Autor Tema: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza  (Pročitano 12300 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« poslato: Maj 02, 2009, 11:57:30 posle podne »
Zamenio sam ceo kilometar, komplet cajgere, stari su bili VDO a ovi novi su Motometer. Sa starim mi je radna temperatura bila uvek na polovini, nikada nije prelazila pola a sa ovim Motometer mi je ovde



tu se zakuca i ne mrda, ne prikazuju isto e sada dilema mi je koja ispravno prikazuje? Da li je ovo prevelika temperatura (pod uslovom da je instrument ispravan)? Inace motor mi nikada nije prokuvao, ventilator se normalno pali i gasi, sve je normalno... valjda

Drugo pitanje
Lampica za nivo rashladne tecnosti stalno treperi (malo iritira), posto ja nemam ekspanzioni sud sa senzorom a imam kabal koji vodi do suda, sam dzek na kablu je kratko spojen, imitira senzor. Pre je to bilo ok (na staroj inst. tabli), onda je odjednom pocela stalno da blinka da bi na kraju skroz prestala. Znaci i kada dam kontakt nije vise blinkala. Sada kad sam stavio druge cajgere ponovo stalno blinka. Mislio sam da je problem u samim cajgerima ali ocigledno da nije. Sta moze da bude? Pratio sam kabal i od dzeka kod suda idu dve zice do releja grejaca?! Da li je moguce da sam relej nije u redu? Inace grejaci mi se normalno pale i gase i sa njima nemam problema. I kakve veze imaju grejaci sa nivoom antifriza?

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #1 poslato: Maj 03, 2009, 12:38:25 pre podne »
sto se releja i grejaca tice tako i treba da rade, kad je motor hladan, lampica grejaca bi trebalo da se upali i gori otprilike 10-ak sekundi i potom ugasi i nakon "skljoca" onda upaliti kola. Sto se lampice nivoa rashladne tecnosti ona se pali nakon davanja kontakta i blinka oko 2-3 sekunde, i vise ne bi trebalo da se pali, sem kad se motor pregreva usled nedostatka rashladne tecnosti (sto joj je i osnovna namena). U racvi imas dva davaca temperature, jedan je povezan sa kazaljkom sa koje se cita temperatura motora (i rashladne tecnosti), i drugi davac koji signalizira releju da li je motor dovoljno zagrejan i da li ima potrebe da relej pali grejace. To sto imas razlicito pokazivanje na dve table, to je usled nejednake otpornosti koji daje davac u racvi, generalno, davac vrlo retko crkava (mada moze), ako imas mogucnosti da probas od nekog drugog da probas davac, ili jos jednu tablu, pa onda da vidis sta se desava, (prvo to sa temperaturom, i drugo sa sondom u prelivnoj boci), tebi mozda zvuci malo nelogicno, ali vrlo verovatno da je i taj drugi km sat poceo malo da brljavi, ipak su godine u pitanju.

Van mreže banderash

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 686
  • Age: 50
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw builds cars-others just try to do it
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #2 poslato: Maj 03, 2009, 10:44:30 pre podne »
sto se tice dizel motora ja ti ne mogu pomoci jer se slabo razumem oko njih

A sto se tice rashladne tecnosti i sad drugacijeg pokazivanja u odnosu na ono predhodno,golftdi ti je sve objasnio jedino sto taj termodavac zna da zeza isto kao i sama tabla na kojoj mogu da zezaju kontakti i sl.termodavac ces tesko naci isti,tako da ti je moja preporuka da za pocetak taj koji imas skines i malo ocistis,jer je meni bio on zaprljan ili bolje receno bilo je malo kamenca na njemu,sad mnogo bolje radi i samo ponekad "blinka" da kazem bez razloga,pratim uvek nivo antifriza i rad ventilatora (ima starija tema bas o tome),stavio sam termoprekidac na hladnjak koji pali malo ranije na 85 stepeni,dok je stari palio na vecim temepraturama!
DRIVE IT WITH PRIDE

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #3 poslato: Maj 03, 2009, 08:16:22 posle podne »
Niste me razumeli, evo slike

Dzek
   
Ne vidi se bas lepo na slikama boja zica, crvenoplava i braon i zavrsavaju se na releju grejaca, e to mi nije jasno, koji djavo ima veze relej grejaca sa nivoom rashladne tecnosti?!



