VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: pedjaTDI Novembar 12, 2019, 08:00:57 posle podne
-
Društvo, Sharan 1.9 tdi 85kw, 4 motion, 2004. god.
Kad je uvežen bio skinut kardan, montirali ga i ustanovili da diferencijal (02D 525 554/AH Haldex 101083 12G17/413534) nije dobar, zamenili ga drugim sa identičnim brojem ali dva zadnja slova se razlikuju kao i oznaka Haldexa (02D 525 554/AB Haldex 101086 1B23/175843). Ostalo pasuje sve, od konektora, kačenja sve. Dijagnostika nije pokazala greške na AWD modolu i uopšte.
4 motion radi normalno, proban je, kad proklizaju prednji za nekih 90° pokrene zadnje, izvlaci po mokroj travi, po snegu nisam imao prilike da probam za sada. Problem je što se u 5-oj i 6-oj brzini na oko 1600-1800 obrtaja čuje neka buka iz zadnjeg dela kao brujanje bez vibracija, pretpostavljam iz diferencijala i to ne uvek. Nekad prodje taj opseg obrtaja bez problema. Kad se čuje buka, jednostavnim dodavanjem gasa ili smanjenjem ona prestaje. U manjem stepenu prenosa 2,3,4-ta se ne primećuje ništa osim što sam primetio da kad namotam pun levi radi polukružnog u ulici koja ima blagi nagib tad se čuje taj zvuk brujanja. Na idealno ravnom terenu sam okretao pun krug i ne čuje se ništa.
Šta može da bude problem?
-
Kod mene se isto cuje u petoj brzini negde oko 1800obr, pri dodavanju gasa, bmw zadnji pogon samo. Verovatno se pogodi tako pa dobije zvuk.
A mozda niste vratili kardan na rupe na kojima je bio pa nije u balansu (nisam siguran u vezi ovog, negde sam video da obeleze pre nego sto skinu)
-
Pa kardan i diferencijal uopšte nisu od istog sharana. Možda je i to jedan od razloga.
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Popusti malo oba sarafa na centralnom lezalu kardana i napravi krug da se sam centrira pa stegni ponovo. To brujanje je u veci slucajeva kad se ne gadaju omjeri u prednjem reduktoru i zadnjem diffu. I rasparene gume po osovinama znaju tako da ga ubiju
-
Mislis da vozim malo dok je lezaj labav ili samo da okrenem kardan dok je na dizalici?
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Izmedju Haldexa i Pogona lezi hardy guma ili zglobna guma. Ista postoji i na bmw i mercedesu i cesto pravi slican zvuk ovom opisanom. Ona zna da pravi vibracije ako dobije luft, treba je pregledati. Clan Miro MNE je pisao na skoda forumu o njoj, mozda je bas ona problem. Nisam razumeo, kada je namotan pun i naglo kreces, cuje se slican zvuk, jel? U tom slucaju zvuk moze dopirati iz pogona, kod mene sam imao taj problem i jedino zameniti samo pogon, ali retko ga ko prodaje bez haldexa i ne daje ga ispod 300+ eur.
Srecno
Sent from my SM-A920F using Tapatalk
-
Ipak prvo poslusaj PaulGT.
Sent from my SM-A920F using Tapatalk
-
Izmedju Haldexa i Pogona lezi hardy guma ili zglobna guma. Ista postoji i na bmw i mercedesu i cesto pravi slican zvuk ovom opisanom. Ona zna da pravi vibracije ako dobije luft, treba je pregledati. Clan Miro MNE je pisao na skoda forumu o njoj, mozda je bas ona problem. Nisam razumeo, kada je namotan pun i naglo kreces, cuje se slican zvuk, jel? U tom slucaju zvuk moze dopirati iz pogona, kod mene sam imao taj problem i jedino zameniti samo pogon, ali retko ga ko prodaje bez haldexa i ne daje ga ispod 300+ eur.
Srecno
Sent from my SM-A920F using Tapatalk
Kad je namotan pun levi na ravnoj podlozi, skolsko igralište, nema ništa. A u ulici gde je nagib, kad su tockovi u razlicitoj ravni se cuje ponekad, ne uvek
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Mislis da vozim malo dok je lezaj labav ili samo da okrenem kardan dok je na dizalici?
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
Da provozaj malo da se sam izbalansira i onda zategni
-
@PaulGT probao prvo da olabim oba srafa, vozio malo tako i dok je labavo imam utisak da se manje cuje, zategnem opet isto, probao da stavim duzi sraf i podmecem sajbne između sasije i nosaca da malo spustim kardan jer mi logika kaze da vremenom popuste nosaci motora i motor spadne koji cm pa nije u potrebnoj ravni ali zvuka opet ima, manje ali ima. Imam utisak da reaguje na sve te promene na bolje ali opet ostaje. Ne znam koliko smem da spustam jos, sad sam spustio za nekih 6mm ali se plasim da ne zeznem nesto drugo. I mislim da u nosacu nema kuglicnog lezaja vec samo guma. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191119/5ea95cbc7158a81bc3c78dc9c981db48.jpg)
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Nije kuglicasti nego je iglicasti dvoredni lezaj. Moguce da je on popusio pa bruji. Zavrzi ga oko kardana i vidi jel se cuje
-
@PaulGT Pre ce biti da zvuk dolazi iz zadnjeg dela, mozda ona guma između kardana i zadnjeg diferencijala. Mada ne osecam trzaj prilikom polaska. Da li kod njih stradaju zadnje poluosovine?
Jos je kod mene kardan i diferencijal od drugog sharana , citao sam za tu gumu da mora da se vrati prilikom montaze onako kako je bila...
