Sustina francuskih limuzina jeste u posebnosti i eksperimentisanju. Francuzima po tom pitanju moze da parira samo italijanska auto industrija. Recimo lancija tesis je zivi primer onoga sto pricam. Dakle DS, CX, XM, C6, R25, vel satis, (607 i safrane vec nemaju tu originalnost) i tesis su limuzine drugacije od drugih u samom svom konceptu i svojoj sustini. A8, S classe, serie 7, phateon i ostali nemci se jedno od drugog ne razlikuju toliko da bismo ih mogli prozvati posebnima. Jesu oni veca klasa od francuza koje sam naveo, ali ista prica je i sa A6, E classe, serie 5 (VW koliko ja znam nema predstavnika u toj klasi. Mozda gresim, ali mislim da je passat niza klasa - recimo kao BMW serija 3). Druga, takodje bitna stvar, recimo VW do pre koju godinu nije imao nijednu pravu ladju za razliku od Citroena koji je oduvek imao reputaciju predsednickog automobila (TA, DS, CX, XM, C6). Dakle, istorija je svakako nesto sto fabrici daje odredjenu posebnost. Sta bi bio golf 6 da mu nije svih onih pet prethodnih generacija?! Sigurno ne bi imao reputaciju jednog pravog golfa kakvu danas ima. O tome pricam. Moje licno misljenje je da je jedini VW sa stilom stara buba koja je, slozicete se, zaista posebna. Govorim o stilu jednog auta, ne o kvalitetu. Ali za njim nista manje ne zaostaje 2CV, takodje u istom smislu simpatican. Znate, ne treba stvari posmatrati: ja vozim VW i nista drugo ne valja. Ja sam ga imao, sad imam nesto drugo, i tvrdim da mi to drugo vise "lezi", lepse se osecam u njemu i uzivam u sporoj voznji.
Sto se tice motora, jeste, nemacki v12 motori nemaju konkurenciju izuzimajuci engleskog jaguara, ali budimo realni, ko misli da citro inzenjeri ne znaju da naprave v12?! A zasto ne naprave? Pa zato sto ne ciljaju na tu grupu kupaca, jer su to uglavnom kupci BMW, MERC... Evo i sami vidimo da pheaton sa 6.0 motorom nema sta da trazi pored 760 i 600s, ne zato sto je los, vec sto je nov u toj klasi.
Ako neko pak misli da citroen ne zna da napravi jak motor, neka pogleda prethodnih 8 godina u WRC rally sampionatu gde su ne prikosnoveni. Eto i renault je objasnio sta moze pre koju godinu u F1.
Ne sporno je da su nemci sto se tice preciznosti ne prikosnoveni (po meni cak ispred Japana), ali stil je svakako u Francuskoj.
Ja recimo ovako posmatram stvari: nemac je poput nekog ko je obuo 2000evra vredne braon cipele i bele carape, sa jos skupljim sivim odelom i teget kravatom, dok bi francuz bio recimo jeftinije, ali elegantnije odeven.