VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: Speedey Januar 07, 2016, 11:00:53 posle podne
-
ee ovako drugari,
planiram sebi da uzmem nesto malo vece,a posto sam se vec ove zime namucio sa Polom po snijegu, gledao sam malo Passate b5.5 4Motion.
E paa sad ja imam nekoliko pitanja.. Da li vrijedi kupovati 4Motion model,zbog sve ukupno najvise mjesec dana loseg vremena, jer nisam bas na nepristupacnom mjestu da mi je neophodan. Sto se tice odrzavanje i mjenjanja ulja i filtera u haldexu,to mi nije problem.
A zanima me zbog potrosnje, da li bi mnogo uticalo na nju? I sto se tice sveukupne funkcionalnosti 4Motiona,ako ima neko da ima iskustva pa da mi napise mahac
I daa, planirao sam naravno 1.9 tdi,od koliko kw motor bi bio taman za 4 motion,jer pretpostavljam da je otpor kotrljanja veci,i da tezina sklopa dodatno otezava auto mahac mahac
-
Pogon je audija, nema haldex, centralni diferencijal je u menjacu - torzen
-
aaa nisaam znao da je torzen,moja greska,hvalaa drug alealeee
-
Ima mnogo benefita pogon na sva 4 tocka i to ne samo po snegu.Kad jednom iskusis to cudo vise nema sanse da ces da se vratis na standardan prednji pogon.
-
Imam b5.5 4motion limuzina 96kw 6 brzina...prezadovoljan sam samo redovan servis i to je to..imao sam manji problem sa ramenima al to je reseno reparacijom...auto je prostran, udoban, potrosnjamu je oko 7l (ne zivim bas u centru grada) na otvorenom je naravno manje...sto se pogona zimi tice samo sve 4 nove i nece te nigde ostaviti...obrati paznju na predjenu kilometrazu tesko je naci pasata sa malo kilometara...u principu jako dobar i kvalitetan auto za svaku preporuku...
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
-
Za mesec dana snega se, po meni, ne isplati kupovina. Veća potrosnja, troši gume vise, itd. Tih mesec dana ( mada i to zavisi kakva je zima) bolje da koristiš lance. Ili nesto od ovih novijih stredstava koja se lakse stavljaju i skidaju sa točkova.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Imao sam priliku da vozim pomenutog Passata sa i bez 4motion pogona. Kada bih ga kupovao, kupovao bih samo 4motion. Auto na putu plovi kao ladja, dok onaj klasicni hoce da "vrdne". I mislim da ljudi pogresno gledaju na taj 4motion pogon. Kad se pomene odmah misle na snijeg... ako hoces da se probijas kroz snijeg kupi dzipa. [emoji6]
Sent from Ođe Mobilni using Tapatalk
-
@Slobodan hvala drug mahac
@PeđaV18 i ja sam razmisljao o 96kw,nekako mi je to zlatna sredina ,a to mi je super potrosnja tapsac,da li bih morao bas svake zime da stavljam nove zimske gume,ili bih mogao 2-3 godine na jednom setu zimskih?
@Fitipaldi hvalaa drug alealeee
@Niki Lauda znaam drug,razmisljao sam i o tome,naravno ako ga stisnes obicni u krivini da ce se pojaviti understeer. Da awd pristup ne valja nebi ga stavljalu u neke od najboljih vozalica biggrin
Hvala druggg thumbup
----EDIT----
Štoo se tiče održavanja ovog sistema 4motiona,sta sve spada u njega? Ako nije haldex,nemam ni ulja ni filtera da mjenjam, jedino u diferencijalu? Ali koliko sam ja upucen ono se ni ne mjenja prečesto,ako moze neko i ovo da mi kaze
-
Kad je sve korektno zamenis ulje zadnjeg diferencijala i menjaca svake 2 godine, povremena kontrola manzetni i teraj.Razlika u potrosnji minorna a drzi na asfaltu kao po sinama.Ako imas nekog tu u okolini uzmi i probaj da ga zaglavis negde u snegu, videces da je gotovo nemoguce.Gume ce da ti traju onako kako ga vozis dakle nista drasticno u odnosu na standardan prednji pogon stim da ovde moras da povedes racuna da uvek imas iste gume na sva 4 tocka sa identicnim pritiskom u njima i nece biti problema.
-
Svee mi se višee sviđa pomisao da bih ga mogao kupitii celebrate
Hvala drug alealeee
-
Slobodan ti je sve rekao :) zimski set i mozes tako 3-4 god sve zavisi koliko ga vozis zimi..