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
@PaulGT pomagaj :) Problem nisam rešio u potpunosti, na način koji si predložio, da odvijem šrafove centralnog nosača kardana, da se sam centrira. Nakon toga promenio je malo zvuk i opseg obrtaja u kojem se javlja. Sad se cuje na oko 1500 obrtaja.
Probao sam da vozim sa izvucenim dzekom sa zadnje strane diferencijala i tog brujanja nema, nesto minimalno kad blago skrenem volan u levo, cuje se kao los lezaj ali skoro neprimetno. Kontam da se bez tog dzeka kardan okreće ali nema opterećenja pa verovatno nije do centralnog lezaja kardana. Tu mi samo upalio gresku ESP na tabli. Ostaje mozda hardi guma izmedju kardana i diferencijala ili sam diferencijal. Mogu li one zadnje poluosovine da prave problem? Ali me čudi sto na većim obrtajima radi ok. Zadnji pogon radi, nema lupanja. Sta mogu još da uradim?
@Djuka1975
@mur3633
@RUS
@lolazoca
-
Zao mi je ja ti nemogu pomoci ...nisam nikad vozio Sharana 4x4
ima tu razlike izmedju zadnje vuce i Sharana ...
sacekaj Paul sta ce ti reci jos ...nemoj nista na svoju ruku ako neznas ...
pratim :46
-
Probaj sa promjenom ulja i filtera u haldex spojci. Ide posebno ulje i nema svako kljuc od filtera za haldex.
Ovako izgleda
https://www.bandel-online.de/INSPEKTIONS-PAKETE/Automatik-Getriebe_oelwechsel/HYDRAULIK_FILTER_GETRIEBEFILTERHALDEX_oeL_VW_GOLF_4_BORA_1J_AUDI_A3_8L_TT_8N_i134_131782_0.htm?gclid=CjwKCAiA3OzvBRBXEiwALNKDP0otJLnsd8KrJgRGyBjZ79MvcHA_U3QmNf9zPC8-GeUuIxyTXHLFcRoCxXsQAvD_BwE
Jos jednom da ti napomenem ovo nije ulje u diferencijalu nego u haldex spojci
-
@PaulGT Menjao sam ulje u diferencijalu, ispustio oko 800 ml a dolio ceo litar 75-90, menjao haldex ulje (ono od 275 ml, toliko i staje cini mi se po autodati) Febi kataloski broj 101170 i oznaka G 052 175 A1, i filter haldexa aprila ove godine i od tada presao 8000 km. Da menjam opet?
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Nema potrebe. Onda ti se ne gadaju diferencijal i izlaz iz mjenjaca naprijed nazalost. Jedan napinje
-
@PaulGT Sto znaci da i ako promenim diferencijal mozda ne dobijem nista? Vredi li servisirati dif?
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
jer si ti to pakovao ili je njegovo original ...jer imaju neki ser br
da ispratimo po oglasima da se nadja taj koji tebi treba tj koji se gadja tu napred sto kaze Paul
-
Dif koji je dosao uz auto nije bio ispravan, lupao je bas, stavljen je od drugog sharana i taj dif se razlikovao po zadnjim slovima dok je 9-to cifrena oznaka bila ista od onog originalnog. Pisao sam o tome u jednoj temi.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Evw-club%2Ers%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D76212%2E0&share_tid=76212&share_fid=44638&share_type=t&link_source=app
Sharan problem sa diferencijalom
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
a da da da ...sad se secam kad sam video link ... bonk
uf moraces ti traziti ili dr komplet ili da uparis taj prednji deo ... boodala
-
Tesko da se to moze upariti jer ko zna kakav je polovan diff a nema ga ispod 250€... Nego me cudi sto reaguje, tj zvuk se menja, nekad i izgubi pa opet javi, kad se olabave srafovi centralnog lezaja kardana. I cim predje 1800 obrtaja zvuk se gubi i ide ok, ispod 1500 isto, ne cuje se. E sad najvise vremena vozim bas u tom rasponu 1500-1800 i nervira me. Moram ponovo da eksperimentisem sa ovim lezajem kardana...
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
koliko to treba vremena da se se skine i stavi dr na primer da nadjes da probas od nekog dr sharana ...
nzm dal ima Alhambra ili Galaxy 4x4
-
Ovde kod mene ih ima 2 ili 3 4motion-a ali nijedan nema ispravan diferencijal. A treba sigurno bar 2 sata da se sve skine sa jednog i jos toliko da se vrati. A plus drugi...
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
nisam pametan sta da ti kazem bonk
-
Probaj se malo jos igrati sa kardanom i nosacima zadnjeg diffa znaju i oni prenositi. Vidi jesu li napete poluosovine i imaju li aksijalni luft, ali na kanalu ne na dizalici.
-
Probacu opet. Evo danas nisam primetio da se cuje. Sto se tice osovina, znaci na kanalu da pokusam da ih zaokrenem, da vidim da li imaju lufta? Kako da vidim da li su napete?
-
Na kanalu moraju da imaju luft od tocka prema diffu i obratno. Uhvatis poluosovinu i guras je prema diffu i tocku. Naprijed nazad ne smije imati luft
-
@PaulGT Nisam stigao ovih dana da proverim jer mi je kanal zauzet, listam neke slike pa me interesuje da li je ova guma na kardanu pravilno postavljena? Mislim na smer srafova i sl. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191223/c2fb9eabfd606ac3a8a5644441ee24b4.jpg)
Poslato sa BLA-L29 pomoću Tapatoka
-
Sarafe nemozes okrenuti, ali gumu mozes. Na vecini u vw grupi nema smjer hardijev zglob ili guma dok na mercedesu i bmw ima. Probaj je okrenuti nemas sta izgubit