Pošto ima problema sa linkom evo originalnog ali prevedenog dokumenta. (Ponavljam, neke slike baš nisu u skladu sa pratećim tekstom ali tu nisam hteo ništa da menjam (vidi komentare u prvom postu).)
Nedavno sam otvorio 5 ventilatora sa A4 i A5 - SVI su imali problem sa četkicama i na četiri od pet je bila moguća popravka za 30 do 45 minuta rada.
Nosači četkica se vremenom zaprljaju od čega se četkice zalepe i ne priležu na komutator. U četiri slučaja jednostavno čišćenje nosača kontaktnim sprejom i razrađivanje četkica tako da lepo klize omogućavalo je ponovni normalni rad ventilatora.
Nemojte ponoviti moju grešku - pogledajte razbacane metalne opiljke po celom komutatoru. Prelepite otvore na poklopcu pre brušenja.1) Izvadite ventilator i oslobodite ga držača.
2) Prelepite otvore. Koristite "Dremel" alatku (mala brusilica) da odsečete ušice koje drže nosač zadnjeg ležaja.
3) Uklonite nosač zadnjeg ležaja (koristeći dleto).
4) Uklonite nosač četkica.
5) Proverite komutator. Ukoliko je dubina žleba manja od 0.2 mm verovatno je dobar. Očistite unutrašnjost motora koliko god je moguće.
6) Proverite četkice, da li se slobodno kreću u svojim nosačima? Proverite preostalu dužinu, deo koji se ne vidi treba da je barem tri puta duži od dela koji viri kada naleže na komutator da bi dobro radile. Ove su otišle i rasturile svoje nosače.
7) Izvucite četkice iz nosača (slika nedostaje).
8) Isperite nosač i očistite četkice sa kontaktnim sprejom.
9) Prekrite unutrašnjost krpom i brusilicom uklonite sve neravnine sa kućišta tako da poklopac može ravno da nalegne. Pazite da opiljci i prljavština ne uđu u motor. Ovde ne naleže ravno.
Vidite li ostatke ušica koje ste odbrusili da biste skinuli poklopac?
Koristite brusilicu da biste ih uklonili. Prekrite unutrašnjost krpom.
10) Vratite četkice, pridržavajte ih prstima unutar nosača (za 4 četkice je lakše ako to rade dvojica). Proverite ožičenje i obezbedite da se četkice mogu nesmetano pomerati u ležištu.
11) Nosač četkica vraćen.
12) Proverite da je nosač ležaja naleže ravno.
13) Očistite odmašćivačem mesta na koja ćete naneti lepak.
14) Pripremite dvokomponentni lepak (DEVCON ili JB WELD) i nanesite po kap na 3 ili 4 ravnomerno raspoređena mesta na zadnjem poklopcu, tako da se ovaj zalepi za kućište motora. Ovaj poklopac ima 4 segmenta tako da sam naneo 4 kapi lepka.
15) Sačekajte da se lepak stvrdne. To je obično 15 minuta za JB Weld.
16) Proverite rad motora na manjoj i većoj brzini.
Ženski konektor.
Ventilator koji se nije mogao popraviti imao je rastopljen nosač četkica. (To je onaj koji je prikazan na fotografijama). I taj će biti popravljen kada nabavim rezervne delove.