VW Klub
VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: ivor89 April 04, 2010, 12:48:42 pre podne
-
radi se o motoru 1.8 8v VW Scirocco...stavio bi KN filter, a imam TNG tako da ne znam kako se auto ponasa sa takvim filterom... :huh:
-
imas negde tu temu,pretrazi malo forum batine
-
nema za karburatore... bleh
-
ma isto je to sve... samo ga nabaci,odes kod ovoga da ti nasteluje i teraj biggrin
-
ja cu da izvadim moj napolje stavim neku finu mrezicu i caos biggrin, mnogo skup KN B)
-
skup? pravac pijaca i 10e platis... nije isto ko pravi,ali radi i ovaj posao...imam ja takav :rolleyes:
-
A koliko je to dobro za motor?
Svi mi kazu da je to extra stvar za dizele, da ide bolje a da manje trosi ali ja se plasim da mi ne sj.be motor?
-
ma nece bre sjebati nista...nemas frke
-
ja sam stavio neki levi filter od 1500 din..... mogu ti reci da mi auto ide bolje, e sad da li steti ili ne boze moj...... filtere imas od 1000 do 10 000 din na tebi je da izaberes.....
-
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=9252.0 evo kako sam ja to napravio.... doduse na 1.3 :D
-
Ima d' ide bolje biggrin nema veze jel' plin, ugalj, drva, benzin ili na kukuruzno ko?anje . . . Lakse dise motor i redje ga ?istis . . .
BTW ja stavio neki dan na moj auto K&N . . . Nisam primetio razliku blink i dalje leti biggrin
-
dodji kod nas malo da sipas goriva,pa ces da vidis kako ces da letis...iz drzave lollol
-
Ima d' ide bolje biggrin nema veze jel' plin, ugalj, drva, benzin ili na kukuruzno ko?anje . . . Lakse dise motor i redje ga ?istis . . .
Citao sam diskusije na puno foruma o tome da li ide ili ne ide bolje sa k&n filterom. Ljudi su isli i na dyno testove pre i posle stavljanja filtera. Razlike nema... Mozda samo psiholoska zbog jaceg zvuka... Ili eventualno ima neke male razlike na dosta jacim motorima.
-
Na dzeti 1.6 dizel drugar i ja smo probali pre i posle postavljanja filtera (YED), drugi je auto sa filterom, osetno bolje vuce a on kaze i da mu je sada potrosnja manja.
I ja bih to odmah stavio samo sam se plasio da ne sjbem motor posto u ove kineske 'igracke' uopste nemam poverenja...
-
ljudi ja stvarno osecam razliku, mnogo je zivlji....ne ide brze i slicno ali je zivlji....
-
ide bolje,nema tu price...ali mi smo umisljeni ljudi pa ocekujemo da ce da poleti ;)
koliko para toliko i muzike...uvek bilo i bice ;)
-
Na dzeti 1.6 dizel drugar i ja smo probali pre i posle postavljanja filtera (YED), drugi je auto sa filterom, osetno bolje vuce a on kaze i da mu je sada potrosnja manja.
I ja bih to odmah stavio samo sam se plasio da ne sjbem motor posto u ove kineske 'igracke' uopste nemam poverenja...
Stavljali su ljudi i na dizele i na benzince filtere i isli na test... Probali sa filterom fabrickim, sporskim filterom i bez ikakvog filtera...
Nista se ne dobija na snazi... Apsolutno ni pola kilowata... :)
Razlika je samo u zvuku, pa kad ga stavis u auto i kad opalis po gasu zvuk ti daje osecaj da ti se cini da bolje ide ;)
Imam ja filtere malo vece od ovi iz GL.... I mnogo jaci zvuk imaju, malo im je spirala duza unutra izgleda pa zato... :)
Posto me je jedan clan pitao u cemu je razlika izmedju tih filtera, ja nisam znao... Pa sam otisao kod druga koji je kupio kod njih... Pa sam ustanovio da je veci... Duzi :)
-
Taj rad Dj... Dyno ne laze. A vi koji mislite da ide bolje, izmerite ubrzanje od 0 do 100, sa i bez filtera pa se uverite.
-
Da, samo je osecaj drugaciji u voznji kada malo motor zarezi ispod haube... :)
-
....ne ide brze i slicno ali je zivlji....
Upravo to, zivlji, tako je bilo i sa ovom dzejkom, lakse je isla jednostavno...
-
moj k&n jezamena za fabricki, ide u kutiju umesto ogiginalnoj artijanog i nema razlike u zvuku
-
Sto znaci da si bacio 100e sigurno za dz.... ;)
-
Sto je bacio ?? Najbolja solucija je zamenski, traje koliko i autu uz odrzavanje!! Jer kad se stavi pecurka nije bitno koja marka(kn,yed,..) nista nisi postigao ako je ne izoluje i ne dovedes hladan vazduh! Ja sam na golfu imao onu crno belu buvljacku pecurku u gradu je penis jer non stop vuce vreo vazduh! Zamenski je prakticniji jer nema zajebancije oko izolacije, dovoda vazduha,......!
A propusta isto vazduha kao i pecurka
-
Taj rad Dj... Dyno ne laze. A vi koji mislite da ide bolje, izmerite ubrzanje od 0 do 100, sa i bez filtera pa se uverite.
ajde druze dodji na leto kod mene,pa ako bude isto isao sa kn(pijacarskim) i sa obicnim filterom,platicu i prepis auta na tvoje ime...i teraj ga kuci
-
Ma ni od jednog nemas nista! Stavljam potpis na to sve... Samo sto od pecurke dobije zvuk... Eto to je to...
-
mozda na slabijim motorima nema veze...ja dam auto ako ne ide bolje...bar leti po vrucinama...
-
ajde druze dodji na leto kod mene,pa ako bude isto isao sa kn(pijacarskim) i sa obicnim filterom,platicu i prepis auta na tvoje ime...i teraj ga kuci
[/quote]
Ja sam na golfu imao onu crno belu buvljacku pecurku u gradu je penis jer non stop vuce vreo vazduh!
Druze rekao sam u gradu , nisam spominjao otvoren put, nego gazelu i sl. Kad se ugreje motor u guzvi ide losije nego sa obicnim filterom
-
ja imam skroz drugcije iskustvo...a bio sam i u bg vise puta,mnogo mi se auto bolje ponasa ;)
-
Ok! Postujem nek se jave drugi kako se njima ponasala pecurka
-
msm da je neko na forumu radio neku zastitu oko njega...znaci da ne vuce vruc vazduh od motora...ja sam tako nesto planirao,i spojiti jos neku cev kroz branik do njega...
mada i ovako ponavljam,bolje nego onako...
-
Da pekar je na svojoj staroj trojci uradio po PS-u!!!!!
-
imao sam negde i sliku...ali uglavnom znas o cemu pricam clap
-
nemam pojma moj ide isto dal je ladno ili vruce.... uvek je spor boodala:D e sad ima neka fora sa nekim propelerima koji se stavljaju u cev i ubrzavaju vazduh..... moracu da se raspitam.....
