VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: demi Septembar 01, 2014, 11:44:42 pre podne
-
da li jeko merio i da li zna kolika treba da bude kompresija u barima na 1.8t motoru? i jeli pravilno meriti na vruc motor i drzati pun gas? :41
-
Samo pun gas...
-
ja izmerio ali nesto mi je cudno jako... motor mi je perfektan ne trosi ni gram ulja niti dimi niti bilo sta..ali kompresija mi je nekako slaba 8 bara na pun gas i za divno cudo indenticna je na svim cilidrima i to me jos vise zabunilo... da li je moguce da moze biti tako mala kompresija?
-
Pun gas se da samo zato da kad verglas ne ubacuje benzin u cilindre i ne zaliva ih,sto se tice kompresije meri se na hladan motor i za tvoj motor vrednosti su min 7bara max 13.Uradi ponovo merenje na hladan motor pa ocitaj vrednosti.Ako su iste probaj ubaciti malo ulja u cilindar koji meris pa ponovi merenje ako skoci kompresija nesto znatnije imas lufta izmedju karika i cilindra.
-
prpbacu bas na hladan motor i to sa uljem..ali mi bilo cudno motor nedimi i ne trosi ulje a tako mala kompresija
:41
-
pun gas?
-
Tubo benzinski motori imaju mali kompresioni odnos i zbog manjeg odnosa imaju i manji pritisak u cilindru (kompresiju) od atmosferskih motora iste zapremine, sto nadoknadjuju pomocu pred nabijanja zraka pomocu punjaca od atmosferskih motora iste zapremine.
Zato ne treba da te cudi sto ti je tolika kompresija bitno je da je jednaka na svim cilindrima.
Da ti je pritisak izmedju 10 ili 11bar. bilo bi odlicno,a posto je 8bar.znaci da je malo popustio vremenom,ali nije ni to lose.
-
kaze ovako nov 10-13 bara granica istrosenosti 7.0
skinuti sve svecice i kod motora agn, agu,aqa,arz stisnuti gas do kraja....
-
Mogu sicevi ventila biti zaprljanji od cadji pa ne zatvaraju dobro ventili i da zato malo gubi kompresiju.
Ako ne duva na iber i ne trosi ulje to je sve extra.
-
jos, skinuti osigurac broj 32 iskljucuje dizne, temperatura motornog ulja minimum 30 stepeni dozvoljena razlika izmedju cilindara 3 bara... mozda ti ne valja manometar...
-
ja kada sam mjerio na mom AGU mjerili su mi isto na radnoj temperaturi. rezultat je 1: 13,8bar 2:13,3bar 3:14bar 4:13,8bar. kako i sta nije mi jasno
-
desava se da razradjen motor ima i vecu kompresiju... u programu pise novo, ne pise uhodan motor :)
-
Kod tebe van fabrickih vrednosti :)
Ma to je sranje nije pouzdano kad svi koriste kineske manometre i ne bazdarene instrumente itd.
Kakve veze ima razradjivanje motora sa povecanjem kompresije?
Valjda se karike sicevi i ventili kako motor radi trose pa kompresija opada a ne da bude obrnuto?
-
Sto kaze makso ko zna sa cim nam mjere i kada je zadnji put bazdaren instrument. i sto je najgore u manjim mjestima kao kod mene imas samo jednog majstora koji ima ovaj duzi instrument da moze da pridje da izmjeri kompresiju na ovim malo novijim motorima i onda nemas bas izbora da biras kod koga ces da ides. A kada ih pitas za ispravnost to je ono ma ovo ti je najtacniji instrument iz njemacke donesen
-
ne znam, ali cak i za nov pise od 10-13 a za motor agn pise od 9-14 ocigledno ima neki razlog...velika razlika za kako u elsi pise nov...
-
To sto pise npr.od 10 do 13 znaci da je raspon pritiska toliki tj. da se smatra da je u okviru tih vrednosti dobar i nema svaki motor isti kompresiju i kada je nov pa nijedna fabrika ne navodi fixanu vrednost kompresije,a to je verovatno zato sto covek radnik busi i obradjuje cilindre u motoru pa i za precnik cilindra postoji tolerancija u odstupanju u odnosu na nazivni precnik cilindrara,a to isto vazi i za klipove i ostale delove koji uticu na kompresiju itd.
