VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Miki Orasac April 11, 2019, 06:43:11 pre podne
-
Jel neko vas nekada merio kompresiju na svom TDI motoru. Dal neko zna koliko to moze najnize da ide. Kod mene ide ovako 21.5 pa 22. pa opet 21.5 i na kraju 22.bara a u pitanju je Golf od 66.kw i 90.ks. Sad neko kaze to moze da se vozi jos dosta dugo neko kaze to je skoro kraj. Auto ne trosi ulje i mi smo to merili kada je boo vruc kazu da ladan dalje bolje rezultate...
-
Ne. Vruć daje bolje rezultate, a po pravilu se i meri na radnoj temperaturi.
-
Meni su merili na skroz hladan auto. Nekako mi logicno da se meri tamo gde daje losije rezultate pogotovo ujutru kad palis ne palis ga na vruce nego na hladno. ispravite me ako gresim.
-
Jeste logično ali nije svejedno koliko je hladan, da li je na sobnoj temperaturi ili na minusu... zato se uz Motometer dobije knjiga sa podacima o minimalnoj kompresiji od raznih motora a svuda je merena na 80 stepeni rashladne tečnosti.
-
To ti je OK kompresija, mada nije sjajna, važno je da je ujednačena na sva četiri cilindra da se ne bi opterečivala radilica, a i da motor pali i da ne troši dosta ulja. Meni je drugar bošista rekao da je donja granica 18-19 bara, doduše "na hladno", mada je taj motor tako dobro napravljen da će pali i bez karika, odnosno sa kompresijom NULA :)
-
Hvala drugari. Tako mi i ovaj rekao sto je merio. Kaze nije sjajno al bitno da nema velike razlike. A zvao sam i coveka sto radi obradu glava i blokova motora. On kaze sve do ispod 18.je ok. A jel nesto jos moze da utice tu sem istrosenosti karike. Otkud znam kao ventiki, gumice ili vodjice..???
-
Manja kompresija moze biti od karika/cilindara/klipova i od ventila. Iskljucujem pucanje dihtunga/glave jer imas ujednacenu kompresiju.
Vjerovatno su ili sklop karike/cilindar/klip istroseni ili, a ovo ne treba iskljuciti nikako, mjeris losim manometrom.
Elem, postoji jednostavan test.
Ubacis u cilindar pola cepa od kole motornog ulja i mjeris onda.
Ako se kompresija znacajno popravila - karike, ako nije ventili.
Mogu se i ventili ispitati bez skidanja glave i to relativno lako.
Natjeras radilicu da su zatvorena oba ventila na doticnom cilindru.
Gurnes vazduh iz kompresora u cilindar i slusas na usisu/izduvu ima li promaje.
Naravno treba napraviti prikljucak koji se uvrne umjesto grijaca.
-
A to mi je sve komplilovano. Auto ima 20.godina tu su karike se istrosile verovatno... Od sada ubuduce kada budem kupovao auto prvo cu otici da izmerim kompresiju pa tek onda odlucim. Najgore sto ne znam sta cu sada sa ovim. Presao sam oko 2200.km od zamene ulja za sada nije potrosio nista ali ne znam kako ce sve to ispasti do sledece zamene. I u ovoj zimi je palio sad sledece videcu. Ako ne bude hteo onda do djavola...
-
Miki zamaras glavu glupostima. Motor koji pali, lijepo radi i ne trosi ulje (normalno je da potrosi litar na 5000 km) ne treba cackati. Toci gorivo,odrzavaj po malo i vozi dok ide ili otidi i kupi novu daciu pa ces vidjeti sta su problemi nakon dvije godine
-
Ok je da potrosi 2 litre na 10.000km? Zapalo mi je to za oko zato sto je pre par dana drugaru otisao u iberturu i razleteo se turbo na 2.0 tdi.
Prvi mali servis kad je radio ulje na maksimumu a drugi put svukao litar ulja. I posle tog drugog malog servisa na putu do kuce ode turbo.
Izvinjavam se sto sam malo skrenuo temu u drugom pravcu.
