Autor Tema: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa  (Pročitano 12674 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« poslato: Jul 13, 2013, 09:40:59 posle podne »
Golf 1.6b, 86'to godiste.
Visok mi je ler gas na plinu, oko 1800 obrtaja. Potrosnja mi je dobra, dobro vuce, samo je ovaj ler gas problem. Zbog potrosnje necu vise da cackam plin, kad je vec sve ok, pa sam odlucio da obrtaje smanjim na karburatoru.
Procitao sam brdo tema na forumima, uputstvo u onom manualu, ali nisam uspeo da ukapiram kako da smanjim ovaj prokleti ler gas.
Pa ako moze neko da me uputi u pravom smeru, sta na karburatoru da podesim?

Hvala, i ne zamerite ako je dupla tema, trazio sam ali nista jasno i konkretno nisam nasao...

Van mreže kruska

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1812
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +79/-68
  • Pol: Muškarac
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #1 poslato: Jul 13, 2013, 09:50:10 posle podne »
ja sam imao ranije takav karburator. Ako ti je na benzinu dobar lergas, onda ne diraj karburator.

Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #2 poslato: Jul 13, 2013, 10:52:59 posle podne »
Ma jok na benzinu je isto visok. Nije mi lose ni ovako, dosta je startniji kad mu je ler na 1800, a potrosnja oko 10l na 100/km, ali me iskreno izludjuje sto ne mogu da koristim motorno kocenje skoro nikad. A i po gradu je cimanje, kad ga pustim prvom umesto da ide lagano on "leti"...

TTS

  • Gost
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #3 poslato: Jul 13, 2013, 11:47:23 posle podne »
Provjeri da ti nije loša guma ispod karburatora,pa ti vuče falš zrak

Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #4 poslato: Jul 14, 2013, 11:44:11 pre podne »
Ma sve je to ok, karb je skidan pre oko 2 meseca, detaljno ociscen, samo nismo odradili stelovanje jer smo racunali da ce lik koji radi plin to odraditi (sto on naravno nije, jer se ispostavilo da je nikakav majstor). Dihtunzi su ok, onde gde ih nije bilo stavljena je diht masa9i napravljen dihtung od nekog materijala, ne mogu da se setim sad kako se zove), ne vuce fals vazduh nigde. Visoki obrtaji i na plinu i na benzinu, cale mi je majstor ali je trenutno na terenu, pa bih ja sam ovo da cackam. Rekao mi je da pozadi ima neki sraf koji steluje ler gas, al ja se ubih trazeci (imam jedan karb u rezervi pa na njemu trazim, i nigde ga nema). Pa ako neko moze da me uputi gde se taj sraf nalazi?

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13900
  • Age: 45
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +223/-40
  • Pol: Muškarac
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #5 poslato: Jul 14, 2013, 12:35:38 posle podne »
Taj sraf bi trebalo da je ovaj pod brojem 3.


Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #6 poslato: Jul 14, 2013, 07:48:15 posle podne »
Sad sam cackao, i video da je mehanizam koji kontrolise sajla gasa vracen nazad koliko god je moguce. Znaci nije to problem ler gasa.

Citanjem manuala za ovaj karb, nasao sam da mi je pogresno postavljen ovaj deo iznad, ovo gde dobija struju i gde dolaze creva sa vodom(navigacija je prema slici koju si postavio). Meni je bio postavljen tako da ovaj izlaz za struju bude gore, tako da se ova dva zljeba nisu poklapali. Problem je, kad sam ga postavio onako kako treba (ovako kao na slici), ler je skocio jos vise.  Sad je oko 2100 obrtaja.
Kad ga rucno i manuelno nategnem da vise zatvori klapnu, smanji ler gas (logicno).

Sad se postavlja pitanje, kako ga nategnuti jos malo, da zatvori klapnu kako treba (ako moze neko da mi objasni princip rada, i sta mu radi ova struja)?
Mislim da je caka u onom federu, ili kako se vec zove, sto nateze klapnicu, on sigurno treba da se nasteluje kad se stavlja ovaj poklopac. Ja sam ga stavljao tako sto sam feder(ili oprugu) nategao suprotno od kazaljke na satu, tako da tera klapnicu da bude zatvorena. Da nije tu mozda greska?

