VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Cermet Jul 30, 2023, 06:46:24 posle podne
-
Dobar dan ljudi,
Imam odlično mapirani 1,8T AUM 2003. koga obožavam i prvi put sam mu radio veliki servis. Na žalost pri kupovini delova nisam kupio ceo set zupčastog nego sam kupovao stvari posebno. U tome sam propustio, tačnije ni ja ni prodavac nismo znali da AUM motor ima hidraulični španer kaiša, to sam saznao tek kod majstora kada smo ugrađivali delove.
Pošto nisam imao novi hidropšaner ostavio sam stari, i kao za inat, mislim da je on crkao, tačnije da je zapekao i ne vrši više svoju funkciju.
Imam nekoliko dokaza za tu pretpostavku:
1. Auto je od nedavno izgubio elastičnost što je jedna od najvećih vrlina 1.8T (znak da VVT više ne radi, a on je glavni nosilac elestičnosti).
2. Prilikom skidanja starog kaiša videli smo da je veoma labav. To je opasno i ne bi smelo da se desi i da je star, a nije bio previše star i prešao je manje od 60 hiljada km.
Osim toga, u poslednje vreme pre servisa auto više od pola godine uopšte nije vožen (a i pre toga je vožen vrlo retko), što mi je dodatni razlog za pretpostavku da je zapekao.
Osim navedenih, nema apsolutno nikakvih drugih simptoma, auto lepo pali, mirno radi, ne čuje se ništa, lepo ide (osim elastičnosti), ne pali nikakvu lampicu, itd.
Imate li iskustva sa ovom falinkom, da li je nekome crkao hidrošpaner, koji su simptomi, koja rešenja, gde kupiti novi, i slično.
Svako iskustvo je dobrodošlo.
Pozdrav!
-
Za rad VVT sistema zaduzen je hidrospaner lanca, nalazi se izmedju bregastih skroz na drugoj strani motora, na strani gde je menjac. Retko se menja, tacnije OEM deo preskup i ceka se po 15 dana, a zamenski jedini da valja je SWAG i on je cak preko 200 eur (3,5 puta povoljniji od OEM) . On nema ulogu za zatezanje zupcastog kaisa i kada ste videli da je zupcasti nezategnut trebali ste odmah promeniti zatezac istog, ali to nije hidrozatezac od lanca.
Ovaj deo se retko menja i obicno na vcds ispise gresku kada je u problemu ili kada pocnu simptomi zvuka na prvom paljenju ili ako se kod kontrolisanja lanca pojavi nezategnutost. Voleo bih da se ukljuci @PaulGT u ovu temu oko zatezaca lanca jer ja imam 3 komada 1.8T (2xARX i AUQ 1 kom) i nisam jos uvek menjao ovaj deo, bas iz razloga jer ne mogu naci kvalitetan a dobijao sam preporuke da kada dodje vreme stavim mehanicki i da mi tjuneri softwerski ukinu gresku koja ce se javiti uz jos neke prepravke koje oni zovu uklanjanje viskova na 1.8T [emoji3]
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
Znači ti misliš da hidrošpaner kaiša nije zadužen za VVT, jer ja sam pomislio da je on u pitanju kada sam primetio da auto gubi elastičnost i istovremno mu je kaiš labav.
Prilikom velikog servisa sam promenio sve druge španere, pumpu za vodu i oba kaiša, ali hidrošpaner kaiša sam ostavio stari pa sam mislio da je on zapekao, posebno zato što auto namanje 8 meseci pre tog servisa nije uopšte upaljen, a i pre toga je vožen vrlo retko.
Meni je jedini problem koji sam primetio to da auto slabije vuče iz niskih obrtaja (dakle smanjena mu je elastičnost), što mi je odmah sigaliziralo da je možda VVT u pitanju, ali ako za VVT nije zadržen taj hidrošpaner kaiša, šta činiti?
Apsolutno ništa drugo se ne može primetiti, niti pali bilo kakvu lampicu, motor je u izvanrednom stanju i sa odličnom stage 1 mapom.
