VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: knalek Decembar 24, 2022, 05:46:00 posle podne
-
Jel' ima neki član da ima VCDS koji podržava CR motore, da sutra pogledamo kolika je vrednost sinhronizacije bregaste, sad pre nego što radim veliki, da vidim šta će majstor da uradi?
Platiću koliko se traži!!
-
pa jer nemozes do nekog u neki servis da ti pogleda to :huh:
-
Nisam ušao u servis 9 godina, trojku sve sam radio. Izgubio kontakte.. A i za one što znam da koriste VCDS, svi u nekoj gužvi.
A da obilazim servise koji imaju neke leve digagnostike, pa da me bledo gledaju šta im tražim..
Pogotovo što 90% profesionalnih servisa smatra da je nepotrebno gledati taj podatak i da je nebitan ako je auto pravilno uzupčen sa alatom. Bila je diskusija o tome ovde na forumu.
Pošto je na autu originalni kaiš, hoću da vidim taj podatak, pa da vidim kako će biti posle servisa.
-
jesi kontaktirao Gedoru
pa mozda moze da te uputi -tipa Drasko zemun polje - vrv neko sa foruma ima samo kad ce da procita tvoju molbu ...
kapiram sve sta pises :26
-
Imam ja vas5054a originalnu dijagnostiku tj. nije klon. Kao softwer koristi ODIS. Sa njim sam čak radio update softwara motornog računara. Samo tek sam od 9. januara u BG.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
-
Gedora se pre par godina prepucavao sa Miro Mne, kako je nula samo jedna i ako koristiš alat, nema šta da dodatno pomeraš bregastu.. Znači kad bih zvao zbog toga, znaš kako bih prošao, pa znaš Gedoru...
Drasko je dobar, morao bih da zakažem kompletnu dijagnostiku. Nisu pare problem, nego što majstori ne vole da im sad neko komanduje šta oni da gledaju, koje parametre.. A možda i on i njegovi majstori isto gledaju na to kao i neki drugi, da je to nepotrebno gledati.
Kao što me moj bivši majstor ubedjivao da ne mogu da primetim gde je namešteno paljenje kod trojke TDI, a ima razlike gde se namesti, pogotovo ako je motor lošiji, čak i u servisnom uputstvu piše da je potrebno to pogledati posle zamene pumpe ili kaiša.
@neske, hvala, imam te u vidu!
-
OK legendo , aj kad zavrsis to pisis bas sta kako :84
-
Zovem servisera koji održava mom dobrom drugaru auto, Seat Alhambra 2009-to isto CR 2,0 TDI, mislim da je CFFA motor... Pitam šta hoću, kaže čovek, ja to ne gledam niti to radim , zašto bi to radio?! Još nema VCDS ne znam ni koju dijagnostiku ima....
Rekoh ti Zoćo da većina majstora to ne gleda a neki i ne priznaju...
Da li je moguće da oni nemaju servisna uputstva za VW program gde bi trebalo da stoji da li se taj podatak gleda, kontroliše ili šteluje?
Kao što je za moju trojku TDI u servisnom uputstvu piše, da se pogleda početak vremena ubrizgavanja, iliti TDI timing po VAG-COM-u ili narodski rečeno "paljenje"...
Pa ako je u granicama koje fabrika propisuje, ne dirati ništa, ali prilikom zamene pumpe ili kaiša gledati da ta vrednost na dijagramu bude oko nule!
Evo šta se dobija sinronizacijom:
https://forum.cdm.me/showthread.php?77602-Audi-Club/page279
-
Knalek upravo mi se to desilo sa golf 4 sa bosch pumpom, uradjen veliki servis i odmah upalio chek lampicu. Ja nakacim posle nekog vremena dijagnostiku i vidim na onom grafiku paljenje u 3 lepe. Reklamiram majstoru i neki klinac njegov valjda novi majstor kaze sve je uzypceno kako treba taj koji ti je rekao da ne valja neka uzupci kako treba i platicu mu. Sad cu to da uradim da platim drugom majstoru pa da mi taj naucnik nadoknadi. Nemaju pojma sta je ugao paljenja i kako se to dovodi u red. JBT
-
da gledam sad ovaj link sto si okacio ... pa nisam video da neki mehanicar to radi ...ali pitacu bas Gedoru sta kako
pratim :84
-
Nemoj da pitaš ništa, Gedora to ne priznaje. Čim taj podatak postoji u mernim blokovima znači da nešto znači, da se gleda i kontroliše..
