VW Klub
VW Caffe => OFF Topic => Temu započeo: Robin Januar 14, 2015, 02:51:53 posle podne
-
Zdravo,
Za fakultet mi je potrebno, uradjena su merenja izduvbih gasova na vozilu Dacia Loga 1.4MPI na benzinu - prazan hod i 3k rpm. Takodje i na plinu - prazan hod i 3k rpm.
Moj zadatak je da prokomentarisem sve izduvne gasove, izvrsim poredjenja i dam neki zakljucak.
Npr.
Vidimo da je gotovo stehiometrijska smesa na benzinu, dok na TNG radi u siromasnoj smesi, a to je zato sto...........itd itd i tako za ove ostale parametre za slike.
(http://www.dodaj.rs/t/2M/gr/3JVMu8tY/20150114142503.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2M/gr/3JVMu8tY/20150114142503.jpg)
http://www.dodaj.rs/f/2M/gr/3JVMu8tY/20150114142503.jpg (http://www.dodaj.rs/f/2M/gr/3JVMu8tY/20150114142503.jpg)
VELIKO HVALA SVIMA KOJI MOGU I ZNAJU DA MI POMOGNU OKO OVOGA.
-
bolje napisi sta ti vidis ovde i koje zakljucke izvodis , pa da ti neko prokomentarise.. ako ti neko ispljune sve neces kurca nauciti :)
-
Ugljenmonoksid, CO
Nastaje kada nema dovoljno kiseonika za sagorevanje, pri radu sa bogatom smešom l<1.
Kad vazduha ima dovoljno, l>1 količina ugljenmonoksida teži minimumu i posledica je samo nehomogenosti smeše: Mesta bogate smeše u kojima kapljice goriva nisu uspele da ispare i nemaju dovoljno kiseonika za sagorevanje.
Ugljen monoksid je produkt nepotpunog sagorevanja kao što mozemo videti pri merenju na benzin u praznom hodu. Pri 3000 obraja na benzinu sagorevanje je bolje, i ugljenmonoksida nema, kao ni na plinu.
Veoma štetno deluje po ogranizam čoveka tako što trajno vezuje hemoglobin koji se nalazi u krvi, zadatak hemoglobin je da raznosi kiseonik po organizmu. Hemoglobin se labavo jedini sa kiseonikom, a sa ugljenmonoksidom trajno, izazivajući i opasno trovanje. Ugljenmonoksid je gas bez ukusa i mirisa, teži od vazduha.
-
Ugljovodonici, HC
Nastaju kad nema dovoljno kiseonika pri radu sa bogatom smešom l<1. U siromašnoj smeši l>1,1 kod približavanja granici upaljivosti. Paljenje je tada po prostoru je otežano slabi sagorevanje u frontu plamena i opada brzina fronta plamena. Posebno, u blizini hladnih zidova prostora za sagorevanje smeša se hladi i remeti homogenizacija i kod λ=1, a plamen tamo najkasnije stiže. Front plamena ne može da upali hladnu smešu, gasi se i sagorevanje ostaje nezavršeno. Kod direktnog ubrizgavanja ne sme biti kontakta goriva sa zidom clindra i klipom, jer to stvara film goriva koji nepotpuno sagoreva i glavni je uzročnik povećane emisije ugljovodonika. Film goriva je veći uzročnik HC nego hladna smeša.
Ugljovodonici su produkt nepotpunog sagorevanja, i pri ovom testu najviše ih ima na benzinu u praznom hodu upravo iz pomenutih razloga. U tabeli mozemo videti kako se njihova vrednost smanjuje pri boljem sagorevanju i radu na TNG.
Veoma štetno deluju na organizam čoveka tako što adražuju sluzokožu očiju i disajnih organa, a teži ugljovodonici deluju kancerogeno sa dužim vremenom.
-
Moj zakljucak bi bio da je sa autom sve u redu i da tako treba da radi.Vrednost lambde se vrti oko 1 uz neznatne oscilacije,sto bi tako i trebalo da bude(i na benz i na plinu).CO2 od prilike ista vrednost na sva 4testa lambda=1. Jedina razlika se vidi na O2 koji je na plinu povecan i gde je lambda povecana(1,027-1,040) po ovome bi rekao da je sve u redu.