-
mene je mucilo letos,ugreje 40 stepeni...motor vristi a ne krecem se...kad sam ga stavio,odusevio sam se driving
-
Taj rad Dj... Dyno ne laze. A vi koji mislite da ide bolje, izmerite ubrzanje od 0 do 100, sa i bez filtera pa se uverite.
ajde druze dodji na leto kod mene,pa ako bude isto isao sa kn(pijacarskim) i sa obicnim filterom,platicu i prepis auta na tvoje ime...i teraj ga kuci
Ti se nesto mnogo razbacujes sa autima izgleda lollol 500 ljudi tvrdi jedno, ti i jos par njih drugo... Znaci vama cu verovati tapsac
-
Sto znaci da si bacio 100e sigurno za dz.... ;)
60 je kostao, a deterdzent za pranje i ulje za podmazivanje 15, i ka'e da se cisti na 80.000 ili ranije ako vozis dosta offroad big_boss
Ne bih rekao da sam ih bacio, ipak nikad vise ne moram da kupim onaj papirni koji je oko 10 . . .
-
Ma ni od jednog nemas nista! Stavljam potpis na to sve... Samo sto od pecurke dobije zvuk... Eto to je to...
U tvom nicku stoji DJ... :huh: pa da te ispravim... Dbija se BUKA, a ne zvuk lollol
-
pa druze,iskreno,boli me ku*ac u sta ces verovati...ja samo kazem kako je kod mene...
i svi ste pozvani da proverite...nema frke bonk
-
e nek si im rek'o lollol
-
mora im se stati na kraj lollol lollol lollol
-
Ubedio si nas :rolleyes:
-
takve kao tebe nikad bleh
ali zar nije jednostavnije uzeti od nekog i probati pa pricati...
ja sam tu temu negde postavio davno kad sam hteo da stavim,i svi su rekli da je isto...nisam nista dobio dok nisam probao...
-
U tvom nicku stoji DJ... :huh: pa da te ispravim... Dbija se BUKA, a ne zvuk lollol
[/quote]
Izvini molim te, objasni razliku ? Buka - Zvuk ?
Sta je buka ? Zar to nije jedna vrsta odredjenog zvuka ? bonk
Nemoj srljati bez veze ;) 3 puta meri pa onda tek seci...
Ovu temu treba pod LOCK!!!
Dosta offovanja, oko gluposti koja nema veze s'mozgom!
-
Pa kume, buka je zvuk koji iritira, zvuk koji je van odredjenog decibelskog opsega... Nesto ko odvaljen auspuh... badmood
-
Pa kume, buka je zvuk koji iritira, zvuk koji je van odredjenog decibelskog opsega... Nesto ko odvaljen auspuh... badmood
Ali je ipak zvuk biggrin
-
nema nikakve snage sem zvuka, pitam majstora kaze zbog veceg protoka vaduha slabije se filtrira i motor je prljaviji, zato ovaj papirni koji je fabrika preporucila i zdravo. I ja sam hteo zvuk i zato sam odlucio da ugradim protocni lonac i da skinem kat i eto uzitka koji trazimo.
-
Ma ljudi nemaju blage veze, ja znam coveka koji je na trojci stavljao KN i merio na dyno, pa skinuo stavio fabticki i merio opet, pa posle ostavio bez filtera i merio... Isto sranje drugo pakovanje, ne dobija se ni jedna ks...
Iscimacu ga da mi skenira razultate sa testa, i posalje... Ako nije bacio ;)
Aj da nisam video svojim ocima pa i nekako, al posto sam se licno uverio... Postujem dyna, jel on ne gresi.
-
pa to lupaju bre nema ni tracak, a dyno pokazuje tacno i da ti pokaze ks vise na putu ti je neprimetno skroz.
-
Pa 10-15ks ne mozes da osetis u voznji, a kamoli nesto manje :)
-
pa to
-
cisto bacanje para...
-
10-15 ks ne moze da se oseti u voznji boodala boodala boodala boodala boodala jedino ako ti auto ima 500 ks i dodas mu 10-15 bonk bonk bonk
-
dobro na malu konjazu oseca se 10-15 ali manje se neprimeti
-
Jojjjj ne zelim da ofujem temu.... bzv....
Znas kad ces da osetis 10-15ks u voznji nikad, jedino ako vozis na stopericu pa onda malo na vremenu da primetis...
Ima ovde ljudi koji bi ovo sve objasnili u vezi filtera i ovo 10tak konjica...
Pitajte Gedoru on je covek pro, dal se oseca na gasu 10-15ks...
-
decko, sa filterom ne mozes nista da dobijes, ali da stvarno napravis 10-15 ks ne bi prepoznao auto, tako da ne lupaj gluposti vise batine batine batine batine batine batine batine batine batine
-
lollol Nasao si kome da pricas.... clap
-
koji ste kraljevi... biggrin ja postavio pitanje a vi ga razvezali! tapsac dobro bar sam saznao nesto bleh
-
Hehehe :D
Ma bolje nesto da se kuca nego nista, sad bar znas raznorazna iskustva... Sta ko misli... Pa izvuci nesto poucno iz toga... biggrin
-
Znaci filteri su bacanje para.... Vadite filtere i u djubre s njima... lollol
-
znaci brate ajde da stavljamo krpu za sudje a sto fabrika propise da bacimo u djubre lollol lollol lollol
-
Neozbiljni ste, pravite sprdnju od ozbiljni stvari ...
-
neee daleko od toga samo licni iskazi blabla
-
funkcija metalnog filtera za vazduh sem filtriranja usisanog vazduha je da hladi vazduh koji motor usisava u cilindre. hladan usisan vazduh je iz dosta razloga dobar i koristan. bolje se mesa sa benzinom, manja je temperatura na celu klipa itd itd.. kod kompresorom punjenih motora metalni filter pravilno instaliran moze dati motoru cak 5-6ks iz tog razloga sto se sam komprimirani vazduh unutar turbine moze zagrijati i do 85-90 stepeni i ako ga nebi intercooler rashladio moglo bi doci do detonacije usled samozapaljenja goriva. taj filter obara temperaturu vazduha za par stepeni sto je mnogo bitno. na usisnom karburator motoru nedaje nikakvu snagu eventualno do 1 kw zavisno od tipa do tipa auta. na turbo benzin motorima tipa lancie delte integrale, impreze..itd itd metalni filter koji je pravilno postavljen( na udaru hladnog vazduha i propisno odmaknut od izduvne grane i hladnjaka) moze dati 5-10ks
znaci postavljanjem tog filtera na obicni auto dobijate samo buku ispod haube i cak nepravilno usisavanje. na dizel motore nema svrhe stavljati ih, na td motore isto tako. napravice vise stete nego koristi.
