VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: acatramvaj Jun 10, 2014, 03:08:21 posle podne
-
U pitanju je pomenuti auto iz naslova 1.6 16v BCB oznaka motora. A proplem je ovakav.
Auto sam kupio pre 10/tak dana a sa ugradjenim sekventom. Kad sam krenuo kuci nakon kupovine auta sve je bilo super jedino se auspuh malo cuo sto sam smatrao da je normalno jer je katalizator ranije skinut. Vrlo brzo posle nekih 20km se upalila lampica za gresku i na bordu se ispisalo ENGINE WORKSHOP. Auto je nastavio da radi normalno i posle paljenja i gasenja. Vukao je normalno i ler gas je bio miran. Isto se ponasao i na plinu i na benzinu. Tako sam se dovezao do Cuprije nekih 280km.
Prekosutra odlazim do mog mehanicara da zakacimo auto na dijagnostiku da proverimo auto i da vidimo zasto se upalila greska. Posle dijagnostike ustanovljeno je da je jedina greska EGR. Posle brisanja gresike krecem normalno kuci.
Posle nekih kilometar ili dva auto samo zastuca jedanput i upali se CHECK ENGINE lampica a za njom i EPC lampica. Na bordu se ispisalo EMISSION WORKSHOP a zatim i ENGINE WORKSHOP. Auto nastavlja da ide ali pocinje da stuca pri usporavanju, znaci ne kad se skine noga sa gasa vec kad se oduzme gas a ne skloni noga skroz ako me razumete. Pojavljuje se stucanje i kad se odrzava konstantna brzina na nizem broju obrtaja otprilike do 2000rpm.
Dolazim kuci. Posle pola sata krecem po dete u vrtic. Svetli samo CHECK ENGINE lampica i bord prijavljuje EMISSION WORKSHOP. EPC ne svetli. Pokupim dete palim auto kad nema ni jedne lampice. Stucanje i dalje prisutno. Dolazim kuci. Krecem posle nekih 3 sata do grada. Na tabli nema lampica. Stucanje prisutno. Kad je dostigao 90 stepeni eto ih obe lampice i oba obavestenja na bordu. Dolazim kuci i parkiram auto. Provaljujem da kad ugasim pa upalim auto gasi se EPC lampica uvek a CHECK ENGINE nekad da nekad ne.
Ujutru odlazim kod majstora. Auto prijavljuje greske na EGR-u i lambda sondi. Ociscen EGR i pobrisane greske. Auto osetno bolje vuce, nema gresaka na tabli ali stucanje i dalje prisutno. Kaze vozi pa dodji ujutru da nastavimo.
Ujutru krecem da zavrsim neke obaveze dok je auto jos kod mene kad posle par kilometara evo ih i obe lampice i oba upozorenja sa borda.
Stizem kod majstora. Prijavljuje greske lambda sonde i map senzora. Ostavljam auto. Zove me posle podne kaze da je zamenio lambdu i map i da je ocistio neku usisnu klapnu i da dodjem po auto. Probamo auto. Nema gresaka ali je stucanje i dalje prisutno isto kao i na pocetku samo u manjoj meri. Pitam onako vec besan sa razmisljanjem da li da zapalim majstora ili auto ili sebe kad sam toliki baksuz, koliko sam duzan a aon mi rece da vozim par dana da ispratim sta ce se desiti i koje ce podatke da iscita posle dva dana voznje kad auto bude radio sa novim MAP senzorom i lambdom.
E sad vi meni dajte neki savet sata bi tu jos moglo da se proveri ili zameni. Znaci vise nema gresaka, nema upozorenja sa table ili borda, auto vuce normalno, samo se desava da stuca prilikom usporavanja a kad noga nije skroz podignuta sa papucice i prilikom odrzavanja konstantne brzine na nizim obrtajima. Od delova je zamenjena Lambda, MAP i ociscen EGR i ta klapna.
Molim vas pomozite jer sam vec izgubio i zivce i vreme i pare a jos se nisam ni ljudski provozao sa autom.
-
Neka majstor proveri brizgaljke
-
Ne verujem da su brizgaljke jer je problem identican i na plinu i na benzinu
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
-
A svecice kakve su?
-
Update od jutros:
Stucanje i dalje prisutno i ponovo se pojavile sve greske na tabli.
