VW Klub

VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: Ivan Februar 05, 2010, 10:16:33 posle podne

Naslov: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 05, 2010, 10:16:33 posle podne
Naime, moj sadasnji akumulator je na izdisaju. U pitanju je Black Horse od 55A 30%+ i star je 4 ili 5 godina. Uskoro cu da ga menjam pa sam se razmisljao da uzmem od 66A. Interesuje me da li cu moci da stavim taj akumulator s' obzirom da mi je alternator 55A? Da li moram da menjam alternator koji ce da bude 66A? I ako ne moram da menjam alernator kako ce to uticati na njega? Da li ce pregoreti i sl?
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Comi014 Februar 05, 2010, 11:24:44 posle podne
Malo si pobrkao stvari,kapacitet akumulatora je izrazen u Ah(amper casovima) i nema nikave veze sa strujom koju moze da proizvede alternator,a to je u tvom slucaju 55 A.Struja kojom alternator puni akumulator je daleko manja i opada tokom punjenja do veoma malih vrednosti,dok sva ostala struja koju alternator moze da proizvede je namenjena potrosacima.Kapacitet akumulatora i jacina alternatora nisu nicime povezani niti uslovljeni medjusobno,tako da nema govora o pregorevanju koje pominjes.Samim tim tvoj je izbor koji ces kapacitet akumulatora izabrati,a jaci alternator bi bio pozeljan ukoliko bi ugradjivao neki veliki potrosac(pojacala i slicno).
Pozz driving
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 12:01:44 pre podne
A zasto bi umesto 55 postavio accu od 66 Ah ?
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Igor_RS Februar 06, 2010, 12:40:48 pre podne
Mozes slobodno da ugradis jaci akumulator, cak je i pozeljno. Kod mene je isto bio akumulator 55Ah i ja sam ugradio akumulator od 72Ah i nemam nikakvih problema.  driving
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 06, 2010, 01:08:45 pre podne
Znaci ne bih trebao da imam problema ako stavim od 66A?

@ Comi014

Nesto slicno sam i ja pomislio ali kad su oko tebe x "strucnjaka" ne znas sta vise da pomislis. Pa rekoh bolje da pitam. Nemam nameru da postavljam neke vece potrosace jer sam skoro ugradio plin i tako se oprostio od gepeka sto se tice ozvucenja.

@ zarsilic

Iz razloga sto se sada vozi sa upaljenim svetlima a ja do posla imam 3km tako da je to malo vremena da alternator dopuni ono sto je potroseno verglanjem, svetlima, grejanjem, radiom i sl. Pa cisto da mu dam malo vise snage da ima u ovim hladnim danima. A i u svakom slucaju treba da ga menjam.

Alternator mi puni 13.7V na leru bez potrosaca. Kad upalim svetla padne na 12.9V i kad dodam malo gas popne se na 13.0V. Da li je to do reglera? I jel on za zamenu?
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 01:36:34 pre podne
Neces imati problema sa 66 ali neces nista postici njegovim postavljanjem. Radije bih za raliku u ceni kupio kvalitetniji accu.

Ako u rezimu u kome vozis vozilo ne stigne napuniti accu od 55Ah onda se na isti nacin nece dopuniti ni accu sa vecim kapacitetom. Jedini dobitak bi imao ako bi zamenio alternator i regler.

Napon na krajevima accua zavisi od struje punjenja, potrosaca i stanja acuua.

Ako povecas snagu alternatora poveca ce se i trenutna struja punjenja, a samim tim i trenutni napon na polovima accua.

Ako accu nije dovoljno napunjen (znaci poluprazan) veci napon na polovima ni ne mozes postici sve dok se accu ne napuni.

Regler bi trebao, ukoliko je ispravan, da iskopca punjenje u trenutku kada je dostignuto max 13,8 V na polovima accua. Kod nekih je to 14,3 V (nikako vise). Sve dok se to ne postigne, punjenje traje.

Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Shone Februar 06, 2010, 01:52:11 pre podne
A zar ne dobija sa jacim accu laksi start motora?
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 02:04:21 pre podne
Da, dobija se, ali podatak o kapacitetu nije vezan za startnu snagu accua.

Na laksi start utice onaj drugi podatak vezan za accu, a rec je o struji kratkog spoja koja se izrazava  u amperima (A). Tacno je da ona kod veceg kapaciteta ima vecu vrednost, ali to nije uvek pravilo. Zato sam i rekao da bih se odlucio za kvalitetniji accu od onog sa vecim nazivnim kapacitetom.

