Pozdrav!
Jedan mali how to od mene u vezi zamene cetkica na alternatoru. (Slike na zalost nemam jer mi je misteriozno crkla SD kartica iz aparata)
Naime, vozim Golf 3, 1.9 SDI, 1997, karavan....u proslu subotu krenem iz NS za SU i odjednom mi izgubi kazaljku obrtaja, pala i ne mrda, takodje se upalila i lampica za ulje i nastavila da blinka, a pored nje i lampica akumulatora, ali slabije, onako tinja. Stanem u zaustavnu i dignem haubu, sve ok, ulja ima, nije vreo motor, sve deluje ok, produzim do prve pumpe i tamo kupim 1l ulja i dospem malo, mozda 3dl. nastavim tako prema SU postepeno pocne sve da mi se gasi, dok nije ostao potpuno bez struje. Samo je sreca a nisam morao da stajem nigde usput pa sam nekako stigao kuci.
Sutradan ujutru sam rastavio alternator, nisam ga skidao kompletno, lako je dostupan(skine se prvo onaj plasticni poklopac, kod mene je bio pricvrscen sa 3 srafa, ali kod nekih je samo na klik, na zabice pa se uz malu pomoc srafcigera lako skine), nakon toga se skida regler, on je takodje pricvrscen sa 3 srafa, kada se odvrnu, svuce se bez problema. Na njemu se nalaze dve grafitne cetkice koje bi u idealnom slucaju trebale da vire iz lezista oko 1-1.5 cm i da budu podjednako sjajne na delovima koji nalezu na bakarnu osovinu na alternatoru. Kod mene su virile jedva 3-4 mm i jedna je bila potpuno crna sto znaci da nije imala kontakt sa osovinom, takodje je i prsten gde naleze ta cetkica na osovini bio crn. Osovinu sam ocistio finom smirglom, treba izbegavati grublje od 200.
Skidanje losih cetkica sa reglera: Prvo se srafcigerom otkaci/skine okrugli poklopac u kom se nalaze cetkice pa se zatim na drugom kraju oguli zastitni silikon da bi se otkrili lemovi cetkica. Oni se poravnaju turpijom, ili brusilicom, ja sam licno kruznom turpijom, lakse je dostupno tako i nakon toga se zagreje lemilicom dok lemovi ne popuste i cetkice same ne iskoce napolje(treba paziti da se ne izgube opruge koje ih napinju jer se obicno ne dobijaju uz nove cetkice). Obrnutom procedurom se stavljaju nove cetkice, zica cetkice se provuce kroz oprugu pa to sve zajedno vrati u leziste. Kada se odredi zeljena duzina cetkice(koliko ce da viri iz kucista) visak zice se provuce kroz rupicu na zadnjem kraju, zalemi se i otkine ostatak. Moze da se zastiti nekim jacim silikonom otpornim na toplotu, npr ja sam koristio crveni za dihtovanje motora. Sve se vrati obrnutim procesom i nema greske. Nakon provere mernim uredjajem, alternator je punio prosecno 14v. Nadam se da nisam smorio(ne znam kako krace da opisem

) i da ce nekome biti od koristi, ako vec ne postoji slicna tema.