-
beer
-
Kad majstor objasni nastaje tajac i vise niko nista ne komentarise!! bleh
lollol
-
Nekima je lakse u dupe uterati nego u glavu :D da izvines... :P
Al gedora izgleda uspeva lollol
-
ma nije brate to su velike zablude, kad cujes onu buku ispod haube mislis zavrnuh 2 selne i eto kilovata...
eto picke materine a ne kilovata, svima je milo kad cuju onu buku pa se napale i daju mu pun gas..kao sad mi je mnogo brzi.
kako da ne.
-
Mojne tako nije to buka nego ZVUK lollol
JA sam ga stavio zbog druge racunice... Jbga, dozivotna garancija za 60 jura . . . big_boss
-
Ma moze, danas je sve moguce, i da ima zvuk, i da bude najbrzi, i da malo trosi i da je mala kubikaza zbog registracije... bonk lollol lollol
-
e ti zamenski metalni filteri su dobra stvar istog oblika su kao serijski i montiraju se na isto mesto. jednom u dva meseca se operu vodom ili benzinom osuse i vrate na svoje mesto. jednom kupis i imas citav zivot to je tacno. ;)
-
Eve sta ka'e K&N a preveo gugl
* High Air Flow with Excellent Filtration
* Designed to Increase Horsepower and Acceleration
* Washable and Reusable
* Will NOT Void Vehicle Warranty
* Lasts up to 50,000 miles before cleaning is required depending on driving conditions
* K&N Million Mile Limited Warranty
-
i naravno daje 15ks, to su zaboravili da napisu beer
-
tako je majstore objasni...
-
evo pise gore na ruski, mogao je gosn tiguan ovo i ranije postaviti dok nije pala mrtva glava ovde. beer
-
ma cisto bacanje para nista drugo....
-
Pa rekoh ja vec da su filteri cisto bacanje para, zato pobacajte vazdusne filtere a na mesto uljnog par kolena od 3/4 cola i samo gas.... lollol
-
pa de si do sad brate.... lollol lollol lollol lollol
-
gedora objasnio neke stvari. Mada nekima se ne moze objasniti, jel' tak' biggrin
-
Ja ni ulje ne menjam jbga vec dve godine lollol neznam sa mi bi da kupim filter za vazduh blink
-
gedora objasnio neke stvari. Mada nekima se ne moze objasniti, jel' tak' biggrin
a jebiga brate nisam ja nista izmislio tako je kako je
-
Ovde vidim da moze LOCK !!!
Posto je Gedora dao lepo i kulturno objasnjenje, a nekima od vas je to smesno, red bi bio da se stavi katanac...
Ako jednog dana upotrebite mozak i razmislite malo, shvaticete neke stvari i sami...
-
fala nadle
-
Meni jedino nije jasno zasto nema svrhe stavljati na TD-e a na turbo benzince da?
Ja iz licnog iskustva znam da mi auto ide sigurno 20-25% bolje kad je napolju hladno nego kad ima 40 stepeni... Ako se pecurkom i dobro odradjenim usisom moze smanjiti temperatura vazduha koja ulazi u motor, mislim da se i te kako isplati na td-e ;)
-
Slazem se sa madisonom...kad je hladno vreme isto je,ali kad je 40 stepeni ide boolje...nego sto bi isao sa obicnim ;)
-
vele imas zamenski metalni kn filter koji je istog oblika kao i serijski i postavlja se na isto mesto. taj filter je isto trajan i svakih 10-12h km se skida, ispere u vodi ili benzinu (zavisno od tipa) dobro osusi i vraca se na auto. druga vrsta su tzv pecurke koje imaju maltene istu funkciju, samo sto se prilikom njihove ugradnje koja je prilicno jednostavna mora paziti da budu izolovani od izvora toplote jer ako nisu na udaru hladnog vazduha u voznji po pravilu smanjuju kilovate umesto da daju neki. funkcija i jedne i druge vrste je da hladi vazduh, jer se on kao takav lakse i bolje mesa sa benzinom cime se pospesuje kvalitet sagorevanja. 1,8t spada u jace automobile i ja bi ti preporucio zamenski kn koji stavljas u svoje kuciste tako da neces imati nikakvih prepravki usisnog creva izmestanja protokomera ili sl.
@madison svi automobili bolje i lepse rade kad je hladnije vreme a turbo motori pogotovo iz jednog prostog razloga a to je smanjenje radne temperature u samom kompresoru kao i na celu klipa. hladan vazduh nikad nemoze imati tu gustinu, procenat vlaznosti itd itd kao kad je vanjska temperatura 25 i plus
-
@madison svi automobili bolje i lepse rade kad je hladnije vreme a turbo motori pogotovo iz jednog prostog razloga a to je smanjenje radne temperature u samom kompresoru kao i na celu klipa. hladan vazduh nikad nemoze imati tu gustinu, procenat vlaznosti itd itd kao kad je vanjska temperatura 25 i plus
Pa ista je stvar i kod turbo benzinca, isto koliko moze da ohladi na dizelu toliko ce i na benzincu... A s obzirom da oba motora "vole" hladan vazduh, ne bi trebalo da skodi ni jednom a ni drugom. big_boss
U svakom slucaju, uzeo sam Yed pecurku, a montiracu je tek u julu posto necu imati priliku pre, i sam cu videti ima li razlike beer
-
mislio sam na onaj standardni koji ide u ono lepo kuciste koje vec ima
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2128
jel to taj?
pecurka i zvuk me ne zanima
-
to je taj vele, jednom kupis i imas zauvek, objasnicu ti kako ga mozes sam skidati i cistiti i montirati na auto
-
vele imas zamenski metalni kn filter koji je istog oblika kao i serijski i postavlja se na isto mesto. taj filter je isto trajan i svakih 10-12h km se skida, ispere u vodi ili benzinu (zavisno od tipa) dobro osusi i vraca se na auto. druga vrsta su tzv pecurke koje imaju maltene istu funkciju, samo sto se prilikom njihove ugradnje koja je prilicno jednostavna mora paziti da budu izolovani od izvora toplote jer ako nisu na udaru hladnog vazduha u voznji po pravilu smanjuju kilovate umesto da daju neki. funkcija i jedne i druge vrste je da hladi vazduh, jer se on kao takav lakse i bolje mesa sa benzinom cime se pospesuje kvalitet sagorevanja. 1,8t spada u jace automobile i ja bi ti preporucio zamenski kn koji stavljas u svoje kuciste tako da neces imati nikakvih prepravki usisnog creva izmestanja protokomera ili sl.
@madison svi automobili bolje i lepse rade kad je hladnije vreme a turbo motori pogotovo iz jednog prostog razloga a to je smanjenje radne temperature u samom kompresoru kao i na celu klipa. hladan vazduh nikad nemoze imati tu gustinu, procenat vlaznosti itd itd kao kad je vanjska temperatura 25 i plus
tapsac tapsac tapsac
Pecurka pod haubom ubiva konje big_boss
Sto ladniji vazduh, to se bolje smucka sa gorivom, nebitno kojim . . .
