VW Klub
VW - Forum => Felne i pneumatici, goriva i tečnosti => Temu započeo: nikola passat b6 Novembar 28, 2018, 09:25:28 pre podne
-
Da li neko zna vise o ovoj temi? Na nekim stranim forumima sam video da je pozeljno menjati gume po pozicijama zbog odrzavanja sistema 4motion. I to na sledeci nacin:
ZD sa PL, ZL sa PD.
Valjda je to zbog ravnomernog trosenja jer znam da sva 4 pneumatika mora biti istih dimenzija i sara kao preduslov za dobro odrzavanje sistema.
-
Unakrsno mozes da mjenjas ukoliko nemas direkcione gume. Odnosno ukoliko nemas onu strelicu sa natpisom ROTATION. Jer ukoliko stavis ZD na PL guma ce ti ici naopako. Osim ako ne odes kod vulkanizera da ti ju okrene kako treba. Ukoliko imas gume na kojima nema strelice sa natpisom ROTATION vec samo natpise OUT sa jedne strane a INSIDE sa druge. Tada vec mozes tako da ih unakrsno mjenjas. Mada i da ih mjenjas PL sa ZL i PD sa ZD vjerovatno nece biti nikakve razlike u odnosu na unakrsno. A ne mogu se sjetiti tacnog intervala ali mislim da je sa zamjenom ulja i rotacija tockova.
-
Hvala, Speedey.
Kazu da na 5000km treba izmeniti. Cenim da je sustina da kramponi budu napred i nazad bar priblizno istroseni, obzirom da se napred trose vise.
-
kad ti je trap nastelovan kako treba i kad imas dva seta guma (ljeto-zima) dovoljno je svako mjenjanje guma okretati prednje i zadnje. ljetnje sto si vozio sezonu naprijed stavljas iduce ljeto nazad i tako u krug
-
Hvala, PaulGT. Obzirom da imam letnje na alu, a zimske na celicnim to dosta olaksava stvar. Samo balansiranje i to je to