Pozdrav forumasi, želim da pokrenem diskusiju o tandem pumpi. Naime pre par godina na malom servisu u kućištu filtera nafte majstor utvrdi da je nafta crna. Kaže tandem pumpa mesa ulje i naftu. Ja kažem ok, stavimo bosch zamesnku i vozi dalje.
Prošle jeseni menjam filter nafte opet vidim da je crno u kućištu filtera. Krenem da izvlačim naftu lindinom pumpom i pošto ima providna creva skapiram da je nafta potpuno citsa. Ocistim kućište misleći da je ostalo prljavo od poslednjeg mešanja. Da napomenem auto odlicno radi. Danas sam se nešto mlatio i reko da proverim kakva je nafta. I izvučem iz filtera u flašu jedno litar ipo. I vidi se da je nafta minimalno obojena. Izvučem još 5 l u providan bidon e tu se vec vidi da se nafta crni. Ali kada ide kroz crevo koje je providno zaista čisto izgleda. I skapiram da je definitivno nafta malo pocrnela.
Počnem da istražujem i naidjem na neke strane forume gde je par njih dalo objašnjenje
E odavde može da krene diskusija

Tvrde da je Crna nafta u PD motorima takoreći normalna naravno ne u nekim nenormalnim količinama. To baš i ne pije vodu... pronađem objašnjene da ne meša ulje i naftu tandem pumpa jer je pritisak nafte u pumpi mnogo veći nego pritisak ulja. Kada tu popusti semering onda nafta ulazi u motor i povećava nivo ulja u karteru. Potpuno logično bar meni. Dalje tvrde da se nafta "prlja" u povratnim kanalima od dizni ka tandem pumpi, a zatim sve to ide u rezervoar. E sad nisam shvatio da li malo gumice dizni mogu da propuste ulje do tog dela gde su povratni kanali ili se nafta isprlja na tom mestu jer bakarne podloske na diznama minimalno propuštaju smesu koja sagoreva. Trudim se da objasnim što preciznije.
E sad sto je ovo bitno. Pa ta pumpa nije jeftina, ako nije ona krivac za crnjenje nafte da se razlog traži u gumicama dizni ili bakarnoj podlosci.
Pošto se ja u ovo ne razumem ne bih da pametujem, ali bih voleo da se javi neko ko se zaista razume i objasni šta tačno pravi sranje.
Eto da malo pričamo o pravoj mehanici