Ova zuta zica sa releja ide na termodavac u glavi motora, ovaj sa bocne strane i to je ok, sluzi da pali grejace ako je hladan motor, ne pali ako je vruc ili pali na kratko ako je mlak motor


a ovaj termodavac sa prednje strane glave je za kazaljkicu temperature na instrument tabli, i to je sve ok. Sam termodavac je relativno nov, isto mi prikazuje i stari termodavac, proverio sam tako da veca temperatura nema veze sa termodavacem.

Nije me mrzelo pa sam vratio stari termostat koji sam zimus skinuo jer sam se smrz`o, ranije otvara. Sa njim mi je temperatura malo preko polovine, taman kazaljkica bude iza one lampice, mislim da je ok. Verovatno mi moja stara tabla nije valjala ali bitno da mi auto nikada nije prokuvao, sada je valjda ok.

Da se vratim na lampicu, sklonio sam kontakt tako da vise ne treperi jer nocu me ubi u pojam ali mi stvarno nije jasno sta koji djavo trazi na releju grejaca, ako bi neko mogao da mi objasni.
I da li neko mozda zna koje temperature oznacavaju ove cetiri tackice na instrumentu?

Nadam se da ste me sada malo bolje razumeli


Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #4 poslato: Maj 04, 2009, 02:56:56 pre podne »
Ta zica sa sonde koja je prespojena, koja kazes ide direktno na relej (ti kazes grejaca, a silno gresis), jeste tacno je da stoji na releju ali ne releju grejaca, vec na releju, slobodno prevedeno "releju niskog nivoa rashladne tecnosti", proucio sam semu i dosao do zakljucka, i jos sam se setio da sam i ja imao slicnih problema kad sam imao dvojku dizela, nego se nisam setio u prvi mah jer je bilo davno pre oko 3 godine, zaboravi se covek.
Relej grejaca je na poziciji 7. (tako barem sema kaze), dok je sporni relej na poziciji 4. U njegovu ispravnost/neispravnost se mozes uveriti kad skines onaj kratak spoj sa kontakta koji bi trebalo da ide na sondu, ako kazaljka momentalno zabije u crveno, tj. skroz udesno, taj relej je ok, a ako ne, znaci samo pokazuje temperaturu rashladne tecnosti, taj relej ne valja i neophodno ga je zameniti novim.
Sto se tackica tice, 1-2 period zagrevanja motora, 2-3 normalna radna temperatura (oko 85-90C), 3-4 pregrevanje, odnosno crveno.
I na kraju posto nemas sondu na boci, a imas dzek koji bi trebalo da ide na sondu, moj savet ti je da uzmes novu prelivnu bocu koja ima sondu, koja ne predstavlja neki preveliki izdatak, ta fora sa prespajanjem je samo privremeno resenje, jer primera radi posto nemas sondu, recimo u putu ti pukne neko crevo, izgubi se deo tecnosti, ako je sve ok, crvena lampica ti javlja taj nedostatak, i kazaljka ti ide u crveno, gasis motor, menjas crevo, dospes vode i vozis dalje, a ovako dok ti cekas kazaljku da ti javi temperaturu, po pravilo ti si ga vec zagrejao preko dozvoljenog maksimuma, jer nikada ne mozes biti siguran da mozda i taj davac temperature u racvi ne otkaze. Ovako kad imas dve stvari, koje po zakonu verovatnoce nikako ne mogu da zakazu istovremeno

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #5 poslato: Maj 04, 2009, 08:50:11 pre podne »
Sta drugo da ti kazem nego svaka cast! Ja sam totalno pretupio, relej grejaca je ovaj najveci, br 60 ili 09, bemliga, a taj "sporni" relej je onaj na vrhu, on je cini mi se naknadno dodat, a mozda i nije nego stoji na onom dodatnom nosacu pa se zakaci sa gornje strane table, znas na sta mislim.