Većina majstora smatra da ako ga uzupčiš alatom, da je to to i nema dalje.. Ovo je po meni fino štelovanje preko dijagnostike, vrv zbog vremenom istrošenosti elemenata. Hoću da kažem da vrv kad je auto nov, i uzupčiš ga alatom vrv će sinhronizacija biti blizu nule.. Ali, kakva je situacija posle 200-300 hiljada...koristiš alat, našpanuješ španer kako je fabrika rekla, mislite da je sinhronizacija ista kao kad je auto bio sa 0 km, vrv nije, ali se zato proveri.. Pa ako je u redu, ne dira se.. Za sada se vrti priča da je za PD motore tolerancija -3 do +3, a za CR motore ne znam.
-
ima rezona sve sto kazes posebno za te kilometraze... habanja uvek ima ... jesi uspeo da nadjes nekog VCDS
a kakva je situacija odes u ovlasceni i kazes zelim to i to ....
-
:65
Knalek upravo mi se to desilo sa golf 4 sa bosch pumpom, uradjen veliki servis i odmah upalio chek lampicu. Ja nakacim posle nekog vremena dijagnostiku i vidim na onom grafiku paljenje u 3 lepe. Reklamiram majstoru i neki klinac njegov valjda novi majstor kaze sve je uzypceno kako treba taj koji ti je rekao da ne valja neka uzupci kako treba i platicu mu. Sad cu to da uradim da platim drugom majstoru pa da mi taj naucnik nadoknadi. Nemaju pojma sta je ugao paljenja i kako se to dovodi u red. JBT
Ajde da malo demistifikujemo tu čudesnu dijagnostiku i kako ona meri tajming motora. Na tvom motoru imaš 4 dizne, a na samo jednoj je senzor za otvaranje, već u startu možeš da zaključiš da dijagnostika ne prati tajming motora već tajming samo jednog cilindra.
Zamisli sad da je npr. na toj dizni pritisak otvaranje 185 bar, a na ostale tri 210, 195, 200 (bude često i gora situacija). Glavno pitanje je da li na osnovu ugla paljenja jednog cilindra čija dizna otvara na 185 bar treba da se koristi i ugao za cilindar čija dizna otvara na 210 ili ona možda ima svoj drugi optimalni ugao otvaranja?
-
ima rezona sve sto kazes posebno za te kilometraze... habanja uvek ima ...
Ima habanja naravno, ali zato i postoje radne specifikacije za ispravan rad komponenti. Evo recimo za dizne znaju se radni pritisci otvaranja i maksimalna tolerancija za razlike između pojedinačnih dizni. Ako izađe iz specifikacije onda možeš da juriš tajming dijagnostikom ali je to sviranje kupcu.
-
Raco razumem sta hoces da kažeš. Ranije sam proveravao dijagnsotikkm paljenje uvek je bilo tamo gde treba da bude. Sad je upalio lampicu posle velikog servisa na 500m od majstora...
-
Knalek je malo dokon. Raco malo poblize objasnio tematiku. Davno je ustanovljeno da je razlika u kaisima od proizvodaca do proizvodaca u 1000 mm i da sa istegnutim nije tajming isti kao sa novim. Kad bi svaki majstor slusao internetske price dokonoih internet majstora svi bi zatvorili. Stvarno mi nije jasno sto trazi nekoga sa VCDS om kad isti mozes kupiti za 20-30€
-
Da sam dokon jesam, da sam malo opterećen time i to jesam.
VCDS ću kupiti, nisam stigao, auto je na servisu.
Ne vidim problem što me je interesovalo koliki je ugao sihronizacije sa originalnim kaišem, i koliki je posle servisa.
Neko mi je mogao to očitati za 5 min i reći 20 evra za tu uslugu i svi zadovoljni.
Ali, ovi naši majstori bi 20,50, 100 evra, al' da ih niko ništa ne pita.
