VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Box1 Novembar 15, 2019, 09:55:14 posle podne
-
Prvi put sam na forumu, pišem sa telefona i tekst je možda malo konfuzan.
Da nastavim sa problemom.
Upalile su mi se dvije lampice, spirala grijača i Chek Engine.
Kad sam bio u oficijalnom servisu u Banjaluci, majstor bi je očitao grešku P0403 i rekao da je EGR ventil. Malo mi je bilo sumnjivo što nije čitao parametre, pa sam otišao kod drugog majstora koji je potvrdio da je pokvaren EGR, ali je još dodao da mi se iznutra mrvi pumpa visokog pritiska koja pravi špene koje su dijelom smanjile protok na diznama, odnosno na 2 dizne, čini mi se druga i četvrta. Da bi me uvjerio, otvorio je filter za gorivo i pokazao mi te špene, veoma male i metalne.
Auto je Passat b7, TDI, 2011 godina, 103 KW, 2000cv, prešao svega 140 000 stvarnih kilometara.
Šta da radim, jer mi je majstor rekao da moram reparirati dizne i pumpu visokog pritiska, čistiti sva crijeva i ciljevi te skinuti rezervoar i njega očistiti...
Skupa mi je to priča. Jel moguće da majstor grijesi i da su špene od nečistog goriva. Koliko bi pomoglo da počnem sipati aditive u gorivo da tako sačuvam i podmažem pumu visokog protiska, jer su se špene pojavile zbog suvog euro 5 goriva u Njemačkoj. Kod nas na benzinskoj piše euro 5, ali je vjerovatno euro 3 ili 4 koja nisu toliko suva.
Mogu li adidivima očistiti dizne, kao na videu:
https://youtu.be/Bgg3Y2vzWes
(https://i.postimg.cc/tn4PVxLJ/20191111-121100.jpg) (https://postimg.cc/tn4PVxLJ)
-
Zar to nije CR motor? Nije njemu "suvo" Euro 5 gorivo.
I ovdje je euro 4 (koga vise u RS ni nema), i euro 5 po nekom standardu. Te price gorivo ovako onakvo, bas nisu istinite u potpunosti. Druga stvar je ako sipas na žnj pumpama.
Ja ti ne bih preporucio da vozis auto u tom stanju, jer ces zeznuti i pumpu u rezervaru.
Postoji sansa i da pumpa u rezervaru pravi opiljke, mada bi oni bili veoma sitni, i nebi ih bas bilo mnogo. Ali u tom slucaju morala bi da pravi veliku buku.
Obavezno cijeli sistem isprati, sve poskidati. Rezervar isprati. Jer gdje god da ostane opiljaka zeznuce i novu pumpu i dizne.
-
Jeste CR motor.
Kako saznati koja pumpa pravi problem? Ako je pumpa...
Planiram ga sutra odvesti kod bošiste da vidim šta će mi reći... Na šta da obratim pažnju. Čitao sam negdje da bi magnet na kućištu filtera za gorivo trebao da zadrži metalne špene, kao privremeno rješenje....
-
Sad sam malo čitao, ova priča za opiljke i pumpu u rezervoaru ima smisla, ali kako provjeriti?
-
Bolje ga slepaj , rizikujes jos vecu stetu, pumpu zameni, sva creva i ceo sistem goriva isprati i izduvati, dizne ocistiti, ako je pumpa u rezervaru skinuti rezervar i ocistiti, nije sala tvoj problem!
-
Ovako izgleda kad se skine poklopac kućišta gdje ide filter.
Da li su to te špene?
Sad sam gledao u papirima, filter je zamijenjen prije 40 000 kilometara. Dakle premašio je najmanje 10 000 kilometara.
(https://i.postimg.cc/t1jj12PR/20191116-123454.jpg) (https://postimg.cc/t1jj12PR)
(https://i.postimg.cc/S2VkbCnS/20191116-123459.jpg) (https://postimg.cc/S2VkbCnS)
-
Imam bukvalno isti problem, check engine stoji a grejaci trepere, i meni kaze da prijavljuje problem sa egr-om i lambda sondom(onom sa tri komada). Kaze da je egr nov 55.000 a sonda 200e, mnogo para, uglavnom meni je rekao da mogu da ga vozim, s obzirom da ne moze nista znacajno da mu bude.