-
to je taj vele, jednom kupis i imas zauvek, objasnicu ti kako ga mozes sam skidati i cistiti i montirati na auto
lollol jel ti delujem kao neko ko voli da cacka ispod haube ?
pa meni zena menja sijalice po kuci lollol
-
lollol onda cu njoj napisati uputstvo tj recept
djeluje li krauterhof-pferdebalsam? lollol lollol i ja ga koristim povremeno
sory za off kn teme
-
Iz svega ovoga ja sam zakljucio:
1. Da je filter visokog protoka bacanje para ali se isplati jer se samo jednom menja
2. Da ni u kom slucaju ne povecava snagu ali da je auto jaci ako se zastiti od vruceg vazduha
3. Da ne smanjuje potrosnju ali da je potrosnja manja
4. Da uopste ne skodi motoru ali da ce se motor brze sj.ebati
5. Da na 500 konja dodaje malo snage a da na 50 ks ne dodaje nista, mozda cak i oduzima
blink
-
Ovo sa toplim i hladnim vazduhom ima smisla...ali...
Imam jedno pitanje...ako motor bolje ide i dobija na snazi (+ nekoliko KS) sa KN pecurkom (ili neki drugi proizvodjac, nebitno)
zato sto motor "lakse dise i brze uvlaci vazduh nego sa obicnim filterom" onda znaci da bez filtera za vazduh motor sigurno mora da dobije 10 KS...jel' tako?
Evo ja cu npr. malo zrtvovati svoj motor pa cu mu skiniti filter vazduha da vidim da li ce bolje da ide bez filtera...
-
Stavi mu vrtloznu trubu na usis pa ces naci par razularenih konja koji su se do tada tajili big_boss
-
za potrosnju neznam i zavisi stavljas li filter sa bubanj potoka od 400din ili pravi kn
bacanje para ti je kupovina tog filtera
na motoru od 50-70-80ks neces dobiti nijedan kilovat
motor se nece sjebati sa ispravnim zamenskim filterom koji se postavlja u fabricko kuciste
jacem motoru (turbo motoru) koji usisava 2x vecu kolicinu vazduha od atmosferskog-saug motora ce i dati neki kilovat jer taj motor duplo vise vazduha povlaci kroz filter i automatski ga vise hladi, pecurka koju montiras sa 2 selne koja pravi onu buku pod haubom ako nije odmaknuta od toplote grije se i tako motor usisava vreo vazduh tj gubi par kilovata
-
zoki 10ks je puno
-
Stavi mu vrtloznu trubu na usis pa ces naci par razularenih konja koji su se do tada tajili big_boss
made bu vw motorsport- ona ti sama svojom konstrukcijom daje 4 ks po cilindru, znaci 4 kom 16ks!
-
klasican primjer bmw m3 kocka sa 4 okrugla fara neznam koja je godina u pitanju mislim da je do 91. pogledaj njegovu usisnu granu, leptir klapne i vidi koliko taj auto ima kw- a atmosferski je
-
e sam ti lepo kazo lollol djunta sa sitni nut
Stavljaj trube pa pravac Guca bleh
-
i bez ikakve ljutnje ja nisam ni za kakvo tuniranje golfova dvojki d i td. auto nije za takve stvari namijenjen. za golfa 2 gti 1,8 8v pb zoki da bi ga pojacao moras staviti druge klipove, mehanicke podizace ventila bregastu opruge ventila i izduvnu granu jebiga beer
-
izvinte a o kakvom vi to metalnom filteru pricate... ja sve evo citam pa nikako ne mogu da povezem. K&N ne pravi nikakve metalne filtere vec pamucne filtere sa plasticnom mrezicom koji su nauljeni i upravo ulje zadrzava prljavstinu na tim filterima zato i imaju veliku propusni moc. nista hladniji vazduh necete dobiti sa uloskom, pecurkom (ma gde bila) nego sa OEM filterom u kutiji ! ne mozete dobiti vecu snagu ako motoru dodate vazduh. kolicinu vazduha mora da prati i odredjena kolicina goriva. ako vec ocete nesto da postignete igrajuci se sa vazduhom onda napraviter takozvani RAM AIR ili da ubrzate protok vazduha kroz usisno mesto jer je pozanato da se na taj nacin vazduh prirodnim putem najbolje hladi a hladan vazduh je gusci a cim je gusci znaci da nosi vise kiseonika te je samim tim sagorevanje bolje. dakle, direktan dodok vazduha na plenum sa sto manje krivina. sirok ulaz, pa do 50% suzenje da napravi venturi efekat na stock usisi kanal.
a sto se dizela tice , neki pitaju zasto, kako. jednostavno, dizel nema klapnu i samu snagu mu odredjuje kolicina goriva. kad je hladno fala bogu da ce da ide bolje jer je smesa bogatija. mozete staviti bilo sta nema svrhe. jedino moze panel filter posto se ne menja vec se pere posebnom tecnoscu, zatiom se susi prirodnim putem a onda naulji takodje posebnim uljem.
i jos nesto, turbak nikada ne moze imati rezak zvuk kao atmosferac. prvo zato sto im sistem usisavanja vazduha nije isti a onda ni sistem izbacivanja vazduha nije isti. atmosferci traze povratnipritisak u iduvnom istemu a turbak trazi potisak tj da izbaci sto pre i sto vise. zato recimo na nekim motorima nije dobro da otvarate izduv i da stavljate protocne lonce jer gubite potisak na niskim obrtajima. a turbaci vole otvoren izduv da bi mogli sto vise i sto brze da provrte kroz turbinu...
dakle, da rezimiramo, filteri velikog protoka imaju smisla samo na motorima koji nisu standardni tj imaju smisla na motorima koji su doradjivani (tunirani). da je tako kao sto vecina ovde misli, fabrike bi stavljale odma K&N filter a ne onaj papirni. Neki motori za pravljenje smese koriste sijaset senzora. od protoka vazduha, preko podpritiska u usisnog grani pa sve do temperature usisnog vazduha... a izmedju toga jos po neki. zamislite sad sta se desava u usisu i kakve vrednosti daje MAP senzop kad mu stavljanjem filtera koji ima veci protok smanjite pririsak u usisnoj grani...
-
sa plasticnom i metalnom mrezicom. zar nisi vidio filtere kojima papirni, pamucni ulozak drzi tanka metalna mrezica? o tome je rec.
-
da ali ne moze ta metalna mrezica u tolikoj meri da utice na temperaturu usisnog vazduha da bi ECU toliko obogatio smesu pa da auto ide bolje. nekada su i filteri za keca imali tu metalnu kosuljicu ali kapiram da je to samo bio tadasnji trend pravljenja filtera i nista vise. ajde da kazem da je pre sluzila da zaustavi nesto krupno sto bi moglo da se nadje na usisu, recimo lisce. sve i da je tako, za toliko koliko bi ta mrezica ohladila vazduh usisna grana bi ga zagrejala 3 puta vise kao sto se inace i desava u praksi. kod turbaka ni IC nije dovoljan nego se i on hladi sa CO2 ili se sprica voda po njemu ili se cak u usis ubrizgava ili voda ili mesavina vode i metanola (Aqua Mist). extremni vid hladjenja usisnog vazduha je tzv NITRO stim da se kao nosac kiseonika koristi AZOT a za odredjenu kolicinu ubrizganog azota mora se dodati i odredjena kolicina goriva na ono gorivo koje da ECU.
