Polo o kom je reč je proizveden 1997. godine a prva registracija je 1998. Kupljen je u Srbiji NOV. Vožen je do 2007. jako malo tako da je pređena kilometraža bila 27000km. Kada sam tada video oglas nisam verovao u tu kilometražu. Vlasnici su bili stariji ljudi koji su imali više auta (golf 1 dizel, i opel suzu dizel i ovaj polo). Auto je kada sam ga razgledao u unutrašnjosti još mirisao na nove materijale i sve je bilo kao novo. Na njemu svih 5 guma mišelin od prve ugradnje. jedino je akomulator menjan (tako su mi rekli). Auto je bio u garaži koja je pre ličila na sobu. Bilo kako bilo nemam razloga da lažem poveo sam neke prijatelje majstore da ga pogledaju. Majstori su rekli da je to praktično nov auto. Oni su tada prodavali ceo vozni park i sve mašine (traktore, kombaje, priključne mašine sve) Planirali su da se sele kod ćerke u Budimpeštu. Polo nije mogao sa njima preko jer je euro 2 motor. Tadašnja cena koju su tražili je 7500eura. Tada je po toj ceni mogao da se kupi neki jeftiniji Golf 4 1998. godište iz uvoza na ime sa pređenom ko zna kakvom kilometražom sa vidljivim mestima farbanja (ko ume da vidi). Ovo sam samo napisao da bih dočarao šta je i kako (tj da je auto bio praktično NOV a stari). Kupio sam taj auto i odmah posle nedelju dana mi je jedan trgovac autima nudio za njega 8000e. Nisam ga prodao. Moja vožnja je penzionerska 80-90km /h ido 120 na auto putu gde sam retko i vozio. Do pređenih 100000km na autu do 2011. auto nije trošio ni kap ulja od menjanja do menjanja. Servise sam radio na 8000km radio sam veliki servis na 60000km već sledeći servis na 108000 km autu je trebalo doliti pola litre na 4000km. Od tada je krenuo da dimi sve više i više i da povećava potrošnju ulja. Korišten je Castrol 10-40. Već sa 125000 km auto je počeo da troši 0,5l na 500km i na jednom od servisa sam poslušao majstora i sipao mineralno ulje 20-40 i manje je trošio do sledećeg servisa. Sada je dostigao da troši 0,5l na 500km tog gušćeg ulja. Pređena kilometraža na današnji dan je 156000km.
Došao mi je moj prijatelj majstor i izmerio kompresiju: 1cilindar=27; 2=25; 3=25 i 4=26. Dogovorili smo da zamenimo karike, izravnamo glavu, ventili da se srede, tefloni i sve potrebno na glavi da ne nabrajam, očistimo usisnu granu punu čađi, i digtunge koje smo skidali nove stavimo. Da napomenem,auto se nikada nije pregrevao niti imao bilo koji problem pri radu. Za ovih 7,5 godina samo su rađeni redovni mali i veliki servisi i nije bilo nikakvih kvarova i uvek je lako palio čak i sada na ovu kompresiju. palio je skoro na prvi zub hladan a vruć baš na prvi zub.
Elem kada smo otvorili motor imali smo šta da vidimo: Taj sa 27 kompreijom cilindar izlizan u delu gde idu karike skoro u dubinu 1mm a gornja kompresiona karika puknuta na 3 dela, drugi isto toliko izlizan i treći a karike cela, a 4 gde je kompresija 6 takođe puknuta karika kompresiona na dva dela. Ukapirali smo da ništa ne vredi zamena karika već mora generalna.
Ceo roman sam pisao da bih pitao za mišljnje ZAŠTO MOTOR NIJE IŠAO BAR 200000KM da mu ne treba generalna?
Da li je upitanju to što je za prvih 9 godina više stajao nego vožen (samo 27000km pređenih)?
Da li je u pitanju to da je auto napravljen za Srpsko tržište pa je to neka 3. klasa?
Da li je u pitanju to da je auto prešao na euro dizel? Jer ja sam odprilike krenuo da ga sipam na 100000km jer sam video da mi manje troši oko 4,5l na 100km a običan je trošio oko 5l na 100km?
Novi sam na forumu i ne snalazim se da nađem da li je negde već pisano na ovu temu?