Btw, AUM i AUQ su praktično identični motori, razlika je samo u fabričkoj mapi.
-
Nije razlika samo u mapi, AUM nema turbo K03S niti imamo iste dizne. Kod tjunera se svi dizu na istu snagu, ali retko ko moze da uradi a da ga ne sprzi, ako se vozi postenski.
Sto se tice snage, proveri zupcenje, da li je u fazi, kako je auto isao pre v.servisa? Da li si proverio sve vakume, creva? Da li si kacio na dijagnostiku, ne mora da gori greska a moze prijaviti problem na vcds da recimo nije u fazi, obicno ispise senzor bregaste, radilice VVT... Svakako promeni taj zatezac zupcastog da ne bi izazvao havariju. Zupcasti za 1.8t je obicno predimenzioniran i nadzivi i 100k km (zavisi naravno od proizvodjaca), ali ako je neki spaner, roler, remenica u problemu moze doci do skupe havarije.
Javice se valjda neko strucniji.
Pozdrav
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
Spaner zupcastog nema veze sa VVT. Spaner lanca ima i on crkne iskljucivo zbog kvalitetnog ulja i taloga i aktivnog ugljena koje se nakuplja zbog tog nekvalitetnog ulja. Ja sam ih mjenjao i stavljao i swag i febi a i orginal. Znalo se desiti bas kao i kod tebe da motor nakon visemjesecnog stajanja izgubi elasticnos zato sto slegne ulje i kada ponovo dobije pritisak taj talog zastopa kanale.
058 109 088 K Broj od orginalnog spanera lanca, a i za hidro spaner zupcasto ima lijek. Pojacani spaner koji trpi dosta vecu snagu od 200 ks
https://www.turbo-total.com/zahnriemenspanner-1-8t-20v
Ima jedan TT koji ima preko 300.000 km i nikad nije mjenjan spaner lanca. U auto se toci samo renomirano ulje, a ne wolf i ostala niskobudetna ulja
-
Moje sve tri 1.8T su uvezene iz Svajcarske i servisni intervali su bili na 30k dok su se vozile u CH. Jedna od njih je sporadicno na svakih 5 ili 10k prijavljivala kacenjem na vcds problem sa lancem ili VVT. Iskljucivo sipam shell ultra 5w-40 i menjam vecinom do 8 ili 9.000km evo nema greske preko 20k od poslednjeg pojavljivanja kacenjem vcds. 4 ili 5 zamena su resile problem da je cak i moj mehanicar uverio u kvalitet ovog ulja, iako je pre toga tvrdio da bespotrebno placam skuplje u odnosu na njegov Oman iz bureta od 3,5 eur litar [emoji3]. Identican slucaj i sa VVT sistemom na impreci 2.0R, uvezli smo jednu za drugara, palio check engine (slicna greska kao na vw grupi, imao sam i prn screen) i nakon 3, 4 zamene ulja vise se ne javlja greska, ali se isto sipa kvalitetno ulje, u ovom slucaju mobil 5-30 tj ulje sa Eko Helenik zbog bodova [emoji3]
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
AUM nema turbo K03S niti imamo iste dizne.
AUM sasvim sigurno ima K03S turbo a verujem da su i dizne identične. Moguće da AUQ ima mrvicu veći stepen kompresije i da zato na Stage 1 bi trebalo da da koji KS više.
Auto je kod mene 11 godina i za to vreme sam mu sve vreme sipao Mobil1 0W-40 (leži mu savršeno) , osim poslednjih 3 godina kada ga nisam bio našao i te 3 godine je u njemu bio neki shell (moguće falš) 5W-40 koji je bio neuporedivo gušći. Sa njim sam bio prešao manje od 4000km za te 3 poslednje godine.
Sada sam opet stavio Mobil 1 0W-40m a prethodno oprao karter (nije bilo taloga uopšte), proverio sito, nije bilo zapušeno. Pomislio sam da to poslednje loše Shell ulje nije ostavilo posladice, no rekoh dobio sam utisak da mi ne radi VVT što bih svakako voleo da sredim.