-
ta mrezica je tu da bi filter "drzala" u obliku i zbog krupnog djubreta..... e sad mene zanima da li ima smisla "hladna cev" koja ide od filtera do usisa... recimo glatka cev sa samo 1 krivinom koja skracuje put i ide "direktnije" ka usisu u odnosu na original crevo koje ima 2-3 krivine pa unutra ima rebra......
recimo ovako....
(http://img684.imageshack.us/img684/7048/28822421.jpg) (http://img684.imageshack.us/i/28822421.jpg/)
-
teoretski ako je pravljena od aluminijuma ili nekog metala pospesuje hladjenje usisanog vazduha na vecem protoku tj posle 3/4 otvorene klapne. naravno da ECU nece obogatiti smesu ako se ugradnjom te famozne pecurke senzor za merenje gustine vazduha ne postavi na odgovarajuce mesto. opet nijanse u pitanju. filteri iz onog vremena za keca sa skorpionom na slici (abarth&c) su bili samo sminka i u to vreme ko je imao vise buke pod haubom na ulici imao je vise konja koji su se tad merili metrom i preko noci kobile su se poradjale i sve jaci i jaci su bili...tacno je da su neki kosvorti cak i l. integrale imali u usisu ubrizgavanje vode a zna se i zasto i prava funkcija toga.
o cemu drvimo ovde nego o tih famoznih i nemogucih 10 ks dobijenih sa tzv race filterom?
-
a jebiga gile nemozes od 1,3 napraviti kr sa 139ks
-
zverko kako ovo funcionise evo KN za 1.8t 150ks eto za mene i weleta sa KN sajta
(http://www.knfilters.com/images/l/69-9501TP.jpg)
(http://www.knfilters.com/images/l/69-9501TB.jpg)
-
pa ne moze naravno ali je glupo na onaj odvrati lonac od 2 kvadrata staviti "sport" filter.....
-
ja imam taj pover ror original vw motorsport za k jetronic dok sam vozio trkackog golfa na k-glavi ispoliran iznutra do savrsenstva. znam da je i on nijansa ali vise tih nijansi kad se saberu daju mnogo kw
-
ja ne mogu da vidim sliku. u svakom slucaju ne treba preterivati sa sirinom cevi kao ni sa duzinom. ja sam experimentisao na Saxu VTS, dal uza a duza ili kraca a sira cev. kako god vracao sam se na to da mora da postji kompromis tj da je fabrika napravila proracun koliko mora da bude za stock motor a kako je kod mene bila radnjena glava mogao sam malo da se poigram. Ram Air uvek daje boljitak. dakle sirok usis da moze da pokupi sto vise vazduha iz vana i onda suzenje pa konstantan fi sve do klapne. to recimo izgleda ovako (http://i11.ebayimg.com/05/i/07/c2/8e/b4_1_sbl.JPG) i unutar kutije je pecurka.
a sto se golfa tice tj 1.8T kod njega je malo zahebano mesto tj ulaz u plenum. ova cevka ide negde iza akumulatora i spusta se dole ispred tocka ali tu onda dolazimo do toga da je stalno na udaru vode i prljavstine pa postoji bojazan da motor moze nesto da uvuce. ono sto se pokazalo kao veoma dobro u praksi je da se napravi novi dotok vazduha u stock kutiju . znaci, da ne vuce vazduh iza fara nego se izbusi rupa na dno kutije i sprovede jedna ovakva cevka na sredinu branika ispod levog fara. to izgleda ovako (http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs153.snc1/5695_1180885169481_1448741001_492086_3823545_n.jpg) crna tacka ispod levog fara. ovaj golf je inace iz kragujevca i ima nesto preko 250ks
-
evo ovako, ja da vam kazem moje iskustvo.... moj auto je mrtvi 1.3 koji ima mrtvih 50 konja..... e sad od kada sam nabudzio ovaj filter i od kada sam stavio izduvnu granu od digifant motora i kompletan nov auspuh sa prednjim i zadnjim loncem auto ide malo bolje, nekada se desavalo kada iz prve pod punim gasom presaltujem u drugu da ima malu knedlu kao da ima viska goriva koji ne moze da sazvace a sada te knedle kao da uopste nema.... zvuk nisam dobio, sagu nisam dobio jer i sad kad vidi brdo krene da kuka... sve sto sam dobio je potrosnja od jedno 13-14 litara na 100 km i sto je malo zivlji na srednjim obrtajima....... sve u svemu mrsenje muda.... pa cak i na mnogo jacim motorima..... e sad ja odo da spavam a vi ako ocete posaljite me u ludnicu..... bonk bonk lollol zivi nam bili automobili,..... beer beer
-
izduvna grana moze dati boljitak. recimo ako sa klasicne 4-1 predjete na pletenicu 4-2-1 garand cete nabaciti par konjica, dokazano u praksi. ovo naravno vazi samo za atmo motore. turbaci imaju pletenicu ali samo do turbine. bolji odziv na gas moze se dobiti i ako malo ubrzamo izduvne gasove a to se radi tako sto se izduvna grana obmota azbestnom trakom a ujedno se i smanjuje temp. u motornom prostoru. ne znam, ali po meni nema svrhe budziti motor kao sto je 1.3 na golfu koji nikada nije bio pravljen za budzenje. jedini nacin da mu se poveca snaga je da se zameni karburator. recimo da se stavi neki dvogrli od kosforta ili tako nesto. znaci opet vise goriva...
-
ti znas dosta stvari. i kad dodjes u diskusiju s nekim ko zna teoriju ajde ti meni odgovori na jedno pitanje. zasto se na vw 16v, gsi8v/16v, bmw m3 sa 4 cilindra, fiat abartu, alfi st/sp poliraju kanali do savrsenstva neki na to stavljaju air box neki ne nebitno da bi dobili sto vise sirove snage u vecem br obrtaja.... kad renault sport pravi onako nepravilne i hrapave izduvne i usisne kanale i ima kw kao malo koji auto? ko je tu lud? radio si vidim saksa vts, vidio si mu i bregastu i ventile i izduv i usis... na sta on ide onako tj ko blesav? jos jedan primjer ksara vts? isto 16v motor. kako ide? ja nevolim tj mrzim francuske automobile ALI ima ih sto ne da idu nego...
-
i bez ikakve ljutnje ja nisam ni za kakvo tuniranje golfova dvojki d i td. auto nije za takve stvari namijenjen. za golfa 2 gti 1,8 8v pb zoki da bi ga pojacao moras staviti druge klipove, mehanicke podizace ventila bregastu opruge ventila i izduvnu granu jebiga beer
pa znaci onda sa pecurkom se ne dobija nista KS, osim zvuka i kvalitetnijeg (cistijeg) vazduha za motor...samo sam to hteo da kazem... ;)
-
e da jos samo nesto dok nisam zaspao za tastaturom.... predlagali su mi poliranje usisne grane, usisnih i izduvnih kanala u glavi, izduvne grane....
