VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Mr. Black Smoke Januar 22, 2019, 10:10:14 posle podne
-
Cao drugari.. U dilemi sam .. da li da kupujem fiksni set ili standard :55
a pritom nemam pojma kakve su razlike.. pa vas pitam kakva iskustva imate, kritike i ostalo :)
Paja je malko pojacan.. ima 165ks i najveci smi je strah da li ce nova lamela izdrzati agresivniju voznju.. driving :62
(https://i.postimg.cc/jnL3cknp/20181118-205032.jpg) (https://postimg.cc/jnL3cknp)
-
NE. Koliko sam citao dabrika trpi do 180ks ili do 40nm obrtnog uz neku normalnu voznju. Fixni nije dobar za 6brzinski menjac
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
Kako mislis normalu voznju.. biggrin Volim da ga potegnem skoro pa cesto driving
Ili da jurm pojacanu korpu i lamelu ? :79
-
Pa mislim ako ces da potapas na niskim obrtajima nece moci... :) Ali ako ga ispostujes do 2000 onda mislim da nije problem. Za 160ks ti definitivno ne treba pojacana... Opet ko preteruje moze da unisti brzo i necipovan tdi...
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
@iwcham1979
Ma buraz ja ga uglavnom vozim na 2k obrtaja pogotovo sad na hladnom..ide malo vise goriva ali sta cu biggrin..
Sadasnji problem je kad je u tipa sestoj na dve ipo hiljade i prebacim u petu potopim gas on preskoci i digne turazu .. ili kad penjem iz cetvrte u petu pa u sestu sa snaznijim gasom preskace od 2k do 3k badmood a kad je na pola gasa ok je .. biggrin
Svakako planiram uzeti LUKov set .. i kad namotiram javljam sta je i kako je :)
Hvala na odgovorima thumbup :41
-
Nakon svega sto sam se nagledao kod majstora, ne bih ti preporucio da stavljas fiksni na dizela, pogotovu te konjaze. Hoce posle da stradaju zglobovi itd, velike su vibracije kod dizela.
-
Ja ti mogu pomoci sa savjetom sto se tice izbora fiksnog zamajca ako se odlucis.
Bitno je da je fiksni zamajac priblizno slicne tezine kao ovaj plivajuci. Jer problem dolazi kod olaksanih zamajaca kojih ima dosta po radnjama u tim fiksnim setovima. I zbog manjka rotacione mase,javljaju se vibracije i onaj ruzni zvuk klepetanja na leru.
-
Speedey koji preporucujes? Valeo?
-
Nemoj me drzati za rijec jer se ne mogu sjetiti, ja sam stavio ili od golfa 3 ili 4 zamajac sa 1.9tdi a set je bio neki Engleski.
Evo godinu dana i vise od 40.000km kvacilo mekano, ne trza ne lupka.
Znam da svi vw 4 cilindrasi imaju isti raspored rupa na radilici.
-
Ako hoćeš fiksni zamajac onda sa MK3 228mm TDI/ABF ili MK2 G60, a set kvačila TDI ili VR6.
-
Speedey to na pasata stavio jel?
-
Jeste, na Passatu, samo sto je 5 brzina.
-
Citao sam da fixni ne valja za menjace sa 6 brzina iz nekog razloga, valjda zbog samog materijala delova menjaca, da li je to tacno? Ovo sto je Madison rekao mi je rekao i majstor. Da to ne radim... Sada to nije skupo kao sto je bilo i ne znam sto bi se neko zajebavao. Citao san i raspitao se direkt kod proverenih izvora da se nov set za 1.9Tdi 96 ili 110kw drzi do 180ks i 400nm sa racionalnom voznjom...
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
Zato postoji SACHS HEAVY DUTY set kvačila. Ojačani set. Malo skuplji, ali mnogo bolja opcija.
Nikako fiksni zamajac. Fiksni zamajac ide na auta do 90ks.
-
Znam dvojku iz Sarajeva sa 220ks pd motor godinama i fiksni zamajac. Tako da te price okaci macku o rep do 90ks fiksni
-
Govorim za fabrička vozila, vozila koja će da se normalno voze, eventualno malo oštrije, nikako za te budževine stage 2 i 3 od preko 200ks. Normalno je da će da ide fiksni zamajac na neke nenormalne obrtne momente i ks. E sad koliko će izdržati taj mjenjač to je već druga priča. Ogromna se tu ojačavanja i modifikacije rade pored zamajca.
