Autor Tema: Passat B3 1.8 benzin cilindar kvacila (zamena)  (Pročitano 2325 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Igoritza

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat B3 1.8
Passat B3 1.8 benzin cilindar kvacila (zamena)
« poslato: Jun 08, 2014, 06:51:25 posle podne »
Pozdrav svima

Passat B3, kvacilo prvo propalo do pola, pa onda posle par dana fakticki do kraja, ne mogu da ga izbacim parkiranog iz brzine.

Videlo se malo ulja sa unutrasnje strane kod papucice, pa mi rece prijatelj da je otisao gornji (primarni) cilindar kvacila.

Sobzirom da ne mogu da ga izbacim iz brzine, moram sam zameniti.

Nasao sam nov u VAG auto za 2500 dinara, e sad me zanima:

skinem osigurac sa papucice.

skinem metalnu cev sto spaja gornji i donji cilindar

skinem diznu sto donosi ulje iz kocionog sistema u kvacilo

skinem dva srafa 10ke sa cilindra i izvadim ga.


to sam skapirao. E sad mi je samo potreban savet kad stavljam novi. Obrnut redosled ?

Jel ce najobicniji zakon spojenih sudova da dotera novo ulje u novi cilindar, ili mora neki druk, ispustanje vazduha ili sta vec ? CIlindar ima jednu sisu za vazduh al ne znam dal ista moram da radim sa njom pre nego sto probam novo kvacilo.

Molio bih poznavaoce da mi kazu danas, da bih mogao sutra da vozim auto, jer nemam nijedan drugi prevoz. Hvala svima u napred.

Van mreže Igoritza

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat B3 1.8
Odg: Passat B3 1.8 benzin cilindar kvacila (zamena)
« Odgovor #1 poslato: Jun 09, 2014, 06:21:37 posle podne »
E pa hvala vam svima, do mojega :)

Sobzirom da sam morao voziti, nasao sam sam sta kako, i namucio se dosta po internet pretragama, pa kad vec znam komplet sistem sada, podelio bih sa forumom da neko drugi nadje bez pomuke.

Hidraulicno kvacilo radi na svim kolima po manje vise istom principu.

Gornji cilindar u koji ulazi sipka povezana sa papucicom (master cilindar ili "gornji" cilindar)

crevovod

Donji cilindar koji je spojen na menjacu (slave cilindar ili "donji"cilindar )


Protok hidraulike ide po principu:

boca sa kocionim uljem > master cilindar > crevo (uglavnom metalno) > slave cilindar

logicno, boca je na najvisoj tacki te gravitacijom odnosno zakonom spojenih sudova doprema ulje u cilindre (kad kazem "ulje" to je vise stvar navike, jer hidraulicna tecnost nije na bazi nafte, sto je jedan od problema riknjavanja cilindara)

Nakon zamene jednog od cilindara, u sistem je uveden vazduh koji se mora izbaciti. Postoje dve najcesce metode koje majstori rade:

1. gravitacioni "bleed" odnosno ispustanje

2. naopacke (koristi se pumpa kojom se na sisicu donjeg cilindra upumpava kociono ulje, a vazduh izbacuje skroz na vrhu na otvorenoj posudi)


Gravitaciona metoda, jedan covek resenje -


nakon spajanja cilindra, kvacilo ce biti u propalom polozaju, nista strasno. prvo i najbitnije je da se u posudu dolije maks ulja i da se ne dozvoli da ostane bez. Nakon toga, nadrukate kvacilo par puta i ostavite ga u donjem polozaju (verovatno ni nece ostati gore). otvarate sisicu na donjem cilindru uz napomenu: mora uz "cim". Retko koji auto menja taj deo cesto i dolazi do pucanja ako se odvrce polako. Sisicu odvrnite na cim, i onda par navoja taman da osetite izbacivanje vazduha. na prvu ce jako malo ulja da izadje, skoro uopste ga nece biti. zavrnete sisicu, ponavljate proceduru. sve ce manje vazduha izlaziti a sve vise ulja.

cekate da na odvrtanje sisice krene iskljucivo mlaz hidraulicne tecnosti, bez trunke vazduha. kada se to desi, nije potrebno vise ponavljati proceduru, zavrce se sisica i kvacilo se druka do povratka u maksimalni polozaj, odnosno operativni polozaj.

ako bieventualno neko nesto dodao, izvolte. Ja sam ovako uradio, na osnovu 2 teme sa vwvortex i par YT klipova.