VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Kanda1993 Novembar 09, 2020, 11:51:00 posle podne
-
Pozdrav drugari, kolege
Vlasnik sam golfa 5 1.9tdi 77kw BKC motor
Naime desava mi se sledece sacekam da se motor postigne radnu temperaturu i cim ga nagazim temperatura prelazi 90stepeni. Uradjen je veliki servis i mislim da se od tada to desava. Nekada imam grejanje normalno nekad duva hladno. Malopre se vozam po gradu lagano radi grejanje full i odjednom upali lampu da nema dovoljno vode, stanem ugasim auto stvarno na minimumu otvorim bocu op voda-antifriz se vrati u normalu upalim autu i sve normalno. Kao da nema cirkulaciju vode normalno. Sta bi mogao biti problem? Nema ulja u vodi, nema bele skrame na cepu i na sipci, creva malo tvrdja kada je auto u radu nista preterano. Vuce odlicno pali dobro. Ne znam raspametio sam se
-
Да не баксузирам и да те не плашим, али могао би бити дихтунг главе... Мени се исто дешавало док сам возио зафиру 2004, нигде оне беле масноће, али су црева била добро тврда и мало јачег гаса оде на 100-110 температура воде...
-
Pa toga se i ja plasim iskreno da ti kazem. Ne znam ima li ovo kakve veze sa termostatom to je opet dosta blaza varijanta?
-
Za termostat makar najlakse da proveris, u mestu dok radi i kad se zagreje samo pipni da li su sva creva topla, ako nisu, onda je termostat.
-
Brate da ti kazem pipao sam crevo i ono dole skroz na dnu hladnjaka da kazem je uvek hladno sada da li ja to pipam gde treba ili ne jebem li ga.... Aho hoces da ti slikam na koje crevo mislim?
-
Ovo gde sam oznacio strelicom je uvek hladno
(https://i.postimg.cc/gwbPqd3x/IMG-20201110-124627.jpg) (https://postimg.cc/gwbPqd3x)
-
Ne vidim najbolje sa slike, ali ako ovo crevo izlazi iz hladnjaka i ulazi u blok motora i hladno je kad se zagreje auto, onda je definitivno termostat.
-
Debelo crjevo donje pipni... Na radnoj temperaturi mora da bude vrelo
-
To debelo crevo je ladno bio na radnoj bio ispod radne temperature
-
Ako je crevo koje je vezano sa jedne strane na hladnjak, a sa druge na kuciste (lulu) termostata hladno i kada je auto digao temperaturu preko radne, onda je termostat. Moze da bude i da je hladnjak zapusen, ali to se desava u mnogo redjem broju slucajeva.
Termostat se bar lako menja i nije skup. Njega promeni, pa vidi da li ce i dalje biti ovakav problem.
-
... i posle zamene obavezno ozrace sistem i provere da li pali ventilator.
-
Kako da ozracim? Otvorim bocu kada je zagrejan motor ili kako vec to ide?
-
Ne ti nego majstor.
Obicno ni ne mora da se nesto posebno ozracune, ali ono sto mora je da se auto ostavi da radi u mestu i vidi da li uredno pali ventilator.
Meni nije jasno kako ti majstor to vec nije uradio (kada je radio veliki servis).
-
Ne znam brate... Hvala vam drugari na odgovorima malo ste mi ulili nadu da nije dihtung... Bas sam se skenjao iskreno da vam kazem. Ovako se sada nadam da je termostat. Javljam sta je bilo.
-
Провери прво термостат наравно, то је први корак кад на вагенима крене да шета температура од 90, мора да буде закуцана. Вагени држе казаљку на 90 кад је темп воде 85-105 (зависи од аута до аута, степен горе-доле), да не би оптерећивали возача што темп увек мало шета, па ако оде на неку страну треба интервенисати :). Јави шта си урадио
-
Sada sam isao do grada i nazad tamo vamo nekih 30km radi lepo grejanje da se skuvas unutra a temperatura nije prelazila 93 gledao na onom sranju od climatronica. Sada definitivno nemam pojma sta se desava
-
Nisam ga nesto stiskao oko 100 110 je bio max 😏
-
Свакако нек га прегледа неко, да те не боли глава. П. С. мени је грејање тад радило на зафири, а вриснула глава, тако да ипак то није неки показатељ...