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
-
ovu potrosnju od 7 litara mozes racunati na autoputu bratstva i jedinstva u 6 brzini i 140 km/h i u semberiji i posavini. ja sam ih vozio 10 komada i odrzavam ih duplo toliko. ramena su mu jedina boljka kao i normalnom passatu.ima prednosti u svim uslovima voznje,a sto Veljko napisa ako mislis snijeg prtit i probijat kupi toyotu 4runner
-
Paa ne planiram prtiti put drug, snijeg je bio poprilicno ociscen mozda svega 4 cm na makadamu,ali uzbrdo polo nije mogao ni naopako,jeste bilo malo poledilo,ali opet sa novim gumama zimskim mi je bilo pravo cudo cold mahac
-
ja vozim oovog tdi 1.9 131 samo prednji pogon. po gradu zimi a ljeti sa klimom potrosnja je 8-10l moje voznje. onaj slabiji motor nebi uzimao jer mu fali snage. sad ako uzimas radi zime 4motion nemoj, ako uzimas da se k i da ti pise 4motion uzmi. ako auto koristis za normalnu i svakodnevnu voznju 4motion ti ne treba a vec ako ces malo da se ganjas, potezes i kopas po snijegu uzmi. srecno u svakom slucaju :)
-
Ima mnogo benefita pogon na sva 4 tocka i to ne samo po snegu.Kad jednom iskusis to cudo vise nema sanse da ces da se vratis na standardan prednji pogon.
Koji je benefit 4x4?
-
U odnosu na standardno zadnje kruto vesanje ovde imas ramena sto cini da kroz krivine proleces kao metak oslanjanje je takodje lepse bolje spiluje i ne skace kao jarac zadnji kraj kad prelazis preko lezeceg .
-
Paa ne planiram prtiti put drug, snijeg je bio poprilicno ociscen mozda svega 4 cm na makadamu,ali uzbrdo polo nije mogao ni naopako,jeste bilo malo poledilo,ali opet sa novim gumama zimskim mi je bilo pravo cudo cold mahac
sa passatom 4 motion nije problem ici uz zaledeno brdo, veliki je problem ici niz brdo sa 1500 kg. a jos uz to je i dug ko autobus
-
Audi 100 c4, 2,8 kvatro kako to ide uzbrdo po snegu. Komsija ga je imao, izlazio je uz ulicu gde su se deca sankala.
To je neko drugo vreme bilo, bile su duze zime, ovo sad je sprdnja.
-
Jeste Slobo al nije quattro jedini auto sa nezavisnim vesanjem pozadi
-
Imao sam ja v6 2.8 4motion, to je ludilo kako ide po snegu, nove zimske gume i 4motion dobitna kombinacija
-
ja mogu da potpisem ovo sto je Paul rekao.. uzbrdo nije problem ni uz banderu ako treba.. al bogami prosle zime mi se stegla guzica bar par puta kad silazim dole sa 1700kg
-
znaci 4motion je dobar za zimi uzbrdo ostalo samo na gepeku da pise da je tako :D
-
E da malo demantujem i tu nizbrdicu s pasatom. Nije svemoguci auto ali prije 20 dana sam s prikolicom i pezo 307 sw na njoj popeo se i spustio niz Obertauern. Mozda 5 cm snijega je bilo. Ko je iso gore zna da su preko 3,5 tona obavezni lanci. Ja sam izaso i spustio se sa tigar winter od prosle zime.
Послато са V1_Viper_I уз помоћ Тапатока
-
Hvallaa svima mahac
-
E da malo demantujem i tu nizbrdicu s pasatom. Nije svemoguci auto ali prije 20 dana sam s prikolicom i pezo 307 sw na njoj popeo se i spustio niz Obertauern. Mozda 5 cm snijega je bilo. Ko je iso gore zna da su preko 3,5 tona obavezni lanci. Ja sam izaso i spustio se sa tigar winter od prosle zime.
Послато са V1_Viper_I уз помоћ Тапатока
Raso i ja kada sam sa natovarenom prikolicom lakse idem. pobodem po kocnici samo da naletna odradi posao i onda ga prikolica stopa.
-
Ima li neki deo na 4Motion sistemu koji retko otkazuje ili se kvari ?
Sta je najskuplje sto moze da se pokvari ?
Jel se javljaju neki luftovi u zadnjem diferencijalu s obzirom da je auto napunio skoro 15 godina ?
