VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Forman90 April 28, 2015, 11:47:04 posle podne
-
Pozdrav interesuje me vaše mišljenje u vezi turbine sa passata 1.9 77kw
Na snimku se vidi da turbina ima lufta nakon reparacije i vidljivi su tragovi struganja lopatica o stjenku turbine.
Majstor koji je radio tvrdi da je to sve ok i da je turbinu ispitao na ispitnom stolu i da je prošla test.
https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw (https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw)
https://www.youtube.com/watch?v=vFx8qgVDWTo (https://www.youtube.com/watch?v=vFx8qgVDWTo)
Na drugom snimku pred kraj se čuje kliktanje to je u suštini struganje i bolje su vidljivi tragovi struganja. Sad jasno mi je da turbina mora imati malo lufta zbog ulja ali me interesuje da li je ovaj luft u dozvoljenim granicama?
Problem je nastao kad sam uz njegov blagoslov ugradio turbinu,i pocinje da se cuje nekakvo zviždanje tamo nekad od 1800 obrtaja a recimo iznad 2000 obrtaja prilikom šaltanja recimo iz prve u drugu kad
pustim gas i rasteretim motor čuje se kao zvuk struganja. Zvuk se javlja skoro uvijek nakon 2000 obrtaja. Snimak zvuka turbine ću postaviti sutra. Interesuje me da li je turbina loše reparirana ili je turbina ok
a ja u suštini imam nekakav drugi problem.
Radi se o KKK turbini
-
Snimak zvuka turbine prilikom vožnje. Od 1800 obtaja pa na dalje čuje se nekakvo pištanje a struganje se čuje od 0:42 prilikom šaltanja kad pustim gas i broj obrtaja krene da pada.
https://www.youtube.com/watch?v=pYn7Vquz1P8 (https://www.youtube.com/watch?v=pYn7Vquz1P8)
-
Cujem neko struganje pri prvoj promeni brzine, kao da ventilator onaj na turbini zagrebe metal e sad da li je to moguce ne bih znao...
-
To struganje se čuje svaki put kad predjem 2000 obrdaja. Opet kažem turbina je reparirana (nisam siguran da je dobro reparirana) sad nisam siguran da je do nje ili do nečeg drugog. Zvuk dopire iz filtera vazduha rekao bih da ima neki povrat od turbine kroz njega, da li može biti do interkulera da nije začepljen pipao sam crijevo prije i poslije rekao bi da ih isto napinje
Evo još jedan video
https://www.youtube.com/watch?v=gUUd9hdt_nA (https://www.youtube.com/watch?v=gUUd9hdt_nA)
Obratite pažnju na zvuk na 0:05 čuje se kao neko sjeckanje
-
Skidaj ovo i na reklamaciju, da su htjeli da lopatice struzu od stijenku napravili bi tako u fabrici, ovo il ce se razletit sve u 3 pm il ce zaribat skroz. Ja garantujem da bi je mojom voznjom sasuo za 100 kilometara. I jos nesto, zapitaj se kud odu opiljci koje napravi elipsa dok zakaca od kuciste turba, na kraju ce se otkinut veliki komad, usisat i njega u motor i onda ce bit veselo. Sto si ti zapravo skido i repariro turbo ?
-
Hvala na odgovoru, išao sam na auto otpad i i gledao polovne turbine i sve imaju manje lufta nego moja reparirana. Reparaciju sam platio 200e (izgleda lik je malo očistio od čadji i ofarbao kućište za te pare ;) ). Turbina je prije reparacije imala malo više lufta nego sad, zvuk koji je pravila je isti kao i sad samo se jače čulo prije. Stvar je što sam turbinu slao u Novi Sad na reparaciju i dobio je na neviđeno autobusom, odmah nakon prijema pošiljke sam zvao majstora i on me ubjeđuje kako je turbinu testirao na ispitnom stolu i da garantuje za nju kako radi taj posao 10 godina i da slobodno ugradjujem u auto (ovo oko testiranja vjerovatno nije istina turbina je došla i na farbi od stjenke nisu bili vidljivi tragovi struganja a ja sam zavrtio propeler ručno i odmah sam mogao vidjeti tragove struganja propelera po stjenci tako ako je on to testirao na ispitnom stolu odmah bi mogao vidjeti tragove struganja valjda je ofarbao i sklopio prije testiranja hehe). I dalje ne znam da li je problem samo u turbini ili još u nečem. Sutra ću ga kontaktirati pa javim šta bude.
