Otvaranjem usisnog ventila i kretanjem klipa ka BDC stvara se prostor koji se usled atmosferskog pritiska popunjava smešom. Kasnije ta smeša se sabija, sagoreva i izbacuje napolje. I tako svaka četiri takta po cilindru se vazduh "pumpa" kroz motor. Međutim to strujanje, protok ili pumpanje vazduha kroz motor se ne odvija konstantnom brzinom i pritiskom jer u trentku kada su usisni ventili zatvoreni dolazi do stvaranja nadpritiska i promene smera kretanja vazduha usled inercije. Usled toga dolazi to pulsiranja vazduha. Ukoliko zapreminu cilindra uzmemo kao konstantnu, a broj obrtaja motora kao promenljivu veličinu, možemo zaključiti da je razlika koja nastaje usled promene obrtaja motora, razlika u vremenu koje stoji na raspolaganju cilindru da se napuni vazduhom. Za veći broj obrtaja motora je kraće vreme otvorenosti ventila u istoj jedinici vremena. E sad ako imamo istu zapreminu i kraće vreme punjenja razlika nastaja u brzini kretanja vazduha. Kraći kanali na usisnoj grani omogućavaju veće brzine i jače pulseve i omogućavaju bolje punjenje cilindra na visokim obrtajim, a duži kanali manje brzine i jače pulseve na nižim obrtajima.