VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: salek April 25, 2016, 07:48:11 posle podne
-
Menjao sam zadnje silen blokove na prednjim viljuškama. Pri tome su skidane i nakon montaže selena i vraćene prednje viljuške.
Da li je posle ovoga neophodno centriranje trapa?
KOliko znam, mislim da ne treba jer se ne diraju spone.
-
Potrebno je centriranje trapa beer
-
Posle kojih radova na autu se sve centrira trap? I jel moze da bude razlicito od auta do auta? Ili bez obzira na marku auta i konstrukciju trapa je tacno utvrdjeno kada se radi centriranje za svaki auto.
Uvek sam dobijao razne odgovore pa me zato zanima.
-
Pa ljudi pogledajte logicno, svaki deo cijom je zamenom dosao novi momenat na trapu, treba reglaza.. Nema veze koji je auto
A i to je 10ak evra, bar u Cacku
-
Pitam zato sto sam uvek dobijao razlicite odgovore. Svako ima neku svoju teoriju pa me nista ne cudi vise...
-
Kompjutersko centriranje 1000-1200 din ovde u Ic,za 20 min gotovo sve..Posle svake zamene dela trapa obavezno centriranje.
-
Pa ljudi pogledajte logicno, svaki deo cijom je zamenom dosao novi momenat na trapu, treba reglaza.. Nema veze koji je auto
A i to je 10ak evra, bar u Cacku
Mislim da tu nema logike, jer se trap centrira samo na sponama.....a šta misliš kada se promene gume, da li i onda ide reglaža?
-
@salek Aco je lepo napisao da svaki deo cijom je zamenom doslo do novog momenta na trapu zahteva da se centrira trap. Procitaj ponovo. ;)
I ne centrira se trap samo na sponama.
Zamena spona, krajeva spona, kugle, amortizera i jos po nesto, sto se konstrukcijski razlikuje na pojedinim modelima iziskuje centriranje trapa.
-
@salek,
Promena guma nije novi momenat na trapu.
Ne bitno je na sta stelujes trap (ne stelujes ga samo na spone, kao sto rece Darko). I zamenom dela preko koga se ne centrira trap, moze doci do "novog momenta" tj. morace da se centrira
-
zaista je interesantno koliko ima različitih mišljenja, tj. teorija kada se pristupa reglaži trapa. I to za gume nisam slučajno napisao, jer su neki tvrdili da kada promeniš gume ideš na centritranje, koliko se sećam zbog gazećeg sloja, strukture šare....kao kada staviš nove gume štelovanje koje je bilo vršeno na starim više nije perfektno. Naravno to su oni što rade samo kompjutersku reglažu :huh:
-
Pa dobro, ajde sam razmisli, moze li da ima veze gazeci sloj i struktura sare sa reglazom tj. da li utice na centriranje pri reglazi? Kada se trap reglira, one sprave (kako se vec strucno zovu) se kače na felnu, a ne na gumu, tako da...
Moze da utice, recimo, ako na istim osovinama nije ista dubina sare, ali opet to nije sa tehnicke strane ispravno.
U principu sve sto je posle glavcine tocka ne moze da utice na to da mora da se reglira trap.
-
A zasto se radi reglaza kada se menja amortizer
-
Koji, prednji ili zadnji?
-
pa prednji naravno
-
Pa kako sto? Sta ti gore drzi ceo tocak?
Ne moze nikad novi amortizer da bude bas u "osi" kao onaj sto si skinuo
-
Dole na amortizeru su dva srafa koji spajaju amort sa glavcinom. Rupe su slicovane da bi srafovi mogli da se pomeraju pre stezanja i tako se steluje zator ili kako se u zargonu kaze minus na trapu. Za svaki model postoje fabricki podaci kako se steluje ugao. Lepo tu odaberes sa koje strane hoces da ti vise jede gumu ;)
Bilo bi lepo da Gagi napise strucnije da ne lupamo ;)
-
Daaa jbt, ja skroz zaboravio na to.. Tako je Darko
-
Trazio sam podatak ali nisam uspeo da nadjem (ili nisam znao da trazim)
Interesuje me dali je potrebno raditi reglazu posle promena felni....
konkretno: menjao sam na caddy sa celicne na alu... (isto orig vw 5x112)
-
Nije potrebno
-
Imam pouzdanog i dobrog druga koji drzi servis za trapove i reglazu, i kad got leti nesto odradim na trapu i uradim reglazu covek mi kaze kad zamenim zimske gume , da dodjem da mi ponovo uradi reglazu besplatno jer treba
Iz toga zakljucujem da je potrebno, covek nema interesa da me laze, vec mi to kaze iz dobre namere.