-
Moj ti je savjet da ne vozas auto, kostace te ko 3 turbine ako sta krene kako ne valja, a moze vrlo lahko sa tom turbinom.
-
Brate skidaj to odmah,jednostavno nije normalan toliki luft na osovini i fizicko dodirivanje lopatica od zidove turbine.Nisam siguran ali na zadnjem videu stvara se privid da je nesto oko filtera ali ja mislim da to zvuk turbine koji se samo prenosi kroz crijeva vazduha.Steta sto je nisi ovako snimio prije slanja na reparaciju da se bas vidi razlika,u svakom slucaju ja je u takvom stanju ne bi vracao na auto.Bojim se napravices ovako jos vecu stetu na turbini ili na motoru jer opiljci lako mogu stici u kompresioni prostor.
-
Zvao sam ga i sad za vikend ću ili voziti auto ili skinuti pa poslati. Mada on i dalje tvrdi da je turbina 100% istpravna. Javim vam kako je prošlo
-
kakav crni remont turba....
ja sam najebao i reklamirao 3 puta kostalo me ko svetog petra kajgana.i na kraju nova
samo novo ....kakav remont u srbiji driving
-
Pa pazi od 10 turbina koje su uradili, ni sa jednom nisam bio zadovoljan. Sve jedna zvizdi i na malim obrtajima i na vecim. Sad njihov odgovor da nije do njih. Radio mi stricu na audiu a6 remont turbine, jedan lik iz Kaludjerice, presao je 200 000 sa tom turbinom, jos je sve perfektno. Nema nikakve zamerke. Sve iskljucivo radi sam. Ali sad trenutno nije tu, pa mi malo zeznuto .. Normalno da ce turbo malo zvizdati kad joj vadis dusu sa obrtajima.
evo i ovaj nije zadovoljan.. :53
-
Turbina vraćena sa garancije zamjenjena krilca i ventil ima mrvu lufra valjda toliko koliko treba, nosio sam je u drugi servis na testiranje i dobio uvjerenje da je 100% ispravna platio sam i to 30e. Ali problem uvjek ostaje opet se čuje potpuno isti zvuk. Ne znam više šta da radim. Snimke ću postaviti kasnije
-
https://www.youtube.com/watch?v=-9WAcFvlK5s (https://www.youtube.com/watch?v=-9WAcFvlK5s)
https://www.youtube.com/watch?v=jbW1dupDToc (https://www.youtube.com/watch?v=jbW1dupDToc)
Evo video turbine nakon garancije, uskoro ću postaviti zvuk kada se na montira na auto, Turbina 100% ispravna zvuk i dalje osta isti šta vi mislite?
-
sta li si ti mucenice dobio za 30eu? i boga ti pitaj majstora sta se na turbu od golf 3, 4 5, 6 moze uraditi za te pare?
-
Reparacija turbine je izašla oko 300e, a ja sam je još dodatno nosio na ispitni sto u drugi servis i ta provjera me je izašla 30e oni tvrde da je turbina 100% uradjena bio sam sumnjičav prema majstoru koji je radio pošto je kao odradio pa sam opet morao slati na garanciju. Međutim ništa nisam dobio zvuk struganja se i dalje čuje ponajviše kada šaltam iz prve u drugu negdje od 2200 obrtaja (kada obrtaji počnu padati). Kada skinem vakum crijevo sa turbine zvuk se ne čuje više, sad da li je do nje ili nešto drugo stvarno više ne znam. Samo da napomenem imao sam problema sa DPF filterom njega sam riješio sa sprejom koji me je izašao 35e i naravno pokrenuo regeneraciju.
-
u kom si servisu radio turbo i kome si dao 300eu?
