VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Dimitrije Jankovic Januar 15, 2021, 06:13:44 posle podne
-
Pozdrav
Radi se o Golfu 5 2007 1.6 102ks BSE. Ima akumulator od 60A. Auto u stanju mirovanja nakon 10min od gasenja vuce 28mA, da li je to normalno. Pritom auto stoji parkiran 3/4/5 dana upali se vozi se 2.5km i ugasi se onda opet tako najcesce bude i neka duza relacija ponekad. Imam punjac za akumulator ali na svakih 7/15 dana moram da punim akumulator. A sam auto/alternator puni 14.10v u leru sa svelima, radem...
Da li postoji neko resenje, a da nije skidanje kleme u vidu necega za prekid struje. Bio sam kod elektricara nijedna sijalica ne vuce struju/multimedia ili bilo kakav potrosac. .Akumulator je dobar kupljen pre 15meseci.
-
Menjan je fabricki radio?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
-
To ce biti vrlo tesko otkriti, sta vuce struju...ono valjda ima neka "norma" da moze malo valjda ali sam zab koliko je to...ali moj golf kad sam provjeravao bio je na nulu posle par min...imas li neki uredjaj koji nije fabricki u autu
-
Ugradjena je multedia aftermarket, raskacio sam je i opet ozmerio isto 28mA i ima alarm. Kada si merio na tvom autu nije moglo biti 0 nikako. Uvek mora da radi modul za daljinsko/centralno zakljucavanje
-
Ja sam to ispitivao tako sto sam prvo prikljucio ampermetar kod akumulatora da mi meri koliko struje vuce.
Onda sam cupao osigurac po osigurac dok potrosnja struje nije pala na 0. Onda sam krenuo da vracam jedan po jedan i video sta koliko vuce.
Neko uzme iscupa jedan osigurac, pa ga vrati, pa cupa drugi, ali to nisam radio jer ne mora znaciti da struju vuce samo preko jednog osiguraca.
Ja sam na ovaj nacin resio problem, a i ti mozes saznati sta ti vuce.
-
Razmisljao sam i tako da probam ali ako.izvucem neki osigurac i poretim nesto...
-
Razvi se prica, a niko da napise da je 28mA sasvim normalna (odlicna) potrosnja u stanju mirovanja.
Sve ispod 50mA je ok.
Punjenje od 14.1V ti je odlicno (min 14V treba da bude).
Tu je problem stajanje i kratke relacije.
-
Tako sam i mislio ali covek vise neveruje ni sam sebi.
Ali sam video da jedan covek na Golfu 5 izmerio 1mA
Elem auto ima alarm koji nije fabricki. Mozda on vuce nesto struje 🤔. Pa me usput interesuje da li neko zna servis za alarme u Užicu i okolini. Mada moze i negde drugde u SRB. Posto kada se auto zakljuca.pomocu daljinskog od alarma (ima poseban daljinski za alrm) auto normalno zablica zmigavcima, zapisti i zakljuca se kada se otkljuca pomocu istog daljinskog od alarma zablicaju žmigavci ali se ne ptrkljucava. Uzmem fabricki daljinski otkljucam otvorim vrat aktivira se alarm moram onda da gasim alarm.
U pitanju je Excalibur 500+ alarm
-
Ako potrosnja sa aktivnim alarmom iznosi tih 28 mA onda ti je auto u sasvim ispravnom stanju kao sto je receno sve ispod 50 mA je normalno.Takodje ne moze biti nula Can linija je aktivna i moduli zahtevaju neku minimalnu struju u sistemu mirovanja.
Neko resenje je da uzmes novije punjace sa mikroprocesorom koji imaju rezim odrzavanja akumulatora i sigurni su da budu nakaceni na auto bez skifanja akumulatora.Kad punjac vidi da napon aku opadne ispod 12.8 aktivira se dopuni i prekine punjenje kad dodje do 14.4v.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Da dodam, vecina (skoro svi) tih pametnih punjaca ima mod odrzavanja.