-
Imas ono malo tanko prelivno crijevo na posudu od vode...pogledaj da li kroz njega ide voda...mislim da mora stalno da cirkulise barem na golfa 3 je tako ako ne cirkulise odma dize temp
-
Baki na to crevo ne ide nista ako mislis ono tanko crevo sto je skoro na vrhu boce
-
Jeste ono tanko...mislim da bi trebalo da ima konstantni protok cin se zapusi odma dize temp...tako je meni bilo na golfa 3...skinem ga sa posude u njega na pola sek kompresorom "dunem" i ocepi se i sve top... jerovatno je na peticu isti sistem...ima tu ljudi koji se bolje razumiju pa dako objasne ;-)
-
Isti je sistem mora da ide voda i kroz to tanko crjevo. Očigledno je da imas problem u sistemu!!!
-
Је л петица има аутоматско озрачавање? Можда има ваздушни јастук негде па треба само озрачити систем...
-
Sam se sistem ozraci
-
To crevo sluzi da bi se sistem samoozracio.
Zameni termostat, to nije ni neki posao, niti deo mnogo kosta. Pa javi sta se desava...
-
Sutra ide kod majstora pa cemo videti sta je problem.. Mene samo plasi da nije duhtung glave u pm... Mada nemam ulja u boci, nema one bele mase ni na cepu ni na meracu, nema belog dima ide kao blesav, prvo paljenje na pola kljuca radi normalno.
-
Odradi mu CO2 test pa ces da znas.
-
Ako je dihtung mogu da se popisam na njega to nikad vise nece biti da valja. Jel tako?
-
Zašto misliš da je dihtung glave bauk!?
-
@Kanda1993, neee, zasto tako mislis... To kada se uradi pismeno miran si dok god je kod tebe
-
ziva istina
-
Koliko bi to moglo da kosta, ako je dihtung?
-
250-300е са равнањем главе, отприлике.
-
Koliko bi to moglo da kosta, ako je dihtung?
Može sve za 70, a može i 700. Zavisi koje djelove stavljaš, koliko majstor uzima, da li ćeš šarafe mijenjat, itd. Mene je na AJM motor izašlo oko 500€ sa original dihtungom 55€, šarafima 60€ i rukama 80€ i obradom glave i piksiranjem ležišta dizni 190€ i ostale propratne gluposti koje su trebale da se zamijene.
Moja ti je preporuka da obavezno šarafe glave zamijeniš.
-
Jel majstor nasao u cemu je problem?
-
Sutra tek kod majstora nije mogao pre jbg i ja sam kao na iglama :55
-
Pozdrav,
ja bi da se nadovezem na temu ako nije problem. Auto je VW Touran, dizel, 2.0 motor. Cim dodju hladniji dani, kazaljka od grijanja jedva da se pomeri. Danas sam zamenio termostat, ali problem je ostao, znaci nije termostat. Sta bi jos moglo biti? Bio bi vam zahvalan za neki savet.
Hvala.
-
Колико вожње имаш да се не помери? Километара?
-
Ako vozim po ravnom terenu, ako je napolju oko nule, mogu preci preko 50 km i nece se pomeriti. Ako vozim uzbrdo, onda se poleko zagreje, ali ne ide preko 40. Ljeti sve funkcionise kako treba.
-
Уф, рекох да нису неке градске релације, ту је нормално да се дволитарски дизел не загреје, али ово је већ чудно
-
Ne znam da li na touranu kao na passatu sa DSG-om postoje verzije sa 2 termostata. To proveri ako imas DSG.
Da li imas grejanje, tj. da li duvao topao vazduh? Mozda je do senzora...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
@marinkok, mozda je termodavac ili instrument tabla.
Prvo preko dijagnostike da se ocita temperatura i vidi da li pokazuje isto.
Takodje i ovo sto rece @goran92, ako je sa dsg-om postoje dva termostata, obicno crkne onaj iznad menjaca (ne izgleda kao klasican termostat, vec je na samom crevu).
-
Auto jeste DSG. Iskreno, ja se ne razumijem bas previse u to, ali pogledacu malo na netu. Nakon nekog vremena pocne malo da duva toplo, ali treba mu bas dosta vremena. Hvala u svakom slucaju.