-
zoki druze evo na 6 strana drzimo predavanja o tome. tacno i u pravu si. jaci motor ce i dobiti nesto malo, onaj slabiji ce dobiti picku materinu. gdje to ima da zavrnes 2 selne i dobijes 10ks? jedino u diznilendu brate beer
-
e da jos samo nesto dok nisam zaspao za tastaturom.... predlagali su mi poliranje usisne grane, usisnih i izduvnih kanala u glavi, izduvne grane....
gile samo zali boze para za novi dihtung glave ravnanje i trud. dobices nesto sto neces moci osetiti u voznji
-
zoki druze evo na 6 strana drzimo predavanja o tome. tacno i u pravu si. jaci motor ce i dobiti nesto malo, onaj slabiji ce dobiti picku materinu. gdje to ima da zavrnes 2 selne i dobijes 10ks? jedino u diznilendu brate beer
tako je... ;) beer
-
naravno.... al da se igramo dok smo mladi.... resim ja problem sa sporocom ovog krsa, isteram iz garaze GTI-a pa se provozam ko covek..... GTI se cuva a ovaj krs se zlostavlja..... laku noc.... beer beer beer
-
nisamsiguran da sam bas najbolje razumeo sta si teo da me pitas ali ajde da probam da odgovorim. ovako, tacno je da je poliranje kanala radnjeno kad se obradjivala glava da bi ubrzali protok vazduha ali je isto tako dokazano da na nekim motorima polirani kanali prave problem i to u zavisnosti koje brizgace kosriste (sa jednom ili 4 rupe) i pod kojim uglom spricaju gorivo. jer, desava se sledece, na poliranim zidovima su se od goriva stvarale kapljice i tako zalepljene za zid uvlacile u cilindar. produkt toga, zna se, losa magla i lose sagorevanje. ali kazem, ne na svakim, na nekim motorima u praksi dokazano 206 S16 2.0 16v. e sad, djavo ce ga znati... a kod saxa je glava radnjena kao za N klasu do 1400cc "Super Start". znaci, usisni, izduvni kanali polirani i portovani, ventili polirani, sicevi obradjeni na venturi i stavljene tvrdje opruge. ko sto rekoh, jedno je kad motor izadje stock iz fabrike nabiflan snagom a drugo kad ga masinci dovate pa krenu da rendaju i rovare po njemu. japanci su recimo izvlacili 200ks iz 1.6 atmosfere i to samo sa varijabilnim bregama (cuveni VTEC). danas se ti varijatori masovno koriste u vecini motora ali oni su bili prvi. svako ima neku foru. moj motor recimo ima varijabilnu usisnu granu pa tako do 4000rpm usis je duzi tj vazduh putuje duze do ventila i time je tu dobijen veliki obrtni moment za jednog atmo cetvrca od 1900cc (180nm) a preko 4000rpm usis se skracuje i vazduh kracim putem dolazi do glave ali onda auto podivlja i velikom brzinom dostice svoj pun potencijal i maximalu snagu na 6000rpm.
ko sto rekoh gile, stavi drugi karbon i godza ce da poleti ;) ili evo jos jaca fora. za 70e ima set Dellorto DHLA 40 karbova sa boxom za filter. kod strugara napravis adaptere i ima da poleti 1.3 a i imace opak zvuk. ili evo sad gledam ima i weber 40 DCOE za 100e
-
e to sam htio da cujem od tebe. pusti hondu vtec to je citava nauka i prica za sebe.sve se svodi na gore pomenutu pricu tj zavisno od tipa do tipa motora uglova kanala ugla postavljanja dizne itd itd. i zakljucak je: da bi dobili neki kilovat morate poznavati strukturu i princip rada odredjenog tipa motora. tema je bila kn. pa ko hoce neke dodatne kw nek procita temu od stranice br1. beer
-
tako je, i da se nadovezem samo, kilovati kostaju a pitanje je samo koliko brzo zelite da se vozite.
-
kn filter valja u dve stvati hladi vazduh i daje zvuk... sto se tice potrosnje lik jedan na dvojku se zalio na potroslju
-
evo Korteza vam je objasnio lollol
-
pa nooormalno brate B)
-
i wele zar nisam u pravu?
-
Ja ne znam kako KN filter hladi vazduh, ali evo vam link od proizvodjaca, pa se edukujte malo kome sta treba... Google prevodilac vam moze razresiti mnoga pitanja koja imate, tipa sta znaci ovo ili ono...
http://www.knfilters.com/
KN Filter daje zvuk, i to u principu samo pecurka, znaci filter koji ne stoji u kucistu, i to zasto??? Zato sto je to filter koji je tako dizajniran da prilikom strujanja vazduha kroz njega, stvara odredjeni zvuk koji se povecanjem protoka vazduha povecava, i obrnuto... Recimo, da li se KN filter cuje na leru??? Ne!!! Druga stvar koja se dobija KN filterom, je sta?? Dobija se veca kolicina vazduha, zato sto je to ,,high-flow air filter,, sto znaci ,,filter za vazduh visokog protoka,,, prema tome, ako autu das vezu kolicinu vazduha, razumljivo je da ce dobijati i vecu kolicinu goriva, sto opet dovodi do blago povecane potrosnje... Normalno je sto je neko rekao da mu se povecala potrosnja na golfu 2. Sta dobijas kad stavis karburator sa vecim grlom, sta ulazi kroz to grlo??? Sta su dvogrli karburatori??? Veci protok vazduha, samim tim veci protok goriva, samim tim veca potrosnja... Auto je malo ostriji, cuje se i mozda za nijansu malo lepse i lakse radi, ali to nikako ne povecava snagu auta, krajnja brzina je ista, snaga je ista, samo je auto malo agresivniji jer dobija bogatiju smesu i lakse radi... Gde god da sam pogresio u izjasnjavanju, ja se unapred izvinjavam, ali ovo je moje vidjenje KN Filtera...
-
KRLE, SLAZEM SE SA TOBOM!!!
-
bas super sto se vas dvojica slazete. ko ovde prica o nekom zvuku na ler gasu? kako ce ajnspric motor povecati kolicinu goriva sa ugradnjom kn? vas dvojica se edukujte na guglu i u auto dati ako vam je potrebno a ja sam svoje edukovanje zavrsio u skoli prije 20 godina i nikakve gugl informacije ne koristim da drzim predavanja ovde.
-
Znaci kada stavim pecurku slicno je kao kada bih stavio i dvogrli karb a kada se stavi karb snaga se povewcava (npr na yugu za 5 KS) a kada se stavi pecurkas onda se ne povecava snaga?? A gde nestaje ta veca kolicina ubrizganog goriva i vazduha ako auto ide isto i sa pecurkom i bez nje?