Šta predlažete konkretno da uradim? Kako da utvrdim da li mi dobro radi taj šaner lanca, odnosno VVT? Pada mi na pamet da ga odvezem negde na dyno?
Gde kod nas da kupim hidrošpaner kaiša, ovo na linku mi je jako skupo a i nemam paypal?
Predožite redosled koraka koji da radim, hvala!
-
Rešio sam početak da idem na dijagnostiku pa molim PaulGT i ostale da predlože ko je najbolji za dijagnostiku 1.8T u BGD, zatim gde je dobro a ne previše skupo da odem na dyno u BGD, kao i gde da kupim neki jeftiniji hidrošpaner za kaiš.
Hvala, javiću sve rezultate ovde.
-
Spaner zupcastog nema veze sa VVT. Spaner lanca ima i on crkne iskljucivo zbog kvalitetnog ulja i taloga i aktivnog ugljena koje se nakuplja zbog tog nekvalitetnog ulja. Ja sam ih mjenjao i stavljao i swag i febi a i orginal. Znalo se desiti bas kao i kod tebe da motor nakon visemjesecnog stajanja izgubi elasticnos zato sto slegne ulje i kada ponovo dobije pritisak taj talog zastopa kanale.
058 109 088 K Broj od orginalnog spanera lanca, a i za hidro spaner zupcasto ima lijek. Pojacani spaner koji trpi dosta vecu snagu od 200 ks
https://www.turbo-total.com/zahnriemenspanner-1-8t-20v
Ima jedan TT koji ima preko 300.000 km i nikad nije mjenjan spaner lanca. U auto se toci samo renomirano ulje, a ne wolf i ostala niskobudetna ulja
Skoro sam saznao da moj auto ima kais na uljnoj pumpi koji je "potopljen" u karteru,na satu je preko 450.000km kad sam pitao majstora kako to da nije pukao do sada jer je fabrički Kaze redovna zamena i kvalitetno ulje ga drze u zivotu.
Menjam ulje na 10.000km i sipam wolf vec 300.000km pametnom dosta.
-
Ja i dalje čekam za preporuku ko ume dobro da uradi digajnostiku na 1.8T AUM u BGD i za preporuku za dobar a ne skup hidrošpaner kaiša.
-
Nisam iz Bg ali dobra dijagnostika, najbolje vcds i ako je problem sa varijabilom ispisace p0011 ili p0012. Obrisati gresku jer mozda je majstor raskacio dzek pa nije obrisao gresku kada je zavrsio v.servis, lupam ali se desava kada se daje kontakt a nije sve nakaceno. Pratiti narednih 500, 600km sta se desava ako se ponovo javlja verovatno moras menjati zatezac lanca ili videti sta je problem oko lanca i zatezaca.
Hidro spaner zupcastog nalazis u nekim boljim autodelovima, pitaj u Wintu (ja sam kupovao u radnji za vw vozila, oni saradjuju najcesce sa Wintom), ali opet najbolje da vidis sa mehanicarem da on predlozi, jer ce sutra garantovati za rad, u suprotnom moze da kaze ti si doneo los deo.
Svakako neko od kolega iz Bg neka predlozi, vidim Nina dosta spominju, verovatno ima jos vrsnih mehanicara koji poznaju 1.8t pa ce znati da li je problem u zupcenju ili necem drugom.
Pogresio sam za dizne, AUM i AUQ imaju iste dizne, al za turbo mislim i dalje da nije isti, svakako nije mnogo bitno [emoji3]
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
Jel može umesto besmislenog ličnog prepucavanja neko da kaže gde da odem na dobru dijagnostiku za 1.8T?
petarp031: AUM i AUQ su praktično identični motori, turnina je 101% identična K03S, jedino što AUQ dolazi sa nešto većim fabričkim pritiskom i to se remapom izjednačuje. Rekoh ostavljam mogućnost da AUQ ima mrvicu veći stepen kompresije i apsolutno ništa drugo.