Nadam se da ne smaram sa pitanjima, i znam da je najpametnije oterati kod majstora, al hocu malo sam da nesto naucim, a i necu da mi pametuju pa opet pokvare i plin i benzin, jer odlicno radi i na jedno i na drugo...
« Poslednja izmena: Jul 14, 2013, 08:01:48 posle podne od strane Milos911 »

Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #7 poslato: Jul 14, 2013, 08:14:14 posle podne »
Hehe spalo crevo od vakuma pozadi, zato je dizao ler u nebesa :)
Sad drzi na 1000.

Imam jos tri pitanja, ako nekoga ne mrzi da objasnjava :) :
1. Sta je ono malo crno desno na slici sto je postavio Ivan, sto ima dva izlaza, oznacena sa A i B?
2. Na suprotnoj strani, ima sraf koji je povezan sa tim malim crnim, i koji kontrolise ne znam sta, al nesto vezano za ler gas. Jel moze neko da mi objasni kako on funkcionise? Znaci sraf se nalazi pozadi, negde iznad ovog crnog, a direktno je povezan sa onim prednjim crnim (crnom plastikom)
3. Ako bih hteo jos da smanjim obrtaje, kako bih mogao to da uradim?

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13900
  • Age: 45
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +223/-40
  • Pol: Muškarac
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #8 poslato: Jul 15, 2013, 12:33:05 pre podne »
1. To sa A i B ti kontrolise otvaranje klapne pri hladnom startu.
2. Taj sraf se steluje sa inbus kljucem i moj ti je predlog da ga ne diras. On kontrolise koliko ce ovaj crni deo da otvara klapnu pri verglanju.
3. Ako ti lepo radi na 1000 obrtaja nema potrebe da smanjujes ler gas.

Ovo sve vazi za ovaj deo iznad broja 11 na slici.
Ako si na njega mislio.

Van mreže Milos911

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 34
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +3/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #9 poslato: Jul 17, 2013, 10:07:39 posle podne »
Na njega sam mislio, i u njemu je izgleda problem.

Juce mi nestane plina na parkingu (sreca), ja prebacim na benzin, verglaj, verglaj, jedva ukaci i ugasi se. Da skratim pricu, jedva stignem do pumpe, i to tako sto sam ga uvek drzao preko ~2500 obrtaja.
Na plin opet ukaci, ali radi nestabilno, kao da malo povuce, pa stane, pa povuce, pa stane(al nije ono da preterano trese, vec blago).

Veceras sam opet poceo da cackam, uz pomoc onog oficijelnog manuala, i nasao sta je problem(jedan od problema):
Pre, kad mi je ovo na tvojoj slici sto dobija vodu iz sistema bilo rastelovano, klapna za vazduh je bila stalno otvorena. Pa ovo crno iznad broja 11 nije imalo nikakvu funkciju (i  zato je ler uvek bio visok, nije imalo sta da zatvara vazduh).
Sad kad je nastelovano kako treba, klapna je stalno zatvorena. Zakljucio sam da sam ga do pumpe doterao sa drugim grlom, zato mi se gasio cim obrtaji spadnu - zatvori se drugo grlo, a prvo nema dotok vazduha. Kako je radio na plin - nemam pojma, valjda sto je u gasovitom stanju pa je mogao da prolazi pored klapne.

E ovo gore su simptomi, a evo sad i pitanja :) :
Ovo crno (sa A i B) kontrolise vakum. Moj vakum (onaj sto se racva tamo sa vakuma za servo kocnice) izgleda nema snage da drzi otvorenu klapnu. Kad dovedem vakum crevo koje ide na filter vazduha, a dolazi negde sa zadnje strane karburatora, onda uspe je otvori dovoljno da drzi auto upaljenim na leru.
Sutra cu da proverim zasto moj vakum nema snage (kupicu nova creva i novi nepovratni ventil), pa cu oko toga da zapitkujem ako ne uspem da provalim sta je problem.