-
Dizel i benzinac se po tom pitanju razlikuju koliko znam, kod benzinca mora da postoji ustaljen odnos izmedju benzina i vazduha. Tako da ako mu das vise vazduha, moras i vise benzina. Dok recimo na dizelu odvrnes na bos pumpi da mu sipa vise nafte ima da ide k'o blesav, bez povecanja dovoda vazduha big_boss
-
Znaci kada stavim pecurku slicno je kao kada bih stavio i dvogrli karb a kada se stavi karb snaga se povewcava (npr na yugu za 5 KS) a kada se stavi pecurkas onda se ne povecava snaga?? A gde nestaje ta veca kolicina ubrizganog goriva i vazduha ako auto ide isto i sa pecurkom i bez nje?
ajde malo pojednostavi ovo svoje pitanje? sta tebi tacno nije jasno? kakva ti je to glupost poredjenja dobijanja snage sa dvogrlim karburatorom i ugradnjom kn? zna se i opste poznata stvar je da se konkretno na jugu dobija 5-10ks sa ugradnjom dvogrlog karburatora zavisno od precnika grla. vidi malo sta si napisao i procitaj postove gore neprilici nekom ko se deklarise ovde kao neki majstor da prica takve gluposti
-
Ja ne znam kako KN filter hladi vazduh, ali evo vam link od proizvodjaca, pa se edukujte malo kome sta treba... Google prevodilac vam moze razresiti mnoga pitanja koja imate, tipa sta znaci ovo ili ono...
http://www.knfilters.com/
Gde god da sam pogresio u izjasnjavanju, ja se unapred izvinjavam, ali ovo je moje vidjenje KN Filtera...
-
ljudi bre, sta je vama. ovo su osnovne stvari. ne trosi golf 2 sto mu je stavljena pecurka nego sto placebo efekat uzima danak pa ga vlasnik jari i vozi zesce nego obicno. vuce ga taj zvuk da ga tera u obrtaje. stavljanjem hi flow filtera se ne dobija vise vazduha nego tacno onoliko koliko je deklarisano fabricki. ne moze on da primi vise nego za koliko je napravljen, ne moze vise nego sto plenum moze da proguta. to sto se na EFI motorima poveca postrosnja moze da bude iz vise razloga. prvi ko sto sam reko stil voznje, drugi pad podpritiska u usisnoj grani pa ECU dodaje goriva jer misli da je smesa tanka i td itd. ne treba vam filter ako ocete da dodate malo goriva. dovoljan je jedan piggy back (http://www.celoxperformance.com/powermodule.html) koji ce da laze ECU o temperaturi usisnog vazduha i auto ce uvek raditi sa bogatijom smesom (open loop rezim). znate i samo kako nam automobili rade zimi i koliko je zimska potrosnja veca. elem, ok je google ali to je internet i svako moze da napise sta mu padne na pamet. K&N sajt ne bih uzimao zdravo za gotovo posto naravno marketing cini svoje. jok nego ce da kazeu nasi filteri rade isti poso kao obicni. naravno da nece nego ce da ga hvale i da ga hvale a pogotovo sto su ameri u pitanju pa je njihov produkt uvek superioran u odnosu na ostale. nije K&N jedini. tu su i Green i Pippercross i 3M i jos puno njih. nije sve to tako prosto kao sto se misli da jeste. stavite filter i to je to cak i kod mehanickog ubrizgavanja... i ne morate ici na google da bi saznali nesto vise o bilo cemu vezano za SUS motore. ima i na srpskom i to protreseno u sitna crevca ali na drugom forumu. ;)
e da, sta je poenta. K&N filter ima isti protok kao nov stock filter samo sto taj protok duze traje. kod papirnih filtera protok se smanjuje vremenom i uglavnom na 10000km moramo da ga menjamo a K&N filter i posle 10k ima isti protok kao kad ste ga stavili.
-
sa pecurkom nisam dobio zvuk, a cepao sam ga i ranije a nije trosio ovoliko.... nije prelazio 12-13 litara a sad bije 14-15 pa cak sam jednom sa 10 litara presao 60 i nesto km......
-
gile, GTI KR ne sme da prelazi 11L pa kako god ga vozio. u tvom slicaju, cekiraj sondu, klapnu, dizne... doduse corba nam je katastrofa pa i to moze da utice na potrosnju. gora je nego prosle godine u ovo vreme tj od kad su rusi dosli extremno se stedi na aditivima.
-
Mislim da je njegov 8v ;)
Ali da KR ne prelazi 11... blink
-
meni 9A u dvojci nikad nije trosio vise od 11, normalne voznje bez naglog ubrzavanja i kocenja 7-8,5.
-
meni GTI ne prelazi 11, ali ovaj mrtvi 1.3 nije normalan..... na njemu uglavljen filer i grana.... inace na GTI-a nikad ne bi stavio nista sto nije fabrika.....
-
kao god, odosmo u off...... boodala bonk bonk bonk bonk lollol utvrdili smo da je K&N mrsenje muda......
-
ljudi, nemam razloga da baronisem i pricam price. vozio, sam 2001-2002god KR-a. dusu sam mu vadio. nikad ali nikad preko 11 ajde 11,5... plafon. ali, sve je bilo tip top i sve je bilo stock. usis, izduv, original nova sonda, K glava nastelovana kod draska na fabricke parametre i nove dizne. elem, nije K&N mrsenje muda vec nema svrhe stavljati ga na stock motor, eventualno ako ne zelite da menjate filter vazduha onda se i isplati dugorocno gledajuci ali opet zavisi koliko vam kosta filter za vazduh i koliko ga cesto menjate.
-
ljudi ozbiljno je trosio nenormalno... e sad pre neki dan sam mu smanjio smesu i mislim da je sad malo bolje....inace GTI totalni stock sa predjenih 125 000km u gradu sa malo jacom voznjom ne trosi preko 10,5.....
-
uradi remont karburatora...
-
@ Gedora
Evo sta me zanima majstore: Ako taj usisani vazduh, kada je vruc smanjuje kilovate (to su tvoje reci), kada je "normalan" (tj hladniji nego kada je vruc) onda ima realnu, propisanu snagu, kako to da onda kada je jos hladniji ne povesa snagu makar za 0,0000001 KS?
Dalje, pominjes ovde nekakav "metalni" filter a posto je tema o K&N filteru )i zanima me da li mislis na filter visokog protoka (sa mrezom koja mu drzi oblik i bas nicemu vise ne sluzi), filtere od kamiona (koji ima metalni oklop) ili postoji neki stvarno metalni za koji ja jos nisam cuo?
Dalje kazes da se "metalni" filteri peru u vodi ili benzinu a mene ovako neupucenog zanima cemu onda sluzi ono sredstvo koje kosta 15-20e?
Dalje, napisao si da svi motori bolje i lepse rade kada se usisa hladan vazduh (znaci sa K&N), i mene zanima kako se manifestuje taj bolji rad?
Ovde par njih koji su stavili VP filter kazu da im se oseca promena a vas 10 koji ste citali o tome i gledali na slici (niko ne kaze ja imam niti daje neke druge dokaze tipa taj rezultat sa dyn-a) kazete da je to sra..e,
neki pominju i dinamometar pa voleo bih da znam gde su to videli, testirali itd?