IUdem sad kod majstora da vidimo sta kaze dijagnostika a dfacu mu i predlog za svecice i kablove.
Javljam situaciju.
Stigao od majstora.
Izbacuje gresku za map senzor. Kaze podbacena granicna vrednost. Da napomenem i da sam se cuo sa proslim vlasnikom i da mi je rekao da je i on pre mesec dana menjao MAP.
Sta moze da dovede do toga da auto konstantno izbacuje gresku MAP senzora iako se stavi drugi. Naravno stucanje je i dalje prisutno.
-
Da nije slucajno pukla negde usisna grana pa da zato stalno prijavljuje gresku map senzora.Koliko sam upucen Map meri pritisak u usisnoj grani pa ako postoji pukotina mozda ga to ometa u normalnom radu.
-
Moze li napukla usisna grana da dovede i do ovog stucanja?
-
Mozda je je predhodni vlasnik menjao MAP senzor i stavio neki kineski, jbga ustedeo za 3-4 kila goriva . . . Majstor verovatno istu gresku ponovio sa aftermarket MAP-om.
Vrlo moguce da su MAP i MAF senzori. Ako je klapna ciscena, mora da se kalibrira.
Kaci dijagnostiku i kupi ORIGINAL senzore kod VW/Audi dilera . . .
-
Probano je i sa donora da se stavi, tj. dosao je lik sa golfom doduse oznaka motora AZD koji radi normalno, skinuli smo MAP i prebacili kod mene ali se problem sa stucanjem nastavio.
Ovo vec postaje misterija.
-
Nema misterije, jbga. Zakacite dijagnostiku, ukljucite relevantne blokove koji prate rad motora, u tvom slucaju MAP, MAF, gorivo, vreme ubrizgavanja i na probnu voznju.
Dijagnostika moze i za to da posluzi ;)
-
Pošto ide vikend ja uzeo auto od majstora. Pošto zamena MAP-a nije rešilo problem braćen stari map. Ponovo zapušen EGR.
Sa ovakvom postavom auto radi dosta bolje. Štucanja skoro da nema, tj. ponekad i to kad je u baš niskim obrtajima (do 1400) i kad zaštuca izbaci EPC na tabli i ENGINE WORKSHOP. Gašenje i paljenje auta poništava EPC. CHECK ENGINE I EMISION WORKSHOP su i dalje tu.
Ima li neko sad neku ideju?
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
-
Evo ti ideja, pošto imam 1.6 16v tri god. , kod mene je AZD, nebitno, CHECK ENGINE I EMISION WORKSHOP ti svetle zbog katalizatora, tačnije zato što si ga skinuo, to bi majstor TREBAO da zna. Ti verovatno imaš drugu sondu iza katalizatora koja koriguje smešu,i ona sad brljavi zato što nema katalizatora , ili nadji drugi euro3 katalizator nov (jako skup) ili polovan, ili da ti neko ugasi softverski drugu sondu, poz.
-
Da lilambda sonda iza katalizatora i to sto njega nema moze da dovede do ovakvog stucanja i gore pomenutih gresaka? Meni je prvenstveno bitno da auto dovedem do stanja da on ide i radi normalno. Za gasove cu kasnije da se pobrinem.
-
Moze on da stuca iz milion razloga ali ti imas lošu smešu iz razloga što sam ti napisao pre i provereno zbog toga ti pali EMISSION WORKSHOP, jedna bitna stvar proveri koje su svećice na autu
-
Stucanje se smanji kad se iskljuci EGR. Da li mogu EGR i MAP da brljave zbog toga sto auto nema katalizator?
Sta je po vama bolja varijanta:polovni original katalizator, univerzalni nov ili da softverski uklonim drugu lambda sondu, onu iza katalizatora?
-
Ako gledaš sa finansijske strane onda ti je najbolja varijanta da preko dijagnostike ugasiš sve to,ili da se otvoriš za novi katalizator. biggrin
-
Finansijska strana je naravno bitna ali nije presudna. Meni je najbitnije ono što će da reši ovaj problem sa štucanjem, pa posle da rešavamo ostalo.