-
Da se nadovezem na temu. Kod mene je motor 1.9 tdi 81 kW. U vožnji na otvorenom, danas nad vozio 50ak km sve preko 100km/h, temperatura na 80 sve vreme. Kad se vrtim po gradu, dodje do 90 stepeni. Zar ne bi trebalo da mi je sa ovim motorom na 90 stepeni i kad vozim brze? Grejanje radi sve normalno...
Sta moze biti, mogu li ja nekako da proverim?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
-
Ako je u pitanju Bora, kako znas da ti je temperatura 80 stepeni? Pitam posto je fabricki ona kazaljka nastelovana da stoji na 90 kada je realna temperatura izmedju 70 i 110 (otprilike tako nekako), ali definitivno nije tacna kao kod golfa dvojke na primer. Verovatno su stavili tako da se narod manje nervira. biggrin Isto sam primetio i na fokusu kevinom.
-
Da se nadovezem na temu. Kod mene je motor 1.9 tdi 81 kW. U vožnji na otvorenom, danas nad vozio 50ak km sve preko 100km/h, temperatura na 80 sve vreme. Kad se vrtim po gradu, dodje do 90 stepeni. Zar ne bi trebalo da mi je sa ovim motorom na 90 stepeni i kad vozim brze? Grejanje radi sve normalno...
Sta moze biti, mogu li ja nekako da proverim?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Vrv termostat. Ne bi smelo tako. Mora da stoji na 90 na tabli sve vreme. Koliko je stvarno treba se proveriti dijagnostikom. Imao sam sličan problem, čim idem nizbrdo ili blago na ravnom pada temp. Zamenjen termostat i sve u redu.
-
Jeste Bora. Evo kako znam,bar mislim da znam. Slika u prilogu...(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201120/c79b47cde989f9448e78819f529b0ddd.jpg)
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
-
Ista stvar bila na TDI 115ks.
Zamijenio termostat i vozi dalje.
Zaglavi u otvoren položaj.
-
Ista stvar bila na TDI 115ks.
Zamijenio termostat i vozi dalje.
Zaglavi u otvoren položaj.
Hvala. A kako mogu da proverim ono sa proverom toplote creva? I na sta mi je uticao ovaj nepravilan rad termostata do sada? Potrosnja goriva ili nesto drugo?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
-
A sta tacno hoces da saznas tom proverom toplote creva?
U tvom slucaju nije uticao ni na sta posebno, jer ti temp. nije silazila nisko.
Zameni termostat.
-
A sta tacno hoces da saznas tom proverom toplote creva?
U tvom slucaju nije uticao ni na sta posebno, jer ti temp. nije silazila nisko.
Zameni termostat.
Da proverim da li je stvarno termostat...
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
-
a jedino da ta tabla brka nesto ali ne vjerujem...svi smo mijenjali termostate kad su ti simptomi u pitanju samo sto ja ni grijanje nisam imao da valja na tu temp
-
Evo i ja da se javim. Resem problem u pitanju je bio dihtung glave. Glava je oke, dihtung je pravio probleme.
-
Ниси равнао главу а мењао дихтунг?
-
Pa kako bi brate resio problem da to nisam radio... Hidrotest, ravnjanje, gumice, dihting sve sto ide po redu. Jbg nadao sam se da nije ovo ali sta ces sada je bar reseno
-
Ма наравно, није ни та глава ништа страшно кад се уради како треба. Питам јер има разних авлијанера који не равнају главу... Само ћерај даље! [emoji4]
-
Hahahahha avlijanera clap Iskreno da ti kazem nisam bas odusvljen sto je to moralo da se radi ali jbg valjda ce sada sluziti kako treba
-
Evo i ja da javim. Problem sa grijanjem tj. negrijanjem bio je drugi termostat, tzv bypas termostat. Posto sam kod menjanja prvog termostata izletio oko 300 eura, ovaj sam zamenio sam. Nigde na internetu nisam nasao da turan ima ovaj termostat, ali na vasu preporuku pokusao sam i vredelo je. Hvala puno i pozdrav.
-
Odlicno i tebi hvala sto si javio, mnogi rese problem i nestanu bez traga, iako se brdo ljudi potrudi da im pomogne. beer
-
Verujem, hvala jos jednom i pozdrav :26