Za mene bi pravi majstor bio koji bi očitao to, pa objasnio koje su granice, šta se dobija time, kad se radi.. Ali, kao što rekoh najbolja mušterija ona koja plaća a ne pita ništa, a zatvoriti nikad neće jer je takvih koji ne pitaju ništa mnogo više..
Uvek bilo i biće, tudja ruka svrab ne češe.
Molim nekog od admina da temu obriše! Hvala i pozdrav svima.
-
nema potrebe za Brisanjem , trebaju bas da postoje ovakve teme o razmeni iskustava i da se cuju razlicita misljenja ,
kako je ko uspeo da resi svoj problem itd ...
mene sad zanima ako je neko radio u ovlascenom servisu -dali rade to tamo ???
-
Zoćo, promeni naslov teme u:
Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
Mene zanima da nam ovi naši serviseri objasne i kažu da li je fabrika rekla kad se to kontroliše, gleda, kad se šteluje, šta tačno znači taj podatak, koje su dozvoljene granice...
A ne, ne dira se, ne gleda se, nema potrebe... Ili, što bi to dirao, ako je sve u redu? Pa kako da znam da je sve u redu? Da vozim mesecima, pratim potrošnju..pogledaš merni blok, i ako je u redu, kažeš mi koja je tolerancija, da li da se dira ili ne
itd...
Al' jbg mora da se priča, ako se zna šta.
-
Knalek druze nemoj da se ljutis ali cu ti napisati par stvari.
Prije 10-15 godina dok si pravio nauku i atomsku fiziku i drkao taming na trojci tdi dok je nisi sahranio ja sam sa istim motorom u passatu karavanu napravio 350.000-400.000 km i promjenio zupcasti onako rutinski nekoliko puta bez da sam mu pogledao tajming. Niti jednom nisam promjenio remenicu zupcastog na radilici niti obradivao istu. Kolega vozi golfa 7 1.6 tdi na kojem je sad treci zupcasti remen. Interval zamjene je 210.000 km pa racunaj koliko je presao. Na toj sedmici su jos uvjek orginalne dizne i sve na motoru i nikad nije pogledano odstupanje. A ovakve sto su dokoni kao i ti i sto postavljas linkove njihovih tema sa drugih foruma sufisno je komentarisati. Nije ni cudo sto vas Nino napusava.
Ne znam samo kako ste zivjeli u vrijeme juga, stojadina i gofa dvojke kad nije bilo interneta, foruma i dijagnostika
Zoki druze reci cu ti ja NE RADE
-
Nisam ja kriv što se čelo radilice pojelo, i paljenje bežalo, a majstor posle nameštanja nove remenice nije pošteno obradio čelo.
Ne ljutim se ja ništa, hteo sam da znam taj podatak. Nisam ga saznao. Kad bude stigao VCDS znaću ga, pa ću moći komentarisati, šta i kako.
-
Raco razumem sta hoces da kažeš. Ranije sam proveravao dijagnsotikkm paljenje uvek je bilo tamo gde treba da bude. Sad je upalio lampicu posle velikog servisa na 500m od majstora...
Ne kažem da je dobro uzupčeno, možda i nije urađeno kako treba ali za zupčenje motora se sigurno ne koristi dijagnostika.
@knalek
Ovaj motor što se zupčenja tiče je ista stvar kao i 1.6D iz Golf 2 i svi dizel motori sa rotacionom pumpom, paljenje se šteluje zakretanjem pumpe ili remenice svejedno. Taj deo podešavanja koji je vezan za zupčenje je statički tajming i njegovim podešavanjem dovodiš pumpu, tj. paljenje na 0. Kod PD i CR motora ne postoji statički tajming, nema više rotacione pumpe koja je vezana za položaj bregaste.
-
Naravno to je jasno odavno.
Raco, imaš znanja više nego ja, hajde da uđemo u suštinu.
Možeš li da prokomentarišeš, štelovanje sa linka koji sam postavio na prethodnoj strani.
Vidi se da na VCDS u grupi UDS zahtevi postoji, da kažemo merni blok, "ugao sinronizacije" i da je on -1,08 verovatno stepeni.
Dečko spominje da mu bregasta kasni za radilicom toliko.