12 godina vozim 1.8T i uživam u njemu, prvi put želim da ga doteram maksimalno i molim za preporuke ljudi koji se razumeju u njega i vole ga.
-
Kucaj na Instagram auto_dijagnostika_seferovic mislim da vikendom radi u BG-u.
-
Ja i dalje čekam za preporuku ko ume dobro da uradi digajnostiku na 1.8T AUM u BGD i za preporuku za dobar a ne skup hidrošpaner kaiša.
u BG. doktor za 1.8t ti je cvele pocev od dijagnostike pa sve do mehanike i ako oces dizanje snage na 400++ konja ;)
-
Hvala, javljam ovde rezultate driving
-
Cvele je pogledao auto, svideo mu se i odmah se na dijagnostici pokazalo ono čega sam se plašio, crkao je VVT.
Osim toga, gubi i pritisak negde na putu od turbine do usisa pa je to ono što ćemo prvo rešiti.
Dogovor je da se čujemo posle godišnjih početkom septembra i da krenemo prvo od tog pritiska, pa redom.
Javljam kako šta budemo rešavali, pozdrav!
-
Daj nam bar predstavi auto, daj neku sliku. :)
-
Hidro-spaner sam ja platio pre 2 i po godine oko 18 000 din. ako se dobro secam, Swag, ali nisam siguran. U svakom slucaju, nemoj da gledas koji je jeftin. Ovaj je i dalje na tom autu i radi odlicno, preslo se sigurno 40 000km.
Procitaj lepo sta je Paul napisao, nesto mi se cini da i dalje mesas spaner zupcastog kaisa sa spanerom lanca bregastih.
Kako je to tacno Cvele otkrio preko dijagnostike da VVT ne radi i sta to uopste znaci? Meni u stvari nije jasno koje ti tacno simptome kvara imas?
Kada hidro spaner (spaner lanca bregastih osovina) otkaze, to obicno znaci da se cuju podizaci kad se auto zagreje.
To sto ti auto nije "elastican", odnosno gubis snagu, vrlo verovatno jeste povezano sa tim da imas pad pritiska turba, taj 1.8t ima brdo vakuuma gde to moze da se desi.
-
Jasno je da postoje dva hidrošpanera, jedan na kaišu, taj na velikom servisu nisam menjao (trebalo bi da ga promenim jer zateže kaiš) i jedan sa suprotne strane na lancu koji kontroliše VVT. Na tog sumnjam da je zapekao od nevoženja auta poslednjih meseci i lošeg Shell 5W-40 ulja koje je bila u autu skoro 4 godine (upala mi je neka falična serija koje je izgleda bila mineralna, drugačiji je natpis bio sećam se).
Problem koji osećam je što nakon velikog i malog servisa auto osetno slabije vuče, naročito na niskim obrtajima. Ali se nigde ne guši, ravnomerno vuče, samo slabije, odlično pali, ništa ne ispisuje, ništa se ne čuje ni u radu, ni prilikom paljenja/gašenja, itd.
Dijagnostiku smo radili na brzinu jer je bilo malo vremena, odmah smo otkrili da negde gubi pritisak i dogovorili da se vidimo posle odmora kada ćemo počev od toga sve rešiti. Inače auto je dobro uzupčen, to provereneo nije problem, da li je moguće majstor koji je radio veliki servis nešto nije dobro montirao/zategao i da je zbog toga nastao problem? Napominjem da to nije specijalizovan VW majstor, to je lokalni majstor komšija, dobar čovek ali moguće da nikada pre toga nije radio 1.8T.
Madison, kakvi su tebi bili simptomi da ti je crkao VVT? Kako si došao do tog zaključka i kako si to rešio?
Za shomiGTI i ako nekog još interesuje, evo nekoliko slika auta.
