VW Klub
VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: mercedespullman April 18, 2015, 09:48:25 posle podne
-
Pozdrav,
zanima me koji je moment stezanja poklopca glave za golf 4 1.4 i da li se uopste dekli steze na moment i koji je redosled stezanja srafova.
Jos jedna stvar me interesuje a to je moment stezanja spanera zupcastog malog i velikog kaisa.Hvala svima na odgovorima.
-
nema taj auto deklo. bregaste tj one imbuse 5 stezes na 4kg a redosled ti je isti kao kad stezes glavu. stezes iz 3 puta i bilo bi pozeljno da srafove stavis nove kao i tanki dihtung.
"Jos jedna stvar me interesuje a to je moment stezanja spanera zupcastog malog i velikog kaisa."
ovo drugo pitanje je glupo, nemam odgovor
-
Ok.spaneri se zatezu sami,to sam znao nego nisam dobro razmislio dok sam pisao tekst,mioslio sam na nesto drugo,hvala na ispravci Mr Gedora
-
Sta 4kg?
-
Kuciste bregastog vratila(dekla) se steze 10Nm+90 stepeni.... znaci "kilo" i jos dodas cetcrtinu kruga.... a spanere, tj. Srafove koji drze spanere stezes 20Nm......
-
majstor gile hoces li me primiti na zanat tj na praksu kod tebe?
-
Pretpostavljam da je 10 nm+ 90* isto sto i 4kg ili ne?koga da poslusam sad?gile je napisao za spanere ono sto me je interesovalo a zvao sam prodavnicu delova i kazu da nemaju tanki dihtung za ovaj auto kao i sto sam mislio vec se stavlja diht masa.sta sad?
-
Ja sam napisao sta pise u fabrickom programu... a da treba da bude 4 kile pisalo bi 4 kile....
-
Moment se daje u Nm, kg nije jedinica sile ;)
Sent from mighty voodoo magic ;)
-
taj tanki dihtung sam ja ocigledno izmislio ili mi je dosao u snove nekad pred zoru.
majstor gile uzmi moment kljuc pa izmjeri na koliko kg su ti srafovi fabricki stegnuti kad ti dodje golf4 kom nije otvaran motor.
mani se autodate i internet podataka
-
Internet i knjige su jedno a Praksa sasvim nesto drugo ... majstor1 gedora thumbup
-
To sto kljuc reaguje na 4 kile ne znaci da se steze toliko uzmi i podmazi sraf ispod glave i navoj smanji mu trenje i vidi da li ce da reaguje kljuc ili ce da iscupa navoj.... mislis da je konstruktor slucajno stavio odredjene mere za stezanje....ali posto je praksa mnogo vaznija... tockove stezete pistoljem ne moze covek da ih odvije, cepove na karteru sto jace jer ne menjate ni cep ni sajbnu pa je svaki drugi navoj pocupan kociona klesta isto.... praksa je praksa jebes knjige to su sve budale pisale....
-
GILE_GTI , imas pravo donekle , pa nisu svi toliko bez osecaja da stezu to toliko ... ko se malo razume steze sve normalno ... :46
-
vidi gile ja te srafove i glave i radilice radim vise nego sto ti imas godina zivota i mnogo ranije nego sto si ti poceo citati autodatu ili su na internetu krenuli podaci o raznim momentima stezanja. inace te srafove od glave motora nikad ne ubacujem na suvo kad ih vec pomenu.aj me demantuj da se tako ne radi ako ti nije problem. kakve veze ima trenje sa stezanjem glave? salis li se to ili si ozbiljan?
-
Mora malo po nekad i da se opipa rukom a i da se stisne...