Medjuti, problem koji napada postavljaca teme nije laksi start vec gubitak snage usled nedovoljnog vremena rada motora te nedovoljne napunjenosti accu, a to je nesto sasvim drugo.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 06, 2010, 09:38:19 pre podne
KAd budem uzimao akumulator uzecu opet Black Horse. Drugar mi drzi radnju sa tim akumulatorima i rekao mi je da su mnogo poboljsali kvalitet akumulatora. Garancija je kako sam ga razumeo povecana sa 24 na 36 meseca. Cena za 55A je 4500, 66A 5300 a za 72A 5600. Ovaj od 72A ne dolazi u obzir jer fizicki ne bi mogao da stane na onaj nosac. Ima i Varta akumulatore ali od 55A kosta oko 7000 dinara. Ne daju mi se tolike pare jer treba da pocnem da skupljam za sredjivanje limarije na leto.

Medjutim, problem koji napada postavljaca teme nije laksi start vec gubitak snage usled nedovoljnog vremena rada motora te nedovoljne napunjenosti accu, a to je nesto sasvim drugo.

Upravo tako. Desilo mi se pre par dana da nije imao snage ni jednom da okrene. Morao sam da ga skinem i dopunim. I tako na mesec dana ga skidam i dopunjujem ga. Mislio sam da cu sa jacim akumulatorom da postignem bolji efekat, tj. da ce imati vise snage na duzi period i da necu morati da ga dopunjujem na mesec dana.

Koliko sam shvatio da ako ne zamenim alternator i ne stavim od 66A necu nista dobiti?
Rece mi majstor da ima da mi da jedan alternator od 1.8 benzinca. Passat kao moj je u pitanju. Nema remenicu. To bi trebao da kupim. Koji motori su imali alternatore od 66A? 1.8 benzin, 1.6 dizel?
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Djole DMC Februar 06, 2010, 10:13:26 pre podne
Auuuuu, ja tu vise nista ne razumem blink blink blink

@ Ivan
Za to sto ti ne dopunjuje dovoljno alternator moraces da ga menjas a sa jacim aku samo ces produziti vreme od punjenja do trenutka kada nece moci da zavergla.
Taj alternator je ispravan i ok je ali malo puni, pod opterecenjem napon ne bi smeo da padne is
pod 13.5 a bez opterecenja ne ispod 14V da bi ti dopunjavao pri tako kratkoj voznji.
Ne preporucujem ti da uzimas BH, nikad oni nisu umeli da naprave aku. Monbat su mnogo bolji, kolega je serviser i kaze mi da gotovo da nema reklamacija a cene su skoro iste.

Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 10:45:42 pre podne
Garancija je kako sam ga razumeo povecana sa 24 na 36 meseca.

Proveri to ponovo. Rekao bih da je 36 meseci garancija za WH (WhiteHourse) a ne za BH.

WH je radjen novom tehnologiom sa Ca poziciom gde se znatno produzava radni vek, samim tim i pouzdanost. Osim toga ovakvi akumulatori su bez odrzavanja za razliku od vecine drugih kod kojih samo pise da su, a u stvarnosti to nisu.
Mislim, treba proveriti, da je cena WHa veza za dvadesetak posto od BH.

Akumulatori sa najboljom tehnologiom na nasem trzistu su

Exide, Varta, Banner, Energizer.

Monbat, kao i siaset drugih lowkost akumulatora spadaju u najlosije. Pored toga sto im je problematican radni vek, ovi akumulatori imaju  znatno slabije karakteristike od deklarisanih. Svojevremeno sam vratio citav kontigent Montbat akumulatora jer nisu ispunjavali propisane performanse. (Upravo tu koju pokretac teme trazi: velika struja samopraznjenja i smanjenu vremensku konstantu).

Kopovinom jednog od 4 spomenuta najmanja je verovatnoca da ce se ispoljiti nekakva anomalija. Somborski WH bi trebao biti dobar, ali je jos nedovoljno ispitan te se njegova pouzdanos, a posebno radni vek, ne moze potvrditi sa sigurnoscu.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 06, 2010, 11:21:25 pre podne
Sto se tice White Horse. Rekao mi je drugar da se ne dobija puna garancija ako se ugradi na auto stariji od 2002. godine. Ove EXIDE PREMIUM sam video po ceni od 5800 za 55A. Video sam ih u jednoj radnji i pomislio sam da su neki bzvz. :rolleyes: Da bi mi alternator punio kako treba potrebno je zameniti regler? Koje marke? Jer verovatno ovi na kojima pisu poznate marke treba izbegavati. Alternator je BOSCH.