-
Znam dvojku iz Sarajeva sa 220ks pd motor godinama i fiksni zamajac. Tako da te price okaci macku o rep do 90ks fiksni
Nije bas da se moze porediti lagana dvojka i teski pasat, manja su opterecenja na laksem autu
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
6-brzinski menjači na passatima znaju često da rikavaju I to je razlog zašto ja možda ipak ne bih.
A normalna vožnja pa jbg, valjda se zna kako se vozi TDI pogootovo chipovan, teško objašnjavat moraš auto osjetiti I znati šta mu godi a šta ne. Znam da nije za hvaliti se al ja lično sam 3 godine vozio AWX passata pojačanog na nepunih 180ks sa zamajcem koji je načet I remontovanom lamelom I nikad nisam imao problema. Pošto je bio petobrzinac ponekad kad se lamella ugrije na pun gas i 4-te u 5-tu je vrlo malo koprcnuo kao da je kliznula lamella I to je to. Lik kome sam ga prodao ga I dalje vozi istog takvog evo 3-ća godina ni abera.
-
Znam dvojku iz Sarajeva sa 220ks pd motor godinama i fiksni zamajac. Tako da te price okaci macku o rep do 90ks fiksni
Vidi, i ja znam lika koji nije menjao ulje na dvojci 1.6 benz 5 godina i nije mu stradao motor, sto ne znaci da ne treba niko da menja.
Kazem sta sam sve video svojim ocima kod majstora zbog raznih budzevina i pokusaja da se ustedi koji dinar, pa se na kraju prodje skuplje. Majstoru je isti djavo da li stavlja fiksni ili plivajuci, isto ce da naplati, samo sto ce u prvom slucaju mozda uzeti kasnije i vise para od drugog dolaska.
-
Ako ti je skup plivajuci set, a svakome ko radi za pročenu ili malo više od prosečne plate je skup (45000-50000 dinara), jedina neka realna alternativa je da kupiš zamenski fiksni set. Ima ih od oko 20000 dinara, pa do 30000. Od alternativnih varijanti, ta je najsigurnija.
-
To sto kaze Miro moras da znas sta moze a sta ne. Ako ga potapas na 1200rpm a on ima blizu 400nm obrtnog, svi ce se odusevljavati kako ide, a narocito tvoj majstor :)
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
Ja ne pricam o ustedi vec o rijesenju problema. Ja licno vozim cipovan 3 god tdi i da ode zamajac opet bi stavio plivajuci. Nego znam dosta ljudi koji imaju fiksni i voze bez problema godinama. Ubode me u oko ovo do 90ks moze fiksni
-
Fixni stavljaju na Fabije preko 200 ks, recimo na fabiju sa nekom turbinom od 3.0tdi koja izbacuje 250ks olus obavezno id efixni zamajac ali to su sve ojacane stvari skupe ko otrov, tako da ne moze to u isti kos sa Valeo setom na kupujem prodajem....
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
Ako hoces da ti pukne radilica ili da ti zvekne menjac ti stavi fiksni.
I moj passat je cipovan.
Pre cipovanja zamenjen je ceo set.Sve me to izaslo oko 60000... Sachs set,i prezadovoljan sam.
-
U pravu si baki95
-
Drugari pre svega da vam se zahvalim na podeljenom iskustvu thumbup
Fiksni otpada definitivno :) stoga plivajuci bicedobro
@mur3633.. Buraz, imas li mozda info gde moze da se naruci taj set? :)
@wcham1979 Hahaha ne buraz .. nije planiran da ide na 402 :D
@BladeBG Nisam pojma imao za zamenski.. Koja je tu fora? .. Da nije mozda repariran ? :huh: :)
@BAKI95 Baki, taj Sachs je ovaj ojacani sto je mur3633 spomenuo? ili standard.. Uostalom koliko ti passat ima konja? ( ako nije tajna ) biggrin
-
Ja sam nedavno uzeo ovde za 2.0Tdi. Bilo mi najjeftinije a sve profi...
http://setkvacila.rs
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
@iwcham1979 znam za njih .. nego kakvo je placanje tamo .. samo kesh ili moe na rate itd ? :)
-
Ne znam. Ja sam platio kes preko firme, poslali mi fakturu, nije neki divljak. Ne znam za rate...
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
BAKI95[/color] Baki, taj Sachs je ovaj ojacani sto je mur3633 spomenuo? ili standard.. Uostalom koliko ti passat ima konja? ( ako nije tajna ) biggrin
Kod mene je i predhodan set bio sachs, zato sam ga ponovo i uzeo. Ne znam dal je to nešto ojačano il šta već. Al ja sam zadovoljan.