SAD NAJZAD PITANJE( :) ): Sad ne mogu da se setim, ali vakum ili na A ili na B otvara klapnu. Aj da kazemo na B. Sta radi ulaz A (mislim da on uzima dodatni vakum kad je auto u pokretu pa jos vise otvara klapnu, al nisam siguran)?
I drugo pitanje, sta radi ova zica iznad broja 2? Znam da ulazi u onaj deo sa oprugom, al unutra nista ne dodiruje, pa mi bas nije jasno kako funkcionise?
I aj da pitam i ovo, u odgovoru si rekao da se ova klapna otvara samo pri verglanju? Ako to znaci da se zatvara kad je auto upaljen, onda vecina stvari koje sam gore napisao nisu tacne?
« Poslednja izmena: Jul 17, 2013, 10:09:34 posle podne od strane Milos911 »

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13900
  • Age: 45
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +223/-40
  • Pol: Muškarac
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #10 poslato: Jul 18, 2013, 12:39:34 pre podne »
Pobrkao si loncice.

Onaj crnia vakuum sluzi samo za hladan start. Kad zaverglas poluga od vakuuma samo malo otvori klapnu koja se nalazi sa gornje strane grla i nema veze sa donjom klapnom. Taj otvor ne bi trebao da bude veci od 2mm.

Preko te zice dolazi struja za bimetal u samom kucistu. Bimetal se greje i samim tim se smanjuje ler gas kako se motor greje.
Ako ne zakacis tu zicu klapna od sauga ce ti biti mnogo duze zatvorena nego sto treba jer ima stalni dotok hladne vode koja je zatvara.
Na odredjenoj temperaturi motora struja se prekida i na bimetalu i na grejacu u usisnoj grani.

P.S.

Na leptiru gasa ima rupicu kroz koju prolazi smesa vazduha i pogonskog goriva.

Van mreže Boris85

  • VW Početnik
  • Poruke: 10
  • Lokacija: Ravni Srem....:D
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: nemam auto
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #11 poslato: Avgust 04, 2013, 11:39:08 pre podne »
Pozdrav svima!!


Iskoristicu ovu temu da postavim pitanje..

Auto je Golf 2 1.3 i imam problema sa ler gasom, kada je auto hladan radi normalno medjutim kada dostigne radnu temperaturu motor ne moze da radi na leru. Izdrzi desetak sekundi i pocne da trese dok se ne ugasi. Najvise me nervira tokom voznje kada sam na nekoj raskrsnici pa kad krene da se gasi, dodje mi da ga zapalim.. Pregledao sam kablove, cistio svecice i malo oko karburatora cackao. Nisam probao da stelujem ler gas tj da mu malo podignem obrtaje na leru posto ne znam kako se to radi pa da ne bi napravio jos vece s*anje..
ako je neko imao slicnih problema i zna resenje neka pomogne.. biggrin

Hvala!!

Van mreže paulvandyk68

  • VW Početnik
  • Poruke: 82
  • Lokacija: Zrenjanin
  • Karma: +1/-14
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 cl
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #12 poslato: Avgust 04, 2013, 11:45:21 pre podne »
to ti se desava na lpg-u ili na benzinu? Ukoliko imas opciju LPG prvo podesi ler gas na benzinu i to kada budes imao radnu temperaturu, tj kada termostat otvori, tada steluj ler gas.

Van mreže Boris85

  • VW Početnik
  • Poruke: 10
  • Lokacija: Ravni Srem....:D
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: nemam auto
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #13 poslato: Avgust 04, 2013, 11:50:27 pre podne »
Zaboravio sam da napisem da koristim samo benzin  :)

Van mreže paulvandyk68

  • VW Početnik
  • Poruke: 82
  • Lokacija: Zrenjanin
  • Karma: +1/-14
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 cl
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #14 poslato: Avgust 04, 2013, 11:56:58 pre podne »
dali je orginal golfov karburator 2e3 ili budzetina od stojadinovog karburatora?

Van mreže Boris85

  • VW Početnik
  • Poruke: 10
  • Lokacija: Ravni Srem....:D
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: nemam auto
Odg: Pierburg 2e2 stelovanje ler gasa
« Odgovor #15 poslato: Avgust 04, 2013, 11:59:42 pre podne »
Original Golfov, Pierburg pise na njemu...