Prilikom poliranja postoje 2 bitna momenta:
1. Glacanje povrsine i UKLANJANJE nepozeljnog povrsinskog sloja koji je nastao nezeljenim vremenskim dejstvom i
2. Nanosenje "zastitnog" sloja koji bi trebao da stiti od "neceg".
Ovo prvo nije sporno, medjutim ovo drugo jeste. Sta se nanosi i zbog cega? I da li je to sto se nanosi, bez obzira na glatkost (masnocu) ipak pozeljno na pojedinim povrsinama vaseg vozila? Ovde treba biti oprezan. Vecina tih "voskirajucih" sredstava imaju mali dobitak na laku (pogotovo bezbojnom u slucaju metalika), ali zato imaju stetno dejstvo na stalkima. Olovo kao jedan od sastojaka kvalitetnijih vetrobranskih stakala moze da stupi u hemijsku reakciju (da bas hemijsku) sa nazovi voskom u sredstvu za pranje automobila cineci tako jedam maglovit film koji je vrlo tesko (u nekim slucajevima i nemoguce) odstraniti. Manifestacija ovakve pojave moze se lako uociti vec pojavom prve kise i ukljucivanjem brisaca koji ne uspevaju, i pored kvalitetne tecnosti za pranje, da uklone ovaj sloj i vetrobransko staklo ucine providnim.
Verovatno se ovakva pojava mnogima dogadjala, a da nisu znali uzrocnika problema.
Postoje slucajevi gde ni nitro razredjivac ne pomaze vec je potrebno staklo dodatno mehanicki "ispolirati" posebnim cleaner sredstvima.
Edit:
I da jos nesto dodam vezano za nazovi vosak.
Stakla na koja je postavljena klima folija, posebno zadnje, zbog visoke temperature tokom suncanih dana, koja dodatno povecava povrsinsku temperaturu, ume da prouzrokuje takozvanu metalizaciju spoljne povrcine stakla.
Vrlo ruzna pojava, ciji je uzrocnik "vosak", a katalizator klimafolija i koja takodje zateva mukotrpan rad prilikom uklanjanja.