VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Mikonos Jul 23, 2021, 08:35:34 posle podne
-
Pozdrav svim forumašima. Molim vas za mišljenje šta bi mogao biti uzrok čudnog zvuka motora na Golfu 5, 1,6, 75kW, oznake BSE.
Auto je prešao 212.000 km, veliki servis je urađen pre 2 godine i 20 hiljada km.
Pre par meseci se pojavio ovaj zvuk motora. Čuje se kada se motor zagreje i na leru.
Snimio sam zvuk, pa vas molim da poslušate. Mislim sam da se NE čuje iz predela alternatora i kompresora klime.
-
Nisam siguran šta je u pitanju. Ali mislim da je neka od remenica ili zatezač. Ja imam sličan problem na 1.9 TDI motoru oznake BLS, najvjerovatnoje je u mom slučaju ležaj kompresora klime. Možeš ispratiti moju situaciju u temi koja mislim da se zove "Čudan zvuk iz PK razvoda". Moguće i da je i isti problem, samo šro kod mene nije toliko izraženo jer je dizel bučniji. Ja ti predlažem da odeš kod nekog dobrog masjtora da pogleda šta je u pitanju, nemoj da napraviš grešku kao ja da se zalijećeš i da mijenjaš ono na šta majstor prvo posumnja. Meni kad su zamijenili zatezač i stavili PK kaiš su mi rekli da je stari bio dobar, ali je bolje što sam ga zamijenio. Mislim da majstor može da vidi šta je u pitanju kad skine PK kaiš i zavrti remenice pojedinačno i provjeri da li je do njih. Da li si mijenjao PK kaiš, zatezač i remenicu alternatora?
-
A zasto nemas zastitu na zupcasti?
-
Nisam siguran šta je u pitanju. Ali mislim da je neka od remenica ili zatezač. Ja imam sličan problem na 1.9 TDI motoru oznake BLS, najvjerovatnoje je u mom slučaju ležaj kompresora klime. Možeš ispratiti moju situaciju u temi koja mislim da se zove "Čudan zvuk iz PK razvoda". Moguće i da je i isti problem, samo šro kod mene nije toliko izraženo jer je dizel bučniji. Ja ti predlažem da odeš kod nekog dobrog masjtora da pogleda šta je u pitanju, nemoj da napraviš grešku kao ja da se zalijećeš i da mijenjaš ono na šta majstor prvo posumnja. Meni kad su zamijenili zatezač i stavili PK kaiš su mi rekli da je stari bio dobar, ali je bolje što sam ga zamijenio. Mislim da majstor može da vidi šta je u pitanju kad skine PK kaiš i zavrti remenice pojedinačno i provjeri da li je do njih. Da li si mijenjao PK kaiš, zatezač i remenicu alternatora?
Zamenjen je na velikom servisu zupčasti kaiš, vodena pumpa, španer / roler, kao i pk kaiš i njegov španer / roler.
Meni se čini da se ne čuje iz predela alternatora i kompresora klime. Ne čuje se jače taj zvuk kada na snimku spustim mobilni pored njih.
-
A zasto nemas zastitu na zupcasti?
Skinuo sam samo da bih proverio zupčasti kaiš. Mislio sam da on možda negde ne kači. Vratio sam poklopac na svoje mesto.
-
Da li smem da skinem PK kaiš i upalim auto? Ovo bih probao kako bih isključio to da zvuk dolazi od ležajeva alternatora ili kompresora klime.
-
A smijes vala, nece mu nista biti na kratko
-
Skinuo sam PK kaiš i upalio. Taj zvuk se mnogo manje čuje. Prvenstveno se čuje normalan rad motora, a tiše, u pozadini, taj problematični zvuk se jedva izdvaja.
Očekivao sam ili da se uopšte neće smiriti - što bi onda značilo da je pogonski razvod u pitanju (pumpa ili španer zupčastog kaiša).
Ako bi se potpuno smirio taj zvuk onda bi značilo da je kompresor klime, ležaj alternatora ili španer pk kaiša.
Ovako mi nije jasno. Šta vi mislite? :huh:
-
Problem je rešen. Bilo je samo do ulja.
Meni se problem javio kako je počelo leto i visoke temperature. U motoru je bilo jako retko ulje viskoziteta 5w-30 ACEA C3 i bilo ga je bliže minimumu na mernoj šipci (2,3 sitna podeoka od 10 između min i max).
Sada je zamenjeno ulje novim viskoziteta 5w-40 ACEA A3/B4.
Staro ulje, koje je bilo u njemu, nije za starije benzinske motore i nije za ovako visoke temperature. Suviše je retko.
Motor se nakon zamene ulja odmah stišao.