(https://i.postimg.cc/nsxqsrqy/1.png) (https://postimg.cc/nsxqsrqy)
(https://i.postimg.cc/Yhg41k2M/DSC01242.jpg) (https://postimg.cc/Yhg41k2M)
(https://i.postimg.cc/BLXbtfwW/DSC01252.jpg) (https://postimg.cc/BLXbtfwW)
(https://i.postimg.cc/yJfWV8jX/DSC01317.jpg) (https://postimg.cc/yJfWV8jX)
(https://i.postimg.cc/XXrBYdTZ/IMG-9435.jpg) (https://postimg.cc/XXrBYdTZ)
(https://i.postimg.cc/5YRHm2FN/IMG-9444.jpg) (https://postimg.cc/5YRHm2FN)
(https://i.postimg.cc/gxHnTD67/IMG-9451.jpg) (https://postimg.cc/gxHnTD67)
(https://i.postimg.cc/GTT4gnkP/IMG-9465.jpg) (https://postimg.cc/GTT4gnkP)
(https://i.postimg.cc/yW2ggWHL/IMG-9470.jpg) (https://postimg.cc/yW2ggWHL)
-
Ja iskren da budem ne znam sta se uopste podrazumeva pod tim da je "crkao VVT"? Ako se dobro secam, taj VVT sistem na 1.8t sluzi samo pri hladnom startu, nije kao VTEC da utice na snagu. Kod mene se konkretno samo culi podizaci u leru nakon sto se motor bas dobro zagreje. Zamenjen je spaner bregastih i to je resilo problem.
Ako nemas nikakve druge simptome, ja misilim da tebi samo gubi pritisak turba negde.
-
Moguće, to bih i voleo da je, jel onda loše urađen veliki servis mogući razlog za to popuštanje pritiska?
Madison, nisi rekao zašto si ti menjao hidrošpaner na lancu, koje simptome/probleme si imao?
-
Napisah u prethodnoj poruci, culi su se podizaci.
Gubljenje pritiska turba nema veze sa velikim servisom. Jednostavno se neko crevo pocepalo, selna spala, rasteretni ventil popustio, moze na tom 1.8T svasta da bude, bas je sklon gubljenju pritiska, mada je najcesci problem Diverter Valve ili neko od vakuum creva oko N249 ventila.
Za Cveleta znam i da voli da bije po usima, pa ako ti on bude radio, dobro ga pitaj sta ti tacno menja i koliko ce da kosta.
-
Pojasni molim te kako se to čuju podizači, koliko je moguće želim sve to sam da ispitam.
Jasno je da do pada pritiska može xx razloga da dovede, ali cenim da je mala mogućnost da se taj kvar sam po sebi desi upravo sada, posle velikog servisa..
Verovatnije mi je da nešto nije dobro stavljano/sklopljeno za vreme servisa, zar ne?
-
Ukucaj na YouTube za podizace, ne znam kako da ti docaram, kao zvuk lupanja metala o metal, podseca malo i na zvuk dizela.
Tesko da je ista moglo da se zezne tokom velikog servisa, osim ako majstor nije nehotice neki vakuum iscupao i sl.
-
ne znam kako da ti docaram, kao zvuk lupanja metala o metal, podseca malo i na zvuk dizela.
To je kod dizela sa rotacionom "bosch" pumpom, jer sama pumpa pravi taj "kliktajući" zvuk, nema veze to što je dizel.
-
Da li je ovo normalno ili nije? Mogu reći da se kod mene čuje nešto slično, mada nešto slabije.
-
Da li je ovo normalno ili nije? Mogu reći da se kod mene čuje nešto slično, mada nešto slabije.
Nije normalan ovaj pozadinski zvuk kliktanja, takav zvuk ti dolazi od hidro podizača. Može da bude od lošeg španera lanca, loših podizača, lošeg ulja, slabog pritiska... sve što su ti drugi rekli stoji, sem jednog što redovno lupeta.
Ja ulje u mom autu menjam na 10.000km zato auto koristim u teskoj eksploataciji ne gleda se usteda.