U taj mod ulazi kada napuni aku do tih 14.4V (neki i do 14.7V sto je mnogo bolje). Tada predje u mod odrzavanja tako sto drzi non stop nesto iznad 13V (oko 13.3V obicno) i sa veoma malom snagom punjenja.
Tako moze da ostane na punjacu neograniceno dugo.
-
Imam ja jedno pitanje.Otkad je normalno da auto vuce 28mA u stanju mirovanja i da to bude OK?
Zar nije sve ispod 10mA uredu a ne ispod 50mA,barem za ove "starije" aute?
Koji ce alternator da napuni akumulator,pogotovo u Uzicu gde se prelazi do 10km dnevno i to je sve stani/kreni bez otvorene voznje?
Meni kada je na passat-u bila 28mA potrosnja,u stanju mirovanja, izvlacilo mi je akumulator za 3 dana a kada sam nasao problem i vratio na 6mA vise ne izvlaci struju.
Po meni je bolje da nadje sta mu izvlaci struju i da to resi a ne da kupuje dodatne igracke za dopunu akumulatora kada je vec to fabrika resila sa alnaserom.
-
Normalno je otkad hoces, a golf 5 nije bas "stariji" auto u tom smislu, jer i on ima dosta modula koji vuku struju (bas kao i novija vozila).
To da ti je 28mA izvlacilo aku za 3 dana je NEMOGUCE.
To bi znacilo da ti je aku 2Ah (racunaj 28mA x 24h x 3 dana).
Da ne izmisljamo toplu vodu, racunaj sam. . .
-
Rnjak vidim da si iz UE da li mozes da mi preporucis dobrog autoelektricara. I sta je tebi izvlacilo struju
-
Da nije mozda 0,28A ili 280 mA , a 0,028 je normalna potrosnja struje ili ti od 0,030 - 0,050 relativno svako novije vozilo trosi ..
-
28mA nema nulu ispred...
-
Ako si ocitao 0.28 A na unimeru onda to nije 28mA.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Mozda i jeste ako je zavrsio megatrend.
-
Bitno je da si napisao da to nije toliko ali koliko je nisi napisao. I molim one koji ne znaju da nelisu cisto onako da bi nesto napisali. Ne mažema da sam najpametniji niti da je neko glup. Svako ima svoje misljenje i iskustvo. Ali sam započeo temu kako bi rešio problem koji imam
-
Nije tu nista sporno nema potrebe za tenzijama desi se da ko nema iskustva sa unimerom pogresi.Ako je bilo 0.28 to je 280mA i to je svakako preko dozvoljene potrosnje i treba da trazis sta vuce tu struju.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Autoelektricar kod kojeg sam bio kaze da spusti na 28mA tako je rekao nije rekao 0.28A ili bilo kako drugacije. Znaci samo 28mA. Kaze da je to u nekim granicama normale. Pogledali smo sve sijalice... sem motorica brava. Procitao sam i cuo da Punto 2 koji i u najjacem paketu opreme i najjslabijem vuce 25mA.
-
Onda nema nista sporno auto je ispravan nema prekomerne potrosnje struje.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Ja bih samo proverio da li je sigurno 28 mA ili 280 mA, steta sto nisi video sta je na uredjaju pisalo da li 0.28 ili 0.028, velika je razlika.
28mA, ne moze nikako da ti iscrpi akumulator ni za 7 ni za 15 dana, jer to je nekih 0.7 A za 24h. Ako ti se to desava samo po ovim mrazevima, pa i da se tolerise, ali ako i po toplom vremenu ti na 7 ili 15 dana dopunjavas akumulator, tu ima neki problem definitivno. Da bi ti bio siguran, odi kod nekog drugog elektricara i zamoli ga da ti izmeri koliko ti struje vuce, ali gledaj sta pise na uredjaju pa javi.
Meni auto stoji na otvorenom, Golf 4 benzinac, vozim ga do posla kilometar i po,pod svetlima, grejanjem i muzikom 5 dana, pa stoji 2 dana. Nekada ga vozim i 3 dana, pa 4 dana stoji. Cak sam ovih dana i radio nesto oko instalacije na njemu, palio svetla, muziku, itd, i opet nemam potrebe da dopunjavam akumulator.
