Pozdrav ljudi,
Imam pasata b6 2007 god. 2.0TDI 103kw BKP motor.
Trenutno imam dva problema za koja misilm da su na neki nacin povezana jedan sa drugim.
Naime, auto sam kupio leti, temperatura motora je bila uvek normalna dok grejanje nisam palio jer nije bilo potrebe na +30. Kada su pristigli hladniji dani, krene meni temperatura motora da opada ispod 90 stepeni kao i grejanja da nema. Odem ja majstoru, kaze on verovatno termostat ne valja. Ostavim ja auto, krene covek da rasklapa kad ima sta da vidi. Crevo koje ide iz motora sa vrucom vodom, koje bi dalje trebalo da ide u kabinu, prespojeno i napravljeno tako da se vraca u motor nazad(nadam se da sam ovo lepo objasnio, nisam neki strucnjak za auta, vidi se na slici).

Kaze meni majstor, verovatno je kazance procurelo pa su nasli neko privremeno resenje. Odlucimo mi da zamenimo kazance pa da probamo da spojimo nazad sve kako treba. Kazance da bi skinuli morali su celu instrument tablu da rastave i da sastave ponovo. Nakon zamene kazanceta prispojimo mi creva ali grejanja i dalje nema. Vidimo mi da temperatura motora ne raste, pa odlucimo da zamenimo termostat. Rasklopi majstor sve, kad ono cuda nema ni termostata. Namontiramo mi novi termostat, motor krene lepo da se greje ali grejanja opet nigde, samo hladno duva.
Kaze majstor verovatno da ima slabiiji protok i da treba procistiti sistem. Kada ga je cistio, prvo sto je bilo puno nekog kao mulja, a drugo smrdelo je nenormalno. Nakon detaljno ociscenog sistema, krenulo grejanje lepo da radi.
Krenem ja ubrzo posle toga na autoput, kad ima sta da vidim, temperatura motora krece da raste preko 90 stepeni, jedva sam mogao 80 km/h da ga vozim a da mi ne prekoraci (po gradu bila uvek na radnoj). Okrenem ja na prvoj naplatnoj nazad, krenem da ubrzavam, temperatura normalna, dodjem do 130 ona normalna, naguram na 180 opet normalna. Pozalim se ja majstoru, kaze on mogce da je termostat los, da je zaglavio i da stavimo novi. Stavili mi novi termostat, ali temperatura motora i dalje na otvorenom krene da raste.(Bez termostata temperatuar motora nikada nije presla 90 stepeni).. Primecujem kada su topliji dani da mi se cesto pali ventilator kako bi rashladio motor.
Grejanje sam vrlo brzo izgubio tako da sada ponovo duva hladno

(odnosno duva mlako dok motor ne dostigne radnu temperaturu, kada udari na 90 stepeni prestaje svaki vid grejanja)..
Tako da su mi cudne neke stvari, zasto se motor pregreva kada ima termostata a ne pregreva kada ga nema ako je termostat ispravan?
Zasto grejanja u kabini "ima" dok motor ne dostigne radnu temperaturu, a kada dostigne radnu krene da duva hladno?
Zanimaju me vasa misljenja, sta moze biti problem i potencijalna resenja za ovo moje cudo?
