VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: dradenkovic Avgust 25, 2022, 05:31:59 posle podne
-
Претражио сам интернет на ову тему, али мало сам збуњен на тему испуштања ваздуха из система за хлађење. Ауто је Голф 6, 1,6 тди, 2009. Планирам редовну замену антифриза.
Колико схватам, након замене антифриза, систем треба сам да ослободи ваздух. Процедура за озрачивање система за хлађење овог мотора (са интернета) је: скида се поклопац на резервоару за антифриз, стартује се ауто, треба сачекати да се ауто угреје на радну температуру, упали вентилатор и након тога треба угасити ауто. Сачека се да се ауто охлади и тада се преконтролише ниво антифриза.
Супер у теорији, али да се овај мотор угреје на леру, према мом искуству, треба доста времена.
Је л' овај поступак озрачивања добар? Колико се чека да ауто ради са отвореним резервоаром за антифриз за овај мотор, ако је неко радио овако?
Дарко
-
Ja koliko znam vw to sam radi, ranije nijenimalo potrebe za tim...e sad moguce ti noviji, ne znam...a zasto po starinski to ne bi uradio na crijevo nego tako...a u sustini dolijes koliko treba, neka digne radnu...kad otvori termostat povuci ces jos vode, ti dolijes i vozis...ispratis ga dva dana, ujutro dok je hladan ako treba dolijes jos i to je to
-
Хвала на одговору. Само ме брине када ће овај мотор достићи радну температуру у леру. Ако неко зна, волео бих да чујем. И кад га возим по овим врућинама тренутно, треба сигурно 10-ак минута само да се угреје антифриз на радну температуру. У леру се плашим да треба вечност за то. Још да упали вентилатор ...
Ово говорим више из угла возача. Ако је неко радио ово на овом мотору, волео бих да чујем искуство.
Ако нема никога ко је ово радио на овом мотору, после замене антифриза пустићу ауто да ради пола сата на леру са отвореним резервоаром за антифриз, притискаћу црево лагано да изађе ваздух и радићу као што је човек објаснио у претходном посту.
-
Nema potrebe da stiskaš crevo i da čekaš pola sata pod lerom sa otvorenim poklopcem. Sipaš na max, upališ motor da provrti pa doliješ. Posle prve vožnje proveriš nivo i doliješ po potrebi i to je to.
-
Да проверим да ли добро разумем: када налијем антифриз до максимума, нормално затворим поклопац и пустим пар минута да ради ауто (да проврти антифриз). После прве вожње, када се ауто охлади (или сутрадан), проверим ниво и долијем по потреби. Хвала!
-
Ma da, o vazduhu u sistemu ne moraš da razmišljaš.
-
Хвала на помоћи :)