Dok na drugim automobilima u posedu menjam na 15.000km
Tačnije rečeno nisi nikad sam zamenio ulje već plaćaš servis da to uradi, a ja ti nisam uračunao cenu radova, tako da su pukao oko 1500-2000€.
-
Evo ga jedan što baš kaže da je zbog toga menjao VVT španer na lancu.
Madison, jel i kod tebe tako bilo?
Snimiću i ja zvuk na leru pa kačim ovde.
-
Molim vas nemojte se prepucavati, samo trošite energiju i kvarite temu koja mnogima množe biti korisna.
Snimio sam zvuk motora u leru, veći je fajl pa ne može da se okači na forum, ako znate gde da ga okačim i linkujem molim vas recite i okačiću.
Postoje dva problema u zvuku:
1. Manji, to je pozadinsko tiho kliktanje koje je slabo i možda nije opasno
2. Jači zvuk, za mene nepoznat i znam da ga imam odavno, a to je jasno caktanje iz uređaja koji se nalazi između posude za rasladnu tečnost i posude za vodu za stakla.
Kačim sliku tog uređaja koji jasno cakće a koji se nalazi tačno između te dve posude iz levu ivicu motornog prostora. Za šta on služi i da li je to normalno?
(https://i.postimg.cc/FdvFFkmW/Ure-aj-to-cak-e.jpg) (https://postimg.cc/FdvFFkmW)
-
Kačim sliku tog uređaja koji jasno cakće a koji se nalazi tačno između te dve posude iz levu ivicu motornog prostora. Za šta on služi i da li je to normalno?
(https://i.postimg.cc/FdvFFkmW/Ure-aj-to-cak-e.jpg) (https://postimg.cc/FdvFFkmW)
EVAP ventil tj ventil benzinskih isparenja. On mora da cakce, ponekad vise, ponekad manje. Zavisi od svega i svacega ali najvise od spoljne temperarure, temp motora, goriva, vakuma, cepa rezervoara.... Pogledaj da li je crevce koje ide na ventil, to malo gibljivo ok i da li je ta kapica na kanistercicu ok, nema nikakvog lufta pa da povlaci fals vazduh. Ako je sve ok i ne prijavljuje nikakvu gresku na dijagnostici radi to dobro. Ako ventil nije ok ispisace gresku tipa p0441 recimo, ali iz prakse evo vozim vw grupu i samo benzince od 2010.god, nikada nisam imao problem sa EVAP a uvek kada je nesto zezalo prvo su se hvatali za to caktanje.
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
Hvala, već sam se malo raspitao o tom caktanju, tačno je tako, nekad manje, nekad više, tako da je to ok, to smo eliminisali.
Imate li predlog gde da okačim audio fajl zvuka motora?
-
Evo ga jedan što baš kaže da je zbog toga menjao VVT španer na lancu.
Madison, jel i kod tebe tako bilo?
Snimiću i ja zvuk na leru pa kačim ovde.
Kod mene je bilo ovako bas, zamenjen hidro spaner od lanca bregastih i nestao je zvuk.
Snimak najbolje okaci na YouTube i pusti link ovde. beer
-
Evo slike i zvuka u leru, molim vas da prokomentarišete, hvala!
p.s. meni ne ide video ovde u prozoru, ali na YT ide normalno
-
Vrati ovu selnu od goriva gde treba, jer je majstor zaboravio.
Zvuk mi deluje prilicno ok i da je moje vozilo prvo sto bih uradio proverio bih uzupcenost vozila kao i sva ostala creva, vakume.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230811/3ab6f45013d6a05fed47708e59fe442b.jpg)
Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
-
Hvala, Cvele je rekao da je uzupčen dobro ali da negde gubi pritisak, pa ću prvo to pogledati.
Da li to može da utvrdi i običan majstor, recimo ovaj ko mi je radio, ili je potrebna neka posebna stručnost za tu proveru vakuuma i pritisaka?
-
Da dam mali update, bio sam kod mog majstora koji mi je radio veliki servis i priključili smo auto na dijagnostiku.