A konja, ima mnogo, ne smem da se hvalim. :48
-
Ja sam uzimao isto set kvačila kod ovih setkvačila.rs. Uzeo sam Luk, jer nisam znao za Sachs tad.
Ovaj Sachs nosi 4p oznaku. Znači Sachs 4p.
-
@BAKI95 aaaa Odma u poruke he he he .. Ma ja bih najradije uzeo taj koji i ti imas jer danas sutra hocu da ga dignem preko 200 i opet problem .. zato moram da planiram :68 driving :41
@mur3633 hvala za informaciju druze clap jump
-
Ako hoces da ti pukne radilica ili da ti zvekne menjac ti stavi fiksni.
Pa baš i neće, mnogi su stavili zamenski fiksni set, recimo Valeo(koji je ozbiljna fabrika i testirala ga je kao takvog) i nemaju nikakav problem. Mnogo slučajeva znam. Ali mora samo taj zamenski koji je fabrika napravila kao takav, a ne neka budženja, tipa skidanje sa drugih automobila koji imaju isti primer rupa na radilici i isti broj zuba na lameli.
Možeš fizički da namontiraš zamajac od Audija 80 na Passata B5.5, isti je promer rupa i isti je broj zuba na lameli, 23. I on će moći da ide i da se prešalta, ali u leru, kada pustiš kvačilo, čuće se čukanje iz menjača. Pošto PD motor pravi veće vibracije nego prethodni TDI sa bosch pumpom, a nema plivajućeg zamajca da ih neutrališe, nego je fiksni+lamela sa federima, a ta kombinacija ne može da neutrališe vibracije, nego se one prenose na menjač, koji se onda ponaša kao zvučna kutija. I tada je mnogo veća mogućnost da se desi ovo o čemu ti pričaš. Znači ko hoće da prepravi sa plivajućeg na fiksni set, samo zamenski set koji je napravila fabrika, nikakva druga budženja.
-
Da. S tim sto i oni koji su stavili te fabricke svima jasno stavljaju do znanja da je buka veca i vibracije vece.... I stres za menjac je veci tako da mu je vek trajanja skracen... sto dodje sasvim logicno...
Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
-
Niko ne spominje opruge na lameli koje tandrcu na leru.
Fiksni zamajac mislim da nije resenje na dizelu zbog vibracija.
Na benzincu je mnogo bezopasnije staviti fiksni nego na dizelu.
-
Ne tandrču opruge na lameli, ako misliš na čukanje u leru, nego tandrče sklop u menjaču, jer se na njega prenose vibracije, koje nisu neutralisane preko seta kvačila.
Ja nisam prepravljao na fiksni, ali sa ljudima koji jesu sam baš pričao, a imaju kola sa PD motorima...Passata B5.5, Boru, Golfa 4...Neko kaze da nema promene, neko malo tvrđe kvačilo, kod nekoga male, jedva primetne vibracije...Nista strasno sto bi se nazvalo problemom. Ali niko nije rekao da ima neke probleme tipa velike vibracije i slicno. Čak sam 2-3 probao da vozim i nisam primetio neke lose simptome. Nije bilo čukanja u leru i slicnog. Npr., probao sam jednog VW Boru sa PD motorom, 6 brzina, stavljen zamenski Valeo fiksni set - nisam primetio nikakvu razliku konkrento na tom primeru. Nisam cuo da se ikome raspao menjač, jer je stavio taj zamenski set. Naravno da nije bolji fiksni od plivajuceg, nego je samo alternativa u nedostatku finansija. Bolje je staviti fiksni zamenski set - nego polovan plivajuci koji sutra opet može da propadne. Ta alternativna varijanta nije za one koji vole da uzivaju u vožnji, nego iskljucivo za one kojima treba da se prevezu autom od tačke A do tačke B.
Kada sam menjao svoj set, imao sam dve opcije, odnosno tri, pošto fiksni nisam hteo...Plivajuci zamajac u kombinaciji sa lamelom sa federima i bez federa. Izabrao sam taj set sa plivajucim zamajcem i lamelom sa federima (ima 6 federa, manjih nego ona 4 na lameli sa fiksnim zamajcem). Inače set koji sam skinuo, bio je plivajuci, ali sa lamelom bez federa. Ti sitniji federi opet isto ublazavaju vibracije kao i zamajac, pa bolje da se ublazavaju na dva mesta, nego na jednom.