Probao sam da skidam taj "kratak spoj" ali se nista nije desavalo, nije kazaljka otisla do kraja nego je samo pokazivala normalnu temperaturu, definitivno je onda relej neispravan! Nista, javicu se sta sam uradio kad zamenim relej, joj sad ponovo moram da rasturam celu tablu i da vratim kontakt od te lampice  bonk  bonk  bonk

Posto vidim da znas znanje, jel znas mozda za sta je relej 21 sa slike i sta je ono prespojeno iznad 21 i pored 21 releja? To ne mogu da provalim sta je, 17 su brisaci.

Hvala puno druze  clap
« Poslednja izmena: Maj 04, 2009, 08:58:08 pre podne od strane mkvb »

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 56
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #6 poslato: Maj 04, 2009, 09:07:27 pre podne »
A zasto ne premestis sat temperature sa "stare" na "novu" tablu?
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #7 poslato: Maj 04, 2009, 10:33:10 pre podne »
Pa razmisljao sam i o tome, spojio sam ih u isto vreme oba i stari mi pokazuje manju temperaturu, znaci jedan od ta dva nije ispravan, nekako vise verujem ovoj novijoj, plus sto km/h ima duplo manje kilometara pa je valjda ocuvanija. Ma stara mi je bila raspad sistema, sat nije radio, pokazivac goriva nije radio, temperatura ocigledno nije radila kako treba, lampice su slabije svetlele, pogotovo ona za duga svetla, neki put se preko dana se i ne primeti da svetli pa kad upalim svetla ljudi mi blicaju sto vozim ko kreten u po dana pod dugim svetlima a ja ne vidim lampicu! Tako da stvarno vise verujem ovoj novijoj tabli na kojoj sve to radi kako treba.

Provalio sam sta je relej 21, zmigavci! A coolant level relay ima broj 42!

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #8 poslato: Maj 04, 2009, 10:49:46 pre podne »
upravo citam post, jeste 17 su brisaci, 21 su migavci, a to prespojeno bi trebalo da je interval brisaca i cini mi se da nosi oznaku 19, i funkcija mu je jos kad pustis pranje soferke, da par puta obrne brisace i potom se sam ugasi.

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #9 poslato: Maj 04, 2009, 10:57:57 pre podne »
Aha.... znaci da trazim negde relej 19 i da stavim izmedju 17 i 21 jel tako? Ovo prespojeno iznad 21 mislim da je za sirenu.
Hvala puno

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #10 poslato: Maj 04, 2009, 01:15:07 posle podne »
samo izvadis taj most i ubacis relej 19, a taj most iznad releja 21, jeste za sirenu i on cini mi se treba da nosi oznaku 53.

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #11 poslato: Maj 04, 2009, 02:37:01 posle podne »
Jeste, bas tako, a moze umesto 19 da se ubaci i 99, onda moze da se programira interval brisanja...
Pronasao sam dosta toga danas na netu tako da mi ostaje samo da jurim releje i da isprobavam...

Hvala jos jednom, ova tema se bas dosta prosirila, meni ne smeta ali ako moderatori hoce neka brisu sav off ili neka prave split u drugu temu

Pozdrav

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #12 poslato: Maj 05, 2009, 08:20:45 pre podne »
Stavio sam relej br 19, sve radi  clap
Samo me temperatura ubi u pojam, sad je opet kontra, ladan motor!!! Moracu to malo ozbiljnije da pogledam, mozda je ostao neki vazdusni cep kad sam menjao termostat, juce je bas dosta varirala... Sa ovim termostatom mnogo duze se zagreva motor i mnogo cesce se pali ventilator! Nije mi bas najjasnije ali definitivno cu vratiti nov termostat koji otvara na 87oC Ovaj relej nivoa antifriza nigde nisam pronasao...

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #13 poslato: Maj 05, 2009, 09:10:04 pre podne »
sto se tice releja 42, mozes ga skinuti i sa neke dvojke sa otpada, trebalo bi da je to isto, svojevremeno sam ja kupio taj relej nov u prodavnici, ali doduse u Beogradu

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #14 poslato: Maj 05, 2009, 09:30:40 pre podne »
Ma bio sam juce po otpadima u okolini i nema nigde, vec je i dvojka raritet, trazim releje nema, trazim svetla za zadnju tablicu nema, prelivna posuda nema... Tabla osiguraca mi je kao sa ranijih dvojki.

