i isključi kad treba, samo nema funkciju da se ne uključuje kada je motor vruć već se aktivira pri svakom davanju kontakta. Pored toga "ukrao sam i + sa povratne žice od grejača ka ECM (kojom ECM dobija podatak da su grejači dobili napon) i doveo ga žicom na LED diodu preko otpornika od 200 oma na instrument tablu. Ovom LED diodom pratim rad grejača i eventualno "lepljenje" kontakata relea kako bih sprečio na vreme njihovo pregorevanje.
Eto, ja to tako...
E sad, ne znam zašto sam vam sve ovo ispričao, ali sigurno ne škodi. A kada ne škodi onda može da koristi.
Ajd' živeli!