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
-
Druže pre nego što se upustiš u kupovinu proveri 100 % da je to problem da ne bude posle ti kupiš katalizator a ono nije problem u tome. :rolleyes: biggrin
Idi kod još nekog majstora da vidiš šta će on da ti kaže,čuješ par priča i mišljenja pa onda odluči šta i kako. :)
Srećno i da što pre rešiš problem. :26
-
Nov katalizator je 300 e recimo BOSAL, polovan oko 80 ali je jako teško naći prodaju ga odmah, univerzalni nemože jer neodgovaraju, gasenje sonde mora da ti uradi neko ko zna, ja sam polovan tražio 6 meseci
-
Nema to veze sto nema katalizator drug ima isti motor skinut je katalizator i sija mu lampica stalno motor ide sasvim normalno ne stuca radi mirno.
-
Naravno, ali će paliti greške, treba videti zašto stuca
-
E to sa štucanjem mene brine i konačno sam dobio neki konkretan odgovor.
Sutra sam dogovorio sa majstorom da probamo sa drugim EGR-om i MAP senzorom. Ako to ne upali probaćemo i sa drugom klapnom.
Ako još neko ima neku ideju slobodno pucajte, otvoreni smo za sve predloge.
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
-
Bobine,svecice...
-
Svećice prvo, posebno ako ne znaš kad su menjane i ako nisu stavili kakve "zamenske"
-
Evo da napisem novi izvestaj
Auto je stajao kod majstora par dana jer decko koji vozi auto sa kog smo trebali da koristimo delove za probu nije mogao da ustupi svoj auto. Za to vreme mi smo zamenili svecice jer boga pitaj kad su menjane zadnji put. Zamena svecica nije resila problem ali neka ionako su potrosni materijal.
Auto sam uzeo pre desetak dana i od tad se vozim sa tim stucanjem dok sacekam da donorski auto bude slobodan.
Medjutim, pre tri dana krenem nesto do sela (22km) i vozio ga malo ostrije nego inace. Normalno kad sam krenuo upalile mi se obe lampice i oba obavestenja na bordu i auto stucao. Tamo se zadrzao pola sata i krenuo nazad. Prvo sto sam primetio je da se nije upalila EPC greska i nema obavestenja ENGINE WORKSHOP!. EMISSION WORKSHOP i Check Engine lampica su tu. Probam auto u onom rezimu voznje kad je obicno stucao kad ono nema stucanja, tj. sve radi savrseno. Dodjem do Cuprije sav iznenadjen. U gradu se zadrzim nekih pola sata i kad hocu da krenem kuci nema ni jedne lampice ni upozorenja sa borda.
Evo tako vozim vec tri dana i nekih 200km i za sad sve radi super a lampice se ne pale i ne stuca.
Moje srece nema nigde clap clap clap clap clap alealeee alealeee alealeee.
E sad meni nije jasno zasto se sve ovo izdesavalo i da li da ocekujem da se problem ponovo javi? Jedan drugar koji je inace i elektricar u ovlascenom servisu za VW mi rece da mozda klapna posle ciscenja nije bila dobro ili uopste adaptirana i da se ona vremenom sama adaptirala i unormalizovala rad. Meni ovo zvuci malo neverovatno pa ajd da pitam i ovde da li je to moguce?
-
Lepo je ovo što si napisao,a još bolje što si rešio problem.Ili se on sam rešio,kakogod. biggrin
Osvrnuo bih se na ovaj poslednji pasus,a to je da ti se ta klapna sama adaptirala na postojeći rad.Gledaj to ovako.Na ovom forumu skoro svi mi jako volimo svoje limene ljubimce i brinemo se o njima i u dobru i u zlu i zdravlju i bolesti.A to znači da vozila skoro pa imaju osobine živih bića,razbole se,ozdrave (kao tvoj auto što je ozdravio),kašlju,lome se itd.I podložna su evolutivnom procesu koji se neprekino odvija na planeti Zemlji.A tvoj auto se adaptirao,znači krenuo je njegov evolutivni proces.I to je dobro.Dosta lepa i neiscrpna filozofska tema koja se može primeniti i ovde. :46
-
:25 Dobar i vrlo dubokouman odgovor. Za neke stvari sto se tice limenih ljubimaca si 100% u pravu.
Ali i dalje nije odgovor na moje pitanje da li da ocekujem da se ovo stucanje opet pojavi?