:26
-
Pa polako nemora se jurit 60 niz brdo[emoji6]
Послато са V1_Viper_I уз помоћ Тапатока
-
I meni izgleda nekako logicnije ako idem u prvoj-drugoj nizbrdo bez gasa da nebi stvarao problem.Dovoljno mu je da se tockovi okretaju.
Vozio sam jedno vrijeme od druga e klasu w211 imala je oko 1700 kg,pa ni ona cak nije stvarala problema nizbrdo, samo je jebala mater svoju uzbrdom,gepek je konstantno bio pun
-
ides polako prva-druga bez gasa i on odjednom poleti ko da ga vragovi nose.
-
a poletice i prednja vuca tako, ako nista 4motion makar moze pomoci, nebi trebao da odmaže
-
4x4 je aktivan do koje brzine ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
60km/h, preko toga se pali po potrebi
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
-
ima jedan mali crnac u mjenjacu da ga pali i gasi po potrebi lollol lollol lollol
ja sam se navozao vw vozila sa pogonom na sve kotace i 'nikad-zanikad' ni jedan nije pali po potrebama nego konstantno radi na sve kotaca. kakvo crno gasenje i paljenje
-
paul a lada niva biggrin
-
kod haldex diferencijala .. radi stalno prednji pogon, zadnji se upali po potrebi elektronski , vise da podpomogne kad je kriticno, mislim da je max 90/10 prednja-zadnja osovina na ovim starijim sistemima
kod torsen diferencijala , stalno rade sva 4 tocka mehanicki, preko 40-60km/h se zakljuca diff za napred-nazad
u principu svi vag poprecni motori imaju haldex, svi uzduzni torsen.. tako nekako
-
Torzen se "zakljucava" kada se tockovi na prednjoj i zadnjoj osovini krecu istom brzinom, a to se desava jedino kada se automobil krece pravo.
U krivinama tockovi na zadnjoj osovini prelaze kraci put i centralni diff (torzen ili haldeks ili klasican transfer case) radi punom parom.
-
u pravu si, pomesao sam :)
Manually lockable rear differential was replaced by an Electronic Differential Lock (i.e. limited slip differential imitation - the system detects wheelspin via ABS sensors and applies brakes to spinning wheels, which results in transferring the torque via open differential to another wheel with more traction). EDL works at speeds up to 40kph (25mph), on more powerful versions (S4/S6/S8) - up to 80kph (50mph). In addition to wheel braking, Audi A8/S8 also limits engine rpm when excessive wheelspin occurs.
EDL controls torque transfer side-to-side. If, for example, both rear wheels are slipping and rotating with the same speed, EDL is not involved. This is the Torsen center differential that controls torque transfer front-to-rear.
-
za haldex sistem. pale se po potrebi kod strucnjaka koji ne mjenjaju ulje i filter u haldexu i voze na raspar gumama. on prestane da vrsi funkciju pa prodaju ublehu da se pali po potrebi. i sa haldexom i sa viskom zadnji tockovi dobijaju zalet i kada je cijeli auto razdignut na dizalici i ubacen u brzinu zasnji tockovi se okrecu brze
-
Zasto je toliko bitno da budu iste gume na prednjoj i zadnjoj osovini, a za neke modele, fabricki, zadnje gume su sire od prednjih?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
na kom su to Pele vozilu sa pogonom na sve kotace sire zadnje gume? ako i jesu sire kao na nekom lamborghiniu onda su sire i felge jer moraju imati isti obim da nebi pravio nabiranje na difeerencijalima. zbog guma najvise stradaju mjenjaci na ovim komercijalnim 4x4 vozilima sto se vozaju po balkanu
-
Vidis ođe moze da se pročita štošta interesantno....
Sent from "Zhb"
-
PaulGT, ti si verovatno stao kod Golfa2 synchro. On je radio po principu o kom ti pricas sigurno.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
-
Pa npr Bmw 5?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Aleksa Paul šta je rastavio i popravio Syncro i 4 Motion pogona,ti ih za 2 života vidjeti nećeš. lollol Usput,kladim se da te može napraviti od zadnjeg diferencijala,ali da hodaš samo do 60 kilometara,poslije da se isključiš i staneš lollol
-
PaulGT, ti si verovatno stao kod Golfa2 synchro. On je radio po principu o kom ti pricas sigurno.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
de me ti strucnjak argumentovano demantuj ako je sto drugacije sto sam ja napisao.
jesi ti ikada uzivo vidio rastavljen zadnji diferencijal i sklop na mjenjacu iz kog izlazi dzunta za kardan? dodi kod mene imam jedan rastavljen bas radi strucnjaka kao sto si ti.