Takodje sam osetio da malo vise trosi, kada budem popravio lambdu i egr ima da poskidam dizne i ceo usis i da ga ocistim. U Macuri u Bg-u 10.000din, isto tako i u Uzicu u Turbo servisu.
-
Jesi li gledao filter goriva, ima li špena i koliko?
Imaš li sliku možda da okačiš?
Jel moraš reparirati turbinu visokog pritiska, šta kaže majstor? Kako je siguran da se može voziti ako ima špena?
Meni je smanjen protok na dvije dizne, da li je i tebi?
-
Imam bukvalno isti problem, check engine stoji a grejaci trepere, i meni kaze da prijavljuje problem sa egr-om i lambda sondom(onom sa tri komada). Kaze da je egr nov 55.000 a sonda 200e, mnogo para, uglavnom meni je rekao da mogu da ga vozim, s obzirom da ne moze nista znacajno da mu bude.
Takodje sam osetio da malo vise trosi, kada budem popravio lambdu i egr ima da poskidam dizne i ceo usis i da ga ocistim. U Macuri u Bg-u 10.000din, isto tako i u Uzicu u Turbo servisu.
[/
Vladpet- čini mi se da se ti nekim čudom pronadjes u svakoj temi ....hmmmmmm izgleda da to nije do auta koji voziš! Osim ako ti
nije negde neki spen neki zaglavio!
-
Kako moze pumpa visokog pritiska da pravi spenu u filteru koji se nalazi prije pumpe visogog pritiska?
-
Kroz prelivni vod u rezervoar?
-
Upravo tako. Višak se vraća u rezervoar.
Kaže mi jedan majstor da svi auto koji su prešli 100000 km moraju imati te špene u filteru jer se dijelovi troše. Ne znam, kakva su vaša iskustva kad mijenjate filter goriva!? Jel sve čisto kao suza?
-
Imam bukvalno isti problem, check engine stoji a grejaci trepere, i meni kaze da prijavljuje problem sa egr-om i lambda sondom(onom sa tri komada). Kaze da je egr nov 55.000 a sonda 200e, mnogo para, uglavnom meni je rekao da mogu da ga vozim, s obzirom da ne moze nista znacajno da mu bude.
Takodje sam osetio da malo vise trosi, kada budem popravio lambdu i egr ima da poskidam dizne i ceo usis i da ga ocistim. U Macuri u Bg-u 10.000din, isto tako i u Uzicu u Turbo servisu.
[/
Vladpet- čini mi se da se ti nekim čudom pronadjes u svakoj temi ....hmmmmmm izgleda da to nije do auta koji voziš! Osim ako ti
nije negde neki spen neki zaglavio!
Delim sa vama kao i svi ostali svoje probleme sa kojima se susrecem. Ne znam sta si se ti tu nasao da prozivas..
-
Jednostavno, mesas stvari koje nemaju veze jedna s drugom a pocinjes post sa 'Imam bukvalno isti problem' , kakve veze ima ovo sto si napisao sa špenom u filteru?
-
Ovo je na bratovom b6 1.9tdi
Izvucemo iz filtera gorivs i opet se skupi ovo trunje, ne znamo odakle se stvara. Cistio je rezervoar..(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191117/73339124100075e3b70fdcbe138afece.jpg)
-
Kroz prelivni vod u rezervoar?
Suplja ti je prica Madar. Po tvome spenu vraca na malo tanko prelivno crijevo
Mora bit spene kad su lesevi presli sam bog zna koliko, a svi bi se kurcili pa vozili auto koje ne mogu odrzavati.
Repariraj pumpu i dizne i isto ce biti
-
Doktore, evo uput sa opšte prakse, upala mi špena u oko.