-
znaci da ima veze uhodan i nov...
-
Ima veze naravno.
Uhodan kako ti kazes moze imati samo manje nego nov nikako drugacije jer se u toku exploatacije svi delovi unutra trose,pa povecavanjem zazora smanjuje se kompresija sto je i logicno.
-
zasto onda fabrike kazu da u fazi razrade potrosnja ulja moze biti povecana cak i do 1l na 1000 km ako je tada moto u top kondiciji i nema gde da potrosi ulje? i zasto ide od 9-14 sto je tako velika razlika...
-
Od pamtiveka u tim knjigama se ogradjuju sto se tice te potrosnje ulja.Ogradjuju se iz razloga jer je kad je nov motor ima sveze honove na cilindrima pa se je moguce da se u njima zadrzava vise ulja pa da ga zato potrosi,a dubina honova ne utice na kompresiju vec na potrosnju ulja,a ulje u njima se zadrzava da smanjuje trenje izmedju karika i zida cilindra jer bi se iste bez toga za kratko vreme istrosile od trenja.
Razlika je velika zato sto iz fabrike podje sa tih oko 14 a nakon prdjenih 300 000km ima 9 bara jer se u medjuvremenu trose karike,klipovi,sicevi ventila,pecurke na ventilima itd.
-
u fabrickom programu pise nov motor 9-14 nigde ne spominju uhodane motore....
-
Opet ponavljam raspon za odredjenu vrstu motora ili prosto tolerancija.
Motor od 4 cilindra pa na svakom ima razlicitu kompresiju i za to postoji tolerancija,a da ne pricamo o pedest motora iz jedne serije motora.
U masinstvu druze postoji tolerancija za sve.
Ne znam sta podrazumevas po tim uhodavanjem? Svaki predjenih 10 000km je postepeno crkavanje motora nema tu nikakvog uhodavanja?
-
znaci tih mojih 8 bara je ok jer motor ne trosi ulje i ne dimi? :huh: a turbinu sam odneo jutros u novi sad kod cubija da mi sredi navoje gde se srafi za izduvnu granu,otpustala se bila stalno i stalno sam je dotezao i pokidali se navoji..nadam se da ce oni to dobro uraditi i da ce opet biti driving
-
Nije sjajno ali ces se navozati sa njim dok pocne stvarno da guta ulje duva na iber, crkavaju svecice itd.
Opet ponavljam raspon za odredjenu vrstu motora ili prosto tolerancija.
Motor od 4 cilindra pa na svakom ima razlicitu kompresiju i za to postoji tolerancija,a da ne pricamo o pedest motora iz jedne serije motora.
U masinstvu druze postoji tolerancija za sve.
Ne znam sta podrazumevas po tim uhodavanjem? Svaki predjenih 10 000km je postepeno crkavanje motora nema tu nikakvog uhodavanja?
Stvarno bi bilo lepo da se javi osoba koja je stavila minus na ovaj post i objasni ako nisam u pravu a ne da se krije kao iza minusa kao zadnji licemer.
-
ja nisam, slazem se sa svime sto si rekao ali i dalje imam i neko svoje misljenje :) beer
-
Šta znači uhodan motor? Motor koji je prešao 1000, 5000 ili 300000?
Ipak mora malo da radi da bi pokazao najbolju kompresiju. To je najviše zbog toga da bi ventili dobro "legli" , ni jedna mašinska obrada se ne ubija previše oko šlajfovanja ventila... okrene par krugova i to je to...
-
merio ja danas ponovo na topao motor i dobijem sledece rezultate: 1: 7.5bar 2: 7.0bar 3: 7,2bar 4: 9bar
onda uspem malo ulja kroz otvor od svecice i izverglam motor da lepo razmaze ulje po cilindrima i opet premerim i dobijem vrednosit za u proseku oko pola bara vise ov ovih izmerenih znaci 1: 8bar 2: 7.5bar 3: 7.8bar 4:9.5 bar
auto ne trosi ulje niti dimi na auspuh,svecice su lepe onako cremkasto sive boje. jedini problem je kad podignem pritisak turbine na bilo koju vrednost preko 1.3 bara ima problem u obrtajima preko 5000,znaci oko 5000 do 5500 rpm stane ubrzavati i kao da malo trokira da nemoze da proguta u tim obrtajima...a na nizem pritisku od 1.2 bara radi bez greske...