-
Pravom majstoru ne treba auto data i ostale stvari, dovoljno je da vidi saf i zna na koliko se steze ;)
-
ovde pricamo o srafovima poklopca ventila u kome se nalaze bregaste i ti sradovi su 6mm i nisam nasao podatak da se podmazuju...mehaniku sam ucio i ucim od oca koji se bavi mehanikom 40 godina radio je u nemackoj i 15 godina u ovlascenom servisu i isao na specijalizacije u nemacku i bosnu a ne sa interneta i auto date koju ni nemam jer nista osim vagena ne popravljam.... koristim elsu i etku i naucen sam da je automobil vec izmisljen i samo treba ispostovati fabricke norme i ne budziti nista osim ako nisi u nekoj vukojebini i treba da snadjes....
-
Bravo marko.... ja vecu glupost u zivotu nisam cuo
-
vidi majstor gile ja zanat nisam zavrsio u bolecu ili u resniku nego u njemackoj. nisam te ni pitao podmazuju li se imbusi5 koji drze bregaste nego srafovi za stezanje glave koje si pomenuo i neko trenje koje navodno ne postoji kad su im navoji podmazani. ja se mehanikom bavim skoro 24, nisam ne strucan a glup pogotovo. tvrdis li ti za sigurno da su srafovi od bregastih fabricki stegnuti na 1kg?
-
Srafovi za zatezanje glave se podmazuju ispod glave i pocetak navoja. Podmazivanjem se smanjuje trenje izmedju srafa i dela koji se steze. steze se,ne 1kg po srpskom nego 1kg i jos se doda jedna cetvrtina kruga (90 stepeni)
-
nebi ja dalje ulazio u raspravu s tobom. daleko si ti od majstora decko
-
" uzmi i podmazi sraf ispod glave i navoj smanji mu trenje i vidi da li ce da reaguje kljuc ili ce da iscupa navoj.."
neko je ocigledno u njemackoj radio na gradjevini. mozda sam ja a mozda tvoj tata ;)
-
da si ucio u nemackoj prvo bi naucio da koristis literaturu.... a video sam i kola koja si ti radio i ne bi komentarisao.... silikon i cekic su ti glavni alat.... ali necemo sad da se pljujemo ne poznajemo se dovoljno i svako ima pravo da radi sta hoce i kako hoce... ipak je ovo slobodna zemlja,demokratska...
-
sto je jos gore vidio sam i tvoje znanje. golf dvojka 1,6d ti je jos nepoznat.
-
Posle tebe i ovima u fabrici bi bio nepoznat...
-
bolan nebio ti alternator na dvojku 1,6d nisi znao staviti, o cemu ti pricas o koji momentima i trenju?
-
Nije njegov... a da pravim biksne i pasujem necu... vec postoji odgovarajuci....
-
nek ti tvoj komsija sutra doveze auto i vidi imaju li neke "biksne" ili nemaju.
pitaj ga da li je rad trajao vise od dva minuta.
prodji me se,treba ti jos da ucis mlad si i perspektivan..
-
jel to brate onaj alternator od 5 min. montaze?
-
...Nema potrebe za prepiranjem ljudi, pokusajmo medjusobno da se razumemo...
Kupio sam alternator od majstora Gedore, nije imao tad vremena da odradi posao i zameni alternator kad sam bio tamo, vratio sam se kuci taj dan, dogovorio se sa komsijom za vreme kod njega, majstorom Gile, otisao, covek je pokusao da namesti, nesto nije islo, ne znam sta je u pitanju bilo (da i sam znam, normalno, ne bih se vozio vamo-tamo).
Sto se tice alternatora, meni je auto tad bio potreban sto pre, kao sto sam nagovestio vama tad...
Zatim sam okrenuo Gedoru odmah, rekao sam mu da alternator ne odgovara, on mi je rekao da je skinut sa tog motora i da dodjem da vidi.
Otisao sam sto pre (u nameri da vratim alternator ako ne odgovara, tj ako treba nesto da se prepravlja).
Zatim je ako se ne varam, clan majstor PaulGT prisao i namontirao alternator ubrzo bez prepravki. Tu je moj problem resen.
Hvala
-
nisi ti dobro vidio, alternator ti je zalijepljen silikonom i namontiran pomocu cekica.. :53
-
ja glavu stezem bez kilo kljuca, a pojedini nauku prave kako deklo odvrnuti lollol :28