O, devojko, pa retkost je da u današnje vreme videti da žensko brusi, a i da radi ostale metalostrugarske zanate, nije to više k'o nekad kad su cure do večeri tri metera drva cepale, a od večeri u kolu igrale... kad se samo setim one radne akcije u Jajcu '84-te, lopatanja, drugarice Jasne i do zore udaranj... Izvinite, malo se zaneh, nego šta Vama tačno bi?
Pa, gosn' doco, ima veze sa jajcem i sa akcijom, ali nije baš bilo brušenje, više deljanje i nešto glodanja pri završnoj obradi, ako me razumeš...
-
Suplja ti je prica Madar.
Nek stavi filter posle pumpe visokog pritiska samo nek cvrsto stegne selne :28
(https://i.ibb.co/pxJ4FKY/filter-goriva-veliki.jpg)
-
Na taj način bi mogao vidjeti koliko se količinski nakuplja špena, ali mislim da taj mali filter ne bi izdržao pritisak.
-
Salim se ja malo, ne zameri. Tih opiljaka moze biti ko zna od cega. Mozda ga je bilo u gorivu vec
-
Malo šale nije na odmet.... Ali je činjenica da mi dvije dizne nemaju dobar protok. Za početak ću hemijski očistiti sistem (diesel purge) i zamijeniti filter goriva. Sipaću s vremenom aditive i protok na diznama pratiti preko dijagnostike. P.S. Hvala kosookima na jeftinim dijagnostikama! :)
-
Iskreno ne verujem da imas problem sa pumpom visokog pritiska na toj km
-
Ne znam, kakva su vaša iskustva kad mijenjate filter goriva!? Jel sve čisto kao suza?
Kod mene je nafta iz filtera toliko čista da je uvijek uspem u motokultivator. Auta su Golf 4 i Sharan TDI.
Kupi original filter goriva i zamijeni.
40 000km je previše za njega. 20 000km je neki max.
-
Jednostavno, mesas stvari koje nemaju veze jedna s drugom a pocinjes post sa 'Imam bukvalno isti problem' , kakve veze ima ovo sto si napisao sa špenom u filteru?
Nema veze jedna s drugom? Pa covek je rekao da majstor sumnja na egr ventil i imam iste probleme kao i on. Uostalom, guraj svoju pricu i zanemari ti mene, sta si ti nasao ovde da budes glavni inspektor. Sramno
-
Vlado motor u tvom polu i u ovom passatu i sistem rada egr ventila nije ni slican. Uhvati se posla kojim placu zaradujes, a auto ostavi za majstora, a ne nadri majstore
-
.... Ali je činjenica da mi dvije dizne nemaju dobar protok. Za početak ću hemijski očistiti sistem (diesel purge) i zamijeniti filter goriva.....
Box tesko da ce se hemijski ocistiti bolje da ih neki servis za dizne skine i ocisti!
Nema veze jedna s drugom? Pa covek je rekao da majstor sumnja na egr ventil i imam iste probleme kao i on. Uostalom, guraj svoju pricu i zanemari ti mene, sta si ti nasao ovde da budes glavni inspektor. Sramno
Vlado mlad si ti da bi znao sta je sramno, uzivaj u forumu i procitaj vise puta ono o cemu pises!
-
Hvala na savetu, svakako cu obratiti paznju sledeceg puta. :)
-
Naručio sam AGR ventil, stiže iz Nemačke po cijeni od 200 eura sa 2 godine garancije. Proizvođač je "Engitech". U Republici Srpskoj je oko 325 eura sa 1 godinom garancije. Naravno ima i jeftinije, ali je u pitanju kineska roba sa 6 mjeseci garancije.
Zaključak je da nas farbaju sa cijenama i sa garancijom. Katastrofa....
-
Što se tiče špene, neki dan, moj mehaničar kad je pogledao, rekao je da nije savršeno, ali da je očekivano za te motore. Rekao je da samo češće mijenjam dizel filter (kad i ulje za gorivo) i da se ne brinem jer je ima veoma malo i skroz je sitna.
EGR sam zamijenio a sad me više brine DPF koji se često regeneriše jer sam uglavnom na gradskoj vožnji.