Posle svake intervencije na trapu on pita musteriju hoce li da im odradi i reglazu, da ne bude da prisiljava musterije.
Ona je 10€
E sad ima dosta ljudi kojima je zao da daju novac pa otud i prica da netreba.
-
A joj zivote....
Miki, moze da ti prica ko sta hoce, mozes ti da ides sedmicno na reglazu ako hoces, ovde je pitanje da li je stvarno potrebno.
Ja bih samo pitao tog tvog "majstora", koji je to novi momenat na trapu posle zamene guma pa da bi imalo potrebe centrirati trap (da, TRAP, ne "centrirati gume").
-
Jedino logicno je da kad je radjena reglaza da gume nisu bile ok tj ponesene kako ne treba i onda kad stavis dobre gume naravno da nece biti ok...isto tako vazi i za trap, ako je reglaza odradjena sa nekim losim gumicama ili selenima tj sraf koji ide kroz centar selena ne stoji u centar zato sto je propao i odradis reglazu...kad stavis nove koji su u centar ne moze biti ok reglaza mada mjerilo je ako milimetar mrdne volan tj nije vise idelano ravan, nesto se desilo sa reglazom
-
Skinuto sa sajta kemo impex-a
Procitajte kada se radi reglaza
Drugi pasus
Šta je centriranje (reglaža) trapa?
Centriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova, tako da su oni normalni na podlogu (horizontalu) i međusobno paralelni. Rezultat ovog podešavanja je bolja i duža trajnost gume i bolje i preciznije držanje pravca.
Kada se radi centriranje (reglaža) trapa?
Centriranje trapa se radi u sledećim situacijama: kada se menjaju delovi sistema oslanjanja, kada se stavljaju nove gume, u slučajevima oštećenja trapa, kada je uzrok mehanički faktor - udarac u točak, upadanje u rupu i slično, kada vozilo zanosi u jednu stranu, kada se primete neravnomernosti u trošenju guma. Centriranje trapa treba uraditi jednom godisnje ili na 10.000 km.
Zašto je centriranje (reglaža) trapa važno?
Na većini vozila, centriranje trapa se istražuje od samog uzroka kako bi se smanjilo trošenje i habanje guma i povećala udobnost vozača i putnika. Pravilno centriranje trapa smanjuje trošenje guma i povećava njihov vek trajanja, poboljšava njihove performanse i doprinosi uštedi goriva. To podešavanje takođe poboljšava ponašanje vozila na putu i povećava sigurnost, jer smanjuje vučenja u stranu i zanošenja vozila.
Kako se radi centriranje (reglaža) trapa?
Postoje tri podešavanja koja su najvažnija za uspešno centriranje trapa: nagib, zatur i raspon.
-
Optika može da se uradi i ako je auto samo na felnama bez guma jer se alat kači za felnu a ne za gumu.
-
Bas tako Zorane. Evo i da citiram sebe, pre 5 godina post:
Pa dobro, ajde sam razmisli, moze li da ima veze gazeci sloj i struktura sare sa reglazom tj. da li utice na centriranje pri reglazi? Kada se trap reglira, one sprave (kako se vec strucno zovu) se kače na felnu, a ne na gumu, tako da...
Moze da utice, recimo, ako na istim osovinama nije ista dubina sare, ali opet to nije sa tehnicke strane ispravno.
U principu sve sto je posle glavcine tocka ne moze da utice na to da mora da se reglira trap.
Miki, to sto pise "Kada se montiraju NOVE gume" se odnosi na to da svakako treba proveriti reglazu iz predostroznosti da ne bi zeznuo nove gume (u slucaju kada montoras NOVE gume). Ali ako je neko radio reglazu u skorije vreme zasto bi radio kada stavi nove gume. Nema potrebe.