Narucio sam relej u jednoj prodavnici, sutra ce valjda da stigne, nego me sada stvarno muci sta da radim sa termostatom i temperaturom, da li da ostavim ovaj termostat sto ranije otvara ili da stavim nov koji otvara na 87? Kazaljka je totalno nepredvidiva, stalno varira temperatura i sporo se zagreva. Juce sam izasao na otvoren put i prvo je skocila preko polovine da bi posle pala na malo ispod pola, onda sam smanjio brzinu i pala je jos do skoro hladnog dela! I ventilator se cesto pali, stvarno mi nije jasno, na kraju cu stvarno da vratim stari merac temperature...
Jel znas mozda da li se i  kako se odzracuje blok pri zameni antifriza?

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #15 poslato: Maj 05, 2009, 12:13:19 posle podne »
bez razmisljanja stavi novi termostat, to sto ti motor sporo dize temperaturu, ili naglo obara istu, to je skolski primer da je termostat non-stop otvoren, i normalno motor nema potrebnu radnu temperaturu, jer "rashladjena" voda iz hladnjaka non-stop kruzi i to sve zbog neispravnog termostata, jer on tek treba da se otvori na tih 80 u kusur stepeni. Sto se prelivne boce tice uzmi novu u prodavnici, jeste da nije original ali nista joj ne fali. Nije potrebno nikakvo odrzracivanje pri zameni antifriza, vec samo je potrebno klasicno ispustiti stari antifriz iz motora, istina ostace nesto starog antifriza, ali bez ikakvih posledica
« Poslednja izmena: Maj 05, 2009, 12:18:26 posle podne od strane golftdi »

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #16 poslato: Maj 06, 2009, 08:50:45 pre podne »
Novi momenti sa mojom temperaturom. Sve je u redu nego ja bas nisam nesto normalan. ZEZALI ME KONTAKTI!!! Negde se malo gubio kontakt (nije ni cudo posle 29 godina) pa je kazaljkica zbog toga varirala! A posto te kazaljkice vrlo sporo reaguju na promene izgledalo je kao da varira temperatura. Juce kroz otvor ventilacije zavucem ruku i napipam instrument sa zadnje strane i kako ga pritisnem tako proradi, kad pustim pada kazaljkica, zategnem malo srafove i sada je sve ok, kada se motor zagreje kazaljkica stoji zakucana na malo preko polovine i ne mrda! Kada skinem kratak spoj sa dzeka sonde kazaljkica ode u "crveno" do kraja ali lampica u tabli i dalje trepce, valjda zbog neispravnog ili poluispravnog releja! Danas bi trebao da mi stigne novi relej pa cu da vidim.

@golftdi
Druze juce sam slucajno pronasao jos jedan identican dzek onome od sonde, ispod haube. Jedan ide do prelivne boce (taj je kratko spojen) a drugi ide ispod prelivne boce zajedno sa ostalim kablovima. Identican je dzek i isto ima crvenoplavu i braon zicu! Da ne znas mozda za sta je sad pa taj? Jedina sonda koja mi pada na pamet je za nivo kocionog ulja koju isto tako nemam i nisam siguran da je ima bilo koji kec! Nista mi drugo ne pada na pamet, probao sam i taj zdek da prespojim i nista se ne desava.

bemti vise i releje i sonde....  boodala

E da, ovaj termostat koji sam vratio u auto (stariji) sam pre vracanja prokuvao i normalno se otvara i zatvara, malo pre kljucanja vode se otvara tako da je on ispravan samo verovatno pocinje da se otvara pre ovog novijeg termostata. Oba su ispravna samo mi za leto odgovara ovaj sto se ranije otvara.
« Poslednja izmena: Maj 06, 2009, 08:53:00 pre podne od strane mkvb »

Van mreže golftdi

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Radna temperatura i lampica senzora nivoa antifriza
« Odgovor #17 poslato: Maj 06, 2009, 10:27:20 pre podne »
znam i ja koliko sam se zezao sa svim tim kada sam imao dvojku, jeste taj dzek viska bi trebalo da bude sa one bocice za nivo kocionog ulja, ni meni ne pada nista drugo napamet. U svakom slucaju javi sta si uradio.