-
Ne znam tačno ime servisa al uglavnom servis je u Novom Sadu, izgleda da ja vise namam problem sa turbinom nego sa DPF filterom zvuk koji čujem je identičan kao va ovom videu https://www.youtube.com/watch?v=bDmKWZI2eHQ (https://www.youtube.com/watch?v=bDmKWZI2eHQ)
-
nemas ti problem ni sa dpf ni sa turbom, nego imas sam sa sobom u glavi
-
Ako možeš pomoći pomozi, ako ne nemoraš bez veze ni kometarisati
-
https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw (https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw)
jesi platio 200 ili 300? jel ti ima lufta ili nema? jesi li ti postavio ovaj link?
kako da ti se pomogne kad si ocigledno nahladjen
-
Platio 200e reparaciju prvi put ova dva klipa su moji snimci turbine nakon reparacije (https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw, (https://www.youtube.com/watch?v=T7nD5f7Lbpw,) https://www.youtube.com/watch?v=vFx8qgVDWTo (https://www.youtube.com/watch?v=vFx8qgVDWTo)). Majstor me ubjedi da ugradim čuje se struganje skinem nazovem servis koji mi je radio reparaciju oni kazu posalji na garanciju gdje me dodadno oderu za jos preko 100e plus putni troskovi vamo tamo. Turbina mi stigla sa garancije (https://www.youtube.com/watch?v=-9WAcFvlK5s, (https://www.youtube.com/watch?v=-9WAcFvlK5s,) https://www.youtube.com/watch?v=jbW1dupDToc (https://www.youtube.com/watch?v=jbW1dupDToc)) ta dva druga snimka su snimci turbine nakon garancije medjutim zvuk ostao isti čuje se i dalje struganje (https://www.youtube.com/watch?v=pYn7Vquz1P8, (https://www.youtube.com/watch?v=pYn7Vquz1P8,) https://www.youtube.com/watch?v=gUUd9hdt_nA (https://www.youtube.com/watch?v=gUUd9hdt_nA)) moji snimci + https://www.youtube.com/watch?v=bDmKWZI2eHQ (https://www.youtube.com/watch?v=bDmKWZI2eHQ) snimak koji sam nasao na netu zvuk koji se čuje je identičan kao kod mene. Posto mi je prvi put majstor poslao turbinu na kojoj se vide golim okom tragovi struganja nakon reparacije izgubio sam povjerenje u njega i sad drugi put kad je vratio nakon garancije sam isao u drugi servis za remont turbina ovdje u Bosni da je ispitaju na ispitnom stolu i da mi daju svoje misljenje. To zadovoljstvo me je izaslo 30e + put ali su mi rekli da je turbina 100% ispravna za sto sam dobio i potvrdu od njihovog servisa. Na druga dva snimka se vidi da turbina ima malo lufta samo ne znam da li je taj luft dozvoljen ili je to opet previše. Prije nego što su mi počeli problemi sa turbinom i struganjem imao sam problem sa DPF filterom koji je bio začepljen (auto je ležalo dugo) sad ne znam da li je opet problem u DPF da li je zacepljen i na nekakav nacin koči turbinu i dobijam taj misteriozni zvuk. Što se tiče vuče auto vuče odlično.
-
Postavio sam snimak gdje se vide live parametri maf i map senzora kao i pritisak turbine očitano sa vcds-om
U toki voznje čuje se struganje (ili sta vec) najviše kada se šalta iz prve (sa nekih 2100-2200 obrtaja iznad tih obrtaja ništa se ne čuje ili jako rijetko) u drugu. Na grafiku se vide peak-ovi (najviše od 1:40 na videu) gdje je ostvareni pritisak veci od zadanog i skoro uvjek se javlja taj misteriozni zvuk. Ostvareni pritisak turbine je predstavljen plavom bojom na grafiku.
https://www.youtube.com/watch?v=jdbX8Dt5OnA (https://www.youtube.com/watch?v=jdbX8Dt5OnA)
-
Druze provlaci li ta turbina nakon remonta ulje na turbinski i li kompresorski deo?
Ako ne gura ulje ni na jedno od oba onda je dobra sigurno......vozi i ne brini mahac
Ako je ta turbina sa mesinganim lezajevima na osovini sme da ima do desetu radijalnog lufta i taj luft pegla pritisak ulja.Aksijalnog lufta ne sme da ima ni malo.