Odosmo u OFF. boodala
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Turbo Februar 06, 2010, 11:50:49 pre podne
Mozes slobodno da ugradis jaci akumulator, cak je i pozeljno. Kod mene je isto bio akumulator 55Ah i ja sam ugradio akumulator od 72Ah i nemam nikakvih problema.  driving

Na mom Pasatu fabricki dosao 42Ah, sad imam 45.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 12:00:42 posle podne
Regler obicno ide "u paketu" sa alternatorom. Drugim recima, ne vredi "jaci" regler ako je alternator "slab"

Medjutim, moguce je da tvoj regler ne radi kako treba. Najbolje to proveriti kod nekog elektricara koji poseduje instrument za ispitivanje struje punjenja (ne obican unimer).

Exide i  Energizer su najveci proizvodjaci akumulatora na svetu. Ovaj drugi mislim da drzi preko 30% ukupnog svetskog trzista.

Jos jedna zanimljiva stvar vezana za akumulatore ako je vec spomenut Bosch. Cesto se Bosch spominje kao jedan od lidera u proizvodnji ovih proizvoda. To nije tacno. Pod nazivom Bosch prodaju se akumulatori sa starom Vartinom tehnologiom a prema statistici (EU) za 2007. godinu ovi akumulatori sa reklamaciom od 18% (sto prakticno znaci da svaki 5. ne valja) proglaseni su za najgore.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 06, 2010, 12:07:17 posle podne
Ne bih ja kupovao drugi alternator. Ako je taj sto mi majstor daje 66A i ispravan namestam njega. Ako je isto kao i moj 55A onda na ovaj moj da zamenim regler (koji ide na njega, nisam ni mislio da stavim od 66A) i da kupim akumulator od 55A i da teram. Po vasim odgovorima sam shvatio da prakticno nista ne dobijam ako stavim akumulator od 66A.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 12:21:14 posle podne
Po vasim odgovorima sam shvatio da prakticno nista ne dobijam ako stavim akumulator od 66A.


U tvom slucaju DA.

Ja bih prethodno ipak proverio rad postojeceg sistema kako se ne bi slucajno desilo da je nesto neispravno i da krivca ne trazimo na pravom mestu.

Kupovina akumulatora veceg kapaciteta ima opravdanje samo tamo gde je potrebno puno verglanja da bi vozilo upalilo a da pri tome ima dovoljno voznje kako bi se akumulator ponovo napunio.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Ivan Februar 06, 2010, 12:26:51 posle podne
Meni auto pali na pola kljuca.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 12:31:45 posle podne
Meni auto pali na pola kljuca.

Onda je stvar jasna  ;)
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Djole DMC Februar 06, 2010, 01:50:13 posle podne
Monbat, kao i siaset drugih lowkost akumulatora spadaju u najlosije. Pored toga sto im je problematican radni vek, ovi akumulatori imaju  znatno slabije karakteristike od deklarisanih. Svojevremeno sam vratio citav kontigent Montbat akumulatora jer nisu ispunjava

Reci to mom burazeru, on je '99 kupio golfa sa tim aku i crko mu je tek pre mesec dana a moj cale ga na traktoru ima od 2004...
Te teoretske gluposti me ne zanimaju, coveka savetujem iz svog iskustva a ne iz statistike ;)
Ponavljam da je moj dobar drug serviser i da u odnosu na BH, toplu i vartu monbat skoro i da nema reklamacije.
Jbm ti ja aku koji ce da crkne 2 meseca posle isteka garancije...
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: zarsilic Februar 06, 2010, 09:47:34 posle podne
Internet je prepun negativnih komentara po pitanju kvaliteta akumulatora C kategorije:


(http://img535.imageshack.us/img535/3774/monbat.jpg)


Zbog toga je pametnije dodati nesto malo novca i kupiti provereno.

Ako se uzme u obzir posebno teski uslovi o kojima pise postavljac teme, stvar je sasvim jasna.

Sto manje rizika,
manje glavobolje.
Naslov: Odg: Alternator 55A - akumulator 66A
Poruka od: Potaman Februar 10, 2010, 01:21:16 pre podne
Sto da ne postavis jaci i uzivas.
Do prosle godine sam vozio 66Ah akumulator i palio je bolje i nije cimao struju tipa ugasi ti radio/cd i te fore.
Sada vozim 55Ah i vec sam se priviko, inace u pocetku ni je bilo bedak.
Prosto, jaca baterija.