VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Decky_Nis Mart 02, 2020, 08:19:18 posle podne
-
Zdravo svima. :45 Treba mi savet u vezi servo volana. U pitanju je VW Polo 9N 2002 godiste.
Vec treci put u 10 dana mi se desava da volan odjednom otvrdne u krivini, upali se zuta lampica sa volanom i posle 2-3 sekunde se vrati sve u normalu i servo funkcionise. Nije bas prijatno u krivini da se to desi jer treba bas muski da se okrece volan kad se servo iskljuci i sve vreme moras biti na oprezu da ne bi izgubio kontrolu nad autom kad volan otvrdne.
Bio sam kod automehanicara koji mi je rekao da je servo pumpa problem i da je zamena oko 200e ako je Koyo pumpa u pitanju. Ako je neka druga onda moze da se reparira. Da li je moguce da je ulje procurelo ili nesto slicno? Da li moze da na dijagnostici da se vidi sta je problem? Fora je sto se ovo samo povremeno desi sto znaci da pumpa nije totalno otkazala a malo mi je preskupo za polovnu pumpu da dajem 200 eura. :(
-
da ti curelo ili kapalo ulje to bi trebao da vidis ...
a ako imas ulja a to se desava jbg tu jedino reparaciju da vis posto je itd ... msm da je oko 100e ali proveri :46
https://www.oktatech.com/servis-servo-pumpe/
-
Hvala. Majstor mi rece da je ta Koyo pumpa zalivena i ne moze da se otvori i reparira. Mora da se stavi druga. A ova sto moze da se reparira za nju mi nije rekao koliko ce to kostati. Uglavnom skupa popravka kako je star auto. Ako je neko imao slican problem neka mi napise njegovo iskustvo.
-
Provjeri ti prvo nivo ulja u rezervaru pumpe. Kod njega je elektro pumpa, nije preko pk remena. Skine se akumulator i plasticna kutija oko njega i vidi se ispod zeleni cep, i na samom cepu ima mjerac. Nikako ne sipati atf ili genericko ulje za servo, vec samo ulje po specifikaciji. Jer ulje koje vw koristi i ostala servo ulja nisu kompatibilni.
Provjeri ti i osigurace na kutiji koja se nalazi na akumukatoru. One "limiće".
-
Mogu da proguram ruku do samog cepa ali nemam dovoljno jak stisak da odvrnem cep. Ne znam da li je cep jako zavrnut ili je zapekao ali ne mrda. Pokusacu pomocu nekih klesta ili tako nesto. Sto se tice onih osiguraca na akumulatoru prosle godine sam jedan zamenio (vezan za ABS i ESP) i bas danas sam pogledao da li je jos neki napukao ali svi su ispravni. I mene zanima da li mozda fali ulje za servo iako nema u garazi nikakva fleka ispod auta a i receno mi je da je to zatvoreni sistem tako se ulje ne trosi. Jedino ako ulazi vazduh nekako pa pravi problem pumpi ili je ulje staro pa je izgubilo svojstvo... Ne znam, uglavnom trazim neko logicno objasnjenje jer pumpa nije skroz riknula vec se povremeno gasi na par sekundi.
-
Samo ti provjeri prvo ulje u posudi.
A provjeri i konektor na samoj pumpi, mozda su oksidirali kontakti. Ako je sve to uredu, ceka te nova-polovna pumpa ili reparacija iste.
-
Hocu. Hvala na savetima.
-
Odvrnuo sam cep. Tecnost je jako bistra ali kad sam obrisao onaj merac na samom cepu da bih izmerio koliko ulja ima u boci, na meracu nije bilo ni milimetar ulja. Ima i neka rupica na samom cepu sa gornje strane gde je bila manja masna fleka ali sam je obrisao.
Evo slika:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200303/b102a1d0bfbcb57aecac574b75679c54.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200303/9469c11676dab3bdc700bf4d300db49f.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200303/bd7016772c94357975c9acb23e74ec91.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200303/3b771f856d86da46e96136ff8df84202.jpg)
-
Naspi malo iznad sredine, izmedju min i max.
-
Negde sam procitao da ne bi trebalo da se dosipuje, vec da je preporuka da se sipa komplet novo ulje jer je staro mozda izgubilo svojstvo. Meni na oko izgleda kao da je juce sipano jer je bistro. Ne znam koliko ulja ide u bocu ali ako vec kupujem litar ulja da dosipem mozda je bolje da ga zamenim skroz. Auto je u mom vlasnistvu 7 godina i ja nisam menjao to ulje nikada a ko zna pre mene kada je menjano i da li je uopste. Iskreno malo mi je lakse sto sam video da je ulje ispod minimuma. Bolje to nego da menjam celu pumpu. Videcu prekosutra kada ostavim auto kod majstora i kazem mu za ulje sta mu je ciniti.
-
Prvo dospi pa vidi kako radi, ako bude problema moraće se ispustit svo ulje svakako...
-
Sutra cu uzeti litar ulja pa cu dosipati da vidim da li ce mi se desavati ponovo da se gasi servo. Rekose mi da je litar ulja oko 800 dinara.
-
Ja skoro uzimao litar Febijevog ulja po specifikaciji, kostalo me oko 15€.
I da ne napisah ti da ti je pumpa TRW, pise ti na cepu ako nisi vidio vec.
-
Iskreno nisam obratio paznju sta pise. Dobro, to je makar olaksavajuca okolnost ako je nesto crklo na njoj da moze da se reparira. Ne bi bilo dobro da je u pitanju Koby. Moram da kupim litar ulja obrni, okreni iako fali mozda 100-200ml. Dace bog da je samo zbog toga problem.
-
Dodali smo danas blizu 150ml ulja u bocu. Toliko je falilo da bude puna. Testiracu auto nedelju dana da vidim li ce se volan stvrdnjavati u toku voznje. Nadam se da nece vise praviti problem i da je problem bio samo u nedostatku ulja u sistemu upravljanja. Inace stavili smo nemacko servo ulje marke SWAG zelene boje.
(https://i.postimg.cc/gxftVtp5/swag-6161.jpg) (https://postimg.cc/gxftVtp5)
-
To je to ulje.
Nadam se da nije nista ozbiljnije.
-
Nazalost veceras mi se opet zakovao volan u sred kruznog toka i upalila mi se lampica za volan. Od kada sam dosipao ulje do sada nije mi pravio problem ali mislim da je pumpa definitivno riknula jer se lampica ne gasi a volan je sve vreme tezak za okretanje. Sutra ce majstor da skine pumpu da je nosi na remont. angry2
-
Majstor je stavio drugu polovnu TRW servo pumpu, nije remontovao moju. 100€ je kostala ako nekog zanima. Eto prosao sam da ne kazem lose jer je moglo i gore da je pumpa bila Koyo koja kosta duplo vise. Ovako je da kazem neka zlatna sredina.