Jasno je pokazala pad pritiska vazduha negde na putu punjenja. On sumnja na elektronagnetni ventil turbine.
Da li je to N75 ventil? Ako jeste, njega sam menjao pre 10 godina odmah posle remapa jer originalni nije mogao da drži povećan pritisak, trokirao je.
Na preporuku jednog divnog čoveka koga moguće znate, Ivana iz Lovatogas-a, stavio sam N75 ventil original od Audija S3. Odlično je radio, držao pritisak i nikakvih problema nije bilo do danas.
Kako da ispitam da li je taj ventil zaribao? Ima li neko predlog, hvala
-
Cermet ja ti samo mogu reci iz iskustva licnog da obican "tdi majstor" ne moze nista resiti na 1.8t, on ti samo moze reci prodaj ovo i kupi dizela itd... Bolje ces i lakse resiti problem uz pomoc ovih ljudi sa foruma kao sto sam ja, i hvala im do neba... i Cveletu. I za njega sam naravno saznao na forumu, on nije jeftin da tako kazem ali dosta poznaje 1.8t. Bio sam par puta kod njega ali meni je daleko da bih se setkao skoro 300km u jednom pravcu, pa sam dosta stvari resio svojerucno... prosle godine skidao glavu nosio na pranje i proveru, gumice ventila, nov jaci turbo, pumpa uljna i jos sve sto mi je delovalo lose i sumnjivo, izadje preko 1000e ali sam preporodio motor. Taj spaner lanca i lanac mi je Cvele gledao pre 2 god i rekao da je dobar a jos uvek je fabricki, 305000 presao. Malo je tesko naci delove da valjaju, ja ne zalim kad je ovaj auto u pitanju ali eto imao sam problem sa n75 koji sam prosle godine preventivno zamenio, kod Tasica kupljen i otkazao nakon nekih 3500km, pisao sam o tome skoro... ali i to sam resio kad sam vratio stari tj fabricki. I ako nemas, obavezno ugradi satic pritiska turbine, i taj savet sam dobio na forumu... Ulje ravenol 5w40 i extra je za sada, potrosnje gotovo da nema...
-
Hvala na iskustvu (sad tek vidim), dizel u moju garažu neće ući, u potpisu piše šta vozim ;), a još nisam otišao kod Cveleta, ovog dana/nedelja planiram, nije mi daleko, 10-tak km.
Moj auto je prešao samo 172k km i po gradu skoro da nije vožen, rekoh jedini problem kkoji potencijalno postoji i do koga sam ja doveo je što mu oko 4 godine nisam menjao ulje (a i to u njemu je bio neki shell 5w-40, moguće falš), ali sa tim uljem sam prešao samo 6k km za 4 godine.
Nedavno sam uradio velki servis i otprilike tada sam zapazio da auto slabije vuče, mislio sam da je varijator u pitanju, kako sam i napoisao u naslovu teme.
Odvezao sam ga kod Cveleta i on je odmah video pad pritiska, ostaje da otkrijemo o čemu se radi ako nije preskupo da rešimo.
Svakako ću svaki ishod koji se bude desio napisati ovde na forumu, hvala.
-
I ja ovu cetvorku retko vozim, po gradu gotovo nikada jer imam nekih krseva koje drndam svakodnevno i svuda... godisnje predjem par hiljada km, zimi stoji ne pomera se ali zamenim ulje svake godine svakako jer mi bas stalo da ovaj motor traje... Ne sumnjam da ce Cvele resiti problem ali jeftin nije 😁
-
Na aum-u je K03s turbo i mislim da aum cak ima i najvece dizne po kubikazi od svi 1.8T motora mimo s3. Sto se tice pada pritiska turba ja sam imao gresku od kako sam kupio auto i najbolje resenje za taj problem je pogasiti sve vakume i bukvalno ostaviti vakume koji idu na blow off ventil i za regulator goriva(n249 i one ostale izbaciti i ugasiti u mapi) Bas su ga ujebali s tim vakumima zbog njih dosta majstora bjezi i smatra da je 1.8T smece. Ja sam mog bas forsirao i nikad nista.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
AUM je svakako jedan od najboljih 1.8T, pojasni to oko vakuuma šta tačno da radim, preciznije molim te pošto sam laik naravno.