-
Ako ne dimi,ne guta ulje i ako je komp.izmerena dobro onda moze biti da ventili ne dihtuju dobro na sicevima ventila pa tu gubi kompresiju. Morala bi se skinuti glava da se pregleda,a ujedno bi se videlo i kakvi su klipovi i karike.
To sto ti trokira na tom pritisku moze vrlo lako biti da mu fali goriva pa ga i nemoj dizati preko 1 bar da mu ne presudis ili nadogradi ubrizgavanje goriva pa onda dizi pritisak.
-
Pun gas se da samo zato da kad verglas ne ubacuje benzin u cilindre i ne zaliva ih,sto se tice kompresije meri se na hladan motor i za tvoj motor vrednosti su min 7bara max 13.Uradi ponovo merenje na hladan motor pa ocitaj vrednosti.Ako su iste probaj ubaciti malo ulja u cilindar koji meris pa ponovi merenje ako skoci kompresija nesto znatnije imas lufta izmedju karika i cilindra.
majstore gdje da ubaci malo ulja, de nam ovo prevedi ako nije problem
-
Nisam majstor daleko sam od toga,koliko sam upucen ubaci se malo ulja u cilindar na kome se meri kompresija i ako ocita se neko znacajnije poboljsanje u pitanju su povecani zazori koje to ulje zacepi i samim tim podigne vrednosti kompresije.Ako nisam u pravu ispravi me.
-
sipnuo ja ulja kroz otvor za svecicu i probao meriti ponovo i nije se kompresija nesto povecala jedva za mozda max 0.5 bara... izgleda da su mozda stvarno ventili nedihtuju bas najbolje
majstor1
-
Ako imas nekog majstora da uradi leak down test moces tacno da preciziras gde pusta.
-
Kakav je to test?
-
S tim testom se utvrdjuje gde pusta kompresiju usisni,izduvni ventili,zaptivac glave ili sam cilindar.
-
how to do a leak down test (http://www.youtube.com/watch?v=ofSiTGeLXvc#)
-
Interesantan sistem.
-
demi, ako planiras ostavljati auto za sebe i dalje i u slucaju loseg motora raditi generalnu to onda prvo skini glavu i pogledaj sta i kako. Ali ja pre mislim da nije do nekog od ventila vec da je motor na izdisaju sa 7 pritiska. Glavu da sredis u fulu ti treba oko 150 evra plafon. Razmisli sta i kako dalje.
-
da je motor na izdisaju trosio bi ulje ili bi trosio bar malo ulja i dimio,a ovako nepotrosi mi nista ulja od zamene do zamene a ulje menjam od 10000 do 12000km i sipam cistu sintetiku.. kupio sam danas liqui moly ventil sauber pa cu ovo da odradim sutra ako stignem pa cu proveriti da li se nesto promenilo
https://www.youtube.com/watch?v=R1T18Zwy7QU (https://www.youtube.com/watch?v=R1T18Zwy7QU)
-
Da li si radio još nešto ili si samo povećao pritisak turbine pa ti se ne svidja?
-
dizne saab 360ccm,k04-020 turbo,full sport pletena izduvna grana,downpipe plus decat pipe 3",regulator pritiska goriva 4 bar,walbro 255 pumpa goriva,samco usisno crevo i kuciste protokomera vr6,veliki interkuler napred,HKS blow off,NXS manual boost control.. i SM CUSTOM REMAP driving
-
Šta su ti rekli majstori koji su radili remap?
-
dizne saab 360ccm,k04-020 turbo,full sport pletena izduvna grana,downpipe plus decat pipe 3",regulator pritiska goriva 4 bar,walbro 255 pumpa goriva,samco usisno crevo i kuciste protokomera vr6,veliki interkuler napred,HKS blow off,NXS manual boost control.. i SM CUSTOM REMAP driving
ima li sad oko 300ks?
-
nema jer neradi kako treba nemoze da izgura pun gas u vece obrtaje :(