Ako je ball bearnig onda ne sme da ima ni jednog ni drugog lufta
Ovaj zvuk sto se cuje nakon pustanja gasa je kompresor surge verovatno ne skodi turbini u smislu da je mehanicki moze ostetiti samo utice na turbo rupu :26
Teraj i ne brini kad pocne ga gura ulje na sve strane onda ces znati da ne valja :26
-
na snimku sa otvorenom haubom se čuje da turbo prepunjava... kada pustiš gas,on je toliko nabio pritisak da se čuje takozvana "ćurka" iz filtera za vazduh,tj vrati pritisak na usis... na snimku gde u ruci držiš zakrilca se vidi da je osovina turba spaljena,što znači da je imala mnogo lufta ili nije imala podmazivanje sa uljem... na prvom snimku luft je prevelik... A Nino je u pravu,totalno si konfuzno sve ovo objavljivao...
P.S Kao što si sam napisao... ostvareni pritisak je veći nego zadat,što znači da prepunjava i tu dobijaš taj zvuk na puštanju gasa iz filtera za vazduh,što i nije toliko strašno
-
Gagi kako vrati pritisak na usis?
Valjda vrati sabijeni zrak kroz cooler nazad u kompresor pa taj zrak usporava kompresor koji se okrece suprotno pa nastaje surge :26
-
Tačno tako,ali ga izbaci i na filter,tj na usis... Nisam uspeo da nadjem snimak gde je postavljen k&n filter,da vidiš kako se sam čisti po puštanju gasa :) Ali može i ovako nešto ... https://www.youtube.com/watch?v=Tu_m64trYRI (https://www.youtube.com/watch?v=Tu_m64trYRI)
-
Ljudi hvala na odgovorima to je to zvuk je identičan kao na ovom videu https://www.youtube.com/watch?v=qPCixRCtVi8 (https://www.youtube.com/watch?v=qPCixRCtVi8) znači problem je kompresor surge. Sad me interesuje kako se rijesiti tog zvuka, wastegate na turbini je nov kao i n75.
-
To bi trebao da pegla n75,a mozda nije ni geometrija westgate ventila dobro podesena pa ne moze komp. ni n75 da to peglaju kako treba.
U svakom slucaju proveri preko dijagnostike kako raste pritisak kroz obrtaje i jel u zadatim granicama!
posalji ti tu turbinu u turbo servis u uzice oni su doktorirali te turbinice od dimilica,a i imaju opasnu opremu za podesavanje wg a :)
-
Kasno mi je sad za Užice zeznuo sam se išao na jeftiniju varijantu 2 puta skidao turbinu i na kraju me izašlo više nego što su mi tražili u Užicama. Al dobro šta je tu je nosio sam je u drugi servis na ispitivanje kažu da je dobra pa ajde vjerovacu im hehe. Vidjeću da nabavim od nekog n75 pa da probam sa drugim. Pa vidi se na snimku s dijagnostike koji sam postavio da turbo prepunjava. Pitam se ima li smisla sumnjati na intercooler ipak dijagnostika pokazuje da turbo prepunjava. Da li može MAP senzor da pravi problem?
-
Cooler nema veze sa tim!
Map takodje ili radi ili ne radi,a da brlja vrednosti van onih kalibrisanih u ecu poznao bi on to i izbacio gresku.
To sto su ti ti uzeli 30e i probali je to je verovatno bila klasicna proba na ispitno stolu tj.da je zavrte i vide pusta li ulje u kompresor i turbinski deo i moze li da dostigne max br.obrtaja za taj tip turbine.Znaci klasicna provera mehanike.
Moze samo n75 da zeza ali da te on stvarno zeza trebalo bi da se vidi na dijagnostici msm ako se gleda na dobroj.
Ili da geomerija nije podesena kako treba kad posle ramonta.Za to treba pismena oprema ne moze u garazi da se uradi pomocu stapa i kanapa ;)
princip rada uprosteno izgleda ovako< wg kontrolise broj obrtaja osovine turbinne pa samim tim i pritisak kojim ona filuje motor,N75 kontrolise wg da bi otvarao u zadatim parametrima a u kompu su upisani ti parametri i vrednosti pa on sam kontrolise citav sistem zajedno :26