Ja i vi kao da nismo vozili istu Winteru, tj. ja sam vozio WinterA.
Meni npr. nije brujala. Ali je zato klizila na kisi, takodje se nije ni iskrivila, ali je zato bila totalno neupravljiva dok se ne naviknes.
E vidite, ja necu da se navikavam na zimske gume i da trazim njene kompromise zbog 10ak evrica po gumi i to sve na jedno 4-5 godina, ili 40-50.000km. To je verovatno razlika izmedju onih sto su vozili bolje, a i losije, i onih koji su vozili samo Winter1 i hvale je na sva usta, a da se ne uvredite ni ne znate kako se ponasa dobra zimska guma.
Opet cu reci, nikad ne uticem na odluku dirktno, mogu jedino da dam svoje misljenje pa ko hoce da prihvati neka prihvati ko nece necu ga ubedjivati. Do sad me niko jos nije opsovao kad me je poslusao, vec je poslao jos nekog ili prosledio preporuku.
Takodje, smatram da nije uvek neophodno davati previse para na gumu za vozilo koje se vozi manje vise polako i samo po gradu. Glupo je uzimati npr. GY i davati skoro 50% vise para od npr. Fulde, pa ajde da kazemo i Wintere koja je za Yuga OK izbor i tako ta vozila, laksa. Ali opet uvek ima ono, za 200-300din se moze kupiti bolja guma, dosta bolja guma, koja mozda ima kocenje 1m krace od te Wintere za nedaj Boze. Nebitno, ali se treba zapitati i napraviti kalkulaciju, pogledati testove(ne slepo vervoati), pogledati iskustva onih sto su vozili vise modela guma-novih ne polovnih, pa odatle izvesti zakljucak i podvuci crtu da li dati za 4 komada npr. vise 10e ili 40e.
Neko ce sa druge strane kupiti polovno djubre od zimske gume sa oko 4mm sare, koja je za bacanje preko. Ali ubede ljude da je to bas M+S guma, odlicna iz Nemacke, Austrije...ne vozena kod nas. A to je verujte djubre. Dovoljno je samo pipnuti gazni sloj te uvezene i nove ili neke sto je presla 10-20k km, i sve ce vam biti jasno. Ta uvezena je uglavnom matora i izvozana, i od mekoce nije joj ostalo ni "M'', a ni od gripa. Jedino je sara propisana da se zadovoljni zakon i to je sve, a da i cena je povoljna. Ali onda cete i sledece godine kupiti opet isto takvu neku, i opet voziti godinu dana... I kad se sracunate na kraju vozite dobar auto-manje vise, ali sta vredi kad ne mozete da izvucete njegove performanse iako auto moze da ih pruzi, jer ima npr. i dobro lezanje i dobro kocenje, ali dzaba.
Ne kazem mogu se naci i jako dobre polovne gume, ali tu je 10% od celokupne ponude. Ko naleti na tako nesto u njegovoj dimenziji, apsolutno podrzavam kupovinu. Jer sto ne ustedeti i dati 50% manje od cene nove za nesto skoto novo, vozeno 10-15k km koja moze da sluzi jos bar 30ak hiljada km.
Inace kad je rec o zimskim do sad sam vozio prvo:
Barum Polaris 2 pre 6 godina-solidna guma,
Winter 1-krs, prvu sezonu dobra po snegu, manje vise OK na mokrom, na suvom bas losa. Druga sezona, iliti 10-15k km, ocajna u svim uslovima, kad sam ih stavio posle Micheli Pilot Primacy letnjih mislio sam da su mi tockovi odsrafljeni. Navikao sam se posle 20-30km na to i jedva cekao da prodje sezona da ih skinem i bacim. na kraju zavrsile na dedinom spediteru
Dunlop Winter Sport M3 ok, malo bucnija,
Semperit dal bese Master Grip-tako nesto bila je polovna sa oko 6-7mm sare i ne secam se losih iskustava sa njom-par hiljada svega je vozena dok nisam zamenuo felne,
Michelin Primacy Alpin PA3-ok, ali moze bolje po snegu,
Pirelli Snow Sport 240-brutalna kao nova, posle 40ak hiljada km je bila za djubre mada se vozila dosta ostro i velikim brzinama,
BF Goodrich Winter G-ok, ali klaza na kisi-od Winter 1 dosta se bolje ponasa,
BF Goodrcih G Force Winter ok guma, srednja klasa tako se i ponasa, malo bucnija po vlaznom,
Sava Eskimo S3, snegu ubica, vlazno malo bolje nego Tigar kao i na Suvom, jedino sto je bucna na suvom i kad temperature od oko 15c
Goodyear UG7+ vrhunska guma, nema dalje na snegu, kisi, suvom-pa cak ni sad na 20-30c kad se uzme u obzir da je zimska, mekana, necujna. Jedino sto nije za krivine, tj. Dunlop je za krivine bolji
Dunlop Winter Sport 3D takodje vrhunska guma, bez mane sneg, kisa, suvo, za nijansu bucnija od Goodyeara pri kocenju na suvom i kad je toplije 15-20c, tvrdja malo ali ne neudobna a samim tim i odlicna za krivine.
Sad mi je u planu da na 207 kod devojke stavim GY UG8 ovu novu. UG7+ po meni nije bila za zamenu sa novim modelom jer nije imala manu, a ako je ova samo malo bolja onda ne znam. Uglavnom javicu utiske, ako se i moze osetiti neka razlika izmedju UG7+.