Odrvće tri šrafa koji drže remenicu bregaste, centralnim šrafom pomera bregastu u pravcu kazaljke na satu (po meni znači ga raštelava, verovatno više alat ne bi mogao da uđe u blokadu), i novim očitavanjem dobija vrednost -0,02 stepena, gde dalje spominje da mu se potrošnja na leru neznatno smanjila sa 0,73 na 0,62 litra/h.
Pitanja:
1. Šta tačno znači taj ugao sinronizacije? Da li je to stvarno sinronizacija bregaste i radilice ili nešto drugo?
2. Koje su dozvoljene vrednosti, i da li je fabrika predvidela taj vid dodatnog štelovanja?
3. Da li se taj podatak po servisnom uputstvu nekad proverava i kada?
4. Da li će mu se neznatno potrošnja smanjiti i u vožnji a ne samo u leru?
Razumećemo i ako znaš odgovore, a nećeš da ih podeliš sa nama, da ne bi besplatno davao znanje na forumu.
Hvala!
-
Ja sam na cetvorci nakon obrade glave imao situaciju da je dijagnostika pokazivala lose paljenje, tj. da senzor bregaste j radilice nisu usaglaseni, tako nesto. Nino naravno uzupcio kako trebaz proverio ponovo, sve ok. Na kraju ga je pomerio van zareza malo i greska se ugasila, po njemu je komp mislio da je van paljenja jer je glava sad malo spustena u odnosu na fabriku... Bilo mi je neophodno da se ugasi greska ta zbog mapiranja, ali inace nije bilo problema u radu motora.
-
Našao sam odgovore na neka moja pitanja i pre nego što Raca vidi pitanja, ako je verovati stranim forumima.
Kao prvo, priča se da fabrika nije predvidela tu servisnu operaciju. @PaulGT, bio u pravu.
Zatim, kažu da je ugao sinhronizacije nije isti za svaki motor, tj. nekom motoru prija bolje da je na nuli, a nekom da je recimo u minusu...
Takođe kažu da kada je u minusu bolji je odziv na gas i veći obrtni momenat u nižim brojevima obrtaja a da kad je u plusu obrtni momenat je veći u višim brojevima obrtaja. Ovo je kao navodno i za PD i za CR motore...
-
(https://i.postimg.cc/BX2DcppY/4-cylinder-Page-103.jpg) (https://postimg.cc/BX2DcppY) (https://i.postimg.cc/PvWxZ3H1/4-cylinder-Page-104.jpg) (https://postimg.cc/PvWxZ3H1) (https://i.postimg.cc/zVN35rw7/4-cylinder-Page-105.jpg) (https://postimg.cc/zVN35rw7)
(https://i.postimg.cc/9zZzvM9z/4-cylinder-Page-106.jpg) (https://postimg.cc/9zZzvM9z) (https://i.postimg.cc/gLFjx9CY/4-cylinder-Page-107.jpg) (https://postimg.cc/gLFjx9CY) (https://i.postimg.cc/dL93Vx4Y/4-cylinder-Page-108.jpg) (https://postimg.cc/dL93Vx4Y)
(https://i.postimg.cc/VJGNj0xZ/4-cylinder-Page-109.jpg) (https://postimg.cc/VJGNj0xZ) (https://i.postimg.cc/Kkg4ccsq/4-cylinder-Page-110.jpg) (https://postimg.cc/Kkg4ccsq) (https://i.postimg.cc/TyK3QYGd/4-cylinder-Page-111.jpg) (https://postimg.cc/TyK3QYGd)
-
(https://i.postimg.cc/7LwhCqvr/4.jpg)
Da potvrdimo da na spisku nema dijagnostike, pa da nastavimo dalje. :)
-
@PaulGT
Zoki druze reci cu ti ja NE RADE
e to me je zanimalo hvala Paul-e :25
knalek promenjen naslov teme :84
pratim ...
-
Ja sam na cetvorci nakon obrade glave imao situaciju da je dijagnostika pokazivala lose paljenje, tj. da senzor bregaste j radilice nisu usaglaseni, tako nesto. Nino naravno uzupcio kako trebaz proverio ponovo, sve ok. Na kraju ga je pomerio van zareza malo i greska se ugasila, po njemu je komp mislio da je van paljenja jer je glava sad malo spustena u odnosu na fabriku... Bilo mi je neophodno da se ugasi greska ta zbog mapiranja, ali inace nije bilo problema u radu motora.