-
Posledice fiksnog zamajca ne mogu odmah da se vide.
To ce se videti tek posle par desetina hiljada km ili vise.
-
Mene je majstor ubedjivao da stavim fixni set na golf 4 tdi 66 kw. Bio je plivajuci na njemu i ipak sam se odlucio oopet za plivajuci.
-
Posledice fiksnog zamajca ne mogu odmah da se vide.
To ce se videti tek posle par desetina hiljada km ili vise.
Nisam ni rekao da mogu da se vide odmah. Ali mislim da je 30000 km ili 2 godine vožnje sasvim dovoljno i previse da pokaze posledice. A ovde gde ja znam, nije. Slažem se delimično sa tobom, nije fabrika bez razloga stavila plivajuci zamajac. Kao sto nije uradila ni mnoge druge stvari koje ljudi kasnije prepravljaju.
Pre ovog Passata, imao sam B5 66KW-90KS TDI...Na njemu je isto bio plivajuci, menjao sam i opet stavio isti. Ni na ovom sto imam sada nisam prepravljao. A da nekim slučajem prepravim i da vidim i najmanju promenu u smislu da ima vibracija ili nesto slicno...Menjao bi opet na plivajuci, posto su te promene znak da nesto nije kao sto je bilo. Za ovog Boru ti kažem, što imam iskustvo, 1.9TDI PD, 6 brzina, prepravljeno na fiksni set, vožen 30000 km tako, ako ne i više, nije pokazao nikakve posledice, prodat tako, vozio lično par puta, nikakve promene u vožnji...I to je ok da ostaviš.
Sa ozbirom da taj auto ima godina toliko koliko ima i da vredi toliko koliko vredi, a set kvačila kosta toliko koliko košta - sve više i više ljudi prelazi na alternativu.
-
Opet BladeBG poceo da lupa i iznosi svoje teorije. Jesi ti ikada rastavio mjenjac i jesi li vidjeo u zivo princip rada mjenjaca. Nije djecija zvecka da zveci u leru. Ti sto su tebi pakovali set kvacila ocito ne znaju princip rada kvacila i mjenjaca cim su ti ugradili lamelu za fiksni zamajac na plivajuci. Moze se staviti plivajuci i na audi 80 1.6 d
-
Prvo, to da lupa, možeš da kažeš nekome sa kim si u svom selu na čuki čuvao ovce, a ako hoceš da razgovaraš sa mnom, na malo veci nivo lične kulture koji nemaš, moraš da se uzdigneš. Mnogo si ti sebi dao za pravo.
Video rastavljen menjač više puta, nisam ih video koliko ti, ali dovoljno da upoznam materiju i princip rada znam. Znam i da nije zvečka, ne bi ni vozio, a da zveči, znam i sta to znači. Tebi hvala na savetu, svakako, dobronamerno ću da ga shvatim. Nije mi niko spakovao lamelu za fiksni zamajac na plivajuci, odakle ti to? I za Audi 80 sam cuo da može i ne vidim zašto ne bi moglo, ali nisam nijedan vozio takav, ni video da je neko stavio, pa ne mogu da pričam. A ovo o čemu pričam sam video i probao, zato i pričam...
U sve nepoznato načelno sumnjam, a posle proveravam, pa donosim mišljenje, tako je bilo i u ovom slučaju. A drugo, taj zamenski set je napravila neka fabrika koja važi za ozbiljniju i nije ga smislio Milojica iz Velike Plane, nego neki inženjer koji je valjda završio neku školu, pa je valjda u toj fabrici i testiran, ali nije samo napravljen i stavljena deklaracija za koji je auto (kažem valjda).
Inače ovakav set kvačila je kod mene...takav fabrički, bio i onaj sa lamelom bez federa, ali izabrao sam ovaj kao na slici ispod teksta.
Ovaj VW Bora koji je bio prepravljen, a koji sam probao, stvarno, nikakva promena. Otvoreno cu da kažem i nije mi problem, da bi i kod sebe prepravio da znam da će biti tako, ali bio sam skeptičan, pa sam ostavio plivajući.
Samo sam izneo svoje iskustvo, a nikoga ne teram da prihvati kao tačno...I nije to moja teorija, nisam je ja izmislio.
-
-
-
raca1 koliko sam ispratio oba klipa,, daleko je bolje sa standardnim zamajcem nego sa fiksnim? Ili sam sve gledao u nazad :P biggrin
-
Izgleda da je najbolji ovaj točak od bicikle? Nisam pametan.