Onda trkaci na 402 metra (profi vozaci) cesto vidim da imaju bas VP filtere marke K&N a ne verujem da bi ih stavljali samo radi ukrasa ;)
Onda izjava da je auto zivlji, agresivniji itd... meni ovako neiskusnom agresvnije znaci jace, yugo 55 mi je lenj a efi mi je agresivan a razlika izmedju njih je oko 10 konja (jedino ako se ne misli na bad-look haubu pa je zato agresivniji lollol)
Mislim da je ovo tema u kojoj treba da se napisu iskustva a ovde ima svega samo ne iskustava izuzev 2-3 posta na prvim stranicama ;)
Toliko od mene.
-
ja ne mogu da verujem sta covek pita posle ovoliko pisanija. ja licno ne samo da sam citao o tome nego sam i vozio ali ne na obicnom, fabrickom motoru. drugo, pitas neke stvari o kojima smo pisali sto ce reci pao si sa tavana i uleteo u diskusiju i sad ti pitas. procitaj svih 7 strana pa ce ti sve biti jasno. i zasto je bolje kad je ladno a zasto ne valja kad je vruce i da li je sranje ili nije sranje i zasto ga stavljaju neki ako ga stavljaju a ovi drugi nece da ga stave i td i td... alo moderatori, jel radi neko nesto ovde. i jos nesto kad vec pomenu pravac majstore, vecina ni ne koristi filter jer im nije potreban taj jedan dan na pisti.
-
ja stvarno neznam dal ti mene zajebavas ili ti stvarno nije jasno. procitaj od pocetka druze. pimbe s malte ti je samo u jednoj recenici napisao ono sto mi ovde pisemo na 7 strana. a za tvoje neznanje i neupucenost za sta koji dio sluzi ili guglaj po internetu ili se vrati u skolu na dopunsku. neznas za sta sluzi metalna - aluminjiska mreza oko filtera? zasto ne prave onda plasticne interkulere i hladnjake za vodu ako taj metalni dio nesluzi nizasta? taj filter se najbolje opere na vulkanizeru pod velikim pritiskom i izduva kompresorom, kad si neupucen zasto ovde jebes one koji znaju? dalje interesuje te kako se manifestuje bolji rad na hladnijem vazduhu? jesi li ikad cuo bilo kog benzinca kako radi na ler gasu na temperaturi ispod nule zimi? vidim da nisi ili se opet pravis blesav? dalje trkaci koji voze strit nisu nikakvi profi vozaci niti su to trkacki automobili neznam dali si primjetio da su svi registrovani i da se skoro svi od njiih koriste svakodnevno u saobracaju. i nesto drugo je priprema auta koji treba top snagu da iskoristi za 12-15 sekundi, ali to su opet stvari o kojima ti nemas blage veze. decko ugradjuj te alarme sto radis i nepetljaj se u stvari o kojima nemas pojma s pojmom samo ispadas glup hoces da otvorimo novu temu o jugu 55 i jugu efi tvom domacem autu (ja sam iz bosne) da vidis i tu kako si jedan priuceni polumajstor i da nista pa ni juga nepoznajes do kraja? a ti izaberi i otvori temu pa testiraj moje znanje ili neznanje
-
decko je stvarno glup. u pocetku sam mislio da je bezobrazan ali nije ;)
-
ok ok, nema potrebe sad za vredjanjem. ja kapiram da je smao banuo odjednom i pretrcao letimicno preko par postova jer ga je mrzelo sve redom da cita. ok, mozda smo negde zakasali ali ja kapiram da sam rekao sustinu a ako nisam onda sam se bar nadovezo na tvoju pricu. btw, moram nesto da dodam. proizvodjac preporucuje da se za pranje nauljenih filtera koristi njihov proizvod kao i ulje. e sad, ja imam set za pranje ali sam takodje probao AXEL Sgrasso i ucinak je bio identican. dakle, ok je imati set za pranje cisto iz rasloga sto dolazi u kompletu sa uljem ali ako ostanete bez klinera slobodno koristite axel sgrasso. druga bitna stvar je da se ne preporucije izduvavanje kompresorom niti bilo koji drugi nacin susenja vec samo i iskljucivo prirodan posto kazu da kompresor moze da osteti strukturu pamucnih vlakana pa da filter postane "busan". inace axel sgrasso je tako dobra fora da ja sa njim cistim sve zivo. felne, motor, alat... ma sve... extra je, nije skup i sto je najbitnije bio razgradiv ;)
-
axel (270din) koristim odavno i znam sta je i sta sve moze. decko nije banuo slucajno nego pokusava mene na neki nacin da ponizi ili spusti ili napravi glupim nazovi kako hoces.
isti taj decko je menjac od golfa 1,8 stavio na vr6 i kaze da pasuje saraf na saraf...
pasuje kako da ne... ali na onaj crveni auto sto vozi paja patak u diznilendu...
ja dok sam imao race kn (zamenski) na trkackom autu dok je bio sa k glavom stavljao sam ga samo kad je padala kisa da nebi slucajno usisao neku kap i unistio klipnjace i blok. prao sam ga u lavoru s benzinom, prao sa axelom i vodom i uvek je bio isti i kao takav je i prodan zajedno sa svim komponentama tog tipa usisa i ubrizgavanja. ti si ovde nov pa neznas odakle poticu neki postovi( citaj prozivanja) i jos jednom doticnom strucnjaku kazem da me nemoze uciti poslu neko ko ima godina zivota kao ja staza.
-
ok , nisam znao ali ono sto sam primetio je da na forumu vlada zesca demokratija a to nije dobro jer svako onda moze da napise bilo sta a to bilo sta moze da bude mnogo pogresno pa da neko bude krivo obavesten i da u nekoj krajnjopj situaciji nastane neki problem. ja apelujem na ljude koji vode forum da tako nesto ne dozvole posto je ovo ipak u neku ruku tehnicki forum jer pricamo o automobilima a ne o kukicanju ili kuvanoj rakiji. dakle, nije poenta da se bilo sta napise cisto eto da bi pisali i ispali pametni. uvek postoje ljudi koji stvarno nesto znaju pa onda dodjemo u sitauciju da ispadamo smesni. meni je automobil fetish, hobby tako da kad o necemu pisem odlicno znam o cemu pricam a i ako nesto ne znam, znam koga treba da pitam. nije sramota ne znati niti je sramota pitati. najgore su neproverene i polu informacije tipa cuo sam, kazu i td a ja sad tvrdim da je to tako i tako... vi postojite relativno dugo i malo sam bio u zbunu kad sam video da sad neko pita o K&N filterima. kpiram da je ta tema odavno prepricana po svim mogucim forumima i skupovima i ... negoo, el zna neko gde ima se kupi ECO CLEAN posto kapiram da i sa njim moze da se pere filter s tim sto bih ga ja licno razblazio vodom pola pola.
-
;)