Student ja sam prije dvije sedmice na gazdino insistiranje uzubio passata na skolski da svi blokatori stoje na mjestu, s tim da mi je sa starim remenom bregasta bjezala sasvim malo. Hladan upalio ko mina i radio ko sat i primao gas. Na probnoj voznji se ugasio gazi na semaforu normalno start-stop sistem i jedva ga upalio nakon toga. Vratio se i pokazuje gresku senzor bregaste. Vratis bregastu za sekundu i pali i radi po starom.
-
(https://i.postimg.cc/w15FKrSD/20221228-233353.jpg) (https://postimg.cc/w15FKrSD)
(https://i.postimg.cc/CZmN5qM1/20221228-233452.jpg) (https://postimg.cc/CZmN5qM1)
(https://i.postimg.cc/9R0B7QzB/20221228-233644.jpg) (https://postimg.cc/9R0B7QzB)
Zamolio bih Racu Paula i druge za pomoć. Da li je ovo u redu?
Ponavljam posle 500m od majstora je izbacio grešku i često to radi i ponekad kad izadjem iz kola dok radi smrdi ko tvor.
-
Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.
Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.
Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.
-
Ma neće mu niko to podešavat komparaterom od auto mehaničara, dule potraži nekog bošistu, ili servis koji se bavi diznama i boš pumpama valjda ih ima po bg u
-
Poslao sam slike majstoru koje sam ostavio ovde i ko iz topa je odgovorio nije do zupcenja. Rekao sam mu otići ću do bosiste da vidi odgovorio je ok. Ostatak prepiske nije bitan ali sam popizdeo. 10000din su koštale ruke za servis nakon koga je odmah upalio lampicu.
Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.
Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.
Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.
Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.
Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.
Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.
Poslao sam majstoru slike i ko iz topa je odgovorio nije di zupcenja. Neverovatno mi je da neko uzme 10000din za servis nakon koga odmah prijavi grešku koja je vezana za to i u fazonu ići ću kod bosiste da proveri i on kaže ok. Ne znam sta da kažem.
Raco ako misliš na onaj ventil sa donje strane pumpe bosista mi je rekao da ga raskacim i povežem direktno na plus i minus i ako cvakce radi. Kod mene radi. Kada sam reklamirao majstoru on kaze da je sve uzupceno kako treba. Ne znam sta je radio nisam bio tu. A očigledni da ne zna za stelovanje ugla paljenja preko remenice pumpe. Slikacu remenicu ovih dana da vidimo gde su srafovi.
-
Poslao sam majstoru slike i ko iz topa je odgovorio nije di zupcenja.
Ne znam da li ovo tvrdi generalno ili konkretno u tvom slučaju, ali napisao sam ti gore kako jedino može da se potvrdi da li je dobro podešeno ili ne.
Raco ako misliš na onaj ventil sa donje strane pumpe bosista mi je rekao da ga raskacim i povežem direktno na plus i minus i ako cvakce radi. Kod mene radi.
Bolje proveri kako sam ti napisao. Može da se desi najbanalnija stvar da pregori osigurač za ventil, ti raskačiš ventil probaš da li klikće i ako da onda vratiš, a sistem i dalje ne radi. Preko VCDS ili preko osigurača da se proveri u toku rada motora. Ako sistem radi onda moraš da primetiš promenu u radu motora.
-
Raco proveren n108 ventil i radi. Motor menja zvuk
-
Kakava je generalno situacija sa motorom posle velikog servisa, promena zvuka, kulture rada, ima li isto snage, dima...
-
Kakava je generalno situacija sa motorom posle velikog servisa, promena zvuka, kulture rada, ima li isto snage, dima...
Sto se tice snage to se kod njega menja stalno jer ga turbina zeza. Oseti se nekada jači smrad iz auspuha, a kada idem uzbrdo i kad ga stisnem čuje se karakteristično brektanje da kažem u auspuhu. Po tom zvuku sam i provalio da nešto ne valja i nakacio na dijagnostiku i video gresku...