Poenta price je da se zamenom guma ne dobija novi momenat na trapu zbog koga bi trebala reglaza da se radi.
-
Uglavnom
Neki savetuju centriranje i kada se stavljaju nove gume ili menjaju zimski/letnji točkovi.Mišljenja su podeljena – uglavnom, nije obavezno, ali može da bude vrlo korisno.
-
I ja kad bih drzao servis za centriranje, savetovao bih ljudima da rade reglazu jednom mesecno. biggrin
Iskreno mislim da je preterivanje ovo pri zameni guma, osim ako jedan set nije poderen/los, kao sto su pojedini napisali.
-
Madison ...Aca... zorancile + 1 ...lepo ste objasnili
miki nemoj dzaba da bacas pare ako je sve Ok :46
-
Da budem iskren ,nisam ni terao auto na reglazu to kad mi je rekao da ga besplatno oteram na proveru reglaze kad sam stavio zimske gume
Prvo mislim da nema potrebe a drugo nemam ni vremena a auto se ponasa ok.
Mozda ima nekog ostupanja ali mislim da je zanemarivo.
Da ne tupimo vise ,samo sam izneo moje iskustvo.
Nek radi kako ko misli.
-
@miki978
Miki jedan savet od mene. Nemoj uzimati kemoimpex kao merilo bilo cega. Licno sam gledao kako svi majstori u jednom od njihovih objekata skidaju 4 gume sa felni R18. Trajalo je vise od sat vremena. Posle toga je uradjeno centriranje trapa i auto je vukao u levo kao da ti neko otima volan.
-
Zavisi koji, u Kemoimpexu na novosadskom putu radi jedan lik koji se razume, Milos se zove.
Nesto sam bio menjao sitno na kabriu na trapu i otisao tamo, nije hteo da mi radi jer je Nino bio nacentrirao na oko kako treba, ali razume se i u nagib i kako da odradi na kecu bez onih fabrickih srafova itd. Delovao mi je strucno po razgovoru i dao mi je broj da nazovem pre nego sto dodjem sledeci put, da bi on bio tu. Kome zatreba: 060 6325555
Na dva druga mesta u Zemunu mi rekli da oni ne rade nagib, nego to radi mehanicar... bicedobro
-
Danas se svako zove majstorom.
Svojevremeno sam otisao sa passatom da uradim reglazu i majstor kad je video koji je sistem u pitanju rekao mi je da odem kod mehanicara da razrade stelace pa da dodjem da odrade reglazu.
Na moj komentar da je to njihov posao a ne mehanicara dobio sam odgovor da gresim.
Samo sam se pokupio i otisao na drugo mesto.
Ljudi odradili za pola sata bez problema.
-
U Krusevcu za reglazu je najbolji Milance preko puta Uradi Sam. Radi i dalje sa fenjerom, ali je doktor, jedan od retkih ljudi kod kojih kad dodjem sa patosiranim autom nece da se mrsti. I na dvojci i na kecu kad mi je on radio je bilo vrh, zna covek da ubode nagib i sam mi je rekao da bi bilo bolje tako, jer je spusten auto. Vozio je nekada davno ficu na trkama. :)
-
Znam za Milanceta.
Ovo je bilo u Gibnju u tvom komsiluku.
-
@madison
Slažem se. Verujem da imaju poslovnica gde ima dobrih majstora. Ono je bila onako jedna tuzna i smesna scena. Skupili se svi ne mogu da zamene gume na felnama koje su nove kupljene kod njih. Sledece skidanje guma sa tih felni je uradio covek na Zrenjanincu sam potpuno za manje od pola sata.
-
Pozdrav, savet ako moze...
Menjao sam juce prednje amortizere, solje, i prednje zadnje silan blokove a sutra hocu da centriram trap, pa me zanima posto hocu da menjam i zadnje amortizere i solje ali sledeci mesec, da li i posle promene zadnjih amortizera i solja moram centrirati trap ili ne?
-
Ne moras centrirati trap nakon zamjene zanjih amortizera.
-
Hvala na odgovoru