VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Shooter92 Februar 19, 2016, 12:16:47 pre podne
-
Mnogo sam slusao o ovoj temi ali nikada mi sve nije bilo jasno u potpunosti o torziji gde tockovi rade zajedno ,nezavisnom vesanju i jos nekim stvarcicama oko toga. Sta je to multilink ? Kakve su prednosti jednog od tih vesanja a kakve mane. Kao i kakvo je vesanje kod golfa V a kakvo kod golfa VI ? Negde sam citao da je nezavisno ali nisam siguran ,moze li neko da me nauci malo o tome.
-
Na golfu V i VI su isti trapovi
-
Nezavisno vesanje napred i pozadi ? Sta je to multilink ? Zasto govore da je bolje nezavisno vesanje ? Hvala :-)
Zasto onda pise za Golf 5 napred amortizeri "The depreciated rack" ,a pozadi "helical spring" a na Golfu 6 prednji amortizeri su "Independent, Spring McPherson, with stabilizer" a zadnji "Independent, spring multi-link with stabilizer"
Moze li neko ko zna da objasni malo ?
-
Sta te tacno interesuje? Bolje je zato sto prilikom nekog hoda amortizera nagib tocka ostaje isti pa i guma ima bolji kontakt sa podlogom dok MacPherson ide u negativni nagib.
Lepse se vozi, udobnije je, skuplje od MacPhersona za proizvodnju i skuplje za odrzavanje.
Ako pitas za prednje ogibljenje.
Pozadi je greda, od golfa 1 do golfa 4. Golf 5 ima nezavisno vesanje pozadi, za sesticu ne znam, sedmica u zavisnosti od snage motora ima gredu ili nezavisno.
Golf 5
(http://i.share.pho.to/d4633e64_o.jpeg)
-
Šestica ima isto multilink,kao i petica.
Sent from "Zhb"
-
Nisam vozio Golf 5 ali na sestici sam odusevljen ponasanjem automobila u krivinama. Dozvoljava ostre ulaze i daje osecaj sigurnosti vozacu. Kada kazemo multilink (nezavisno vesanje) da li se radi o posebnom tipu vesanja ili je isti kao na Opelima (Insignia ,Omega b ) BMW itd. ?
Znam da je Golf 6 na sasiji od Golfa 5 e sad ima tu nekih izmena ali dosta stvari im je slicno, pa me cudi da su presli na nesto losije (MacPherson) ako kazes da je tako. Sta doprinose recimo ovi stabilizatori koje ima Golf 6 a nema ih petica ?
-
Svi proizvođači imaju svoj multilink,ali princip je otprilike isti.
Multi(mnogo,više) link(veza)Multilink-više veza točkova sa šasijom.
Za koje stabilizatore pitaš?
-
Sad sam malo citao o multi linku...a pitam zato sto imam neke ljude koji govore kako to nevalja i kako to nije pravo nezavisno oslanjanje kakvo imaju bmw ,mercedea i opel. Pa citam specifikacije od Mk6 i kaze "Rear suspension Independent, spring multi-link with stabilizer" ,a za peticu kaze samo helical spring. Pa zato sam pomislio da ima nesto dodatno na zadnjem vesanju u odnosu na prethodni model.
-
Stabilizator je veza između balans štangle i ostatka vješanja.
Golf 6 je unaprijeđena 5-ica,i vješanje je isto,ja mislim,sa nekim sitnijim razlikama.
A ljubitelji bmw-a,opela i pogotovo mercedesa mogu samo da budu ljubomorni.
-
Meni je Gedora jednom rekao da zadnji trap kod golfa 5 je prekopiran sa mecke 124.
-
Bice da je to sto kazes razlog price :"ljubomora" :-D Bas sam citao kao je vw dosta ulozio u to nezavisno vesanje. Najsmesnije mi je bilo kad sam provozao jednog rodjaka i sad sve vreme idem 80 a samo okrecem volan levo desno po ostrijim krivinama, a Golf ne mrda (ne naginje ni najmanju mrvicu dok skrecem) i kaze on meni na kraju :"Cuvaj se ,nije ti to bas stabilan auto za krivine i poredi ga sa Seat Ibizom...sok :-D
-
Htio sam da budem fin,da ne kazem- nek mi se nadime k...a svi oni koji kažu da VW ne valja.
Svi oni kopiraju jedni druge,kupuju auta,istrazuju,modifikuju.
Jeftinije iskopirat nego nanovo inžinjerisat ;)
Sent from "Zhb"
-
koji je prvi automobil koji je imao nezavisno vesanje
-
Mercedes koristi multilink jos od pocetka 80-ih.
-
Prvi put je predstavljeno 1960. na Mercedes-Benz C111 ,koliko ja znam.
-
neznam za sesticu kako lezi,predpostavljam bolje od petice,ali petica lezi na putu i u krivinama nenormalno dobro driving bukvalno je gde zamislis tu ide :)
i kao sto na klipu kaze,samo krivine trazi,kad ce sledeca krivina :) a vala i ja isto obozavam krivine sa njim driving
-
C111 je eksperimentalni model bio i ostao. biggrin
Ako se nevaram,prvi Mercedes koji je imao multilink je bio w123. :rolleyes:
-
Kada kazemo multilink (nezavisno vesanje)
Multilink jeste sistem nezavisnog vesanja, ali u prevodu ne znaci "nezavisno vesanje".
Nezavisno vesanje znaci da su tockovi nezavisni jedan od drugog u smislu odibljenja, kao na slici gore.
Nezavisno vesanje pozadi ima zastava 101 i jugo 45. Jbg ima ga i Zastava 750.
(http://i.share.pho.to/a15d9e0c_o.jpeg)
-
Ja sam napravio sa mojom sesticom 700km od kad sam je kupio. Kraj 2012. je god 105ks i stvarno je nenormalno dobra za krivine. Mozda zato sto je realno na njoj sve jos uvek "novo" za srpske uslove ali sam stvarno impresioniran. Bez zezanja bas mi uliva sigurnost u svakom trenutku u krivini. U trecoj brzini bas bas lepo moze i da povuce, pretekne i da razvije finu brzinu i presrecan sam. Sve to uz mesovitu prosecnu potrosnju 5.1l :41
Mislim da je vw odradio dobar posao sa vesanjem i upravljanjem. Samo moram gume da promenim do sledeceg leta jer Bridgestone se toliko cuju, prave vibracije u kabini... to je haos. Vudecu Fulda Sport control mislim da je bas dobra guma 7400din
-
Ako vozis sa letnjim gumama, ili pak ako su matore ili propale.Jos nisam cuo da je neko za Bridgestone rekao da su bucne i da su bulja..
Inace ne znam da li su za poredjenje omega b insignia i golf 6...Nemaju veze sa godistem, klasom....
-
Bridgestone Potenza 2013 godiste ,zlo i naopako kako se cuju pogotovu pri brzini od 30-40 km/h i na drugom isto automobilu koji imam 2011 godiste. Ima mnogo mnogo kvalitetnijih guma od ove...ja je nikad ne bi kupio.
Ne poredimo mi automobile nego pricamo o principu oslanjanja kod raznih automobila.
-
Ti si pitao i poredio u prvim postovima oslanjanje onih auta
Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока
-
Nisu ti bučne gume nego ti je tih motor :) .