-
Dobra je praksa svakako bar 1 mesecno dopuniti aku preko zime pogotovo ako se voze kratke relacije.Vek trajanja ce biti znatno duzi.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Ja bih samo proverio da li je sigurno 28 mA ili 280 mA, steta sto nisi video sta je na uredjaju pisalo da li 0.28 ili 0.028, velika je razlika.
28mA, ne moze nikako da ti iscrpi akumulator ni za 7 ni za 15 dana, jer to je nekih 0.7 A za 24h. Ako ti se to desava samo po ovim mrazevima, pa i da se tolerise, ali ako i po toplom vremenu ti na 7 ili 15 dana dopunjavas akumulator, tu ima neki problem definitivno. Da bi ti bio siguran, odi kod nekog drugog elektricara i zamoli ga da ti izmeri koliko ti struje vuce, ali gledaj sta pise na uredjaju pa javi.
Meni auto stoji na otvorenom, Golf 4 benzinac, vozim ga do posla kilometar i po,pod svetlima, grejanjem i muzikom 5 dana, pa stoji 2 dana. Nekada ga vozim i 3 dana, pa 4 dana stoji. Cak sam ovih dana i radio nesto oko instalacije na njemu, palio svetla, muziku, itd, i opet nemam potrebe da dopunjavam akumulator.
Najgore je sto se desilo oko 20/og oktobra 2020 bas tu noc je bilo bas hladno u odnosu na ostale dane. Pre toga nisam imao problema, a nisam ni merio koliko vce jer nije bilo potrebe.
-
Da nije mozda 0,28A ili 280 mA , a 0,028 je normalna potrosnja struje ili ti od 0,030 - 0,050 relativno svako novije vozilo trosi ..
Ovo je uredu,ali ja sam decka razumeo da trosi 0.28A i zato sam rekao da je to velika potrosnja.
Ovo je ujedno i odgovor za AcoVW, a znam druze da racunam,sve je ispalo u pogresnom tumacenju poruke :84
Dimitrije Jankovic:
Ja sam imao nekih naknadno ugradjenih uredjaja koji su vukli struju pa kada sam njih povezao drugacije i resio problem.
Mozes kod bilo kojeg elektricara svi su OK samo ti zavisi koliko su u guzvi :84
-
Evo me posle duzeg vremena
Odlucuo sam da sam proverim u cemu je problem.
Uzeo sam unimer stavio sve kako treba, nakon 20/ak minuta aperaza se spusti i tu stoji (slika)
(https://i.postimg.cc/Rq9dq3Lz/IMG-20210418-131204-2.jpg) (https://postimg.cc/Rq9dq3Lz)
Vadio sam redom osigurace i kada sam izvadio 2 osigurac (kutija kod motora)
(https://i.postimg.cc/v1sh9cw9/IMG-20210418-140048-404.jpg) (https://postimg.cc/v1sh9cw9)
Amperi se spuste na (slika)
(https://i.postimg.cc/ygNNryzH/IMG-20210418-125045-2.jpg) (https://postimg.cc/ygNNryzH)
Sada na internetu sam nasao da je to osigurac za :
"Steering column electronics control unit"
ili negde pise
"Steering column function control module"
Kada izvadim taj osigurac i probam da upalim auto nece svetli board comp dam kontakt nista nema nijedne lampice.
Da li neko zna o cemu se radi puno bi mi znacilo da napokon resim ovaj problem
-
Postavi multimetar na opseg 10A prikljucke crvena i crna ostavi tako kako stoji.Namestio si na najmanji opseg od 20 miliampera.Amperazu meri uvek od najveceg opsega i meri na minus klemi jedan pipalica na minus kabal druga na minus klemu akumulatora.Sva vrata zatvorena i svetla u kolima moraju biti pogasena da nemas lazno ocitanje.Izmeri tako i okaci sliku.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk