VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Shooter92 Februar 19, 2016, 12:16:47 pre podne

Naslov: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 19, 2016, 12:16:47 pre podne
Mnogo sam slusao o ovoj temi ali nikada mi sve nije bilo jasno u potpunosti o torziji gde tockovi rade zajedno ,nezavisnom vesanju i jos nekim stvarcicama oko toga. Sta je to multilink ? Kakve su prednosti jednog od tih vesanja a kakve mane. Kao i kakvo je vesanje kod golfa V a kakvo kod golfa VI ? Negde sam citao da je nezavisno ali nisam siguran ,moze li neko da me nauci malo o tome.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Kalabic Petar Februar 19, 2016, 12:09:11 posle podne
Na golfu V i VI su isti trapovi
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 19, 2016, 04:47:26 posle podne
Nezavisno vesanje napred i pozadi ? Sta je to multilink ? Zasto govore da je bolje nezavisno vesanje ? Hvala :-)
Zasto onda pise za Golf 5 napred amortizeri "The depreciated rack" ,a pozadi "helical spring" a na Golfu 6 prednji amortizeri su "Independent, Spring McPherson, with stabilizer" a zadnji "Independent, spring multi-link with stabilizer"
Moze li neko ko zna da objasni malo ?
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Desmo Februar 19, 2016, 06:04:09 posle podne
Sta te tacno interesuje? Bolje je zato sto prilikom nekog hoda amortizera nagib tocka ostaje isti pa i guma ima bolji kontakt sa podlogom dok MacPherson ide u negativni nagib.
Lepse se vozi, udobnije je, skuplje od MacPhersona za proizvodnju i skuplje za odrzavanje.
Ako pitas za prednje ogibljenje.

Pozadi je greda, od golfa 1 do golfa 4. Golf 5 ima nezavisno vesanje pozadi, za sesticu ne znam, sedmica u zavisnosti od snage motora ima gredu ili nezavisno.
Golf 5
(http://i.share.pho.to/d4633e64_o.jpeg)





Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Zrnojed Februar 19, 2016, 09:54:27 posle podne
Šestica ima isto multilink,kao i petica.

Sent from "Zhb"

Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 20, 2016, 11:46:14 pre podne
Nisam vozio Golf 5 ali na sestici sam odusevljen ponasanjem automobila u krivinama. Dozvoljava ostre ulaze i daje osecaj sigurnosti vozacu. Kada kazemo multilink (nezavisno vesanje) da li se radi o posebnom tipu vesanja ili je isti kao na Opelima (Insignia ,Omega b ) BMW itd.  ?
Znam da je Golf 6 na sasiji od Golfa 5 e sad ima tu nekih izmena ali dosta stvari im je slicno, pa me cudi da su presli na nesto losije (MacPherson) ako kazes da je tako. Sta doprinose recimo ovi stabilizatori koje ima Golf 6 a nema ih petica ?
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Zrnojed Februar 20, 2016, 12:34:39 posle podne
Svi proizvođači imaju svoj multilink,ali princip je otprilike isti.
Multi(mnogo,više) link(veza)Multilink-više veza točkova sa šasijom.

Za koje stabilizatore pitaš?
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 20, 2016, 01:28:56 posle podne
Sad sam malo citao o multi linku...a pitam zato sto imam neke ljude koji govore kako to nevalja i kako to nije pravo nezavisno oslanjanje kakvo imaju bmw ,mercedea i opel. Pa citam specifikacije od Mk6 i kaze "Rear suspension Independent, spring multi-link with stabilizer" ,a za peticu kaze samo helical spring. Pa zato sam pomislio da ima nesto dodatno na zadnjem vesanju u odnosu na prethodni model.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Zrnojed Februar 20, 2016, 01:46:24 posle podne
Stabilizator je veza između balans štangle i ostatka vješanja.
Golf 6 je unaprijeđena 5-ica,i vješanje je isto,ja mislim,sa nekim sitnijim razlikama.

A ljubitelji bmw-a,opela i pogotovo mercedesa mogu samo da budu ljubomorni.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Fica Februar 20, 2016, 02:14:09 posle podne
Meni je Gedora jednom rekao da zadnji trap kod golfa 5 je prekopiran sa mecke 124.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 20, 2016, 02:50:19 posle podne
Bice da je to sto kazes razlog price :"ljubomora" :-D Bas sam citao kao je vw dosta ulozio u to nezavisno vesanje. Najsmesnije mi je bilo kad sam provozao jednog rodjaka i sad sve vreme idem 80 a samo okrecem volan levo desno po ostrijim krivinama, a Golf ne mrda (ne naginje ni najmanju mrvicu dok skrecem) i kaze on meni na kraju :"Cuvaj se ,nije ti to bas stabilan auto za krivine i poredi ga sa Seat Ibizom...sok :-D
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Zrnojed Februar 20, 2016, 03:52:27 posle podne
Htio sam da budem fin,da ne kazem- nek mi se nadime k...a svi oni koji kažu da VW ne valja.
Svi oni kopiraju jedni druge,kupuju auta,istrazuju,modifikuju.
Jeftinije iskopirat nego nanovo inžinjerisat ;)

Sent from "Zhb"

Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: zex84 Februar 20, 2016, 11:40:57 posle podne
koji je prvi automobil koji je imao nezavisno vesanje
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: mboy87 Februar 21, 2016, 08:50:30 pre podne
Mercedes koristi multilink jos od pocetka 80-ih.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 21, 2016, 10:04:33 pre podne
Prvi put je predstavljeno 1960. na Mercedes-Benz C111 ,koliko ja znam.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: pekar Februar 21, 2016, 11:19:25 pre podne
neznam za sesticu kako lezi,predpostavljam bolje od petice,ali petica lezi na putu i u krivinama nenormalno dobro driving bukvalno je gde zamislis tu ide :)
i kao sto na klipu  kaze,samo krivine trazi,kad ce sledeca krivina  :) a vala i ja isto obozavam krivine sa njim driving

Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: mboy87 Februar 21, 2016, 11:19:46 pre podne
C111 je eksperimentalni model bio i ostao.  biggrin

Ako se nevaram,prvi Mercedes koji je imao multilink je bio w123.  :rolleyes:
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Desmo Februar 21, 2016, 12:13:01 posle podne
Kada kazemo multilink (nezavisno vesanje)
Multilink jeste sistem nezavisnog vesanja, ali u prevodu ne znaci "nezavisno vesanje".
Nezavisno vesanje znaci da su tockovi nezavisni jedan od drugog u smislu odibljenja, kao na slici gore.
Nezavisno vesanje pozadi ima zastava 101 i jugo 45. Jbg ima ga i Zastava 750.

(http://i.share.pho.to/a15d9e0c_o.jpeg)



Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 21, 2016, 01:56:47 posle podne
Ja sam napravio sa mojom sesticom 700km od kad sam je kupio. Kraj 2012. je god 105ks i stvarno je nenormalno dobra za krivine. Mozda zato sto je realno na njoj sve jos uvek "novo" za srpske uslove ali sam stvarno impresioniran. Bez zezanja bas mi uliva sigurnost u svakom trenutku u krivini. U trecoj brzini bas bas lepo moze i da povuce, pretekne i da razvije finu brzinu i presrecan sam. Sve to uz mesovitu prosecnu potrosnju 5.1l  :41
Mislim da je vw odradio dobar posao sa vesanjem i upravljanjem. Samo moram gume da promenim do sledeceg leta jer Bridgestone se toliko cuju, prave vibracije u kabini... to je haos. Vudecu Fulda Sport control mislim da je bas dobra guma 7400din
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Fred Peric Februar 21, 2016, 02:04:31 posle podne
Ako vozis sa letnjim gumama, ili pak ako su matore ili propale.Jos nisam cuo da je neko za Bridgestone rekao da su bucne i da su bulja..
Inace ne znam da li su za poredjenje omega b insignia i golf 6...Nemaju veze sa godistem, klasom....
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Shooter92 Februar 21, 2016, 02:14:59 posle podne
Bridgestone Potenza 2013 godiste ,zlo i naopako kako se cuju pogotovu pri brzini od 30-40 km/h i na drugom isto automobilu koji imam 2011 godiste. Ima mnogo mnogo kvalitetnijih guma od ove...ja je nikad ne bi kupio.
Ne poredimo mi automobile nego pricamo o principu oslanjanja kod raznih automobila.
Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: Fred Peric Februar 21, 2016, 02:53:10 posle podne
Ti si pitao i poredio u prvim postovima oslanjanje onih auta

Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Vesanje automobila
Poruka od: zorancile Februar 21, 2016, 03:21:47 posle podne
Nisu ti bučne gume nego ti je tih motor :) .