Hvala!
-
Pitam i ostale, može li neko da pojasni oko tih vakuuma na AUM?
Šta je to, čemu služi i kako se može tek tako isključiti?
Ovih dana sam išao na malo duži put i auto sada već vrlo primetno slabije vuče, a i po prvi put mi se upalila lampica upozorenja sa žutim trouglom i znakom uzvika.
Problem definitivno postoji i voleo bih da makar metodom eliminacije što brže dođem do rešenja.
-
Upravo sam preuzeo auto pa da po obećanju prenesem utiske:
Ispostavilo se da je kvar najbanalniji mogući, gubitak pritiska usled neodgovarajućeg N75 ventila koji mi je ugrađen odavno. Dugo vremena je taj ipak vršio funkciju, ali je počeo da trokira.
Cvele je ugradio drugi (a stari ostavio da ne prijavljuje grešku), a on taj njegov zove "manuelna kontrola", što mi nije najjasniji termin, jer pritisak turbine se ne podešava manuelno, niti je fiksan.
Kod mene je pritisak 0,8bara (relativno slaba mapa ali suštinski dobra, stavljena odavno), dakle samo malo veći od fabričkog koji je 0,6.
Auto svakako osetno bolje ide, nije čudo jer je u celosti u dobrom stanju, rekoh prešao samo 178kkm i to van grada.
Što se tiče Cveleta, nesporno je da poznaje taj motor i već samo to mu daje za pravo da bude skup. Računajte da je samo ulazak u njegov garažu minumum 200€, plus ono šta bude uradio. Ja sam prošao sa samo malo više od toga jer posla skoro da nije bilo, ali kod većih zahvata cifra može da bude vrtoglavo velika.
To je cena posedovanja ovog po meni bisera autoindustrije kojih više skoro da nema, a cena polovnih (iako u vrlo lošem stanju) je smešna, upravo zbog skupih potencijalnih kvarova.
Inače, hteo sam da prodam taj auto i nisam za njega dobijao ni 3k, pa sam umesto njega prodao Polo u neuporedivno lošijem stanju za punih 4k, a ovaj zadržao.
Voleo bih da neko zna, poseduje, ili ima iskustva sa malim crnim ventilom koji se zove "manuelna konrola turba", da iznese iskustva i pojasni o čemu se radi.
Hvala i pozdrav svima
-
Manual boost controler, ima on na sebi stelovanje u vidu navoja ja mislim. Neki tjuneri ga ne vole, jer se desava da auto guta knedlu kad se potopi, pa tek onda krene. Prati kako se auto ponasa, mada moze i sve biti oko, neki vole taj ventil, neki preferiraju N75.
Sto se cene tice, ne bih da komentarisem... Ali 1.8T je smesan motor u poredjenju sa TFSI i TSI ako se gleda sta je teze za rad, koliko bi tek naplatio da mu neko udje sa sedmicom R.
-
Pričao mi je baš i o sedmici R, o njemu i ne razmišljam, meni je san ona obična sa manjom turbinom i fabričkih 220-245KS, u Passatu B8 recimo.
Cvele jeste skup svakako, ali ja nemam mogućnosti da nađem nikog nomalnog majstora za 1,8T. Sreća nisam ni imao nekih problema, ali ono šta sam pričao sa nekima, to je tuga Božija koliko ništa ne znaju :(
Da budem precizan, nije da Cvele nije ništa radio kod mog motora, pregledao ga jeste (vakuume, protokomer...), ali je auto u dobrom stanju pa nije trebalo gotovo ništa da se radi.
Inače jeste taj mali crni ventil koga je ugradio ima neki navoj na kraju koga je on naštelovao i rekao da ne diram.