-
Ako si toliko istripovan u stanje motora odradi test propustljivosti,iznad u temi je vec neko spomenuo samo s razlikom sto ima originalni alat pomocu kojeg se utvrdi koliki je gubitak na svakom cilindru.Ako pusta na izduvu ili usisu vazduh znas da ne dihtuje neki od ventila.Ako znacajno cujes strujanje vazduha kad izvadis merac ulja onda vazduh prolazi izmedju cilindra i karika sto ce reci da postoji povecan zazor i istrosenost.
-
Miki zamaras glavu glupostima. Motor koji pali, lijepo radi i ne trosi ulje (normalno je da potrosi litar na 5000 km) ne treba cackati. Toci gorivo,odrzavaj po malo i vozi dok ide ili otidi i kupi novu daciu pa ces vidjeti sta su problemi nakon dvije godine
10 god kako je kupljena nova dacija nijedan problem oko motora , tek je pre 3 godine pocela ulja malo trositi.A sto se tice enterijera tu je kanta klasicna.
-
Jel je vozite ili samo stoji parkirana? :36
Salim se, drugar je isto kupio novu, vozio 500.000km (1.5dci) i prodao je za 500e
-
1.6 8v jedna bregasta ma f1 posle 5K rpm [emoji23] 86ks cini mi se pa 140 000k presla za 10 godina i nije mnogo ali od tih 140K ja sam je razvaljivao jedno 20,30K jer tad sam polozio bio pa da se dete izigra :)
-
Alal vera druze taj koji ne moze da prepozna jel turbo zvace ulje ili ga motor trosi ne treba ni da vozi auto
-
@PaulGT
Slazem se, nego se sve nekako izdesavalo iznenada bez prethodne naznake. Ja sam mu rekao cudno da nije trosio u opste pa od jednom ode litar. Trebao je majstor da predpostavi da je turbo otisao.
Mada ko sto kaze Ckalja "Potegne baba pa se udavi" :D
Juce radilo danas crklo sta tu ima da se cudimo mnogo.
-
Ali ne oseca strujanje vazduha na meracu. Nit daca ulje niti oseca strujanje vazduha kada se podigne sipka. Al duva kada se otvori cep za sipanje ulja i cuje se neki zvuk ventila. Dugo me je zezao i sa belim dimom u jutarnjim paljenjima sad ne ali opet kada je malo svezije daci malo belog dima na auspuh. Neki su mi pricali da je to zbog gumica i vodjica ali im je neobicno kako ne odlozi nista ulja. Ovaj sto mi je radio servis sipao je neko bas gusto ulje mislim da na kanti pise Penko a dao mi je papir od Sel ulja da se skroz znunis posle sam cuo da je to extra ulja i da ga nabavljaju na crno... Mislim da je 5-40. Ako se dobro secam..
-
I ja sam čuo da je najbolje to extra ulje na crno.
-
Zapravo "Pemko" ne penko kako sam gore napisao. E al danas sam primetio da ipak pusi malo i na sipku. Kada sam ga vozio i ada se temertura podigla onda pusi. Do sada sam sve to gledao na prvom paljenju jutri...
-
Opet ja... I da ne pokrecem novu temu. Ovo ulje sto mi je ovaj sipao Penko ili Pemko nikada ne sipajte !!! Vozio par hiljada kilometara i ono nesto pocelo da pusi i da se trosi. Odem jedan dan u jedan servis i zamenim... Sipam Motul platim ga malo vise al stvarno iskreno presao 7000.km i nije ni potrosio pa malo manje od pola litre. I jos se nije ispostilo mislim se da vozim jos malo pa da zamenim. Dal je losa kompresija dal nije on pali i ide i ne trosi ulje. Imao sam malo nekih ulaganja predihtovana mi je pumpa. Malo se mucim oko potrosnje tu sam negde da se namesti ugao paljenja pa da trosi oko 6.litara evro dizela. Mislim prvo je vraceno na neke standarde al on trosio vise nafte i dimio puno na prvim paljenju. A sad pomereno malo napred i ne dimi i manje trosi al se cuje zvuk ventila da malo vrendaju...
-
I ja sam čuo da je najbolje to extra ulje na crno.
Ja sam čuo da to ulje ako pređeš s njim 20000 km bez zamene daju ti nov auto [emoji23]🤣[emoji23]
Послато са MI 6X уз помоћ Тапатока